Το μπλουζ του λυσσασμένου σκύλου [Don Covay]

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Ο προβληματισμός της ορθής εκπροσώπησης ενός είδους (βλέπε αυθεντικότητα/γνησιότητα) πάντα υπήρχε. Για τη σόουλ και το μπλουζ, ο λευκός καλλιτέχνης αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό μέχρι που η γαλανομάτικη σόουλ (Blue-eyed soul) σαν δούρειος ίππος άλωσε τις συνειδήσεις. Ο B.B. King θεωρήθηκε διασκεδαστής λευκών που εκλαΐκευσε και στρογγύλεψε τα μπλουζ ενώ στον αντίποδα τη δεκαετία του '60 οι λευκοί τσόγλανοι επανέφεραν τα μπλουζ στο προσκήνιο με δικό τους υβρίδιο. Τα μπλουζ του δέλτα και τα τραγούδια εργασίας σήμερα δεν ακούγονται, αλλά σαν μπλουζ δεχόμαστε το ηλεκτρικό, της πόλης. Ο Ντίλαν κράχτηκε που εξηλέκτρισε τη φολκ και η σόουλ τζαζ αποκηρύχτηκε από τους πιουρίστες της τζαζ...

Μπορώ να αναφέρω άλλα τόσα και παραπάνω. Η ιστορία είναι γεμάτη από τέτοια. Όλο το κροσόβερ, οι μίξεις των ειδών, η φιούσιον, το μπαστάρδεμα γενικώς πολεμήθηκε από τους θεματοφύλακες και τους δογματικούς. Η ποπ (λαϊκή μουσική δεν σημαίνει ; ) έχει την ικανότητα να διαχέεται, μπολιάζει και να αλλοιώνει χαρακτηριστικά. Ένα λίφτινγκ σ' ένα πρόσωπο που του αλλάζει την όψη και μετά συνηθίζεται σαν να ήταν αυτό το πρωταρχικό...

Η σόουλ μουσική κυριάρχησε στην Αμερική τη δεκαετία του 1960, και πολλές ηχογραφήσεις γνώρισαν απήχηση και στα ποπ ακροατήρια στην Αμερική, τη Βρετανία και αλλού. Από το 1968, η σόουλ άρχισε να "θρυμματίζεται". Μερικοί ανέπτυξαν το φανκ, ενώ άλλοι πιο ευέλικτα, εξελιγμένα και σε ορισμένες περιπτώσεις περισσότερο πολιτικά συνειδητά είδη.

Ο άνθρωπος που θα μας απασχολήσει παρακάτω όντας ανήσυχος, ανοιχτόμυαλος και ικανός μπόλιασε το ορμητικό, ενεργητικό στυλ που συνδύαζε το ρυθμ εντ μπλουζ με νότιους γκόσπελ μουσικούς ήχους και την ψυχεδέλεια και παρέδωσε ένα μικρό αριστούργημα. Η αποθέωση της σοφής συνύπαρξης μουσικών ειδών και τάσεων, που χωρίς να χαθεί η ταυτότητά τους το αποτέλεσμα προκύπτει φρέσκο, ανανεωμένο και ελκυστικό.

Παρά ταύτα το κοινό του ήταν περιορισμένο, γιατί όπως και άλλα πράγματα που συμβαίνουν γενικώς στην τέχνη, η μουσική του πέρασε απαρατήρητη. Αυτό συμβαίνει γιατί για τους πολλούς, δυστυχώς τo θέμα "τέχνη" δεν υπάρχει στην ατζέντα τους ή στις προτεραιότητές τους. Και βέβαια ας μην υπεισέλθουμε, στο τι εκτιμάται ως τέχνη για τον καθένα και ποια είναι τα κριτήρια και η διαμορφωμένη αισθητική για την πρόσληψη και κατανάλωσή της.

MercyMercy64Seesaw65.jpg

Ο Don Covay, στα 29, βρισκόταν στο σημείο της καριέρας του, σαν συνθέτης και περφόρμερ, που προσπαθούσε να προσελκύσει ταυτόχρονα τόσο το ρυθμ εντ μπλουζ όσο και το αντεργκράουντ ακροατήριο. Αυτό είχε, για τον Don, την τεράστια βαρύτητα μιας μακράς, σκληρής καριέρας πίσω του με δύο επιτυχίες, τα "See Saw" και "Mercy Mercy". Η Aretha Franklin έκανε εκατομμύρια πωλήσεις με τα "See Saw" και "Chain Of Fools" του Don και κέρδισε ένα Grammy για το "See Saw". Ο ίδιος είχε δύο δυνατά άλμπουμ στην Atlantic, τα Mercy! και See Saw και τα σινγκλ του, βρήκαν μια ώριμη αγορά. Περιόδευσε στην Ευρώπη, καθώς και στις Η.Π.Α. και το 1969 πλησίασε ένα ευρύτερο κοινό του οποίου η μουσική εμπειρία ήταν αρκετά ψαγμένη για να ακούσει μπλουζ με τους δικούς του όρους.

