Εφτάψυχο

17 June 2006
14,350
51B99AB69TL._SL500_AA240_.jpg


Material: Seven Souls (Worldly Triloka CD – 1997)

Ολίγα …εγκυκλοπαιδικά για τους φίλους που άκουσαν απόσπασμα από αυτό το εκπληκτικό άλμπουμ στην Εκθεση.
Οι Material είναι ένα από τα αναρίθμητα projects του Bill Laswell και, κατά τη γνώμη μου, το πιο επιτυχημένο. Αν κρατούσα μόνο δύο δίσκους του εν λόγω, αυτοί θα ήταν το “Seven Souls” και το προσωπικό του “Baselines”.
Το “Seven Souls” είναι βασισμένο ως επί το πλείστον στα γραπτά του William S. Burroughs με τίτλο The Western Lands, το τελευταίο μέρος σε μιά τριλογία του που ξεκίνησε με το Cities Of The Red Night. Ο ίδιος ο Burroughs διαβάζει εδώ τα κείμενά του με αυτό τον επιτηδευμένο τρόπο που ξέρουμε από άλλους δίσκους του, σέρνοντας προσποιητά τη φωνή του σαν καινούργιος Μωϋσής που κατέβηκε απ το βουνό κουβαλώντας τις πλάκες με τις 10 εντολές. H φωνή του ποιητή είναι το βασικό όργανο γύρω από το οποίο ο Laswell “έχτισε” το δίσκο του το 1989. “Η φωνή κυοφορεί μια απροσδιόριστη απειλή και φέρνει στο νού κρώξιμο από όρνιο ή αρχαίο πάπυρο που ξετυλίγεται τρίζοντας. Γύρω της, το γκρούπ κάνει κύκλους και εξαπολύει Πυρ κατά βούληση” έγραφε το The Wire το 1997, με αφορμή αυτήν εδώ την έκδοση που περιλαμβάνει και κάποια ευφάνταστα remixes. O δίσκος διαθέτει μία τρομακτική δύναμη που την καταλαβαίνεις με το Καλημέρα. Πολύ σύντομα σου κάνει κατάληψη και αγνοείς οτιδήποτε άλλο γύρω σου. Βασικά πρόκειται για μια πολυ-πολιτισμική σούπα που τυλίγει σαν σάβανο τα γραπτά του Wild Bill γύρω από την μυθολογία των αρχαίων Αιγύπτιων σχετικά με το Θάνατο.
Πολλά ετερόκλητα υλικά: dub, funk, jazz fusion, dark metal και electronica, καρυκευμένα με Μεσο-Ανατολίτικα στοιχεία κι από κοντά ένας γαλαξίας από DJs και μουσικούς όπως οι Nicky Skopelitis (6χορδες και 12χορδες κιθάρες, μπαγλαμάς, σάζι, Ηλεκτρικό Sitar), Sly Dunbar, Shankar και Simon Shaheen στα βιολιά, Jeff Bova (keyboards) και fairlights, tapes και κάθε λογής samples, για την ακρίβεια ολόκληρη την ηχητική πανοπλία που αποτελούσε την τελευταία λέξη της μόδας σε ένα studio στη δεκαετία του ’90.
Το άλμπουμ που έπαιξε στην Εκθεση είναι η εκτεταμένη έκδοση του 1997. Tο αυθεντικό (1989) είναι εξίσου μοναδικό. Κατά τη γνώμη μου αξίζει να τα έχει κανείς και τα δύο, καθένα τους για διαφορετικούς λόγους.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
πάντως δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι τα δυό κομμάτια που κάνανε την αίσθηση στις παρουσιάσεις της έκθεσης ήταν οι material και ο Czukay.
Και τα δυό είχαν πάρα πολλά κοινά στοιχεία, εκ των οποίων τρία τα βασικά:
ίδια εποχή, φυσικά άφθονο και ευφυέστατο sampling και τέλος...ΡΥΘΜΟΣ.
Χωρίς ρυθμό δεν γίνεται τίποτα.


