2.9 Ω ...?

Tasos Kal

New member
25 November 2006
49
Πετρούπολη
Είναι μεγάλο πρόβλημα ένα ηχείο 8Ω να πέφτει στα 2.9 Ω
Δηλώνει κάτι για την ποιότητα του ηχείου...?
Υπάρχει περίπτωση να πάρω τον ενισχητή στο χέρι...?
Σώστε με έχω τρελαθεί...
Τάσος Κ
 

Tzimisce

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 February 2007
30,875
127.0.0.1
1)Είναι μεγάλο πρόβλημα ένα ηχείο 8Ω να πέφτει στα 2.9 Ω
2)Δηλώνει κάτι για την ποιότητα του ηχείου...?
3)Υπάρχει περίπτωση να πάρω τον ενισχητή στο χέρι...?
Σώστε με έχω τρελαθεί...
Τάσος Κ


Φίλε μου χαλάρωσε.
1)Το ότι ένα ηχείο πέφτει στα 2.9 Ω (αλήθεια από που βγήκε αυτό; Απλά το άκουσες; ) μπορεί να σημαίνει 1) παλιό/καμένο κατιτίς 2) περίεργο ηχείο 3) τίποτα
2)Βλέπε παραπάνω, μπορεί να δηλώνει από πολλά μέχρι τίποτα...
3)Θεωρώ ότι ο ενισχυτής έχει κύκλωμα προστασίας και δεν θα σου τινάξει τίποτα στον αέρα. Αν και τα 3Ω δεν είναι μία απαγορευτική αντίσταση για έναν ενισχυτή. :)
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
1,962
Λάρισα
Πολλά hi-end ηχεία το έχουν συνήθειο να επισκέπτονται τις περιοχές εκεί χαμηλά, και ακόμη χαμηλότερα. Το πρόβλημα ξεκινάει με τι ενισχυτή θα το ταιριάξεις; Πάντως για όλα υπάρχει μια λύση. Απλά πρέπει να ψάξεις να την βρείς.-bye-
 

Tasos Kal

New member
25 November 2006
49
Πετρούπολη
Στα χαρακτιριστικά του ηχείου αναφέρει σαν minimum αντίσταση 2.9 Ω στα 118Hz .
Πώς θα ξέρω οτι ο ενισχυτής δεν θα έχει πρόβλημα και οτι μπορεί να τα οδηγήσει...

πχ. Άμα ανεβάσω την ένταση πάνω απο την μέση, εκεί φοβάμαι μην γίνει το μπάμ ... και κλαίω τον ενισχυτή.
 

Tzimisce

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 February 2007
30,875
127.0.0.1
A! Τότε δεν μιλάμε για προβληματικό ηχείο. Μιλάμε για δύσκολο.
Μην ανησυχείς. Δεν νομίζω ότι θα πάθει ποτέ ο ενισχυτής σου κάτι από αυτό το ηχείο. Αλήθεια, δεν μας είπες το σετ σου για να ξέρουμε αν απαντάμε σωστά ή όχι. :)
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
1,962
Λάρισα
Τώρα βέβαια μιλάμε αρκετά θεωρητικά, αλλά θα πρέπει ο ενισχυτής σου να έχει ρεύματα πολλά στα 118hz για να κουνηθεί το γούφερ. Θέμα καταστροφής, να συμβουλευτείς το manual του κατασκευαστή του ενισχυτή.
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Είναι μεγάλο πρόβλημα ένα ηχείο 8Ω να πέφτει στα 2.9 Ω
Δηλώνει κάτι για την ποιότητα του ηχείου...?
Υπάρχει περίπτωση να πάρω τον ενισχητή στο χέρι...?
Σώστε με έχω τρελαθεί...
Τάσος Κ

