«Το καλύτερο υλικό των Kaleidoscope υπήρξαν οι παραστάσεις τους, με τους χορούς φλαμένκο και κοιλιάς... Μερικά από αυτά καταγράφηκαν σε ταινία, αλλά τα περισσότερα χάθηκαν. Αυτό που θυμάμαι περισσότερο ήταν..., καθισμένος σε κύκλο, κάνοντας πρόβες και μαθαίνοντας τραγούδια με παραδοσιακά όργανα. Ήταν πολύ διασκεδαστικό.» - David Lindley, 1978
Ο Λίντλεϊ, ακόμη θυμάται τις εξωτικές μυρωδιές και την καλή μουσική που έρχονταν από τα παράθυρα του Χέιτ-Άσμπερυ, όταν το γκρουπ πρωτοεπισκέφθηκε το Σαν Φρανσίσκο και έπαιξαν στο Άβαλον με τους Country Joe and the Fish και τους Sparrows του John Kay (δείτε την παρακάτω σχετική αφίσα στο τέλος του ποστ).
«Ήταν ακριβώς όπως το φανταζόμουν...». Και βέβαια τονίζει, ότι οι "καταστάσεις" τότε απαιτούσαν μουσικούς, που ήταν πολύ καιρό μαζί και είχαν πλέον προσχωρήσει στην ιδέα της συλλογικότητας...
Οι Αμερικάνοι Kaleidoscope της δεκαετίας του '60, γιατί υπήρχαν και Βρετανοί εξίσου αξιόλογοι αλλά διαφορετικού ύφους, αποτελούσαν μια ιδιαίτερη περίπτωση για τα δεδομένα της εποχής τους. Ο συνδυασμός των διαφορετικών επιρροών και στιλ από Ανατολή και Δύση, σ' ένα εκλεκτικό φολκ-ροκ-ψυχεδελικό μείγμα ήταν πρωτόγνωρος για τους Καλιφορνέζους και έκανε αίσθηση στους αντεργκράουντ κύκλους, σίγουρα όμως όχι άγνωστος σ' εμάς που το σταυροδρόμι των πολιτισμών στην περιοχή μας, μας είχε εξοικειώσει ( ; ) με τέτοιες απόπειρες. Από την άλλη, τα κομμάτια τους, ειδικά αυτά με άρωμα ανατολής, μας εξέπληξαν ευχάριστα, γιατί απέδειξαν ότι το ροκ μπορεί να "υπηρετηθεί" χωρίς εκφραστικούς περιορισμούς και να συγκεράσει πολιτιστικά στοιχεία που δεν υπαγορεύονται από σύνορα ή άλλης φύσεως στερεότυπα... Ένα έθνικ, λοιπόν σύνολο, δεκαετίες πριν ο όρος εφευρεθεί και το φαινόμενο πάρει εκφυλιστικές διαστάσεις και παρουσιάσει ανέμπνευστα και αδιάφορα δείγματα.
Μια εξήγηση για το φάσμα της μουσικής αυτού του γκρουπ μπορεί να βρεθεί στο υπόβαθρο των δεξιοτεχνών πολυμουσικών του. Ο David Perry Lindley (1944), που γεννήθηκε στην κομητεία του Λος Άντζελες, είχε παίξει προηγουμένως με διάφορες μπάντες, όπως των The New Christy Minstrels και The Greenwood Singers και έπαιζε, επίσης, μπάντζο για πολλές ετικέτες. Δημιούργησε το γκρουπ, το Σεπτέμβριο του 1966 και αρχικά αυτοαποκαλούνταν The Baghdad Blues Band. Ο David Solomon Feldthouse (1940) προερχόταν από το Ismit της Τουρκίας και έπαιζε ένα ευρύ φάσμα εξωτικών οργάνων που περιλάμβανε σάζι, μπουζούκι, ντόμπρο, βίνα, τουμπελέκι και σαντούρι, καθώς και δωδεκάχορδη κιθάρα και βιολί. Ο Christopher Lloyd Darrow (1944) γεννήθηκε στη Νότια Ντακότα, αλλά μεγάλωσε στο Claremont της Καλιφόρνια. Στο μουσικό γούστο του, περιλαμβάνονταν μπλούγκρας, κάντρι, μπλουζ, ρυθμ εν μπλουζ και παλιά τζαζ. Ο περκασιονίστας John Vidican μεγάλωσε στο Χόλιγουντ και ο Chester Crill (γνωστός και ως Max Buda, Fenrus Epp, Templeton Parcely) ήταν από την Οκλαχόμα Σίτι.
Ο Darrow, ήταν ο πρώτος που αποχώρησε από την μπάντα γιατί τελικά δεν άντεξε την κατάσταση με τις οριεντάλ χορεύτριες που ψάρευε ο Feldthouse από τα διάφορα κλαμπάκια και την ενσωμάτωση περισσότερων ανατολίτικων στοιχείων και έγινε σέσιον μουσικός. Μετά το τέλος των Kaleidoscope, ο Lindley συμμετείχε σε δουλειές των Jackson Browne, Warren Zevon, Linda Ronstadt κ.α. πριν σχηματίσει τους δικούς του Rayo-X, ενώ ο Feldthouse συνέχισε να παίζει σε φλαμένκο και ανατολίτικα γκρουπ.