Πρωινό στο κρεβάτι... [Dusty Springfield]

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Dusty-Springfield.jpg

Η γλυκιά μου Ντάστι...
Αμαρτωλή παρασπονδία και ένοχο μυστικό; Σήμερα ασφαλώς όχι, τότε σίγουρα ναι. Τότε, εάν κάτι δεν πληρούσε κάποιες αυστηρές προδιαγραφές εξοβελιζόταν σαν ανάρμοστο και εχθρικό! Υπήρχαν όμως και κάποιοι δίσκοι που ανεξήγητα [;] είχαν θέση στην καρδιά μου και στο ...πικάπ μου. Έναν από αυτούς, θα παρουσιάσουμε σήμερα, με απίστευτα και μοναδικά συστατικά.

DS.gif

Το κοκτέιλ περιείχε μια ιδιαίτερη, γοητευτική φωνή, ένα τέλειο συγκερασμό συγκρατημένου αισθησιασμού και σαγήνης, με τέλεια άρθρωση και αγγλική προφορά, το εξαιρετικής ποιότητας υλικό από συνθέτες του επιπέδου Mann, Weil, Goffin, King, Hurley, Newman, Fritts, Bergman, Legrand, Bacharach και David, τις εκλεπτυσμένες ενορχηστρώσεις και αυτό το διάχυτο Νότιο σόουλ κλίμα που έχει τη σφραγίδα του κλασικού και ανεπανάληπτου. Είπατε κάτι;

Και αυτή η περίεργη εγγλέζα, "θεϊκός" κήρυκας ή πεπτωκώς άγγελος, που του παραδίδεσαι αμαχητί; Και τα δύο, αναλόγως τη διάθεση και τη στιγμή... H "γαλανομάτικη" σόουλ βρήκε σ' αυτή, έναν από τους καλύτερους εκπροσώπους της.

Dusty-1.jpg
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Dusty Springfield - Dusty In Memphis (Ιανουάριος 1969, Atlantic)

DustyInMemphisUS_UK.jpg
Αμερικάνικο & Αγγλικό εξώφυλλο​

Τραγούδια: A1 Just A Little Lovin' (Barry Mann & Cynthia Weil) - 2:15, A2 So Much Love (Gerry Goffin & Carole King) - 3:28, A3 Son Of A Preacher Man (John Hurley & Ronnie Wilkins) - 2:19, A4 I Don't Want To Hear It Anymore (Randy Newman) - 3:06, A5 Don't Forget About Me (Gerry Goffin & Carole King) - 2:49, A6 Breakfast In Bed (Ed Hinton & D. Fritts) - 2:54, B1 Just One Smile (Randy Newman) - 2:37, B2 The Windmills Of Your Mind (Alan & Marilyn Bergman, Michel Legrand) - 3:48, B3 In The Land Of Make Believe (Burt Bacharach & Hal David) - 2:28, B4 No Easy Way Down (Gerry Goffin & Carole King) - 3:08, B5 I Can't Make It Alone (Gerry Goffin & Carole King) - 3:47
Μουσικοί: Dusty Springfield (φωνητικά), Tommy Cogbill (μπάσο, κιθάρα: A5), Reggie Young (κιθάρα, σιτάρ), Gene Chrisman (τύμπανα), Mike Leach (κόνγκας: A5, B3), Bobby Wood (πιάνο), Bobby Emmons (όργανο, ηλεκτρικό πιάνο, κόνγκας: B2), The Sweet Inspirations (υποστηρικτικά/συνοδευτικά φωνητικά)
Παραγωγή: Jerry Wexler, Tom Dowd (ενορχήστρωση πνευστών), Arif Mardin (ενορχήστρωση εγχόρδων, ενορχήστρωση πνευστών)

Ηχογραφήθηκε τον Σεπτέμβριο του 1968 στα American Sound Studios στο Μέμφις, με την προσθήκη φωνητικών στα Atlantic Studios στη Νέα Υόρκη

