Αν υπάρχουν διαφωνίες για το πότε ξεκίνησε το ροκ εντ ρόλλ, το ίδιο αμφισβητήσιμο είναι και το πότε ακριβώς τελείωσε. Πολλοί παρατηρητές θα μπορούσαν να συμβιβαστούν με το τέλος της δεκαετίας του ’50. Ο Peter Guralnick συνοψίζει το γενικό συναίσθημα: « ‘Οταν η γλυκανάλατη περίοδος τέλους ’50 αρχών ’60 μας περικύκλωσε, όλοι μας απαγγείλαμε τη μπαγιάτικη πια λιτανεία: ο Elvis στο στρατό, ο Buddy Holly νεκρός, o Little Richard κληρικός, ο Jerry Lee Lewis δυσφημισμένος και ο Chuck Berry στη φυλακή»
Οι Beatles δεν θα εμφανίζονταν πριν το 1963, έτσι οι συνέπειες αυτού του σκεπτικού είναι ότι αυτή η περίοδος (late 50’s, early 60’s), ένα δυσάρεστο κενό μεταξύ του ροκ εντ ρολ και του ρόκ
…
Το πρόβλημα με αυτά τα συμπεράσματα είναι ότι μετέπειτα εξελίξεις όπως η σόουλ και το ροκ πρέπει να θεωρηθούν ότι εμφανίστηκαν στιγμιαία σαν από θαύμα.
…
Πάνω απ’ όλα όμως, το να αρνηθούμε την αξία αυτών των χρόνων σημαίνει να αγνοήσουμε τη γνήσια συγχώνευση της μαύρης με τη λευκή μουσική, σε ένα επίπεδο εξοικείωσης που ποτέ δεν είχε συμβεί από τις αρχές των 50’s ή και γιατί όχι, από τα μέσα της δεκαετίας του ’20.
D. Hatch – S. Millward
Από το Μπλούζ στο Ρόκ
Εκδόσεις Πρίσμα 1994
Οι Beatles δεν θα εμφανίζονταν πριν το 1963, έτσι οι συνέπειες αυτού του σκεπτικού είναι ότι αυτή η περίοδος (late 50’s, early 60’s), ένα δυσάρεστο κενό μεταξύ του ροκ εντ ρολ και του ρόκ
…
Το πρόβλημα με αυτά τα συμπεράσματα είναι ότι μετέπειτα εξελίξεις όπως η σόουλ και το ροκ πρέπει να θεωρηθούν ότι εμφανίστηκαν στιγμιαία σαν από θαύμα.
…
Πάνω απ’ όλα όμως, το να αρνηθούμε την αξία αυτών των χρόνων σημαίνει να αγνοήσουμε τη γνήσια συγχώνευση της μαύρης με τη λευκή μουσική, σε ένα επίπεδο εξοικείωσης που ποτέ δεν είχε συμβεί από τις αρχές των 50’s ή και γιατί όχι, από τα μέσα της δεκαετίας του ’20.
D. Hatch – S. Millward
Από το Μπλούζ στο Ρόκ
Εκδόσεις Πρίσμα 1994