Αν η μόνη δυσκολία είναι τα 2.9 Ω @ 118Hz , τότε δέν υπάρχει (σχεδόν) καμμιά δυσκολία
Ολα τα σοβαρά 4Ω φορτία που πρέρχονται απο παραλληλία δύο μονάδων κάπου έκεί κάνει τήν αμφάνισή τής η εμπέδηση στίς συχνότητες 100-150Hz (συνηθως 2.5 - 3.5Ω )
....να είσαι βέβαιος οτι πρώτα θα έρθει η "παντοφλιά" που θα σημαίνει απώλεια ελέγχου και μετά τι κλιπάρισμα
Φόβος λοιπόν ζημιάς ΜΟΝΟ απο τα 2.9 Ω δέν υφίσταται
Μάθε τον ήχο σου και τήν ισχύ του , σιγά , δοκιμάζοντας απαιτητικά κομμάτια και ανεβάζοντας ολο και περισσότερο τήν ένταση (εννοείται εντός τών ορίων οδήγησης )

Ενα μικρό tip ...αν η ελάχιστη εμπέδηση του ηχείου σου ανηχοϊκά είναι 2.9 Ω στα 118 Hz , τότε οι επαφές , το καλώδιο και η τοποθέτηση του ηχείου (ναι καλά διάβασες - αν δηλαδή έχει ένα τουλάχιστον οριο (τοίχο ) κοντά του ) θα το φέρουν κοντά στα 3-3.1Ω

Εν κατακλείδι , το πρόβλημα , δέν είναι σε κανένα ηχείο η στατική τιμή εμπέδησης (σε σχέση με το μέτρο γιατί υπάρχει κι ένα άλλο μέγεθος που λέγεται φάση ...) , αλλά οι σύνθετες - μεταβατικές τιμές που προκύπτουν απο τήν αναπαραγωγή σύνθετου προγράμματος και απο τα φαινόμενα
1) του mutual coupling (αμοιβαίας σύζευξης ) σωλήνα και μονάδας/ων
2) του ελέγχου απο τον ενισχυτή που δέν μένει σταθερός σε ολες τίς συχνότητες και για ολα το εύρος ζώνης ισχύος
3) Η αποτομη μεταβατική μετακίνηση του σημείου ηρεμίας (σχετική θέση του πηνίου φωνής μέσα στο μαγνητικό πεδίο ) κατά τήν συνεχή αναπαραγωγή κρουσιγενών ήχων
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Αφού ρε Μανώλη τον βλέπεις τον άνθρωπο στα όρια της τρέλας, τι προσπαθείς, να τον αποτελειώσεις?:flipout:
:grinning-smiley-043 :grinning-smiley-043 :grinning-smiley-043
Εν ολίγοις φίλε μου, αυτό που λέμε ότι στη χειρότερη περίπτωση ο ήχος σου σε αυτή τη συχνότητα δεν θα είναι καλός. Γράψε μας όμως και τον ενισχυτή για ακριβέστερη γνώμη.:SFGSFGS5:
 

Tasos Kal

New member
25 November 2006
49
Πετρούπολη
ευχαριστώ για όλα ...

θα φέρω εγώ την σφαίρα για να μην ξοδευόμαστε...

είμαι πολύ νέος στον χώρο και τα έχω λίγο χαμένα.

Ένα ενα για να τα καταλαβαίνω και εγώ...
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αφού ρε Μανώλη τον βλέπεις τον άνθρωπο στα όρια της τρέλας, τι προσπαθείς, να τον αποτελειώσεις?:flipout:
:grinning-smiley-043 :grinning-smiley-043 :grinning-smiley-043
Εν ολίγοις φίλε μου, αυτό που λέμε ότι στη χειρότερη περίπτωση ο ήχος σου σε αυτή τη συχνότητα δεν θα είναι καλός. Γράψε μας όμως και τον ενισχυτή για ακριβέστερη γνώμη.:SFGSFGS5:


Οχι ρε μάνα μου δέν είχα τέτοια πρόθεση , απλά εξηγώντας είπα να πώ και 2 πραγματάκια παραπάνω για ολους μας ...αφού ξέρεις εσύ "η επανάληψη είναι μήτηρ μαθήσεως " :slapface: :grinning-smiley-043
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
ευχαριστώ για όλα ...

θα φέρω εγώ την σφαίρα για να μην ξοδευόμαστε...

είμαι πολύ νέος στον χώρο και τα έχω λίγο χαμένα.

Ένα ενα για να τα καταλαβαίνω και εγώ...

