- 16 December 2014
- 15,302
_Suite: Is about fluid aetherial rock psych Just for Love by Quicksilver Messenger Service!
Που ήμασταν; Α ΟΚ...
1970... ο Dino Valenti έρχεται επιτέλους στο γκρουπ, γιατί αν και ήταν ιδρυτικό μέλος των Quicksilver, δεν είχε συμμετάσχει σε κανένα από τα 3 προηγούμενα άλμπουμ γιατί είχε διάφορα προβλήματα με την δικαιοσύνη.
Και μαζί του, ο Duncan επανέρχεται στο συγκρότημα. Ο λόγος που ήταν απών από το Shady Grove δεν ήταν κάποια ρήξη με τον Hopkins (αν και τα σενάρια με ίντριγκες ανθίζουν πάντα στο μυαλό των fans) αλλά διότι πήγε να βρει τον Valenti (ή Valente ανάλογα την προτίμηση) που έβγαινε από την φυλακή. Προσωπικά σκέφτομαι ότι είναι ένα κατανοητό δείγμα φιλίας και συμπαράστασης σε κάποιον που είχε περάσει τόσα χρόνια έγκλειστος, και ένας τρόπος εγκλιμάτισης, για να ξαναφέρει κάποιος τον φίλο και συνιδρυτή του γκρουπ στην πραγματικότητα του Φρίσκο εν έτει 70, που από το 65-66 και μετά η πραγματικότητα αυτή είχε πάρει πολλά χρώματα και είχε αναπτύξει όνειρα και αλλοτινούς ήχους.
Και όπως θα ακούσουμε (αλλά και θα δούμε) σ' αυτό το τέταρτο άλμπουμ, ο Leader τραγουδιστής -say simply leader- όχι μόνο δεν έχασε επαφή "με το είδος" αλλά πρωτοπορεί, και είναι στην βάση αυτού του απόλυτου αριστουργήματος που είναι το Just for Love.
Και επειδή κάθε προσέγγιση δίσκου αν και υπάρχει προσπάθεια να είναι όσο πιο αντικειμενική για το κοινό, για να εννοήσει σε κάποιες βασικές γραμμές, δεν είναι δυνατόν να μην υπάρξει ένας προσωπικός τόνος, ένα ιδιαίτερο άγγιγμα, εξ' άλλου τι άλλο θα μπορούσε να είναι ένα έργο τέχνης (γιατί περί αυτού πρόκειται και όχι περί εμπορικού κατασκευάσματος) εάν δεν ήταν αυτή η σύνδεση του έργου με ένα άτομο, ένα χώρο, κάποιες εμπειρίες που επιδρούν ταυτόχρονα...
Παίρνοντας φόρα λοιπόν από αυτήν την προσωπική προσέγγιση θα έλεγα ότι έχω όλη την δισκογραφία (studio) των Quicksilver, διπλά (σε βινύλιο και CD), τους ακούω και αγαπώ όλους τους τους δίσκους, αλλά ο αγαπημένος μου, ο ποιο πλανεμένος, αυτός που σε εκτοξεύει σε άλλες εμπειρίες, και σου δημιουργεί ένα αίσθημα ηλεκτρικής ατμόσφαιρας και ταυτόχρονα αγαλλίασης, μια περίεργη αντίληψη αρμονίας με ότι βρίσκεται στην γύρω φύση, και ενός είδους - ναι θα τολμήσω να πω την βαριά κουβέντα - Αγάπης.
Για να καταλάβει κανείς αρκεί να κοιτάξει το εξώφυλλο, αντιπροσωπεύει άπταιστα αυτό που ειπώθηκε σαν η "Χαβανέζικη Περίοδος" όχι μόνο του ότι το γκρουπ εκείνο τον καιρό βρισκόταν και ηχογραφούσε στην Χαβάη (υπάρχει και κονσέρτο από αυτή την διαμονή) αλλά και από αυτήν την αισθητική του εξώφυλλου του 4ου και 5ου (αλλά κυρίως του 4ου) άλμπουμ, με τροπικά χρώματα και φόρμες, και με τα όργανα των μουσικών που μοιάζουν φτιαγμένα σύμφωνα και προσιτά με την φύση όντας σε άλλη μυθική ύπαρξη.
Και ο Dino με τους κολλητούς του το κατάφερε αυτό...
Όταν σκέφτηκα να κάνω αυτήν την αφιέρωση (μένοντας πάντα στο προσωπικό), το έκανα με κάποιον τρόπο αντίδρασης σε σωρό κακόβουλων comments που αφρίζουν σε όλο το μήκος του διαδικτύου, από τους δήθεν πιουρίστες (το πιο γελοίο είδος όχι ακροατών αλλά οπαδών, το ίδιο είδος που γιούχαρε τον Dylan όταν έβαλε ηλεκτρική κιθάρα), που ξεκινούν από το "Εκεί τέλειωσαν οι Quicksilver" μέχρι τα ανεκδιήγητα "το Ρετάλι (= Ιταλός υποτιμητικά στα Γαλλικά) που ήρθε να κάνει τη φιγούρα του"... "Που σκούζει..." και σταματώ εδώ τις αθλιότητες που έχω δει σε σχόλια "fans" στις μεγάλες και συχνά-πυκνά εμπορικές ιντερνετικές πλατφόρμες.
Οι πιο "σοβαροί" επιμένουν στην Pop-oriented κατεύθυνση του γκρουπ... και νομίζω ότι... δεν κατάλαβαν τίποτα στην υπόθεση. Όπως ξέρω ότι δεν θα μπορούσα να τους πείσω, αλλά δεν έχει σημασία. Σημασία έχει να πεις τα πράγματα για την αποτύπωση αυτής της μοναδικής μουσικής στιγμής στον χώρο και τον χρόνο...