Dusty-2.jpg

Η Dusty Springfield (Mary Isobel Catherine Bernadette O'Brien), γεννήθηκε το 1939 στο West Hampstead του Λονδίνου και πέθανε το 1999.
Για ένα κορίτσι με εκπαίδευση στις καλόγριες και έδρα της, τις κομητείες της Αγγλίας, που τραγούδησε Bessie Smith όταν ήταν 12 ετών, αυτό το άλμπουμ ήταν μια αποθέωση. Το "Dusty In Memphis" σήμερα έχει θεοποιηθεί και όχι άδικα, επηρεάζοντας μια σειρά από σύγχρονες γυναίκες καλλιτέχνες, από την Duffy στην Shelby Lynne. Το άλμπουμ ήταν καθοριστικό στην καριέρα της. Πριν το τέλος της δεκαετίας του '60 είχε τρομοκρατηθεί, με το ενδεχόμενο να καταλήξει ελαφριά ψυχαγωγός. Δυσαρεστημένη με τον τρόπο που η δισκογραφική της, Philips, χειριζόταν την μουσική της στην Αμερική, αποφάσισε να κάνει μια ξεχωριστή συμφωνία με την Atlantic, το σπίτι της Stax και του ρυθμ εντ μπλουζ ήχου που λάτρευε. Η Dusty συνεργάστηκε με τον παραγωγό της Aretha Franklin, τον Jerry Wexler, που αποδείχθηκε ιδανικός συνδυασμός.

Ο Wexler ενθάρρυνε την Springfield να εγκαταλείψει τη θεατρική ποπ, ώστε να αναδειχθεί η "πραγματική" Dusty. Το Dusty In Memphis είναι ένα διακριτικό άλμπουμ, που συλλαμβάνει την ουσία της ευαισθησίας, το πάθος και την ήσυχη δύναμή της. Η Dusty δεν ήταν η μόνη που εξερεύνησε ένα πιο ώριμο ήχο. Οι Petula Clark και Lulu επικεντρώθηκαν σε R&B άλμπουμ, ενώ στις Πολιτείες οι Supremes ερμήνευαν τραγούδια όπως το "Love Child". Το Dusty In Memphis, σηματοδότησε μια στροφή για τις γυναίκες καλλιτέχνες, ήταν ο ήχος των κοριτσίστικων γκρουπ (girl groups) που "μεγάλωσε".

Τα σέσιον πραγματοποιήθηκαν στα American Studios στο βόρειο Μέμφις με μουσικούς αστέρες, όπως ο μπασίστας Tommy Cogbill και ο κιθαρίστας Reggie Young. Μέσα στα στούντιο, η Springfield εμφανίστηκε σαν γαλαζοαίματη. "Ήταν κυρία, σαν από περιοδικό", θυμάται ο μηχανικός Tom Dowd. "Είχε τον κομμωτή της και τα μαλλιά της ήταν φτιαγμένα καθημερινά". Στο Μέμφις, φιλοδοξούσε να γίνει η βασίλισσα του Νότου. Αλλά η Springfield αντιμετώπιζε δυσκολίες με τον αυτοσχεδιαστικό χαρακτήρα των σέσιον, ήταν φοβισμένη και αισθανόταν εκτεθειμένη. "Μιλούν για την Aretha και θα φύγω, τι κάνω σ' αυτή την εταιρεία;" είπε. Αλλά σύντομα χαλάρωσε. "Έγινα λιγότερο αμήχανη... και σχεδόν ωρίμασα καθώς το άλμπουμ προχωρούσε".

Όπως σημείωσε η Springfield, οι γάτες του Μέμφις δεν έκαναν "μεγάλα μπαλαντοειδή πράγματα", αλλά δημιούργησαν ένα ζεστό ήχο για να συμπληρώσουν το ακριβές βιμπράτο της. Δεν προσπάθησε να ακουστεί "μαύρη" αλλά αντίθετα άφησε τη φωνή της να κυλήσει στα αυλάκια με πολύ προσωπικό τονισμό. Το "Just Α Little Lovin", ακούγεται τόσο αισθησιακό και προσωπικό με φόντο τα ενθουσιώδη πνευστά, ενώ το "Breakfast In Bed" είναι γεμάτο με τρυφερότητα.