Φίλε Τάσο , δέν τρέχει τίποτα , χαλαρά
Δοκίμασε τίς "αντοχές" αλλά με ήρεμο τρόπο , μάθε τα ορια τής ισχύος και τής οδήγησης που εχεις και μήν άγχεσαι
Το μόνο που συμβαίνει είναι οτι τα τωρινά παιχνίδια μας είναι λίγο ακριβότερα .
Καλές δοκιμές - ακροάσεις
Σφαίρα δέν θα φέρει κανείς γιατί μάς είναι άχρηστη ΟΛΟΙ μας πυροβολημένοι είμαστε και σχεδόν εξ επαφής -bye- :grinning-smiley-043
 

Tasos Kal

New member
25 November 2006
49
Πετρούπολη
Σας ευχαριστώ όλους για άλλη μια φορά.

Κ Τζωρτζάκη τιμή μου ...

Θα παραματιστώ και θα σας πώ αποτελέσματα στο μέλλον...

Τάσος Κ
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σας ευχαριστώ όλους για άλλη μια φορά.

Κ Τζωρτζάκη τιμή μου ...

Θα παραματιστώ και θα σας πώ αποτελέσματα στο μέλλον...

Τάσος Κ
Παρακαλούμε , αυτό είναι το χόμπυ !

Και δική ,μου ...

Φυσικά και καλά θα κάνεις . Αναμένομεν
 

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Τασο δε νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα. Ελαχιστη εμπέδηση ~3οhm ειναι φυσιολογικότατη για ηχείο (είτε αυτό εχει βαφτιστεί 4, 6 η 8ohm). Και μπράβο στον κατασκευαστή που το αναφέρει. Απλά ενας ασθενικός ενισχυτής θα τα βρει λιγο σκουρα, χωρίς αυτό να σημαίνει ζημιά, απλά δυσκολία στην οδήγηση. Τον δικό σου ενισχυτή όμως μια χαρά τον κόβω (αξιοπρεπή specs από σοβαρή εταιρία), συνεπώς τσάμπα ανησυχείς. Ε, στις μεγάλες εντάσεις ούτως ή άλλως πρέπει να εχεις το νου σου... Αν ακουσεις κάτι να παραμορφώνει, απλά κατεβάζεις ενταση.
 

tass

New member
30 June 2006
3
Αν η μόνη δυσκολία είναι τα 2.9 Ω @ 118Hz , τότε δέν υπάρχει (σχεδόν) καμμιά δυσκολία
Ολα τα σοβαρά 4Ω φορτία που πρέρχονται απο παραλληλία δύο μονάδων κάπου έκεί κάνει τήν αμφάνισή τής η εμπέδηση στίς συχνότητες 100-150Hz (συνηθως 2.5 - 3.5Ω )

Εν κατακλείδι , το πρόβλημα , δέν είναι σε κανένα ηχείο η στατική τιμή εμπέδησης (σε σχέση με το μέτρο γιατί υπάρχει κι ένα άλλο μέγεθος που λέγεται φάση ...) , αλλά οι σύνθετες - μεταβατικές τιμές που προκύπτουν απο τήν αναπαραγωγή σύνθετου προγράμματος και απο τα φαινόμενα
1) του mutual coupling (αμοιβαίας σύζευξης ) σωλήνα και μονάδας/ων
2) του ελέγχου απο τον ενισχυτή που δέν μένει σταθερός σε ολες τίς συχνότητες και για ολα το εύρος ζώνης ισχύος
3) Η αποτομη μεταβατική μετακίνηση του σημείου ηρεμίας (σχετική θέση του πηνίου φωνής μέσα στο μαγνητικό πεδίο ) κατά τήν συνεχή αναπαραγωγή κρουσιγενών ήχων

Λιγες παραπανω πληροφοριες για το πως η εμπεδηση και η φαση σημαινουν δυσκολια οδηγησης θα ηταν καλοδεχουμενες.
Προσπαθω να καταλαβω γιατι οι χαμηλες συχνοτητες ειναι δυσκολες στην οδηγηση και δεν... .
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Λιγες παραπανω πληροφοριες για το πως η εμπεδηση και η φαση σημαινουν δυσκολια οδηγησης θα ηταν καλοδεχουμενες.
Προσπαθω να καταλαβω γιατι οι χαμηλες συχνοτητες ειναι δυσκολες στην οδηγηση και δεν... .