Εδώ θα συμφωνήσω 100% με τον Ντοκ που λέει ότι "η μουσική άλλαξε".
Και ναι όντως στην περίπτωσή τους αυτό ισχύει γιά τα καλά.
Και φυσικά η μουσική αυτή έχει τεράστια απήχηση στη νεολαία.
Και όχι μόνο: Στο γυρισμό το ακούγαμε ξανά και ξανά. Κρίμα που δεν είχαμε και material.
 

Ηλίας Κ

Supreme Member
7 July 2006
4,931
Αθήνα
Σας έχει τύχει χωρίς να ακούσετε τίποτα, από αυτά που σας λένε ή διαβάζετε για αυτόν και μόνο, να έχετε τη βεβαιότητα ότι αυτός ο δίσκος θα σας αρέσει πολύ;
Ε λοιπόν τέτοια περίπτωση είναι για μένα οι Material, θα τους παραγγείλω και τους δύο δίσκους που προτείνει ο Κώστας.

(Όπως και τον άλλο παραδίπλα των frip-eno )
 
17 June 2006
14,350
"η μουσική άλλαξε".

Είναι γεγονός φυσικά. Και οι κοσμογονικές αλλαγές ως επί το πλείστον συνέβησαν στη διάρκεια της παρεξηγημένης δεκαετίας: 1980-1990. Οχι μέσα από μαζικά φαινόμενα τύπου Beatles πλέον, αλλά κύρια από ποντικούς των studios, ανήσυχα πνεύματα και τσαρλατάνους, άφοβους πειραματιστές και θεομπαίχτες, artistic daredevils και εμπορικά τσόλια που δεν είχαν καλλιτεχνικό όραμα και ήθελαν απλά να πιάσουν την καλή. Και όχι μέσα από άλμπουμ -Τοτέμ, όπως παλιά, αλλά από την καρδιά της Ζώνη του Λυκόφωτος: την αντιεμπορική επικράτεια της μίας παραγωγής ή, συχνά, του ενός (!) single που πέρναγε "στο ντούκου" και, λίγο καιρό μετά, τό'βλεπες να ασκεί μιά επιρροή τελείως δυσανάλογη με την απόκριση που είχε από μέρους του κοινού όταν πρωτοκυκλοφόρησε.
Για να το πώ αλλοιώς, παλιότερα, τα μεγάλα άλμπουμ, πέρα από την καλλιτεχνική επιρροή που ασκούσαν, στην πλειοψηφία τους πούλαγαν κιόλας.
Από το 1980 και μετά, τα ανακάλυπτες κατά κανόνα κατόπιν εορτής και κύρια με βάση την επίδρασή τους στους επερχόμενους.
Κάπως έτσι ανακάλυψα εγώ τους Suicide: με 5 χρόνια καθυστέρηση και αφού πιά είχαν διαλυθεί. Το 1982.
Πλείστοι όσοι ακολούθησαν μετά.
Ακούς τους δίσκους τους σήμερα και μένεις κάγκελο από το ειδικό τους βάρος. Και αναρωτιέσαι τι να απόγιναν αυτά τα ιδιοφυή καλόπαιδα, πού να είναι και πως να προσπορίζονται τα προς το ζήν σήμερα;
Διάβολε...αυτός ο κόσμος σχεδόν τους χρώσταγε αναγνώριση και σίγουρα (τους χρώσταγε) μιά πιο άνετη ζωή...:rolleyes:
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Η επιρροή του τύπου κυριολεκτικά στραγγαλίζει την αυτονομία του διαφορετικού. Είναι εναντιωμένη σε οτιδήποτε (ριζοσπαστικά...) δημιουργικό -άρα και μη ελέγξιμο.

Είμαι αισιόδοξος, υπάρχουν πλέον τρόποι, αρκεί να συνεχίσουν να υπάρχουν οι ποντικοί του διαδυκτίου:grinning-smiley-043