IMHP

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Επαιζε ενα βράδυ του 70 στο Fillmore West... Η κιθάρα του τον πρόδιδε... Και η νευρικότητα ήταν φανερή. Η πρώτη μέρα ήταν σχεδόν καταστροφική...
Στο τέλος της παράστασης έρχεται ένα παλικάρι από το κοινό...
"Φίλε μου να σου δανείσω την κιθάρα μου για τις επόμενες βραδιές? Κρίμα είναι να βγαίνεις έτσι. Είναι πολύ καλή και θα κάνεις δουλειά..."
Μια τροποποιημένη Gibson Les Paul του 1954 με έναν τρίτο (!) humbucker μαγνήτη στη μέση....
Δέχτηκε....
Εκείνο το βράδυ...τα πόδια του σηκώθηκαν και δεν πάτησαν στο σανίδι για 2.5 ώρες! Πετούσε....
Τρεις μερες μετά έπρεπε να την αποχωριστεί...
"Την πουλάς ?"
"Όχι....δεν γίνεται... ΣΤΗΝ ΧΑΡΙΖΩ όμως !"

20 χρόνια πίσω, στο ίδιο σχολείο με τον Bowie, σε μια εποχή που όλα ξεκινούσαν για να αλλάξουν τον κόσμο...
Μετά στα 18 δεινός κιθαρίστας και γερός performer στη σκηνή έβαλε τα θεμέλια για το καθαρό ροκ της αγγλικής σκηνής. Η μικρή σχετικά επιτυχία ποτέ δεν στάθηκε εμπόδιο για να μη σταματήσει τις προσπάθειες ή αφορμή για να βάλει νερό στο κρασί του και να το γυρίσει σε κάτι ευτελές ή εμπορικό.
Η σοβαρότητα που τον διέκρινε του επέβαλε να φροντίζει τον ήχο του όσο λίγοι και είχε στόχο πάντα να πετυχαίνει ζωντανά αυτό που κατάφερνε στο στούντιο.
Ο ήχος του ήταν σχεδόν benchmark βασισμένος στην Gibson με τους τρεις humbuckers. Η κιθάρα αυτή δεν έφυγε από τα χέρια του μέχρι τα χρόνια της μεγάλης επιτυχίας, ενώ χρησιμοποίησε σχεδόν ό,τι εφέ κυκλοφορούσε, ενώ δοκίμασε και επέβαλε πρώτος τα περισσότερα από αυτά. Μαζί με τον Joe Walsh ήταν οι δυό που τελειοποίησαν το χαρακτηριστικό εφέ της διαμόρφωσης του ήχου της κιθάρας με το στόμα, πάνω στο οποίο βασίστηκαν στα επόμενα χρόνια δεκάδες επιτυχίες. Επίσης μια φωνή ιδανική σχεδόν για ροκ που έδενε με τις ψαγμένες του συνθέσεις.
Η επιτυχία ήρθε κάπως αργά.
Εκεί στο τέλος του usable ορίου των 70'ς.
Σκέφτηκε να κυκλοφορήσει έναν ζωντανό δίσκο. Εκεί που ήταν πάντα δυνατός.
Αλλωστε οι περισσότερες εμφανίσεις του ήταν μια και μια... Στα γρήγορα στήθηκε το project με τις βασικές του 7-8 επιτυχίες έστω σε μεγάλης διάρκειας διασκευές όπως άρμοζε πάντα στα ζωντανά. Οι παραγωγοί ενθουσιάστηκαν. "Εντάξει, τέλειο είναι αλλά θέλουμε άλλο τόσο!"
Ετσι γρήγορα μπήκε υλικό για άλλες δυο πλευρές.
Το άλμπουμ μάλιστα τυπώθηκε για χρήση σε αυτόματες συσκευές με τις πλευρές 1-4, 2-3 σε κάθε δίσκο.
Και σε μια τολμηρή κίνηση βγήκε στα ράφια στην τιμή των 8 δολαρίων αντί των 14 που βγαίνανε τα διπλά.

10 εβδομάδες νούμερο ένα και πάνω από 6 εκατομύρια πωλήσεις στην Αμερική, 11 παγκόσμια..
Δεν υπήρχε ραδιόφωνο να μην το παίζει όλη μερα. Οι περιοδείες ασταμάτητες, η δικαίωση είχε έρθει.
Κάπου εκεί γύρω στο 1980 σε ένα αεροπορικό ατύχημα χάθηκε η περίφημη Gibson.

