Life of Brian ή αλλιώς .... 24 λίρες....

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Μεγάλωσε και πήγε στο ωδείο μαθαίνοντας tuba... δύσκολο όργανο για παιδί του δημοτικού...
Στην Βασιλική Αεροπορία μπήκε στην μπάντα και επαιξε φυσικά... tuba.
Μετά τον κέρδισε το μπάσο και η ροκ μουσική.
Συμμετείχε σε λαμπερά σχήματα της ροκ σκηνής στη δεκαετία του 70, αλλά κύρια έλαμψε ως αφανής ήρωας σε δεκάδες, εκατοντάδες επίτυχίες της αγγλικής και αμερικάνικης σκηνής ως μπασίστας. Ναι ήταν τόσο καλός και τόσο απίστευτα άγνωστος.
Και εκεί κάποια στιγμή πέφτει το τηλεφώνημα. Ελα στο στούντιο σε χρειαζόμαστε.
Ο καλλιτέχνης ...μάλλον του ήταν ψιλοάγνωστος...(τότε). Οι παραγωγοί στο στούντιο απίστευτα λαμπερά ονόματα. Ο δε ηχολήπτης στο βιογραφικό του είχε απλώς ... τους κορυφαίους.
Το δε κομμάτι....ένα απλό κομμάτι με δυό ακόρντα και μπόλικη πάρλα...Αντε να κάνεις δουλειά με δαύτο.

Γνωρίζοντας από το ντέμο την σχεδόν σκοτεινή γύμνια του κομματιού, έφερε στο στούντιο το κοντραμπάσο.

Ξεκίνησε να παίζει ΤΗΝ μπασογραμμή.
Ήταν αυτό που αρκούσε για να κερδίσει τις 12 λίρες του session.
Και εκεί του ήρθε η έμπνευση: Να ντουμπλάρω το κοντραμπάσσο με ηλεκτρικό σε διάστημα δεκάτης πιό πάνω? Θα δώσει λίγο συναίσθημα που χρειάζεται (και άλλες 12 λίρες...)...Οι συμπαραγωγοί κοιτάχτηκαν...και δεν δοκιμάζεις....

Ο καλλιτέχνης σχεδόν δεν συμμετείχε στην όλη διαδικασία, αλλά στο τέλος μάλλον ενθουσιάστηκε.
Ο ήρωάς μας γύρισε σπίτι του με τις 24 λίρες, σίγουρος για την αποτυχία του εγχειρήματος.
Αλλωστε με τέτοιους στίχους και ύφος...not a chance!...

Μετά από 9 μήνες του τηλεφωνεί ένας dj. Ξέρεις θα βάλω κομμάτι της εβδομάδας εκείνο το κομμάτι που έπαιξες μπάσο.
Πας καλά? θα το λογοκρίνουν!

Και όμως...πέρασε...Το BBC φαίνεται ότι ούτε καταλάβαινε από ...αμερικάνικη αργκώ.
Και όχι μόνο. Το κομμάτι ήταν η μεγάλη επιτυχία του δίσκου και είχε απίστευτο airplay.
Στο ίδιο δίσκο πολλά κομμάτια διακρίθηκαν, ιδιαίτερα ένα σκληρό ροκ αλλά και η άλλη συνεισφορά του μπασίστα ήρωά μας με tuba σε μια χαρακτηριστική λυρική, ρομαντική μπαλάντα που ήταν αντίστοιχα εντελώς έξω από το στυλ του καλλιτέχνη (τόσο που μπήκε ως B side στο single) , που όμως επίσης παραδόξως γνώρισε τρομακτική επιτυχία.
Τρομακτική, με ευρύτατη αποδοχή και διαχρονική αξία, σε διασκευές (ακόμα και στην Ελλάδα), remix αλλά και ειδικές περιστάσεις.

Ο δίσκος με το αμφιλεγόμενο εξώφυλλο (δεν συζητάμε για το οπισθόφυλλο) ήταν η απαρχή μιας σημαντικότατης σολο καρριέρας.
Η μπασοογραμμή, θεωρείται σήμερα μέσα στις 3 σημαντικότερες στην ιστορία του ροκ (και δεν ήταν καν ροκ....) και την γνωρίζει οποιοσδήποτε ασχολείται έστω και ελάχιστα με τη μουσική, βέβαια δεν έχει κάν ακουστά για τον μπασίστα που ακόμα το έχει παράπονο παρά τις εκατοντάδες του επιτυχίες και το γεγονός ότι θεωρείται από τους πιό σημαντικούς session μουσικούς της Βρετανίας, δεν βρέθηκε ένας να του πεί: μπράβο! εσύ έφτιαξες το κομμάτι αυτό ! (και όχι μόνο αυτό. Τουλάχιστον άλλο ένα έχει άλλη μια δική του διάσημη μπασογραμμή, και οι επιτυχίες είναι τόσες που δεν φτάνει να γράφουμε...τόσες ...όσο παραμένει άγνωστος...

start googling ...! -bye-

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---


hf4.jpeg


hf2.jpeg


hf.jpeg
 
Last edited:

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Chief η πρωτη φωτο ανηκει σε αλλον απο αυτον που εννοεις...εκτος κι αν την εβαλες επιτηδες για να μας μπερδεψεις (εισαι γνωστη κουφαλιτσα αλλωστε)...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
όταν ήταν νέος είχε τόσο μαλλί, οπότε....ΟΚ.
το πήρα χαμπάρι και εγώ και την έβγαλα.

(έχει λίγο μπανανόφλουδα, αλλά νόμιμη !)
Εχει όμως πολλά clues !!
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Οι παράγοντες για την τεράστια επιτυχία για το Walk on the wild side, το beautiful day και γενικά όλο το Transformer που καθιέρωσε στο ευρύ κοινό τον ουσιαστικά περιθωριακό Lou ήταν εκτός από τον Herbie Flowers (που το πραγματικό του όνομα ήταν Brian Flowers) ο Bowie με τον κιθαρίστα, συνθέτη και παραγωγό Mick Ronson (είχα γράψει παλιότερα εδώ http://avclub.gr/forum/showthread.php/73629-%CE%9C%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CF%81%CE%AC%CF%87%CE%BD%CE%B7-%CE%B4%CE%AF%CF%80%CE%BB%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-Ziggy) και ο ηχολήπτης Ken Scott (Beatles, Bowie, Supertramp, Elton John, Mahavishnu, Pink Floyd, Procol Harum, Devo, Kansas, Billy Cobham, Stanley Clarke, Jeff Beck....)

Θα τα πούμε...
 

Γιώργος Κουν.

Supreme Member
19 June 2006
8,024
Αιγάλεω
Σπουδαία ιστορία Μήτσο.

Απ οτι άκουσα και στα δείγματα, τον "έγραφαν" και ωραία, με ευκρίνεια, όχι θαμμένο στη μίξη.

Πολύ χρήσιμη η ανάλυσή σου στο "Walk.." με τη διπλή εγγραφή του μπάσου. Πέραν πάντως του ευρηματικού μουσικού θέματος και της ιδέας για την εγγραφή, έχει και η παραγωγή τη συμβολή της στο να του δώσει αυτή τη μαγική διάσταση, του δύο σε ένα.