Που ήμασταν; Α ΟΚ...
1970... ο Dino Valenti έρχεται επιτέλους στο γκρουπ, γιατί αν και ήταν ιδρυτικό μέλος των Quicksilver, δεν είχε συμμετάσχει σε κανένα από τα 3 προηγούμενα άλμπουμ γιατί είχε διάφορα προβλήματα με την δικαιοσύνη.
Και μαζί του, ο Duncan επανέρχεται στο συγκρότημα. Ο λόγος που ήταν απών από το Shady Grove δεν ήταν κάποια ρήξη με τον Hopkins (αν και τα σενάρια με ίντριγκες ανθίζουν πάντα στο μυαλό των fans) αλλά διότι πήγε να βρει τον Valenti (ή Valente ανάλογα την προτίμηση) που έβγαινε από την φυλακή. Προσωπικά σκέφτομαι ότι είναι ένα κατανοητό δείγμα φιλίας και συμπαράστασης σε κάποιον που είχε περάσει τόσα χρόνια έγκλειστος, και ένας τρόπος εγκλιμάτισης, για να ξαναφέρει κάποιος τον φίλο και συνιδρυτή του γκρουπ στην πραγματικότητα του Φρίσκο εν έτει 70, που από το 65-66 και μετά η πραγματικότητα αυτή είχε πάρει πολλά χρώματα και είχε αναπτύξει όνειρα και αλλοτινούς ήχους.
Και όπως θα ακούσουμε (αλλά και θα δούμε) σ' αυτό το τέταρτο άλμπουμ, ο Leader τραγουδιστής -say simply leader- όχι μόνο δεν έχασε επαφή "με το είδος" αλλά πρωτοπορεί, και είναι στην βάση αυτού του απόλυτου αριστουργήματος που είναι το Just for Love.
Και επειδή κάθε προσέγγιση δίσκου αν και υπάρχει προσπάθεια να είναι όσο πιο αντικειμενική για το κοινό, για να εννοήσει σε κάποιες βασικές γραμμές, δεν είναι δυνατόν να μην υπάρξει ένας προσωπικός τόνος, ένα ιδιαίτερο άγγιγμα, εξ' άλλου τι άλλο θα μπορούσε να είναι ένα έργο τέχνης (γιατί περί αυτού πρόκειται και όχι περί εμπορικού κατασκευάσματος) εάν δεν ήταν αυτή η σύνδεση του έργου με ένα άτομο, ένα χώρο, κάποιες εμπειρίες που επιδρούν ταυτόχρονα...
Παίρνοντας φόρα λοιπόν από αυτήν την προσωπική προσέγγιση θα έλεγα ότι έχω όλη την δισκογραφία (studio) των Quicksilver, διπλά (σε βινύλιο και CD), τους ακούω και αγαπώ όλους τους τους δίσκους, αλλά ο αγαπημένος μου, ο ποιο πλανεμένος, αυτός που σε εκτοξεύει σε άλλες εμπειρίες, και σου δημιουργεί ένα αίσθημα ηλεκτρικής ατμόσφαιρας και ταυτόχρονα αγαλλίασης, μια περίεργη αντίληψη αρμονίας με ότι βρίσκεται στην γύρω φύση, και ενός είδους - ναι θα τολμήσω να πω την βαριά κουβέντα - Αγάπης.
Για να καταλάβει κανείς αρκεί να κοιτάξει το εξώφυλλο, αντιπροσωπεύει άπταιστα αυτό που ειπώθηκε σαν η "Χαβανέζικη Περίοδος" όχι μόνο του ότι το γκρουπ εκείνο τον καιρό βρισκόταν και ηχογραφούσε στην Χαβάη (υπάρχει και κονσέρτο από αυτή την διαμονή) αλλά και από αυτήν την αισθητική του εξώφυλλου του 4ου και 5ου (αλλά κυρίως του 4ου) άλμπουμ, με τροπικά χρώματα και φόρμες, και με τα όργανα των μουσικών που μοιάζουν φτιαγμένα σύμφωνα και προσιτά με την φύση όντας σε άλλη μυθική ύπαρξη.
Και ο Dino με τους κολλητούς του το κατάφερε αυτό...
Όταν σκέφτηκα να κάνω αυτήν την αφιέρωση (μένοντας πάντα στο προσωπικό), το έκανα με κάποιον τρόπο αντίδρασης σε σωρό κακόβουλων comments που αφρίζουν σε όλο το μήκος του διαδικτύου, από τους δήθεν πιουρίστες (το πιο γελοίο είδος όχι ακροατών αλλά οπαδών, το ίδιο είδος που γιούχαρε τον Dylan όταν έβαλε ηλεκτρική κιθάρα), που ξεκινούν από το "Εκεί τέλειωσαν οι Quicksilver" μέχρι τα ανεκδιήγητα "το Ρετάλι (= Ιταλός υποτιμητικά στα Γαλλικά) που ήρθε να κάνει τη φιγούρα του"... "Που σκούζει..." και σταματώ εδώ τις αθλιότητες που έχω δει σε σχόλια "fans" στις μεγάλες και συχνά-πυκνά εμπορικές ιντερνετικές πλατφόρμες.
Οι πιο "σοβαροί" επιμένουν στην Pop-oriented κατεύθυνση του γκρουπ... και νομίζω ότι... δεν κατάλαβαν τίποτα στην υπόθεση. Όπως ξέρω ότι δεν θα μπορούσα να τους πείσω, αλλά δεν έχει σημασία. Σημασία έχει να πεις τα πράγματα για την αποτύπωση αυτής της μοναδικής μουσικής στιγμής στον χώρο και τον χρόνο...
Last edited by a moderator: