Δεν ήταν η σφαίρα, ήταν η σπίθα...

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
traffic-the_low_spark_of_highheeled.jpg


Traffic- The low spark of high heeled boys. Island 1971


Μετά από αρκετές ανταλλαγές μελών, προσχωρήσεις και αποχωρήσεις, ένα από τα πιό σημαντικά, αρχικά τρίο, συγκροτήματα της Αγγλικής σκηνής, οι Traffic, με την νέα τους και σταθερά πολυμελή σύνθεση παρουσιάζουν το 1971 τον καλύτερο ίσως δίσκο τους με τον αντιοικονομικό τίτλο The low spark of high heeled boys και ένα ριζοσπαστικό, προοπτικό εξώφυλλο με κομμένες τις γωνίες.
Προηγουμένως το σχήμα, όπου δέσποζε η ηγετική φυσιογνωμία του πολυτάλαντου ευαίσθητου Steve Winwood κόντρα στην μορφή του σταθερού ροκά Jim Capaldi είχε ταράξει τα νερά με το Mr Fantasy και το John Barleycorn must die, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχάσει κανείς και το πέρασμα του Winwood, στο ίχνος του διάτοντα αστέρα, του πρώτου supergroup της εποχής Blind Faith.
Στο Low spark συναντά κανείς δυό απόψεις ύφους του συγκροτήματος. Η μιά είναι σχεδόν παραδοσιακή, ακουστική των Traffic που αντικατοπτρίζεται στα Hidden treasure, Rainmaker και Low spark of high heeled boys και στα σχεδόν ροκ τζαμαρίσματα Rock 'n roll Stew, Light up or leave me alone έως ροκ μπαλάντες, Many a mile to freedom.

Εκεί που αξίζει να σταθεί κάποιος όμως είναι στο ομότιτλο, μνημείο, Low spark of high heeled boys. Ενα κομμάτι πάνω από 12 λεπτά που φλερτάρει άγρια και απρόσμενα με την jazz και στο ίδιο του το τέμπο, αλλά και στα μεγάλα του σόλα στο πιάνο και στα διπλά σαξόφωνα. Από την επιβλητική του αργή εισαγωγή, στις ανταποκρίσεις Β3 και παραμορφωμένου σαξόφωνου στα θέματά του, τους στοχευμένους, συνειδητούς στίχους μέχρι την τελευταία απελπισμένη παραμορφωμένη νότα του ηλεκτρικού σαξόφωνου του Chris Wood πριν το fade out, κατορθώνει να ξυπνήσει και τον πιό αδιάφορο και δύσκολο ακροατή.

Οι στίχοι...
δεν υπάρχουν λόγια...


The percentage you're paying is too high priced
While you're living beyond all your means
And the man in the suit has just bought a new car
From the profit he's made on your dreams
But today you just read that the man was shot dead
By a gun that didn't make any noise
But it wasn't the bullet that laid him to rest was
The low spark of high-heeled boys


Είμαστε στο 1971 και όμως έχουμε ένα κομμάτι σταθμό, ένα jazz διαμάντι που λάμπει μέσα σε μιά ήδη λαμπρή ροκ εποχή, δείχνοντας λοξά, αδιαφορώντας γιά τις συνέπειες. Και όποιος αδιαφορεί γιά τις συνέπειες, αλλά ξέρει τι κάνει συνήθως κερδίζει. Και αποδείχτηκε ότι κάθε άλλο παρά μαύρο πρόβατο ήταν.
Η αναγνώριση του δίσκου αλλά και της νέας προοπτικής του συγκροτήματος ήταν άμεση, με αποτέλεσμα να κερδίσει στη συνέχεια την λαμπρή καριέρα που αναζητούσε σπασμωδικά τα προηγούμενα χρόνια, ως καταξιωμένο μεγάλο όνομα.
Το κομμένο εξώφυλλο γίνεται σχεδόν cult και εφαρμόζεται επίσης και στο επόμενο Shoot out at the fantasy factory. Η παρακμή εμφανίζεται ήδη στον μεθεπόμενο δίσκο, αλλά πλέον η προσφορά έχει καταγραφεί.
Θα αρκούσε και μόνο το 12λεπτο Low spark γιά να γράψει ανεξίτηλα τους Traffic στο πάνθεον. Εστω ενδεχομένως και το John Bareycorn, αλλά εγώ θα κρατούσα μόνο αυτό.
Επίσης θα ήταν αδικία να μην αναφερθεί κανείς στην γεμάτη παρουσία του μπασίστα Rick Gretch και του διακριτικού βράχου στα τύμπανα Jim Gordon, δυό ονόματα που τότε ίσως περνούσαν στα ψιλά, σήμερα όμως έχουν απόλυτα καταξιωθεί.

