διπλοκαλωδίωση

dimsound

New member
13 July 2006
5
Ξεκινάμε από τα βασικά...
το ηχείο μου έχει τα εξής βύσματα με την ακόλουθη θέση :


Το καλώδιο που έχω έχει δύο μαύρα, ένα άσπρο και ένα κόκκινο.

Τι σύνδεση πρέπει να κάνω για να αξιοποιήσω τη δυνατότητα διπλοκαλωδίωσης;
Τα αποτελέσματα είνα αντιληπτά;
 

Μιχάλης Κορ.

Moderator
Staff member
18 June 2006
20,560
Πειραιάς
Τι καλώδιο είναι αυτό που έχει 2 μαύρα, 1 άσπρο κ 1 κόκκινο ???
Περίεργο!
Για να κάνεις διπλοκαλωδίωση θα πρέπει να το υποστηρίζει κ ο ενισχυτής σου κ ναι έχει αρκετή διαφορά στο άκουσμα, καθώς κ τα ηχεία είναι σχεδιασμένα για να οδηγούνται ανεξάρτητα οι δρόμοι του. Φυσικά καλύτερα ακούσματα θα έχεις αν διπλοενισχύσεις κιόλας.
 

gaucho66

New member
11 September 2006
2
Συμφωνώ οτι το καλώδιο είναι περίεργο!!!
Πρώτα απο όλα διάλεξε καλό καλώδιο (monster 2ζευγών?). Ενα κακό καλώδιο ακόμα και με διπλοκαλωδίωση είναι χειρότερο απο ένα καλό με συμβατική σύνδεση.
Τώρα το manual των ηχείων, και πιθανώς του ενισχυτή, σίγουρα δείχνει τους τρόπους σύνδεσης των καλωδίων.
υποθέτοντας οτι ο ενισχυτής σου δεν υποστηρίζει διπλοκαλωδίωση μπορείς να κάνεις το εξής (πρόσεχε μήν τα μπερδέψεις γιατί....):
Ηχείο: καλώδιο απο -HF και καλώδιο -LF | Ενισχυτής: ενώνονται στο -
Ηχείο: καλώδιο απο +HF και καλώδιο +LF | Ενισχυτής: ενώνονται στο +

Ελπίζω να βοήθησα.
 

πανκροκ

AVClub Enthusiast
17 June 2006
783
ΠΑΤΡΙΔΑΑ!!!!!
τα μαυρα εινια -
το ασπρο μπορει να ειναι για tweeter και το κοκκινο για woofer η αναποδα.
στον ενισχυτη τα μαυρα στο - και τα ασπρο/κοκκινο στο +

ο κατασκευαστης πρεπει να γραφει ποιο προτεινει για υψηλες συχνοτητες και ποιο για χαμηλες...
 

supacoopa

AVClub Addicted Member
19 June 2006
2,355
Athens
Στο ταπεινο μου συστηματακι (Yamaha RXV-κατι 5x70 και μπροστινα B&W 602) ειχα διπλοκαλωδιωσει τα L-R. Οταν το ενα "τσιμπησε woofer" ο τεχνικος της εταιριας, μου ειπε οτι δεν πρεπει να τα εχω διπλοκαλωδιωμενα γιατι καιγονται ευκολα. Ισχυει?

Παντως νομιζω οτι με διπλοκαλωδιωση ακουγα καπως πιο "καθαρα"...
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
supacoopa said:
Στο ταπεινο μου συστηματακι (Yamaha RXV-κατι 5x70 και μπροστινα B&W 602) ειχα διπλοκαλωδιωσει τα L-R. Οταν το ενα "τσιμπησε woofer" ο τεχνικος της εταιριας, μου ειπε οτι δεν πρεπει να τα εχω διπλοκαλωδιωμενα γιατι καιγονται ευκολα. Ισχυει?

Παντως νομιζω οτι με διπλοκαλωδιωση ακουγα καπως πιο "καθαρα"...