Ήδη είχε κάνει τον κύκλο του και οι παλιές επιτυχίες δεν μπορούσαν να επαναληφθούν.
Αρκετές συμμετοχές σε σχήματα, solo projects, grammy διακρίσεις και σταθερή δουλειά στο studio με μεγάλους όπως Bowie, Harrison, Nilsson τον κράτησαν ψηλά, αν και μακρυά από την ανεπανάληπτη επιτυχία των προηγούμενων χρόνων.
Το ιστορικό διπλό όμως μαρκάρησε τον ίδιο και μια ολόκληρη γενιά σημερινών 50άρηδων και βάλε...

H περίφημη Gibson βρέθηκε μισοκαμμένη μετά από 31 χρόνια και γιορτάστηκε σε μια λαμπρή εμφάνιση το Beacon Theatre NY.

Γνώρισα τον κιθαρίστα από το διπλό και αν και δεν του είχα δώσει την σημασία που έπρεπε τότε, καθώς γρήγορα λοξοκοίταζα προς τη jazz. Μετά από χρόνια θυμήθηκα ότι κάποιες φράσεις του (μαζί με κάποιες άλλες του Elvin Bishop) ήταν έμπνευση για το πρώτο πρώτο κομμάτι που έγραψα ποτέ...(ίσως σημαντικό μόνο για μικρό αριθμό φίλων που το άκουσαν εκείνα τα χρόνια και φυσικά πάρα πολύ για μένα).
Μαγεμένος από την ιστορία της χαμένης κιθάρας, είδα μια πρόσφατη εξαιρετική του συνέντευξη και σκέφτηκα να ξανακούσω το διπλό πριν δυό εβδομάδες...
Είναι περιττό να πω ότι δεν έχω ακούσει τίποτα αλλο όλες αυτές τις μέρες και ξαναχάρηκα για την επιτυχία του τότε και ξαναπογοητεύτηκα για την απαξίωσή του αργότερα.
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
...Μαζί με τον Joe Walsh ήταν οι δυό που τελειοποίησαν το χαρακτηριστικό εφέ της διαμόρφωσης του ήχου της κιθάρας με το στόμα...
Μόνιμο άκουσμα ο Peter Frampton με το τολκ-μποξ του, στο μπιλιαρδάδικο, μετά το σχολείο...

Αρχηγέ, τα σέβη μου! :worshippy:
 
Last edited:

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Αρχηγέ, το 1976 που κυκλοφόρησε το Frampton Comes Alive! πήγαινα 4η γυμνασίου. Το "Show Me the Way" καρφώθηκε αμέσως στο μυαλό μου και παραδόξως επειδή το άκουγα σχεδόν καθημερινά στο μπιλιαρδάδικο, μετά το σχολείο, ποτέ δεν αναζήτησα το δίσκο, τον οποίο όμως εφοδιάστηκα πολύ αργότερα σε άυλη μορφή.

Νήμα και βέβαια θα ξανανεβάσεις, δεν το κουβεντιάζω, είναι δυνατόν να υφίσταται η κατηγορία χωρίς τα "δικά" σου...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Αν μπορουσες να αποκωδικοποιησεις λιγο και τον τιτλο....

δεν είναι ξεκάθαρος?

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Νήμα και βέβαια θα ξανανεβάσεις, δεν το κουβεντιάζω, είναι δυνατόν να υφίσταται η κατηγορία χωρίς τα "δικά" σου...

άμα είναι να τα βρίσκεις σε 20 λεπτά.... την κάτσαμε ! :grinning-smiley-043
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,302
AAAAAA.........Evidement !!!!

;)

Προσπαθω ακομα να καταλαβω γιατι αυτο το διπλο λαϊβ αλμπουμ το ειχαν θαψει τα μουσικα περιοδικα στην Ελλαδα τοτε...

Με ειχαν αποτρεψει απο το να το ακουσω και ακομα λιγοτερο να το αγορασω, για πολλα πολλα χρονια (τοτε τα πιστευα τα περιοδικά).
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
AAAAAA.........Evidement !!!!

;)

Προσπαθω ακομα να καταλαβω γιατι αυτο το διπλο λαϊβ αλμπουμ το ειχαν θαψει τα μουσικα περιοδικα στην Ελλαδα τοτε...

Με ειχαν αποτρεψει απο το να το ακουσω και ακομα λιγοτερο να το αγορασω, για πολλα πολλα χρονια (τοτε τα πιστευα τα περιοδικά).