Το 2002 κυκλοφόρησε σε ιαπωνική replica με μιά επιπλέον "πληρέστερη" έκδοση του Rock 'n Roll Stew.
Αδικαιολόγητη έλλειψη από κάθε δισκοθήκη.
 

Φίλιππος Φ.

Supreme Member
12 February 2007
3,910
Αθήνα
:grinning-smiley-043
Απλά, :grinning-smiley-043

Υπέρηχα, απίστευτο αφιέρωμα σε ένα album που σημάδεψε όσους το άκουσαν χωρίς να έχουν προκαταλήψεις είτε για το συγκρότημα είτε για το στύλ και την εικόνα της μουσικής που είχε προηγηθεί ...
 

Φίλιππος Φ.

Supreme Member
12 February 2007
3,910
Αθήνα
Αν μου επιτρέπεις, πιστεύω ότι θα ήταν χρήσιμο για όποιον ενδιαφέρεται, να ακούσει και να δεί το συγκεκριμένο κομμάτι, από το μοναδικό Live που διασώθηκε σε κατάσταση επιπέδου DVD, στην Santa Monica το 1972.

http://www.youtube.com/watch?v=ZVlbgqmxXNY

Για την ιστορία, σε αυτό το live, oi Τraffic "επιστράτευσαν" το rythnm section της θρυλικής Muscle Shoals Band. Στο συγκεκριμένο κλιπ, διακρίνονται ο David Hood στο μπάσο και ο Roger Hawkins στα ντράμς.

Πραγματικά συγκλονιστική ερμηνεία, σε όλα τα επίπεδα !
 

Νότης

AVClub Enthusiast
14 October 2009
731
Αιγάλεω
Μπορεί να μην εκλέγεται για πρωθυπουργός, παίρνει σίγουρα όμως υπουργείο
στην ροκ κυβέρνηση!
Το λατρεμένο rainmaker που τ' ακούγαμε στην παραλία της Αγ. Μαρίνας στην Αίγινα τα καλοκαίρια του '74 και '75 απο το φορητό πικάπ παρακαλώ, χωμένοι στο sleeping bag και κοιτώντας τ' αστέρια! Και ξανά μέχρι να τελειώσει η μπαταρία. Ευχαριστώ για το πόστ, μου είπε πολλά, εξάλλου το δίσκο τον ακούω ανελειπώς τουλάχιστον 10 φορές το χρόνο, όλ' αυτά τα χρόνια.
 
17 June 2006
14,350
Θα αρκούσε και μόνο το 12λεπτο Low spark γιά να γράψει ανεξίτηλα τους Traffic στο πάνθεον. Εστω ενδεχομένως και το John Bareycorn, αλλά εγώ θα κρατούσα μόνο αυτό.

Τους αδικείς Αρχηγέ: τα 2,5 λεπτά στο τέλος του Glad (John Barleycorn Must Die) από το 4.17' και μετά, αξίζουν από μόνα τους την αγορά του συγκεκριμένου άλμπουμ. Χώρια το title track, το 'Freedom Rider' και το 'Empty Pages'.
Πολύ μεγάλη στιγμή της αγγλικής σκηνής, εσωτερικό ταξίδι γεμάτο παγανιστικούς απόηχους, τελείως Μαγικά ηχητικά τοπία που προκύπτουν από την διελκυνστίδα ανάμεσα στο παραδοσιακό και το progressive...σκέτο Ποίημα. :worshippy:
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
θα αρκούσε σημαίνει ότι έχουν καβάντζα ούτως ή άλλως.
Απλά επιλέγω αυτό.

Θα συμφωνήσω και για το Rain Maker, είχε αρκετό airplay στην Ελλάδα και το φλάουτο του Wood είναι απλά στοιχειωτικό...(και εδώ φυσικά οι jazz επιρροές τίνγκα....)
 

Φίλιππος Φ.

Supreme Member
12 February 2007
3,910
Αθήνα
θα αρκούσε σημαίνει ότι έχουν καβάντζα ούτως ή άλλως.
Απλά επιλέγω αυτό.

Θα συμφωνήσω και για το Rain Maker, είχε αρκετό airplay στην Ελλάδα και το φλάουτο του Wood είναι απλά στοιχειωτικό...(και εδώ φυσικά οι jazz επιρροές τίνγκα....)