απιστευτος ο τυπος που το σκεφτηκε ηθελα να ηξερα.

σε εμενα διαφορα υπηρχε αλλα αναξια λογου.
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
supacoopa said:
Στο ταπεινο μου συστηματακι (Yamaha RXV-κατι 5x70 και μπροστινα B&W 602) ειχα διπλοκαλωδιωσει τα L-R. Οταν το ενα "τσιμπησε woofer" ο τεχνικος της εταιριας, μου ειπε οτι δεν πρεπει να τα εχω διπλοκαλωδιωμενα γιατι καιγονται ευκολα. Ισχυει?

Παντως νομιζω οτι με διπλοκαλωδιωση ακουγα καπως πιο "καθαρα"...

Ο τεχνικός μπορεί να λέει ό,τι θέλει. Αν ο κατασκευαστής των ηχείων έχει βάλει 4 μπόρνες σημαίνει ότι υποστηρίζει διπλοκαλωδίωση. Αν όχι, δεν υποστηρίζει. Ό,τι θες ακούς προκειμένου να μην σου δώσουν εγγύηση ή να σου φάνε χρήματα...
Τώρα το αν ακούγονται καλύτερα, αυτό είναι σχετικό. Θεωρητικά (με βάση τη φυσική-ηλεκτρονική) δεν υπάρχει διαφορά. Εγώ δεν είχα ακούσει με κάποια KEF και QED Silver Anniversary ειδικά για διπλοκαλωδίωση. Είναι θέμα ενισχυτή, ηχείων και καλωδίων. Οι περισσότεροι πάντως, δεν αναφέρουν διαφορές.
Εσένα πάντως με έξι ηχεία θα σου έρθει ο κούκος για αηδόνι...:flipout:
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,245
Νέα Σμύρνη
Εκανα την ερώτηση γιατί στο δικό μου σύστημα Pathos Classic One Audio Spectrum Artemis Transmission Line δεν κατάλαβα διαφορά όταν τα διπλοκαλωδίωσα... :nounder:
 

ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΚΟΣ

Supreme Member
29 June 2006
4,392
Σε αδύναμους ενισχυτές συνήθως καθαρίζουν λίγο τα πρίμα και σπάει λίγο το
μπουμάρισμα.
Σε ενισχυτές με ικανά αποθέματα ισχύως δύσκολα θα ακούσεις διαφορά.
Η διενίσχυση απ' την άλλη μεριά αξίζει τον κόπο.Στον παλιό μου marantz 7400 είχα χρησημοποιήσει τα surround back για διενίσχυση με θεαματικά αποτελέσματα
(με επέμβαση φυσικά).(jbl-e60).
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,245
Νέα Σμύρνη
Εντάξει η διενίσχυση είναι σαφές ότι είναι άλλο πράγμα και σίγουρα κάνει δουλειά.
Για την διπλοκαλωδίωση διατηρώ τις επιφυλλάξεις μου.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΚΟΣ

Supreme Member
29 June 2006
4,392
Και καλά κάνεις.
Αν το θέσεις και αισθητικά,που να τα κρύψεις ολα αυτά τα καλώδια;
Και απο κόστος;
2Χ Καλώδια,
2Χ Μπανάνες.
(Τώρα που τα πλήρωσα το λέω).:Banane0: :Banane0:
 

3dgs

Established Member
19 June 2006
209
Athens
http://www.sonicdesign.se/biwire.html


BI-WIRE, NOT ONLY AN ADVANTAGE

A popular method to connect an amplifier to a loudspeaker is to use something called bi-wiring. The technical idea behind this special way to connect has not reached the public in other words than "better definition in the mid range", "the bass will be faster" and "the treble more in focus" or similar nonsense. The problems and faults that arise have not been mentioned, of course.
THE ADVANTAGES FIRST
The idea with biwiring is to connect the amplifier to the filter halves separately to prevent intermodulation, generated by one driver, to influence the other driver.
If you look at the damping factor that reduces the unwanted signals however you will find that they differ very little with or without cables (with 5 or 0 metre long cables for example). When using a tube amplifier, the cables in practice have no influence at all to damp the signals from one side of the filter to the other, because the damping factor is too low already in the power amp. The signal will slip through anyway to the other driver, despite the cables.
Apart from that, a well-designed crossover filter will provide a certain protection against "leaking" intermodulation since each half of the filter (in a two-way system) will damp each half of the frequency range.

