- 17 June 2006
- 14,350
Alec K. Redfearn & the Eyesores: The Blind Spot (Cuneiform CD, 2007)
Ο Alec K. Redfearn ζεί στο Providence του Rhode Island (Νέα Υόρκη) και είναι ακορντεονίστας. Η παρουσία του στη δισκογραφία συνολικά, είναι γύρω στα 15 χρόνια. Aπό όσο έχω ακούσει προσωπικά, το πιο σημαντικό μέρος της είναι τα άλμπουμ που έχει κυκλοφορήσει με δύο μουσικές κολεκτίβες, τους (Alec K. Redfearn and the) Eyesores και τους (Alec K. Redfearn and the) Seizures. Το λέω με κάθε επιφύλαξη γιατί δεν έχουν πέσει στα χέρια μου τα δύο άλμπουμ που έβγαλε με τους Beat Circus ('Ringleaders Revolt'-2004 και 'Dreamland'-2008), τα άλμπουμ με τους Amoebic Ensemble ('Limbic Rage'-1995. 'Amoebiasis'-1998) και οι δουλειές του με τους Barnacled. Γνωρίζω όμως το προφίλ των ανεξάρτητων labels στα οποία κυκλοφόρησε αυτούς τους δίσκους (ESP-Disk, Corleone, Cuneiform…), εταιρίες με άποψη και πολύ επιλεκτικό γούστο, που κάθε κυκλοφορία τους ‘έχει ψωμί’. Πέρα από τους δίσκους και τη συμμετοχή του σε διάφορα πειραματικά σχήματα, ο Redfearn έχει γράψει μουσική για Θέατρο, χορό και κινηματογράφο. Αυτό που παίζει δεν χωράει κάτω από κατηγοριοποιήσεις και ετικέτες. Είναι ένα παλίμψηστο με πολλαπλές στρώσεις, σαν κρεμμύδι: Experimental folk με στοιχεία prog, μινιμαλισμού, Americana και έντονες δόσεις ανατολικοευρωπαϊκής παραδοσιακής μουσικής, czardas και gypsy-punk.
To έναυσμά μου για να τον ψάξω ήταν το φετεινό του 'Sister Death' στην Cuneiform. Γυρίζοντας λίγο προς τα πίσω, έπεσα πάνω στο 'The Blind Spot' (2007) ένα άλμπουμ απίστευτα ολοκληρωμένο με κεντρικό του θέμα τον εθισμό και το θάνατο από ναρκωτικά. Διεκπεραιώνεται μέσα από ένα εκπληκτικό καλειδοσκόπιο, τόσο θεματικά όσο και οργανικά: ακορντεόν, βιολί, βιόλα, alto σαξόφωνο και γαλλικό κόρνο, κιθάρα, bassoon, κοντραμπάσο και τύμπανα, loops και ηλεκτρονικό σαματά. Στον αφρό αρμενίζουν οι φωνές: από μία μέχρι και τέσσερις (ο Redfearn και τρείς γυναικείες, οι τελευταίες ακαδημαϊκά ‘πεπαιδευμένες’).
Ο δίσκος είναι εξαιρετικός. Τολμηρός και φιλόδοξος, ‘περπατημένος’, μοιάζει να έχει αφουγκραστεί τα πάντα γύρω του και ταυτόχρονα φέρνει στο νού εσώτερο μονόλογο, ονειροβασία μεγάλης υποβόσκουσας έντασης από υπνοβάτη που προσπαθεί να ισορροπήσει πάνω σε τεντωμένο σχοινί. Είναι concept φυσικά: ακούγεται από την αρχή ως το τέλος και το sequencing των κομματιών είναι εξαιρετικά δουλεμένο. Τρομαχτικά έντεχνος καταφέρνει συνάμα να μυρίζει αποπνικτική ανθρωπίλα: η ελκυστική γοητεία του κρύβει τους δαίμονες στις σκοτεινές γωνίες τους - αλλά δεν τους εξορκίζει.