Ο Wexler και οι συνεργάτες του δεν άφησαν το προηγούμενο μπαλαντοειδές στυλ της, αλλά το προσάρμοσαν με περισσότερο εξελιγμένες ενορχηστρώσεις. Ο ενορχηστρωτής Arif Mardin εισήγαγε επινοητικούς ρυθμούς και μια σουίνγκ αίσθηση. Στο ξεχωριστό, "Son Of A Preacher Man", η ερμηνεία της Springfield τονίστηκε από το καθαρό άκουσμα των πνευστών του Μέμφις και από την φάνκι υποστήριξη της Cissy Houston των Sweet Inspirations. Το κομμάτι υπήρξε χιτ γι' αυτήν στο Ηνωμένο Βασίλειο και ακόμα μεγαλύτερο, 25 χρόνια αργότερα, όταν ο Κουέντιν Ταραντίνο το χρησιμοποίησε στο σάουντρακ για το Pulp Fiction. Άλλα αξέχαστα κομμάτια είναι το "Don't You Forget About Me", οδηγούμενο από το ηλεκτρικό σιτάρ του Reggie Young και το "The Windmills Of Your Mind" με τη ψυχεδελική ενορχήστρωση.

Όταν ολοκληρώθηκε η ηχογράφηση υπήρχε μια αίσθηση ενθουσιασμού. Ο Wexler διοργάνωσε ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι για την Σπρίνγκφιλντ που "ήταν σαν τα αποδυτήρια μετά την κατάκτηση του τίτλου". Αν και υπήρξε πετυχημένο για τους κριτές, το άλμπουμ ήταν αρχικά, μια εμπορική αποτυχία. "Ο καθένας το αγάπησε εκτός από το καταραμένο κοινό", δήλωσε ξερά ο Wexler. Αλλά ο δίσκος αποδείχθηκε η δημιουργική κορύφωση της καριέρας της Σπρίνγκφιλντ και έκτοτε έχει γίνει ένα '60ς σόουλ κλάσικ.

Πάντα ερωτευμένος μαζί της...
Στη γυναίκα μου!

(*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia, Lucy O'Brien, dustyspringfield.org.uk)

Dusty-3.jpg
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
YouTube: Πλήρες άλμπουμ

DustySpringfieldSession.jpg
Από τα σέσιον της ηχογράφησης... Tom Dowd, Dusty Springfield & Reggie Young στα American Studio, 1968

- Dusty Springfield · Dusty in Memphis [Playlist] -
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Γκρεγκ,σε νιωθω.Ειμαι μαζι σου.Εχουμε τον ιδιο ακριβως ερωτα και γι'αυτο ακριβως το λογο δεν υπαρχει εξηγηση.
Δεν ξερω στην κλιμακα Μπαιρα τι ψαρια πιανει η Σκονη,αλλα ακομα κι αν ο Μπαιρα (που τον ακουω με ευλαβια (sic) οταν μιλαει για φωνες) την ριχνει στο πυρ το εξωτερο γιατι της λειπουν μερικες οκταβες,εγω εδω θα τον γραψω...στα παλια μου τα παπουτσια....:flipout:
Ειναι η μονη λευκη που μου προκαλει υγρασια οταν την ακουω....
To In Memphis ειναι αριστουργημα.

Θυμαμαι οταν εφυγε πια για αλλα μερη,στην κηδεια της ειχε γινει λαικο προσκυνημα απο τους Αγγλους,παρ'ολο που η Νταστι ηταν παντα μακρια απο τα φωτα...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
ψάχνω να βρώ το γμν εξώφυλλο....(που μου είχαν κάνει δώρο....)

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

βρίσκω όμως άλλες....


180.jpg

1299.jpg
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Dusty-4.jpg

Το βινύλιο, είναι μέσα στα αρκετά που έχασα, με τα δανεικά και αγύριστα. Βέβαια φταίω και εγώ, γιατί προσπαθούσα να "επιβάλλω" το δίσκο στους σκληροπυρηνικούς και το διαφήμιζα συνεχώς. Φυσικά, τις περισσότερες φορές μου την έλεγαν, γιατί σ' αυτό, δεν άκουγαν σκληρά κιθαρικά και σφυροκοπήματα :laugh:...
 

Δημοκηδής

Μέλος Σωματείου
23 June 2006
9,971
Δισκάρα ... όλα (συνθέσεις, συντελεστές, ποιότητα ηχογράφησης) ένα και ένα ... η φωνή της πάντα είχε μια ιαματική πούδρα, που φτιασίδωνε την πραγματικότητα ...
 