biwire1.gif
Picture 1: From this graph you can se what damping factor and real damping you get with different cable lengths and different cables (2.5mm2) and different amplifiers. With a good transistor amp the damping will be decreased about 4 dB with a 5-metre long cable. With a good tube amp, the damping will lose about 2 dB (the original damping with the tube amp was about 14 dB less however).
biwire2c.gif
Picture 2: These two curves show the cross talk from the woofer to the tweeter. Bi-wire for the lower curve.
biwire2d.gif
Picture 3: The diagram for the simulation. The two components at the far left simulate the woofer resistance and inductance. The two next is the lowpass filter for the woofer. Of the next six components, the horizontal represents the two cables and the vertical represents the output impedance of the amplifier. The broken line converts from bi-wire to single wire. Therefrom come two components representing the high pass filter to the tweeter and five components representing the tweeter.

Another point using double cables is the ability to choose separate cables that are especially suitable for each half of the frequency range. On the other hand, there are cables made along these lines without being double. (Monster, Isoda, MIT, and others) even if they do not work as the manufacturers claim, they have this in common, that for each frequency range, or level, they have different strand (different materials, areas, winding techniques and such) that are parallel connected. If you assume that the signal always takes the easiest path, the right strand will be chosen automatically.

AN ALTERNATIVE METHOD
You do not have to use separate cables to each driver, but may connect two or more cables in parallel if you think they have good qualities in different parts of the frequency spectrum and therefore may supplement each other. By that, it is not certain that you always can make such summing. If you think that it is possible to add a capacitor (that conducts at high frequencies) and a coil (that conducts at low frequencies) and get a circuit that conducts at all frequencies, you will be surprised when nothing gets through (!) at a frequency where each conducted decently before the connection. Cables, however, are less reactive and may therefore be summed without greater trouble.

THE DISADVANTAGE WITH BI-WIRE
One thing that happens when you biwire your loudspeakers is that the input of the high- and the low-pass filters are fed with different input signals. The difference is a result of the high frequencies and the low frequencies being forced to travel different paths, perhaps through different types of cables, but under all circumstances through cables who have seen different loads (a tweeter with a high pass filter has a completely different impedance response compared to a woofer with a low pass filter!).
What happens is that the drivers will work less good together than when their filter halves were fed with equal signals. The result is a generation of more static and stochastic phase error sounds at different directions from the loudspeaker. The stochastic phase error sounds appear because there may be different types of unlinearities in the low- and high-frequency paths.
What does this sound like? Well, usually, just as you may expect from physics, it appears as a change in the reproduction of space and sound stage. Often, the first impression is that the "biwired" sound presents extended "dimensions", more "air", and is more "living". The impression after a week or month, however, is that all recordings sound very much alike, and the "airiness" appears on all records. It does not even sound like air anymore, instead more like a slime that pollutes every record you play. No wonder, since it is not a real, recorded quality but a "speaker characteristic" added to all reproduced material. "Sameness" is another word for it.
biwire4.gif
Picture 4: This simulation is based on the diagram of picture 3. Here you can see that a phase difference has arisen when biwiring is used. The reason why the phase difference is largest just above the cross over frequency is that the inductance of the cable resonates with the capacitance of the high pass filter when not the inductance of the low pass filter is available in this range as when single wire is used. The most probable reason to the capricious sound of biwiring is that on top of this steady state error another, transient induced phase error between the cables will appear when playing music. This changes the radiation pattern of the speaker with the music. The human ear is very sensitive to such phenomena.
[SIZE=-1]
A condesation of two articles first published in "Musik och Ljudteknik", Autumn, 1990 and No. 1, 1998, Sweden.[/SIZE]
[SIZE=-1]Text by Ingvar Öhman. Translated by Per Arne Almeflo, Sonic Design, with permission from the author.[/SIZE]
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
αμα τα καλωδια δεν ειναι ιδια τοτε τρεχα γυρευε.