Ο Don γεννήθηκε σε μια οικογένεια με οκτώ αδελφούς και μια αδελφή, τον Μάρτιο του 1936, στο Όραντζμπουργκ της Νότιας Καρολίνας. Ο πατέρας του, John, ήταν Νότιος Βαπτιστής ιεροκήρυκας, έτσι ο Don ήταν βουτηγμένος στον γκόσπελ ήχο από παιδί.

Η οικογένεια πέρασε δύσκολες στιγμές, όταν ο John Covay απεβίωσε. Ο Don ήταν οκτώ. Η μητέρα του πήρε την οικογένεια μέχρι την Ουάσινγκτον όπου ζούσαν οι αδελφές και οι παππούδες της. Ο εκκλησιασμός συνεχίστηκε με μεγάλη ένταση... Ο Don και τα δύο μεγαλύτερα αδέλφια του, John και Sammy καθώς και ο κουνιάδος του, Julius, έφτιαξαν ένα γκόσπελ κουαρτέτο που ονομαζόταν Cherry-Keys. Ερμήνευαν τακτικά στην εκκλησία τους, Άγιος Ιωάννης Βαπτιστής και σε άλλες εκκλησίες της περιφέρειας, ακόμη και στο Νιούπορτ Νιουζ και Νόρφολκ της Βιρτζίνια.

Ο Don είχε μια κιθάρα από τότε που ήταν δώδεκα. Την είχε δανειστεί από έναν φίλο, μέχρι που αποφάσισε να την αγοράσει, ένα χρόνο αργότερα. Όπως και τόσοι άλλοι, ξεκίνησε παίζοντας από τους δίσκους των Brownie/Stick McGhee, Guitar Slim, B.B. King που ακούγονταν από τα τζούκμποξ και το ραδιόφωνο.

Ο Don ενδιαφέρθηκε για το τραγούδι επηρεασμένος από έναν φίλο στο γυμνάσιο, τον John Berry. Ο Berry τραγουδούσε σ' ένα φωνητικό ροκ εντ ρολ γκρουπ που ο Don ήθελε να συμμετάσχει. "Με ρώτησε, τι θα έλεγε η μητέρα μου", λέει ο Don. "Και είπα ότι δεν θα την ένοιαζε. Έτσι ήρθα στο γκρουπ ως πρώτος τενόρος και καθώς εξελισσόμουν, ενδιαφερόμουν όλο και περισσότερο". Το γκρουπ ήταν οι Rainbows που καταλάμβαναν υψηλή θέση στο R&B πάνθεον, καθώς δεν ήταν παρακατιανό παιδικό γκρουπ, αν και όλοι τους εκείνο το διάστημα, πήγαιναν στο γυμνάσιο. Έτυχε να γράψουν και να ηχογραφήσουν ένα σινγκλ με τίτλο"Mary Lee" που απογειώθηκε σ' όλη τη χώρα και τελικά πούλησε περίπου δύο εκατομμύρια.

Στη συνέχεια, ο παραγωγός George Wein, με έδρα τη Βοστώνη, εντόπισε τον δίσκο και με τον Cecil Steen στην Pilgrim Records τον επανέκδωσαν. Έγινε πάλι χιτ όπως και ακόμη ένας δίσκος που φτιάχτηκε επίσης με τον Wein, το "Shirley".

MercySeeSaw.jpg

Κατά τη διάρκεια αυτών των γυμνασιακών ημερών έφτασαν τα επτά μέλη στο γκρουπ, από τα οποία τα τρία υπήρξαν σημαντικά: o Billy Stewart, που υπέγραψε στην Chess Records, o Marvin Gaye στη Motown και o Don Covay.