14 December 2006
4,265
Re: Απάντηση: Πρωινό στο κρεβάτι...

Γκρεγκ,σε νιωθω.Ειμαι μαζι σου.Εχουμε τον ιδιο ακριβως ερωτα και γι'αυτο ακριβως το λογο δεν υπαρχει εξηγηση.
Δεν ξερω στην κλιμακα Μπαιρα τι ψαρια πιανει η Σκονη,αλλα ακομα κι αν ο Μπαιρα (που τον ακουω με ευλαβια (sic) οταν μιλαει για φωνες) την ριχνει στο πυρ το εξωτερο γιατι της λειπουν μερικες οκταβες,εγω εδω θα τον γραψω...στα παλια μου τα παπουτσια....:flipout:
Ειναι η μονη λευκη που μου προκαλει υγρασια οταν την ακουω....
To In Memphis ειναι αριστουργημα.

Θυμαμαι οταν εφυγε πια για αλλα μερη,στην κηδεια της ειχε γινει λαικο προσκυνημα απο τους Αγγλους,παρ'ολο που η Νταστι ηταν παντα μακρια απο τα φωτα...

Να κρατήσεις τα παλια σου τα παπουτσια γιατι αν υπογραφεί νεο μνημονιο θα ξαναγορασεις το 2030:antlers:! αν δεν υπογραφει θα εισαι/είμαστε περηφανοι αλλά ξυπόλυτοι για τουλάχιστον για 1 χρόνο:antlers:.....

Να στο πω και αλλιώς: υπάρχουν άπειρες μαύρες με οκτάβες που δεν μου δημιουργούν υγρασία....δεν ειναι θεμα χρωματος, μάλλον(?) ειναι θεμα εποχής....είμαι πολυ κολλημενος στο 2015! την θεωρω πολυ σημαντική χρονιά.....

Συμπαθητική η Dusty. Η Adele των 60s (.....party pooper...)
Καλή είναι, αν δεν ήταν καλή δεν θα συνεργαζοντουσαν μαζι της οι Pet shop Boys.....
Εξαλλου η μουσική ξεκινησε μετα τα 80ς...:aetsch:
 
Last edited:

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
ψάχνω να βρώ το γμν εξώφυλλο....(που μου είχαν κάνει δώρο....)



Γυμνό εξώφυλλο ?????
Τοτε ;
Αν ειναι δυνατόν...
(το βρηκες ; )

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Καλή είναι, αν δεν ήταν καλή δεν θα συνεργαζοντουσαν μαζι της οι Pet shop Boys.....
OMG :bang:

Εξαλλου η μουσική ξεκινησε μετα τα 80ς...:aetsch:

80ς: η αρχη του τέλους :egg:
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Γυμνό εξώφυλλο ?????
Τοτε ;
Αν ειναι δυνατόν...
(το βρηκες ; )


1970-71
όχι γυμνό....: γμν

(αν και αυτα που φοράει δεν καταφέρνουν να κρύψουν πολλά....)

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

ωπ....

γράψτε λάθος....
Δεν ήταν η Dusty......
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Πρωινό στο κρεβάτι...

Να κρατήσεις τα παλια σου τα παπουτσια γιατι αν υπογραφεί νεο μνημονιο θα ξαναγορασεις το 2030:antlers:! αν δεν υπογραφει θα εισαι/είμαστε περηφανοι αλλά ξυπόλυτοι για τουλάχιστον για 1 χρόνο:antlers:.....

Να στο πω και αλλιώς: υπάρχουν άπειρες μαύρες με οκτάβες που δεν μου δημιουργούν υγρασία....δεν ειναι θεμα χρωματος, μάλλον(?) ειναι θεμα εποχής....είμαι πολυ κολλημενος στο 2015! την θεωρω πολυ σημαντική χρονιά.....

Συμπαθητική η Dusty. Η Adele των 60s (.....party pooper...)
Καλή είναι, αν δεν ήταν καλή δεν θα συνεργαζοντουσαν μαζι της οι Pet shop Boys.....
Εξαλλου η μουσική ξεκινησε μετα τα 80ς...:aetsch:

Απο παπουτσια εχω στοκαρει,αλλα στη χειροτερη τη βγαζουμε και με σαγιοναρα με καλτσα,λεμε τωρα... (διαολε τοσοι βορειοι που το κανουν κατι θα ξερουν,μαλλον γι'αυτο μας πιεζουν κιολας...:flipout:).

Αdele ή μηπως Dido?