....χονδρικά και απλοποιημένα συμβαίνουν τα εξής :

Το ηχείο σάν φορτίο , ΔΕΝ εχει (κατά το 99% τών ηχείων που υπάρχουν ) ΩΜΙΚΗ ΦΥΣΗ
Η επόμενη κατάσταση μετά τήν Ωμική φύση είναι η Μιγαδική ή Σύνθετη φύση αυτού του φορτίου
Σύνθετη γιατί συντίθεται απο τρείς διαφορετικές καταστάσεις , ΩΜΙΚΗ + ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ + ΧΩΡΗΤΙΚΗ
Το "κακό" είναι οτι αυτή η συμπεριφορά εμφανίζεται ανά διαφορετική συχνότητα ή διαφορετικό μέρος συχνοτικής περιοχής , έτσι άλλη συμπεριφορά έχουν οι μονάδες χαμηλών πρός τον συσντονισμό τους , αλλη συμπεριφορά πρίν τον συντονισμό τους και άλλη συμπεριφορά μετα τον συντονισμό τους καθώς το εύρος αναπαραγωμένων συχνοτήτων πηγαίνει να συναντήση το σημείο X , οπου ξεκινά να μπαίνει στο παιχνίδι και η Μιγαδική συμπεριφορά τής μονάδας υψηλών
Μαλιστα σε κάποιες συχνότητες εμφανίζονται ή για τήν ακρίβεια συνιισφέρουν και οι δύο στήν ανάκλαση τής εμπεδησης

....Η φάση λοιπόν περιγράφει κατά κύριο λόγο τήν σχέση τάσης / ρεύματος σε σχέση με τον χρόνο και τήν συχνότητα
Δηλαδή στο επαγωγικό φορτίο η τάση προηγείται του ρεύματος ή καλύτερα το ρεύμα ακολουθεί μερικές μοίρες μετά (λιγότερες ή περισσότερες ανάλογα τίς διακυμάνσεις )
Στο χωρητικό φορτίο συμβαίνει ακριβώς το ανάποδο , δηλαδή η τάση έρχεται μετά το ρεύμα , μερικές μοίρες μετά ( λιγότερες ή περισσότερες ανάλογα τίς διακυμάνσεις )
Και στο Ωμικό φορτίο Η τάση και το ρεύμα είναι συχρονισμένες
Σε κάθε περίπτωση Η διαφορά φάσης ΑΝΑΓΚΑΖΕΙ τον κάθε ενισχυτή ΝΑ ΔΑΠΑΝΑ ΑΡΚΕΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΙΣΧΥ απ αυτή που θα δαπανούσε ΑΝ το φορτίο ήταν ΩΜΙΚΟ
.....το δε πρόβλημα δέν σταματά εδώ γιατί , πέρα απο τήν ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΔΑΠΑΝΗ , ουσιαστικά το φορτίο ΠΟΤΕ δέν απο-λαμβάνει ΑΥΤΗ την ισχύ , στή ουσία σχεδόν τήν μισή ισχύ βλέπει ...
Το υπολογισμό και το φαινόμενο αυτό , αποτυπώνει ένα άλλο μέγεθος που λέγεται συντελεστής ισχύος / ενέργειας POWER FACTOR

Το ζουμί :
Ολα τα παραπάνω αφορούν σε steady state καταστασεις , γιατί το σήμα θα πρέπει να είναι παρόν για λίγο χρόνο (μέχρι οι τιμές αυτές να πάρουν τίς σταθερές τους θέσεις - συνήθως 2-3 κύκλοι αρκούν )
Ναι , αλλά η μουσική είναι ΕΝΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΜΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ φαινόμενο , με τήν έννοια οτι δέν μιλάμε για ένα ή παραπάνω επαναλαμβανόμμενα ημίτονα
Ετσι λοιπόν Ολα τα παραπάνω ισχύουν στον πραγματικό κόσμο ΟΤΑΝ και ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ο κώνος (μιάς μονάδος ) , ο Θολος (μιάς μονάδος ) ή τέλος πάντων το κινούμενο διάφραγμα οπιασδήποτε ηλεκτρομηχανική συναρμογής μετατροπής ηλεκτρικής σε κινητική (ηχητική) ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΗΡΕΜΙΑΣ (δηλαδή τήν θέση οπου χονδρικά ολες οι παράμετροι βρίσκονται στήν μέση τής τιμής που τα περιγράφει )
Οταν λοιπόν κατά τήν αναπαραγωγή ο κώνος κινείται σημαίνει οτι το αμέσως επόμενο σήμα ή ριπή σημάτων απο αυτό το πρώτο που έβαλε αρχικά τών κώνο σε κίνηση ΔΕΝ θα τον βρεί στήν θέση ηρεμίας (θέση 0 ) , αλλά είτε λίγο πιο έξω μετακινημένο , είτε λίγο πιο μέσα μετακινημένο και ανάλογα με τήν μετακίνηση αυτή θα υπάρχουν και συνολικές διαφοροποιήσεις κάποιων ηλεκτρικών παραμέτρων

