"loon"

14 December 2006
4,265
05-%C3%93lafur-Arnalds-Nils-Frahm-Durton-Studio-photo-01-by-Alexander-Schneider-Photography_PRINT-980x655.jpg


Σε μία παγκόσμια κοινότητα που σήμερα μοιάζει να αρνείται επιδεικτικά οτιδήποτε πηγαίο όμορφο και γαλήνιο, η πιο πρόσφατη σκέψη μου είναι πως η μουσική τελικά ενδέχεται να μην έχει καμία επίδραση στην διαμόρφωση του χαρακτήρα ενός ανθρώπου. Σίγουρα όμως μπορεί να επηρεάσει την αισθητική του αντίληψη με τέτοιο τρόπο που τουλάχιστον να μπορεί να αποκόπτει τις βίαιες εικόνες της πραγματικότητας από τις δικές του σκοτεινές πτυχές! Ψυχαναλυτικού τύπου προσέγγιση ενδεχομένως αλλά σε περιβάλλον μόνιμης βίας ο κόσμος ωθείται να προβάλλει πάνω του οτιδήποτε σκάρτο υπάρχει στην ψυχή του

Πως θα σας φαινόταν λοιπόν ένας συμπαντικός αυτοσχεδιασμός ως αντίδραση στην γήινη μιζέρια?

Μπορεί η αφορμή να δόθηκε με την πρόσφατη κυκλοφορία ενός EP, αλλά η παρουσίαση αφορά μάλλον περισσότερο ακαθόριστα πράγματα όπως για παράδειγμα η αίσθηση αιώρησης σε κάτι μπλε που μπορεί να είναι νερό, αέρας η κενό, η συσχέτιση των διαφόρων τύπων συναισθησίας με τις χαμηλές συχνότητες ή ακόμα για να γίνουμε περισσότερο γήινοι η παρόρμηση να προσεγγίζεις τον Chopin συνοδεία παύσεων κενών και λεπτεπίλεπτων ηλεκτρονικών σφυριγμάτων.

Ο ένας εκ των δυο γεννήθηκε το 1982 στο Αμβούργο. Ο πατέρας του ήταν φωτογράφος σχεδιαστής των εξώφυλλων της Ecm Records και αυτοδίδακτος μουσικός. Διατηρούσε επίσης μια μεγάλη jazz δισκοθήκη. Ο Nils ξεκίνησε από μικρός να παίζει πιάνο δίπλα στον Nahum Brodski (της σχολής Tchaikovsky).και αργότερα ασχολήθηκε ενεργά με διαφορές μουσικές υποκατηγορίες της ηλεκτρονικής μουσικής
Ο άλλος βραβευμένος πολυοργανίστας (πιάνο, ντραμς, κιθάρα), αντιφατικός και πολυσχιδής, με ενδιαφέρον μουσικό παρελθόν. Από ντράμερ σε hardcore / metal συγκροτήματα σε συνθέτη μινιατούρων σύγχρονης κλασικής μουσικής που αναμιγνύουν πιάνο έγχορδα και ηλεκτρονικούς ήχους. Εκφραστής μια νέας τάσης που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως αφαιρετική spiritual νεοκλασική ηλεκτρονική μουσική.

Παράλληλοι βίοι. Παράλληλες μουσικές διαδρομές κυρίως παράλληλη αισθητική Όταν το βασικό όργανο είναι το πιάνο και τα ηλεκτρονικά συχνά παρατηρείται σύγχυση ταυτοποίησης. Συχνά οι ακροατές μπερδεύουν τον Nils με τον Olafur . Μιας και σχεδόν είναι σε μόνιμη συνεργασία η χημεία τους είναι δεδομένη. Και μια πιο προσεκτική ματιά φωτίζει και την βασική διαφορά τους! Ο Olafur είναι ένας συναισθηματικός χείμαρρος, που υπολείπεται σε αυτοσχεδιασμό. Το βασικό συστατικό της μουσικής του παρόρμησης είναι ο τρόπος με τον οποίο εκφράζεται συναισθηματικά. Παντελώς αθωράκιστος, ευτυχώς ευσυγκίνητος, και λέω ευτυχώς μιας και αυτό που υπηρετεί απαιτεί κομψές γραμμές, παλ χρώματα και αφαιρετικά σχήματα Ο Nils είναι ένας πιο θωρακισμένος πιανίστας. Δεν κρύβεται σαφώς πίσω από την τεχνική απλά ο κόσμος του μοιάζει πιο ψυχρός όχι γιατί είναι εγκρατής αλλά γιατί τα συναισθήματα πρέπει να εκφράζονται σε έναν κόσμο έξω από τα στενά δεδομένα της ανθρώπινης ύπαρξης.. Αυτό ακριβώς τον κάνει απίστευτα ικανό στο να μετατρέπει οποιοδήποτε συναίσθημα σε αυτοσχεδιασμό, εκεί δε ακριβώς οφείλεται και το γεγονός πως οι αυτοσχεδιασμοί του συχνά χαρακτηρίζονται ως "διαστημικοί"