"Το τραγούδι ήταν η ραχοκοκαλιά του κάθε καλλιτέχνη - οι Billy και Marvin πάντα ήθελαν να γίνουν σόλο καλλιτέχνες, και εγώ... ήμουν απλά τυχερός...", λέει ο Don. Η τύχη ήρθε με τη μορφή ενός ντι τζέι, του Jay Perry, στον WOL, ένα "λευκό" σταθμό στην περιφέρεια της Κολούμπια. "Με ενθάρρυνε να γίνω τραγουδιστής, ενώ δούλευε σε χορούς με τους Rainbows. Στην πραγματικότητα, ήταν ένας από τους πρώτους λευκούς ντι τζέι που έπαιζε σόουλ μουσική και ήταν φοβερός υποστηρικτής".

Στη συνέχεια, ο Λιτλ Ρίτσαρντ έφτασε στην Ουάσιγκτον και ο Ντον συγχρωτιζόμενος με τη μουσική κοινότητα, κατάφερε να πάρει τη δουλειά του τραγουδιστή που εισήγαγε την παράσταση. Αυτό έγινε στα δεκαεπτά του χρόνια, όταν ήταν στην 11η τάξη. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, συνέβησαν πολλά, συμπεριλαμβανομένης της απόφασης του Don να παρατήσει το σχολείο.

Οι συναυλίες του Little Richard ήταν μεγάλες με τον Don να περιοδεύει στην περιοχή ανοίγοντας το πρόγραμμα. Οι χώροι των σόου ήταν φημισμένοι, καθώς τότε ο Little Richard έλκυε χιλιάδες, τόσο μαύρους όσο και λευκούς. Αυτά συνέβησαν το 1958.

Κατά τη διάρκεια των συναυλιών του Little Richard, ο Don δοκίμαζε το υλικό του, παρατηρώντας την αντίδραση του κοινού. Τελικά, ο Little Richard έκανε ένα ντέμο του Don που υποστηριζόταν από το γκρουπ του, τους Upsetters και στάλθηκε στον Ahmet Ertegun και τον Jerry Wexler της Atlantic Records. Το όνομα Don Covay δεν ιντρίγκαρε κανέναν, οπότε ο Little Richard έφερε το όνομα Pretty Boy για τον Don! Η πρώτη κυκλοφορία του Pretty Boy ήταν ένα σινγκλ, που ονομαζόταν "Bip Bop Bip", γραμμένο από τον Don.

MaryLee55Shirley56BipBopBip57.jpg

"Ο Little Richard ήταν τότε το είδωλό μου", λέει ο Don, "διότι εκείνο το διάστημα ήταν μια βραδυνή ατραξιόν των 15.000 δολαρίων και πέρα απ' αυτόν, υπήρχαν φυσικά, ο Fats και ο Elvis... ήταν οι τύποι από τους οποίους μάθαμε!".

Για τον Don, μετέπειτα, δεν υπήρξε κάποιο άλλο είδωλο που να τον ενέπνεε, αλλά θαύμαζε επίσης τους Otis Redding, Aretha, B.B. King, Albert King, Richie Havens, περφόρμερ που απευθύνονταν σ' ένα ευρύ κοινό και ήταν πιστοί στις ρίζες τους. Ο Don πλησίασε αυτό το κοινό με το νέο μπλουζ άλμπουμ του στην Atlantic, το The House Of Blue Lights.
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα

Το σπίτι των γαλάζιων φώτων​

Don Covay & The Jefferson Lemon Blues Band - The House Of Blue Lights (Οκτώβριος 1969, Atlantic)

TheHouseOfBlueLights.jpg

Τραγούδια: A1 Key To The Highway (Willie Broonzy, Charles Segar) - 2:20, A2 Mad Dog Blues (Don Covay, Joe Richardson) - 3:25, A3 The Blues Don't Knock (Sid Wyche, John Denioa) - 3:11, A4 Blues Ain't Nothin' But A Good Woman On Your Mind (Don Covay, Joe Richardson) - 3:12, A5 The House Of Blue Lights - Part 1 (Don Covay) - 7:33, B1 Four Women (Don Covay) - 3:33, B2 Steady Roller (Don Covay, John Hammond Jr.) - 3:15, B3 Homemade Love (Don Covay) - 6:24, B4 But I Forgive You Blues (Hudson Whittaker) - 2:29, B5 Shut Your Mouth (Dave Clowney) - 3:22, B6 The House Of Blue Lights - Part 2 (Don Covay) - 4:04
Μουσικοί: Don Covay (φωνητικά, κιθάρα, ενορχηστρώσεις), Joe "Groundhog" Richardson (ληντ κιθάρα, φωνητικά: B3), Margaret Williams (κιθάρα, φωνητικά: B3), John Paul Hammond (φυσαρμόνικα, ρυθμική κιθάρα), Butch Valentine / Jerry Jemmott: A2, A5, B6 (μπάσο), Danny Jones / Charles Otis: B3 (τύμπανα)
Παραγωγή / Μηχανικοί: Don Covay / Herb Abramson & Wally Brooks (ηχογράφηση), William Arit (ρεμίξ)

