Αντε να ζεσταθούμε λίγο - καιρό έχουμε -bye-
Δεν πας καλά μου φαίνεται :flipout: . Ακου λαθος δίσκος το Chaos Theory -Splinter Cell 3 , το αριστούργημα του Tobin . Nα μου λεγες το Ρermutation να πω χαλάλι. Και μιά και το αναφέραμε , επειδή είχα αναφερθεί στο Chaos Theory παλιά αλλά δεν το ανέβασα στο καινούργιο φόρουμ , ευκαιρίας δοθείσης :
"Ειχα διαβάσει κάποτε - και δεν είμαι σίγουρος ότι αληθεύει ή ότι είναι άλλος ένας "ροκ αστικός μύθος" - ότι ο Antonioni , όταν άκουσε τους Pink Floyd , την μουσική των οποίων χρησιμοποίησε γιά το φιλμ του Zabriskie Point , αναρωτήθηκε από ποιόν πλανήτη ερχόντουσαν ( ή κάτι τέτοιο ) . Προφανώς to "Careful with that axe , Eugene" ( Come in Number 51 , your time is up στο Soundtrack ) έμοιαζε να έρχεται από το διάστημα .Από κει λοιπόν έρχεται και ο Tobin με το Chaos Theory .
Εδώ τελειώνουν οι ομοιότητες . Το διάστημα των Pink Floyd ήταν "αναλογικό" :είχε συναισθηματικό υπόβαθρο και μυστικιστική χροιά , κουβαλούσε μαζί του την "παιδική" αθωότητα της ειλικρινούς προσέγγισης του αγνώστου , έφερνε την χαρά της πρωτόγνωρης επαφής με την επιφάνεια του γνωστού μας δορυφόρου και διέθετε την σαγήνη που καθήλωσε εκατομμύρια ανθρώπους μπροστά στον δέκτη τους .
Αντίθετα το διάστημα του Tobin είναι "ψηφιακό" : είναι ζοφερό , είναι αγχωτικό και κλειστοφοβικό , παρουσιάζει αντεστραμμένους τους ρόλους υπό την έννοια ότι δεν έχουμε εδώ τον κάτοικο της γής που βρίσκεται ως επισκέπτης στην εσχατιά της σκοτεινής πλευράς της σελήνης , αλλά τον ΞΕΝΟ ( stranger , allien ) που εισβάλλει και απειλεί κουβαλώντας ως βασικό του στοιχείο την παρεκτροπή από την τάξη : Το χάος , τον χώρο όπου συγκρούονται το σκοτάδι , ή αταξία , και το ιδιαίτερο, ένα αμφίσημο μείγμα σε οντολογική αποσύνθεση .
Τα περισσότερα από τα κομμάτια του δίσκου (Τhe lighthouse , Ruthless , Ruthless[reprise], Theme from battery , The clean up ) γεννιούνται σε μιά κατάσταση φαινομενολογικής ασάφειας , όπως οι κοσμογονίες που δεν έχουν Δημιουργία και αναγκάζονται να θεωρήσουν ως αφετηρία το Χάος των πρωταρχικών στάσιμων υδάτων ( αρχέγονο υδάτινο χάος των Αρχαίων Αιγυπτίων και Βαβυλωνίων το οποίο μετά δημιουργεί τις πρώτες θεότητες ). Επειδή όμως το Χάος ορίζεται ως μιά ασταθής ισορροπία δύο δυνάμεων , εμπεριέχει ήδη αντιμέτωπες τις δυνάμεις που απελευθερώνει.
Ο Tobin ως η υπέρτατη δύναμη οδηγεί όμως τις δυνάμεις που απελευθερώνονται σε μιά ακόμη πιό χαοτική κατάσταση η οποία εν τέλει αυτορρυθμίζεται συστημικά για να επανέλθει στην ασάφεια .
Εχοντας αυτή τη φορά μαζέψει κοντά του τον ντράμερ Fausto Bava , τους Massimo και Umberto Modugno στο όργανο και στο μελλοτρον , τον Eiji Myake στο φλάουτο , τους Domenico και Fabio Lenzi στο πιάνο ( και ηλεκτρικό ) και στην κιθάρα , χρησιμοπoιώντας τα έγχορδα της Canhoto Philarmonic Orchestra , o Amon Tobin είναι ο Εισβολέας , η Υπέρτατη Δύναμη , που με το industrial drum 'n'bass του ( ?) με τις συμφωνικές απολήξεις αποτολμά να μορφοποιήσει το Χάος γιά να αντικαταστήσει την θεογονία με την Δημιουργία .
Το Chaos Theory είναι soundtrack στο video game του Tom Clancy : Splinter Cell 3 . GO FIGURE. Είναι όμως , κατά την άποψη μου και ένα πλήρως αυτοδύναμο έργο απολύτως σύγχρονης μουσικής .