Συμφωνω για τις μαυρες με οκταβες που δεν....(Shirley Bassey παραδειγμα...)
 
Last edited:

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Re: Απάντηση: Πρωινό στο κρεβάτι...

Να κρατήσεις τα παλια σου τα παπουτσια γιατι αν υπογραφεί νεο μνημονιο θα ξαναγορασεις το 2030:antlers:! αν δεν υπογραφει θα εισαι/είμαστε περηφανοι αλλά ξυπόλυτοι για τουλάχιστον για 1 χρόνο:antlers:.....

Να στο πω και αλλιώς: υπάρχουν άπειρες μαύρες με οκτάβες που δεν μου δημιουργούν υγρασία....δεν ειναι θεμα χρωματος, μάλλον(?) ειναι θεμα εποχής....είμαι πολυ κολλημενος στο 2015! την θεωρω πολυ σημαντική χρονιά.....

Συμπαθητική η Dusty. Η Adele των 60s (.....party pooper...)
Καλή είναι, αν δεν ήταν καλή δεν θα συνεργαζοντουσαν μαζι της οι Pet shop Boys.....
Εξαλλου η μουσική ξεκινησε μετα τα 80ς...:aetsch:
Αδελφέ μου, εδώ μιλάμε για αγγέλους και ανώτερες ψυχικές διεργασιές που κανένα μνημόνιο δεν μπορεί να σπηλώσει/σκιάσει. Με τα παλιά παπούτσια ή και ξυπόλητος ζεις, χωρίς συναισθηματική "κάλυψη" δύσκολο...

Η Adele και οι νεόκοπες μεταγενέστερές της (χωρίς υποτιμητική διάθεση), έχουν να διανύσουν πολύ δρόμο για να φτάσουν την "αίγλη" της. Και βέβαια όταν μιλάμε για το "Dusty In Memphis" δεν αναφερόμαστε αποκλειστικά στη Dusty αλλά σε μια σπάνια στιγμή στη δισκογραφία που "συνωμότησαν" χρονικά πολλές συγκυρίες και σκάρωσαν κάτι μοναδικό και ανεπανάληπτο.

Και ένα κουιζ για '60ς γνώστες... Ποιους διακρίνετε, πέρα από τη Ντάστι, στη φωτο;

Dusty69.jpg
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Πρωινό στο κρεβάτι...

Adele......

H Adele μου κανει πιο μπριοζα και "φωτεινη",πιο πολυ με την Petula Clark-τηρουμενων των αναλογιων,ετσι?-θα την συνεκρινα....

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

:a0210:, οι άλλοι;

Η κυρατσα με τον κοτσο στο κεντρο παντως στην Κατερινα Γιουλακη μου φερνει....:ADFADF1:
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
H Πριγκίπησα Μαργκαρετ,

Αυτος στο κέντρο που μοιάζει καταπληκτικά με τον Μπομπ Γκελντοφ ( σωσιας του θα έλεγα) δεν ειναι ο Γκελντοφ (αναχρονισμός ημαρτον) Ειναι ο Λου Κριστι.

Ο άλλος ο ξανθός με την ενδιαφέρουσα χωριστρα μοιάζει πολυ του Τζωνυ Χαλιντεϋ
 
14 December 2006
4,265
Γυμνό εξώφυλλο ?????
Τοτε ;
Αν ειναι δυνατόν...
(το βρηκες ; )

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---


OMG :bang:



80ς: η αρχη του τέλους :egg:

για το prog!(?) ναι
αλλά το prog έπρεπε να τελειώσει...

για το punk? επίσης ναι...
Τελείωσε,...... η Θάτσερ αποδείχτηκε πιο ισχυρή...
όπως φυσικά και το aids αποδείχθηκε πιο ισχυρό από την disco.....

άρα με το που έφυγαν τα 70ς το πανκ και ο αντικατοπτρισμός του η disco δηλαδή, έχασαν λόγω υπεροχής του αντιπάλου....

το prog έχασε γιατί αν συνέχιζε θα βύθιζε την δική μας γενιά στην βαρεμάρα...εξαίρεση Crimson

άρα το ζητούμενο είναι τι τελείωσε?
η μουσική όχι,
μπορείτε να το πιστεύετε αλλά δεν....

πχ το new age δεν τελείωσε στα 70ς
και φυσικά το synth pop μόλις ξεκίναγε...