Ηχογραφήθηκε στα A-1 Sound Studios του Herb Abramson, στη Νέα Υόρκη

DonCovayMichaelOchsArchives.jpg

Η σόλο καριέρα του Don Covay (Donald James Randolph, 1936-2015), ξεκίνησε το 1957 όταν βρήκε δουλειά σαν σοφέρ στο είδωλό του, Little Richard ενώ άνοιγε και τα σόου του. Στα μέσα της δεκαετίας του '60 κυκλοφόρησε δύο από τα καλύτερα σόουλ/ποπ άλμπουμ της, το Mercy! και το See-Saw αλλά στη συνέχεια δεν διατήρησε τη δυναμική του και οι επόμενες ηχογραφήσεις του στην Atlantic απέτυχαν στα τσαρτ.

Ωστόσο, τα τραγούδια του συνέχισαν να ηχογραφούνται από άλλους καλλιτέχνες στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, συμπεριλαμβανομένων των Gene Vincent, Wanda Jackson, Connie Francis, Steppenwolf, Bobby Womack, Rolling Stones, Wilson Pickett, Spencer Davis Group, Small Faces, Grant Green, Peter Wolf και άλλων. Ο Mick Jagger είχε αναφερθεί στον Covay σαν τον αγαπημένο του τραγουδιστή, όλων των εποχών. Το 1968, βοήθησε επίσης να σχηματιστεί ένα βραχύβιο σόουλ σούπερ γκρουπ, που ονομαζόταν The Soul Clan, με Solomon Burke, Ben E. King, Joe Tex και Arthur Conley, που όμως μαζί, κυκλοφόρησαν μόνο ένα σινγκλ.

Το The House of Blue Lights, κυκλοφόρησε το 1969 και ήταν η τολμηρή, περιπετειώδης προσπάθεια του Don Covay να πλησιάσει το αντεργκράουντ κοινό και να βγάλει τη δισκογραφική του καριέρα από το αδιέξοδο. Εδώ ο Covay υποστηρίζεται από την καυτή μπάντα Jefferson Lemon Blues Band, στην οποία συμμετείχε ο πρώην κιθαρίστας των Shirelles, Joe Richardson και ο λευκός μπλουζίστας John Hammond, αγαπημένος του φολκ/μπλουζ κοινού των καφέ του Γκρίνουϊτς Βίλατζ.

Το The House of Blue Lights είναι πολύ διαφορετικό από ό,τι προηγήθηκε. Η πλειονότητα του δίσκου στηρίζεται στο εξηλεκτρισμένο κάντρι-μπλουζ, με μια βαθιά Νότια, βαλτώδη αύρα να κυριαρχεί. Κανένας σόουλ καλλιτέχνης της εποχής δεν είχε πριν "ερμηνεύσει" έτσι το μπλουζ. Ωμό, αγωνιώδες, που ωστόσο δεν ήταν αρκετά παραδοσιακό.

The House Of Blue Lights - Part 1The House Of Blue Lights - Part 2
Κύριε, γεννήθηκα στο Μισισιπή
Μεγαλωμένος στο Τενεσί
Αλλά έφυγα από εκεί τρέχοντας, άνθρωποι
Ο σερίφης και τα κυνηγόσκυλα με καταδίωξαν
Είμαι τρεις φορές επτά
Αυτό με κάνει είκοσι ένα

Αλλά φαίνεται ότι δεν μπορώ να μείνω
Μακριά από το σπίτι της μαυρίλας
Κύριε, το σπίτι των γαλάζιων φώτων
Κύριε, αυτό ονομάζεται σπίτι των μπλε φώτων, άνθρωποι
Μπορώ να τ' ακούσω που με καλεί
Αναρωτιέμαι πόσοι ηλίθιοι, σαν κι εμένα
έχουν σ' αυτόν τον κόσμο μια μπροστινή πόρτα
Κύριε, ελέησον, το κλειδί της μπροστινής πόρτας