They don't make them like that anymore, Chief ....
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
να σημειώσω ότι εκείνη την εποχή που άρχιζα να στήνω τη δισκοθήκη μου ήταν ο δεύτερος Traffic.
Είχε προηγηθεί το Welcome to the canteen, ουσιαστικά μιά ξεπέτα γιά να ξεμπερδέψουν με το παλιό συμβόλαιο της Island. Εκεί με τράβηξε μιά extreme εκτέλεση του Gimme some lovin', αλλά όλα τα λεφτά ήταν το 40000 headmen...

Σήμερα δεν υπάρχουν τέτοιοι δίσκοι ούτε μουσικοί που να δίνουν το είναι τους σε μιά ηχογράφηση.
 
17 June 2006
14,350
They don't make them like that anymore, Chief ....

Wrong! :grandpa:
Οι άνθρωποι Δεν έγιναν ανίκανοι μέσα σε μιά νύχτα.
Αλλοι καιροί, άλλα ήθη.
Τότε τα πράγματα ήταν πολύ πιο ξεκάθαρα.
Σήμερα, οι άνθρωποι είναι γενικώς μπερδεμένοι.
Και αυτό βγαίνει στον τρόπο που εκφράζονται - σε κάθε μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης.
Αυτοί που προσπαθούν να εκφράσουν, άσχετα αν το επιτυγχάνουν στο βαθμό που το έκαναν οι παλαιότεροι, έχουν τον αμέριστο σεβασμό μου. :worshippy:

το ...αντάρτικο καλά κρατεί.
Δεν μας ενταφίασαν ακόμα.:ernaehrung004:
 
Last edited:

Φίλιππος Φ.

Supreme Member
12 February 2007
3,910
Αθήνα
Κώστα μου, δεν έγιναν ανίκανοι οι άνθρωποι εν μία νυκτί. Πήρε τουλάχιστον 20 χρόνια. Παρά ταύτα δεν διαφωνώ γενικά όσον αφορά τα ήθη και έθιμα της τότε εποχής. Τρανή απόδειξη το "Dream Gerrard" στο "When The Eagle Flies" (1974) !

Αλλά - όπως σωστά λέει κι ο Chief - αρκεί ένα πέρασμα στο "Forty Thousand Headmen" για να καταλάβει κανείς ότι κάποιοι το έχουν μέσα τους ... Και ο Winwood το είχε !
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
σε μιά νύχτα όχι.
Απλά σήμερα υπάρχει υπερπροσφορά και υπερβολική προώθηση των λάθος προϊόντων.
Η καλή μουσική μπορεί κάπου να υπάρχει.
Όμως σήμερα κάνεις τη μουσική σου στην τουαλέτα του σπιτιού σου.
Εγώ έχω ένα στούντιο σε μιά καρέκλα. Η κόρη μου πήγε και έφτιαξε cd με την παρέα της σε ένα πρωϊνό.
Τότε το στούντιο ήταν ιερό. Ήταν άβατο.

Και φυσικά το πρόβλημα δεν είναι ότι κάνεις τη μουσική στην τουαλέτα σου. Είναι ότι το κάνουν όλοι και όλοι την πουλάνε στο διαδίκτυο.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Κώστα μου, δεν έγιναν ανίκανοι οι άνθρωποι εν μία νυκτί. Πήρε τουλάχιστον 20 χρόνια. Παρά ταύτα δεν διαφωνώ γενικά όσον αφορά τα ήθη και έθιμα της τότε εποχής. Τρανή απόδειξη το "Dream Gerrard" στο "When The Eagle Flies" (1974) !

Αλλά - όπως σωστά λέει κι ο Chief - αρκεί ένα πέρασμα στο "Forty Thousand Headmen" για να καταλάβει κανείς ότι κάποιοι το έχουν μέσα τους ... Και ο Winwood το είχε !

τώρα σειρά μας να διαφωνήσουμε...:ernaehrung004:

Θα ήταν οι traffic χωρίς τον μακαρίτη Capaldi?
Που πάλευε χρόνια γύρω από ένα στιχάκι?
Χωρίς τον Wood?
Traffic για μένα ήταν τότε το άλλο συγκρότημα που είχε φλάουτο. Και ήταν αλλιώτικο από του Ian.
Ακόμα και χωρίς τον Rebop Kwaku Baah δεν μπορώ να τους φανταστώ...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
τώρα βέβαια είπα γιά τον μακαρίτη τον Capaldi...

