Αστικά Blues......

14 December 2006
4,265
Το trip hop υπήρξε το τελευταίο τρένο μιας γενιάς που δεν είχε όραμα. Αλλά όλοι εμείς που μπήκαμε χωρίς δισταγμό δεν γνωρίζαμε ούτε τον προορισμό ούτε τους "€œκινδύνους"€ του

*Prison was really good. I'm never going back."
I've been moved around from family to family, never stayed in one house from when I was born to the age of 16. ...I'm not normal. It's got a lot to do with my upbringing....Staying somewhere for three years then going off for three years. My uncles being villains. All that stuff. I've got quite a dysfunctional family....for some reason, in my family, the mothers always give the kids to the grandmothers*

Οι Massive είχαν το πλεονέκτημα των χειρουργικά μελετημένων συνθέσεων. Οι Portishead το αβαντάζ της καταθλιπτικής τραγουδίστριας! Ο Tricky δεν είχε κανένα ατού! Ήταν σχεδόν ανυπόφορος και αυτός και το ντεμπούτο το.

Tricky-Maxinquaye.jpg


Στην κυκλοφορία του δημιούργησε τόση αμηχανία που κάποιοι έσπευσαν να κλείσουν τη υπόθεση με συνοπτικές διαδικασίες. Υβρίδιο rock, soul, hip hop. Άλλοι πιο τολμηροί το χαρακτήρισαν ως την πιο μαύρη εκδοχή που μπορεί να υπάρξει αν κάποιος συνδύαζε τον ήχο των Joy Division με την soul! To Dummy και το Blue Lines σε γενικές γραμμές ήταν δυο φυσιολογικά δομημένοι δίσκοι. Αυτός έμοιαζε με νωχελικό θόρυβο, με μία δυσοίωνη απαγγελία με ακατανόητο τίτλο...

Maxinguaye, το όνομα μιας γυναίκας που αυτοκτόνησε στοιχειώνοντας το μυαλό ενός αγοριού, καταδικασμένου πλέον ότι δημιουργήσει, αν δημιουργήσει ποτέ, να μοιάζει με μια ανατριχιαστική μελωδία. Το αγόρι γεννήθηκε μεν στο Bristol, αλλά ματαφυσικά έπλυνε τις αμαρτίες του στον Μισισιπή για να ξυπνήσει στην συνέχεια σε έναν μετά βιομηχανικό εφιάλτη ως συνοδοιπόρος του stalker για την απαγορευμένη ζώνη. Εφιαλτικό trip! δομήθηκε πάνω σε ένα υπόστρωμα μηδενικών προσδοκιών, στο οποίο κόχλαζαν όλες οι ζωώδεις ορμές των καταπιεσμένων μαύρων στις αρχές του 19ου αιώνα, αλλά κοντά πλέον στο 21ο όλα τα συναισθήματα ποτίστηκαν με τσιμέντο.

Αργότερα ο Tricky από το είδωλο στον σπασμένο καθρέφτη του Maxinquaye δημιούργησε αντιστρέφοντας την επιθετικότητα προς τον ίδιο σε επιθετικότητα προς το κοινό του το Pre Millennium tension. Μοιραία έγιναν τα δύο πιο άσωτα παιδιά του.

Και τα δυο μαζί μία ευτυχής συγκυρία

Τα αστικά Blues έτσι έπρεπε να ειπωθούν και έτσι ειπώθηκαν. Σε μια γλώσσα αφιλόξενη, που υμνεί όλους τους μεταλλαγμένους και αιρετικούς, όλους όσους βιωματικά δημιούργησαν ανυποψίαστοι για τις σεισμικές επιδράσεις που θα επέφεραν στον χώρο της μουσικής. Ένα από τελευταία υποστυλώματα μιας γέφυρας που μπορεί να ξεκινάει δεκαετίες πίσω από τον Blind Willie Johnson στο Trout Mask Replica, από τον Sonny Sharrock στην vortex Records στο Feeling the Space της Yoko Ono, από την Diamanda Galas στο Franks Wild Years του Waits, από πολλές στάσεις στο σήμερα στον Burial (ίσως) και από εδώ στο μέλλον.....

