O Syd ήταν αλλού και το The Piper at the Gates of Dawn ήταν το αριστούργημά του/τους. Όλα τα κομμάτια του δίσκου είναι αξεπέραστα και ανεπανάληπτα. Μετά από ένα τέτοιο έργο τα συγκροτήματα διαλύονται ή μετασχηματίζονται/μεταλλάσσονται. Για ευνόητους λόγους και λόγω των φιλοδοξιών του Waters προτιμήθηκε το δεύτερο. Υπήρξαν, βέβαια και μετά εκπληκτικά άλμπουμ αλλά δεύτερο Πάιπερ ποτέ. Σχέση με το Syd δεν θα μπορούσε να έχει καμιά διάδοχη κατάσταση, πως θα μπορούσε άλλωστε... Ο Syd ήταν διαγαλαξιακός κυβερνήτης και οι υπόλοιποι, πιλότοι ελικοφόρου εκπαιδευτικού...Όλοι λένε οι Floyd ήταν ο Syd, ή μέχρι τον Syd. Εγώ θεωρώ πως αυτό που ήθελαν να είναι οι Floyd και τελικά αυτό που έγιναν δεν είχε σχέση με τον Syd...
Οι Pink Floyd (με το όνομα τους, από δύο σκοτεινούς αμερικάνους μπλουζίστες, τους Floyd Council και Pink Anderson) ήταν το αποτέλεσμα του οράματος μερικών ελπιδοφόρων σπουδαστών καλών τεχνών και επίδοξων μουσικών. Ο Roger Keith "Syd" Barrett (1946-2006) είχε σπουδάσει στο Cambridge School of Art και στη συνέχεια, στο Camberwell College Art. Οι τρεις της κουστωδίας του, Nick Mason (1944), Rick Wright (1943-2008) και ο φίλος του από το σχολείο στο Κέιμπριτζ, Roger Waters (1943), είχαν εκπαιδευτεί στην αρχιτεκτονική του πολυτεχνείου της Regent Street του Λονδίνου. Η μουσική που έκαναν - καλειδοσκοπικές ελεύθερες φόρμες που εξακολουθούσαν να λειτουργούν στο χώρο της παράδοσης της μελωδικής ποπ - ήταν τολμηρή, ευφάνταστη, με πολύχρωμες εκρήξεις εντελώς διαφορετική από οτιδήποτε είχε παρουσιαστεί πριν.
Ο Μπάρετ ήταν ο κύριος συνθέτης και η ηγετική μορφή του γκρουπ. Τα δύο δικά του, πρώτα τους σινγκλ, Arnold Layne (σχετικά με ένα κλέφτη γυναικείων εσωρούχων) και See Emily Play (γραμμένο σαν θεματικό τραγούδι για μια συναυλία το 1967 στο Queen Elizabeth Hall του Λονδίνου), που κυκλοφόρησαν τον Μάρτιο και Ιούνιο του 1967 αντίστοιχα, καθόρισαν το μανιφέστο τους, μια ακουστική έκφραση της ωμής τέχνης[1] του Ζαν Ντιμπιφέ, "αυθόρμητο εκφραστικό ξέσπασμα από τις πηγές της δημιουργικότητας".
Τα δύο πρώτα σινγκλ / Αφίσα από συναυλία στο κλαμπ CIA-UFO, στις 28 Ιουλίου 1967, σχεδιασμένη από τους γραφίστες και αβανγκαρντίστες Hapshash and the Coloured Coat
Το Λονδρέζικο γκρουπ σχηματίστηκε δύο χρόνια νωρίτερα, ραφινάροντας το υλικό του από το '66, παίζοντας στο Marquee, στα London Free School benefit στην Πλατεία Powis και στο κλαμπ UFO. Στο τελευταίο, πάντρεψαν το φανταστικό παραμύθι τους και το λυσεργικό τζαμάρισμα σε ένα σκηνικό από πολύχρωμες προβολές διαφανειών θερμαινόμενου λαδιού, παραδίδοντας έτσι ένα μοναδικό "σάουντρακ" στον ενθουσιασμό και την ευθυμία της εναλλακτικής κοινότητας. Όλοι αυτοί επικεντρώνονταν γύρω από την αντεργκράουντ εφημερίδα International Times (it), το βιβλιοπωλείο Indica και τα προαναφερθέντα London Free School και UFO. Η γιορτή της νέας αυτής κοινότητας κορυφώθηκε με την παράσταση των Floyd, 14-Hour Technicolor Dream στο Alexandra Palace τον Απρίλιο, όπου ο Syd στέφθηκε ομότιμος ψυχεδελικός πρωτοπόρος.
______________________
[1]. Ο Ζαν Ντιμπιφέ (Jean Phillipe Arthur Dubuffet, 31 Ιουλίου 1901 - 12 Μαΐου 1985) ήταν Γάλλος ζωγράφος, γλύπτης, συγγραφέας και συλλέκτης. Υπήρξε ο εισηγητής του όρου της ωμής τέχνης (γαλλ. art brut) με σημαντική συνεισφορά στην ανάδειξη του συγκεκριμένου καλλιτεχνικού είδους.