τα γνωστά ελληνικά....να μην πω...
Ο δίσκος ....αμεί....
και σπέρνει
Ιδίως τα τραβηγμένα μέρη, σόλα κλπ κλπ που εκείνη την εποχή ήταν της μόδας, είναι κάθε άλλο παρά φόλα...
Ο Πέτρος κεντάει.
Ιδίως στο μακρύ (μία πλευρά) do you feel like I do

Ο άνθρωπος έχει ένα απίστευτο πάτημα στη γη, ξεφεύγοντας από τα αυστηρά της ροκ και παίζοντας και στα όρια της jazz.
Και ήταν τότε 25 ετών...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

https://www.youtube.com/watch?v=J0RyXfjjOfg

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

εδώ με τους Humble Pie...
1971
ήδη η μαύρη κιθάρα στο χέρι.

από τις πρώτες εμφανίσεις στην αμερική..

https://www.youtube.com/watch?v=Ryf08xePJBs
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
...Προσπαθω ακομα να καταλαβω γιατι αυτο το διπλο λαϊβ αλμπουμ το ειχαν θαψει τα μουσικα περιοδικα στην Ελλαδα τοτε...
Το παρουσιαστικό του ήταν γλυκό και δεν παρέπεμπε σε "καμένο". Επίσης, το λάιβ του μπήκε στα τσαρτ και έκανε επιτυχία. Αυτός ο συνδυασμός, ήταν το εναντίον του επιχείρημα...

Βέβαια:
Robert Christgau said:
All right, Peter, you've made your point--tour enough and smile enough and the tunes sink in. I'll rate your fucking album--it's been in the top five all year. Now will you please leave?
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Οι κριτικοί δεν γουστάρουν την επιτυχία. Όταν ο καλλιτέχνης είναι αγαπητός από το ευρύ κοινό αυτοί δεν έχουν δουλειά.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Re: Απάντηση: IMHP

Παντως οταν διαβασα "διαμορφωση της κιθαρας με το στομα" το Show me the way μου'ρθε στο μυαλο....

δηλαδή αμα έβαζα talk box ή Mouth tube δεν θα σου ερχόταν πιό γρήγορα....


(πάντως δεν παίζεστε....)

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

πάντως ο πρώτος διδάξας

https://www.youtube.com/watch?v=tjJnyvu9x70

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

υπήρχαν και πιό πριν, με λιγότερη επιτυχία και λιγότερο γνωστοί.
Πιό σημαντικοί που το χρησιμοποίησαν οι Steppenwolf..

ιδού το εργαλείο
Μάλιστα ο ίδιος ο Frampton το τελειοποίησε και το προωθούσε με το όνομά του τοτε...

250px-Peter_Frampton's_Talk_Box-3-2.jpg


--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ήταν και λίγο ζόρι το παίξιμό του βέβαια.

Όλη η έξοδος από έναν ενισχυτή περνούσε στο κουτί, απ το κουτί στο σωλήνα, στο στόμα ή στο λαρύγγι του τραγουδιστή, όπου γινόταν φυσικό ηχείο και μετά τα έπαιρνε το μικρόφωνο...

--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---

Ο Πέτρος στα νιάτα του...(και με μαλλί)
framptontalkbox.jpg
 
Last edited by a moderator:

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Απάντηση: IMHP

δηλαδή αμα έβαζα talk box ή Mouth tube δεν θα σου ερχόταν πιό γρήγορα....


(πάντως δεν παίζεστε....)

Βασικα τωρα διαβασα το θρεντ....Αλλα to be honest δεν θα απαντουσα στο quiz,γιατι δεν ημουν σιγουρος οτι μιλαγες για τον Πετρο.
Με μπερδεψε αυτο που ειπες οτι δεν ειχε μεγαλη επιτυχια πριν απο το Live.Nομιζα οτι οι Humble Pie σαν "σουπερ γκρουπ" που ηταν μαζευαν πολυ χρημα...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
δεν έκατσε πολύ μαζί τους.
Λογάριαζε να απογειωθεί μετά το 71, αλλά ουσιαστικά 5 χρόνια ήταν χωρίς αντίκρυσμα.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,733
πετρουπολη
Απάντηση: Re: IMHP

... αλλά ουσιαστικά 5 χρόνια ήταν χωρίς αντίκρυσμα.

Τσαμπα εφυγε κι αλλος απο τους Faces δηλαδη...
Παντως ρε μπαγασα τις λες κινηματογραφικα τις ιστοριες σου...:grinning-smiley-043
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Re: Απάντηση: Re: IMHP

Τσαμπα εφυγε κι αλλος απο τους Faces δηλαδη...
Παντως ρε μπαγασα τις λες κινηματογραφικα τις ιστοριες σου...:grinning-smiley-043

μόνο για φίλους !

ήταν κάποτε ένα συγκρότημα που λες....που το λέγαν faces....
έφυγε ο Frampton, έφυγε ο Marriott, έφυγε ο Stewart, έφυγε ο Wood....