Κύριε, ζούσα στην ντροπή
Κύριε, έχω ζήσει τον εξευτελισμό
Η οικογένειά μου, μου γύρισε την πλάτη
Έλεγαν, ό,τι έκανα, ήταν άτοπο
Αλλά οτιδήποτε ήθελα ποτέ
Ό,τι ήθελα να δω
Το σπίτι, Κύριε η μπροστινή πόρτα
Ο Θεός με περιμένει
Επιτρέψτε μου να σας πω, το σπίτι των μπλε φώτων
Κύριε, αυτό ονομάζεται
Το σπίτι των μπλε φώτων, σ' εσάς
Επιτρέψτε μου να σας πω
Κύριε, αυτό ονομάζεται
Πω πω...
Είπα, αν θέλετε να βρείτε το σπίτι των μπλε φώτων, παιδιά
Πρέπει να ακολουθήσετε ένα αδιέξοδο
Μέχρι να περάσετε ένα κόκκινο μαγαζί με ζαχαρωτά
Περπατήστε τρεις φορές μπροστά από ένα μικρό γκρίζο σπίτι
Κτυπήστε τρεις φορές στη μικρή πράσινη πόρτα
Πάνω στις χρυσές σκάλες σ' ένα πορφυρό δωμάτιο
Και αν δεν βρείτε τα παιδιά σας εκεί
Κύριε, η ψυχή σας είναι καταδικασμένη

Το σπίτι των μπλε φώτων
Ο Κύριος με καλεί
Επιτρέψτε μου να σας πω, επιτρέψτε μου να σας πω αυτό το πρωινό
Κύριε το σπίτι των μπλε φώτων
Ο Κύριος καλεί, με καλεί
Αναρωτιέμαι πόσοι ηλίθιοι
Κλειδώνουν το κλειδί της μπροστινής πόρτας

Λοιπόν κάθε φορά που τραγουδάω ένα τραγούδι σαν αυτό
Αρχίζω να περπατάω μακριά και λέω
Μοιράζοντας το σπίτι των μπλε φώτων
Σπίτι των μπλε φώτων
Σπίτι των μπλε φώτων...

Κύριε, γεννήθηκα θετό παιδί
Στη φτωχή πλευρά της πόλης
Το μόνο κρεβάτι που ήξερα ποτέ στη ζωή μου
Ήταν το σκέτο έδαφος

Ήμουν οκτώ χρονών,
Πριν πάρω το πρώτο μου ζευγάρι παπούτσια
Πετάχτηκα και κλοτσήθηκα, μωρό
Κύριε, πλήρωσα τις οφειλές μου

Αλλά ξέρετε που μπορώ να βρω κάτι που θέλω
Ξέρετε που μπορώ να βρω κάτι που χρειάζομαι
Κύριε, μέσα στο σπίτι των μπλε φώτων
Κύριε, στο σπίτι των μπλε φώτων
Κύριε, το σπίτι με καλεί

Μερικά από τα κομμάτια, όπως τα δύο μέρη του "House of Blue Lights", διάρκειας εντεκάμιση λεπτών, διατηρούν ένα ατμοσφαιρικό, μάλλον λυπητερό σόουλ ήχο, οδηγούμενο από όργανο, με αφθονία κιθάρας και φυσαρμόνικας που κυματίζουν και τρεμοπαίζουν, υπογραμμιζόμενο δε ενίοτε από ελαφριά σιτάρ διανθίσματα. Αυτά τα μεγάλης διάρκειας κομμάτια ξεχωρίζουν καθαρά, αλλά υπάρχουν και άλλα που έχουν τη δύναμη να συγκλονίζουν και να μαγεύουν. Πρώτο το "Mad Dog Blues" να σε κτυπάει αλύπητα ξεκινώντας με τα αλυχτίσματα του Covay και της μπάντας και τη δηκτική ληντ κιθάρα με το φανταστικό σόλο φλάουτο να σε αποτελειώνουν...

Πρόσεχε, το λυσσασμένο σκυλί στη γειτονιά σου
Μανάρι, μην προσπαθήσεις να το χαϊδέψεις
Γιατί δεν έχει πρόθεση να γίνει καλό
Του έδωσες πάρα πολλή φροντίδα και τη δέχτηκε γρυλίζοντας
Μετά, το παλάβωσες, τώρα είναι ελεύθερο

Λοιπόν, σε ψάχνω, μωρό,
Γιατί μ' εξαπάτησες
Λοιπόν, σε ψάχνω, μανάρι,
Επειδή μ' εξαπάτησες
Θα είσαι η πρώτη που θα δαγκώσω
αν βρεθείς στον δρόμο μου