Κυκλοφορεί δίσκους ακόμα αλλά τίποτε δεν είναι σαν τότε...

Καλύτερα,
όπως ειπε και ο Park Chan-wook (σκηνοθέτης του oldboy)
Κάποια στιγμή θα είμαι εγώ καλά αλλά τότε δεν θα κάνω καλές ταινίες...

*wiki
 
Last edited by a moderator:

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Απ'οτι βλεπω το εγραφες και σε μια απολυτα urban...ωρα.:SFGSFGS5:

Δεν εχω να προσθεσω τιποτα στα παραπανω,ο τροπος που "ερμηνευεις" το Bristol ειναι απαραμιλλος.:worshippy:
Αν η σκηνη αυτη ηταν...κομμα θα ησουν ανετα ο διευθυντης επικοινωνιας του.:flipout:

Ο δισκος ειναι απλα μνημειο αστικου ηχοτοπιου και ευτυχως τον κοινωνησαμε στην ωρα του.
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,805
Αθήνα
Re: Απάντηση: Αστικά Blues......

Πέρασαν 20 χρόνια κιόλας.....το πρώτο άκουσμα ήταν το παρακάτω και μετά ακολούθησε η αγορά του δίσκου.

https://www.youtube.com/watch?v=ViHiOopNTlc

Τα αστικά Blues έτσι έπρεπε να ειπωθούν και έτσι ειπώθηκαν. Σε μια γλώσσα αφιλόξενη, που υμνεί όλους τους μεταλλαγμένους και αιρετικούς, όλους όσους βιωματικά δημιούργησαν ανυποψίαστοι για τις σεισμικές επιδράσεις που θα επέφεραν στον χώρο της μουσικής.

Αυτή η φράση σου περικλείει όλη την ουσία του trip hop.
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,805
Αθήνα
Re: Απάντηση: Αστικά Blues......

Σκεφτόμουν την αντιδιαστολή του trip hop στην επίσης "ντόπια" brit pop που επικρατουσε στα charts εκείνη την εποχή στην Βρετανία δίνοντας μάλιστα και μια άισθηση "εθνικής υπερηφάνειας" μια που εξοβέλισαν σε μεγάλο βαθμό την Αμερικανική μουσική από τα charts. Η ουσία της brit pop αποδείχτηκε ίδια με αυτήν της διακυβέρνησης των εργατικών του Blair που ήρθαν στην εξουσία μέσα στο peak της σκηνής αυτής.
Λες και ήταν από άλλο πλανήτη, όχι μόνο από την ίδια χώρα, το trip hop εκείνη την ωραία εποχή πήρε τον δικό του δρόμο και ίσως τον πορεύεται ακόμα και σήμερα.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Αστικά Blues......

Η ουσία της brit pop αποδείχτηκε ίδια με αυτήν της διακυβέρνησης των εργατικών του Blair που ήρθαν στην εξουσία μέσα στο peak της σκηνής αυτής.

Tα πες ολα φιλαρακι...:award:
 
14 December 2006
4,265
To trip hop ήταν καταδικασμένο να μην μοιάζει με τίποτα! Στην πραγματικότητα έπεσε απο τον ουρανό! Μάταια προσπάθησαν να εξηγήσουν το πως γεννηθηκε, ακόμα πιο μάταια προσπάθησαν να το οριοθετήσουν ηχητικά!Δεν υπάρχει εξήγηση.Είναι τόσο απλό που ακουγεται εξαιρετικά πολύπλοκο.Το safe from harm για παραδειγμα είναι ένα απο τα ωραιότερα κομμάτια που έχω ακουσει στην ζωή μου.Δεν μπόρεσα, ούτε σήμερα μπορώ να δώσω μια εξηγηση στο πως γίνεται ένα κομμάτι που βασίζεται εντελώς πάνω σε κάποιο άλλο (Stratus - Billy Cobham) να είναι ταυτόχρονα τόσο διαφορετικό! Σε κανένα αλλο ρεύμα δεν συμβαίνει αυτο ακόμα και όταν η διασκευή η το sample γίνονται με στόχο την ανατροπή πάντα υπάρχει η αίσθηση πως το original είναι καπου δίπλα έτοιμο να θαυμάσει ή αν απορρίψει....