εκτός από τον Winwood δεν έμεινε κανείς...
Οι Wood, Gretch, Rebop στο χώμα και ο Gordon στη φυλακή...
 
17 June 2006
14,350
Απλά σήμερα υπάρχει υπερπροσφορά και υπερβολική προώθηση των λάθος προϊόντων.
............
Τότε το στούντιο ήταν ιερό. Ήταν άβατο.
.........

Και φυσικά το πρόβλημα δεν είναι ότι κάνεις τη μουσική στην τουαλέτα σου. Είναι ότι το κάνουν όλοι και όλοι την πουλάνε στο διαδίκτυο.

Power To The People!
Ναι: όλοι πρέπει να έχουν πρόσβαση στο μέσο.
Φτιάχνεις ένα χάερτινο καραβάκι και το αμολάς στο ρυάκι.
Αν δεν αξίζει τον κόπο, ούτως ή άλλως δεν πρόκειται να πάει μακριά.

Ναί: καλύτερα να δημιουργούν όλοι, έστω και στην τουαλέτα τους, παρά να τους σαβανώνει η TV.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Ναί: καλύτερα να δημιουργούν όλοι, έστω και στην τουαλέτα τους, παρά να τους σαβανώνει η TV.

σκέψου όμως την προσπάθεια και την θέληση πχ των 4 τρελλαμένων who να βγούν στο κουτί

http://www.youtube.com/watch?v=nr81olQ1ibk

και την προσπάθεια που κάνει ένα παιδί σήμερα που μπορεί να γράψει demo cd κουνώντας το ποντίκι στο πισί του...
 

Φίλιππος Φ.

Supreme Member
12 February 2007
3,910
Αθήνα
Chief, ο Capaldi έπαιξε το ρόλο του... Ηταν η πηγή ηρεμίας όταν τα πράγματα ζόριζαν (και πολλές φορές ζόριζαν, και μάλιστα άσχημα).

Μην ξεχνάμε οτι και ο Wood και ο Mason (ιδίως ο δεύτερος) είχαν πολύ μικρή συμμετοχή στη σύνθεση. Αυτό δεν είναι υποχρεωτικά κακό ασφαλώς, αλλά δεν είναι και ό,τι καλύτερο.

Ακόμα και για το "John Barleycorn Must Die", όλα τα κομμάτια ήταν συνθέσεις Winwood μιας και ο δίσκος προοριζόταν για solo, άσχετα αν ο Capaldi (R.I.P. by the way) έβαλε το χέρι του και ενώθηκαν ξανά τα κομμάτια του πάζλ (πλην Mason) με εγγυητή της ενότητας τον ίδιο (2η φορά μετά το 1968...).

Ναι, ο Wood έδινε άλλη χροιά στον ήχο των Traffic, που δεν θα ήταν αυτό που ξέρουμε χωρίς αυτόν. Ακόμα και ο Mason έδινε άλλο τόνο στην κιθάρα...

Είχα την τύχη να δώ τους Winwood/Capaldi live στο Manchester Apollo το 1994, και ομολογώ οτι μου έλειπε ο Wood, πολύ περισσότερο απο τον Mason..

ΥΓ: Το Φεβρουάριο του 2011 αναμένεται να κυκλοφορήσει μια deluxe edition του John Barleycorn, με ένα remastering του original studio album και ένα ακόμα δισκάκι με έξτρα υλικό ! Όσοι πιστοί προσέλθετε :smile:
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Ψυχιατρείο. Χρόνιος.
Mind expanding drugs: κάποιες ...φωνές μεσα στο κεφάλι του, τού είπαν να σκοτώσει τη μάνα του με το τσεκούρι γιατί,λέει, ήταν ...ο Σατανάς.

όλοι αλκοολικοί...
σηκώτια, στομάχια στα όρια...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
ΥΓ: Το Φεβρουάριο του 2011 αναμένεται να κυκλοφορήσει μια deluxe edition του John Barleycorn, με ένα remastering του original studio album και ένα ακόμα δισκάκι με έξτρα υλικό ! Όσοι πιστοί προσέλθετε :smile:

εννοείται...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
michael_j_pollard.jpg


ενδιαφέροντα στοιχεία...

ο Capaldi έστησε τους στίχους γύρω από μιά φράση του γνωστού ηθοποιού που βλέπετε εδώ...(Μορφή..!)
Προσπαθούσαν να φτιάξουν ένα σενάριο για μια ταινία (που δεν έγινε ποτε) γύρω από τον Dylan και τους Band...