(γαβγίσματα) ...
- Mad Dog Blues​

Το παιχνιδιάρικο "Four Women" είναι περισσότερο από τα ίδια, με τα απαλά, εκφραστικά φωνητικά του Covay, να συμπληρώνονται από τραγανιστές ηλεκτρικές κιθάρες και ένα ροκάδικο ρυθμό. Στο "Blues Ain't Nothin' But A Good Woman On Your Mind" μας εξομολογείται "Λοιπόν, τα μπλουζ δεν λένε / όταν σκέφτεσαι μια καλή γυναίκα / Όταν βρεις μια καλή γυναίκα/θα σε φτιάχνει κάθε φορά...".

Τα περισσότερα από τα κομμάτια του άλμπουμ είναι πρωτότυπα, αλλά και οι διασκευές του, αξίζουν πραγματικά. Σκεφτείτε το παλιό κάντρι-μπλουζ στάνταρ "Key To The Highway", με τον Covay να καταφέρνει να του δώσει νέα πνοή, προσθέτοντας υπόκωφα φωνητικά και ηλεκτρική μπλουζ κιθάρα. Ενώ στο ερωτεύσιμο "The Blues Don't Knock", τραγουδάει την μπλουζ μελωδία απίστευτα συγκινητικά και αποτελεσματικά.

Αν και οι μπλουζ ήχοι κυριαρχούν σ' αυτό το σετ, το The House of Blue Lights είναι μια ποικίλη εμπειρία ακρόασης με συναρπαστικό ρυθμό. Το εξάλεπτο επικό σόουλ "Homemade Love", καταφέρνει να είναι εκφραστικό, απαλό, ακατέργαστο και χαριτωμένο με πολλές αλλαγές ρυθμού. Το "Steady Roller" είναι ακουστικό κάντρι-μπλουζ, το "Shut Your Mouth" περιέχει μπλουζ φυσαρμόνικα, ρυθμικά γεμίσματα τυμπάνου και σύνθετες ενορχηστρώσεις, ενώ το σπουδαίο λιτό "But I Forgive You" θυμίζει πρώιμους μπλούζι, Rolling Stones.

Ο Bruce Eder το συνόψισε καλύτερα από όλους στην κριτική του: "Τα κιθαριστικά μπλουζ, που διασπείρονται από μερικά βασισμένα στο όργανο κομμάτια, αναμειγνύονται με τα φωνητικά του Covay σαν κάποιος να ακούει παράσταση σε κάποιο φαγάδικo του δρόμου, 20 μίλια από το πουθενά στο Μισισιπή... Αυτό το άλμπουμ δεν είναι μόνο ένας μεγάλος δίσκος με τους δικούς του όρους, αλλά είναι κάπως σαν ένας 'μαύρος' προάγγελος μερικών μπλουζ-ροκ δίσκων από λευκούς καλλιτέχνες που την ίδια στιγμή πωλούν πολύ περισσότερο... Μεγάλο μέρος του άλμπουμ ακούγεται σαν το ηχητικό και πνευματικό πλαίσιο για τα Let It Bleed και Exile on Main Street και τα κομμάτια του Layla & Other Assorted Love Songs".

Αν και εκκεντρικό, Το Σπίτι των Γαλάζιων Φώτων είναι ένα από τα καλύτερα άλμπουμ του Covay. Υπάρχουν σχόλια που αναφέρονται στο δίσκο ως "περίεργο", αλλά είναι μια θαυμάσια, ξεχωριστή ηχογράφηση που σπάνια βρίσκεις ισάξιά της, στον κόσμο της σόουλ μουσικής. Η συνολική ατμόσφαιρα του The House of Blue Lights είναι ότι, ένας μεγάλος καλλιτέχνης και μια σφιχτή μπάντα, εκτοξεύουν ένα δυνατό μπλουζ ροκ των βάλτων σε μια από τις ζεστές, υγρές νότιες νύχτες.

Τα ρέστα μου...

(*****, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, Carol Troy, Jason Nardelli)

SoulClanBluesPowerNo10.jpg
το μοναδικό σινγκλ των Soul Clan / η γαλλική βινυλιακή επανέκδοση του 1976 που μου γνώρισε το δίσκο και είχε σαν εξώφυλλο το σκίτσο που μ' άρεσε πολύ...​
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,305
Αθήνα
Δείγματα...

- The House of Blue Lights, Pt. 1" -

- The House of Blue Lights, Pt. 2 -

- Mad Dog Blues -