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Οσον αφορά το brit pop, τις αλήθεις τα ψέμματα, τις μνήμες και οτιδήποτε αλλο, να πω πως η όποια οπτική μας γίνεται αναγκαστικά από την πλευρα του Ευρωπαίου, άρα κατα μία έννοια του πειραματόζωου που έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα στο πέιραμα.Ημουν πάντα με το ένα πόδι στην άλλη πλευρα του ατλαντικού.Πάντα σήκωνα φρείδι στους Βρετανούς! Ακόμα όμως και όταν μαγευόμουν ήταν με το δικό μου τρόπο. Κάποτε είχα θυμάμαι φάει κόλλημα με το the drugs dont work των Verve, αλλά ακουγα μόνο την demo version στο cd single (Στριμάδι :music-smiley-005:)



Opsim, Superfly, μου λείπουν εκείνα τα χρόνια...
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,805
Αθήνα
Οσον αφορά το brit pop, τις αλήθεις τα ψέμματα, τις μνήμες και οτιδήποτε αλλο, να πω πως η όποια οπτική μας γίνεται αναγκαστικά από την πλευρα του Ευρωπαίου, άρα κατα μία έννοια του πειραματόζωου που έδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα στο πέιραμα.Ημουν πάντα με το ένα πόδι στην άλλη πλευρα του ατλαντικού.Πάντα σήκωνα φρείδι στους Βρετανούς! Ακόμα όμως και όταν μαγευόμουν ήταν με το δικό μου τρόπο. Κάποτε είχα θυμάμαι φάει κόλλημα με το the drugs dont work των Verve, αλλά ακουγα μόνο την demo version στο cd single (Στριμάδι :music-smiley-005:)

Kάθε μουσικό κίνημα, γνήσιο ή κίβδηλο, πρέπει να τελειώνει με έναν κρότο. Το "Urban Hymns" των Verve ήταν αυτός ο κρότος, είσαι ωραίος φίλε μου.



Opsim, Superfly, μου λείπουν εκείνα τα χρόνια...

Κι εμένα το ίδιο, αυτό είναι μια άλλη μεγάλη ιστορία που πρέπει να την πούμε αλλιώς και αλλού.
 
Last edited:

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Αστικά Blues......

Πάντα σήκωνα φρείδι στους Βρετανούς!

Opsim, Superfly, μου λείπουν εκείνα τα χρόνια...

Μe too my brother....
Εγω παντως το αντιθετο.Το φρυδι το σηκωνα στους Αμερικανους.Με τους Βρεττανους ημουν πιο συγκαταβατικος.Παντα θεωρουσα οτι ειχαν περισσοτερη βρωμα κατω απο τα νυχια τους.
Οι Verve ηταν ωραιο (πολυ ωραιο θα'λεγα) δειγμα παντως.
Εγω στην πορεια ειχα φαει κολλημα μ'αυτο...

https://www.youtube.com/watch?v=y-9DVU6Kux8

Drama Queen τραγουδι αλλα ωραιο ρε π..τη μου...
 
19 June 2006
8,661
Συμφωνώ με τον Μπάϊρα απόλυτα. Το βίωσα στο ξεκίνημα του. Και το ακολούθησα και στις πιο Dance εκδοχές του. Μάλιστα και αφού είχε σβήσει η πρώτη φλόγα, πάντα έψαχνα για ένα ακόμη ηλεκτροσόκ. Όπως τότε με το Dummy.
Yπήρξαν αριστουργήματα που ποτέ δεν έτυχαν μεγάλης αποδοχής και άλλα που εντάξει ακολούθησαν τη μανιέρα και έκαναν γκελ.
Για μένα αποτελεί το πιο ''κινηματογραφικό'' μουσικό ρεύμα της εποχής μας.

Μια περίεργη διαπίστωση. Όλη η σκηνή είχε να κάνει με γκόμενες και τον Tricky. Για σκεφτείτε το.

Η πιο παραγνωρισμένη μπαντάρα του είδους αφιερωμένη στον Μπάϊρα.

https://www.youtube.com/watch?v=dibAeOel7Rs