Οποτε
Οσο μεγαλύτερo ΚΑΙ σταθερό σε ολο το φάσμα DF διαθέτει ενας ενισχυτής ΤΟΣΟ πιο γρήγορα και πιο απαραμόρφωτα θα μπορεί να αντεπεξέρχεται στήν ...κίνηση
Οσους περισσότρους ημιαγωγούς (για διαχείρηση ισχύος ) και οσο μεγαλύτερο- καλύτερο τροφοδοτικό έχει ένας ενισχυτής για δεδομένη ισχύ ..τόσο πιο εύκολα και απαραμόρφωτα θα αντεπεξέρχεται στήν ΑΠΟΤΟΜΗ αύξηση κατανάλωσης πάνω στο φόρτίο (και στήν κατα κάποιο τρόπο άεργο ισχύ που λέγαμε παραπάνω ...)

Τέλος η αμοιβαία ζεύξη μονάδας και σωλήνα (ανάλογα με τα μεγέθη κώνου και σωλήνα τήν απόσταση κώνου σωλήνα , εν γένει τήν σχεδιάση (τοποθέτηση ..κλπ ) θα προσπαθεί να βραχυκυκλώνει ΚΑΠΟΙΟ ΜΕΡΟΣ συχνοτήτων κοντά στον συντονισμό (κυρίως του σωλήνα ) - γνωστό σάν ακουστικό βραχυκύκλωμα , αλλά και παραπάνω (συνήθως μέρχι και 1ΚΗz) με αποτέλεσμα και το έργο του ενισχυτή να αυξάνεται και ισχύ να χάνεται


Εν κατακλείδι :
Οι διακυμάνσεις τής εμπέδησης ενός φορτίου σε σχέση με τήν συχνότητα , αντανακλούν σε διακυμάνσεις τής φάσης , ή ελεύθερα αποδιδόμενα τής σχέσης μεταξύ τής τάσης εξόδου και του ρεύματος εξόδου ενός ενισχυτή
Αυτό έχει σάν αποτέλεσμα τήν ΑΠΟΤΟΜΗ διακύμανση κατανάλωσης και τίς επι μέρους αποτομες διαφοροποιήσεις ρεύματος - τασης , αναλογα φυσικά με το σήμα
Και το θέμα είναι οτι σάν να μήν φτάνει αυτό , παράλληλα ΥΠΑΡΧΕΙ αρκετέε φορές αν οχι ολες και διακύμανση του ΠΛΑΤΟΥΣ του πρός ενίσχυση σήματος .
Αυτό περιπλέκει πιο πολύ τα πράγματα και ανάλογα με τήν φύση ενός φορτίου , παρατηρούμε πολλά και διαφορα προβληματα οδήγησης
Αλλωτε δε αυτά εμφανίζονται μαζί με τίς αυξημένες στάθμες (μεγάλη κίνηση ...οπότε χρειάζεται ισχύς και έλεγχος ταυτόχρονα ) και άλλωτε ακόμα και σε μικρότερες στάθες , ανάλογα με το μουσικό κομμάτι (είναι γνωστό σε ολους τους χομπιστες η ύπαρξη κάποιων μουσικών θεμάτων που ακόμα και σε μέτριες στάθμες , αναγκάζουν τον ενισχυτή να υπερβάλει εαυτόν )