εκει ακουσα πραγματικα μεγαλες διαφορες.........προς το χειροτερο.
 

Tasos_Th

Supreme Member
5 September 2006
3,061
Goteborg, Vastra Gotaland, SVERIGE
Επανέρχομαι με μια απορεία σχετικά με τα θέματα διπλοκαλωδίωση , διενίσχυση.

Ο ενισχυτής που χρησιμοποιώ αυτή τη στιγμή ( Yamah RXV - 440 ) παίρνει 2 ζεύγη ηχείων A , B ( με τις γνωστές λειτουργίες A OR B , A AND B ).

Θα έρθουν στα χέρια μου σήμερα ένα ζευγάρι Wharfedale 9.1 για δοκιμή , με μεγάλη πιθανότητα να τα αγοράσω. Θα ήθελα να ρωτήσω τι συνδεσμολογίες παίζουν πέρα απο την απλή σύνδεση με κανονικά καλώδια ηχείων στο A ζεύγος εξόδων του ενισχυτή και στο ένα ζευγάρι των υποδοχών του ηχείου.

Μπορώ να συνδέσω φυσικά με καλώδιο διπλοκαλωδίωσης το ζέυγος Α απο τον ενισχυτή και στα 2 ζεύγη υποδοχών του ηχείου.

Είναι δυνατόν να συνδέσω το ζεύγος Α με το ένα ζευγάρι υποδοχών του ηχείου και το ζεύγος Β με το άλλο ζευγάρι υποδοχών ;;;

Στο εγχειρίδιο χρήσης του ενισχυτή δεν αναφέρει κάτι.
ευχαριστώ.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
8,852
Bratislava
Tελικά τα απέρριψες τα CAV?
Για τη συνδεσμολογία που λες δες μήπως έχει ο ενισχυτης σου κανένα σχεδιάγραμμα πίσω στις εξόδους, μερικοί έχουν αναλυτικά τις διάφορες πιθανές συνδέσεις...
 

send

Μέλος Σωματείου
19 June 2006
30,848
Θεσσαλονίκη
είναι, χρησιμοποιούσα έτσι τον RXV-657.

Είχε κάποια, αισθητή μεν αλλά όχι και σημαντική διαφορά. Στο πώς ακούγονται τα ηχεία, ανάλογα βέβαια και με τα ηχεία, γιατί περισσότερη ισχύ δεν παίρνεις έτσι.
 

Tasos_Th

Supreme Member
5 September 2006
3,061
Goteborg, Vastra Gotaland, SVERIGE
Απάντηση: Re: διπλοκαλωδίωση

Tελικά τα απέρριψες τα CAV?
Για τη συνδεσμολογία που λες δες μήπως έχει ο ενισχυτης σου κανένα σχεδιάγραμμα πίσω στις εξόδους, μερικοί έχουν αναλυτικά τις διάφορες πιθανές συνδέσεις...

Δεν τα απέρριψα, απλά τα wharfedale είναι και καλά μεταχειρισμένα αλλά δεν έχουν δουλέψει πάνω απο 100 ώρες και στην τιμή που μου τα δίνει ο άνθρωπος δε νομίζω να μπορώ να πάρω τίποτα καλύτερο.Άσε που τα ξέρω σαν ηχεία και με καλύπτουν

Θα τα χρησιμοποιήσω προς στιγμήν με τον Yamaha και στο μέλλον θα τα δουλέψω σε 2.1 σύστημα με ενεργό sub , σαν nearfield monitors με τον Alesis RA500 να τα οδηγεί.