Η πιο πρόσφατη συνεργασία τους είναι το Loon και για μένα ως ταπεινό ακροατή δεν είναι ένας δίσκος ή μια παρουσίαση αλλά μάλλον ένας δρόμος. Ένας δρόμος που ο καθένας προσεγγίζει διαφορετικά. Για μένα είναι μια πρόσκληση σε κονσέρτο με ήχους που αντηχούν στα μεταλλικά αντικείμενα του χώρου, και μια ταυτόχρονη αναίτια τάση να δακρύσεις ενώ τα πάντα είναι η τουλάχιστον φαίνονται φυσιολογικά …

olafur-arnalds-nils-frahm-960x779.jpg


Olafur Arnalds & Nils Frahm

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Πρώτα άκουσα το δείγμα και μετά διάβασα το κείμενο. Για άλλη μια φορά διαπίστωσα πόσο διαφορετική μπορεί να είναι η αντιληπτική και στη συνέχεια η αναλυτική ικανότητα των ανθρώπων. Οπωσδήποτε, αναγνωρίζω την μελαγχολική διάθεση αν και αισθάνθηκα ότι είναι λίγο εκβιαστική. Πάντως το συναίσθημα προκύπτει πρωτογενώς και όχι κατόπιν ερεθίσματος και εγκεφαλικής διεργασίας.
Αν μη τι άλλο, ενδιαφέρoν...
:ernaehrung004:
 
14 December 2006
4,265
όπως είπα είναι ένας δρόμος όχι ένας δισκος....
τους ανακαλύπτει κανείς ψάχνοντας διαφορετικες δουλειές τους, ήταν μαζι είτε χωριστά..

Δύο από άλλους δισκους που κινουνται στην σφαιρα του περφεξιονισμού....


 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
Μουσικη Fluid...
Fluid αλλα οχι glacial.

Ρευστη, περναει απο πανω σου, διαχεεται, γλυστραει θαλεγες πανω στο δερμα σου, οπως γλυστραει και στο μυαλό σου...και φευγει.
Ευχαριστο συναισθημα.

Γιατι λέω Fluid... γιατι εχει αυτην την ρευστοτητα που εχουν κάποια άλλα για παράδειγμα, που ακουω παραλληλα. Και ειναι κι αυτα ρευστά και οχι παγωμένα.
αλλα γαντζωνονται στους ιστους σου και γυρνοβολάνε στον υπνο σου. "Η εποχη της μαγισσας" μου ερχεται στο μυαλό μεσα σ'αυτην την ροή του ηχου, με επιμονη, αλλα ταυτοχρονα με παροδικότητα...
Και εκει ειναι η διαφορά. Ισως διαφορά εποχής. Αυτο το αγκυστρωμα της μουσικης ρευστοτητας στην επιφανεια του κορτεξ σου, που σε αυτην την νεα μαρτυρία φευγει και παει.
Και μαλλον δεν ξαναέρχεται στην σκεψη σου εαν εσυ δεν την επικλιστεις.
Εαν δεν βαλεις το δισκο παλι.

ΠΑρ'ολα αυτα ευχαριστο διαχυτο και βαθυ σαν ακουσμα.

Γιατι νομιζω οτι πολλοι απο αυτους τους αξιόλογους νεους ειναι παιδιά του Vangelis ?

Παρ'ολα αυτα στον ΒΑγγέλη η εμονη εμενε και εγκυμονούσε.

Ισως γιαυτο να τα ακουω σαν παιδιά του.

Εμεινε ο ηχος, αλλα οχι η εμμονή του.

Ευχαριστος εκλεπτυσμένος και ενδιαφέρον (ψαγμενος οπως λενε στην Ελλάδα ηχος).

Αλλα οταν το ακουω μετα εχω αναγκη να παω να ακουσω Donovan H Jefferson Airplane.
Προσωπικά ετσι ακουω την "νεα" μουσικη.

Με αναφορές, επιδρομές και παλινδρομησεις.

Πολυ ωραιο κειμενο παρουσίασης παντως, που ανοιγει την περιεργεια για να ακουσεις καινουρια πραγματα.