Αγορά της Sony NEX-VG20 ή κάτι άλλο;

ChrisVr

New member
23 January 2012
2
Χαιρετώ όλο το forum ως το νεότερο μέλος σας,
Θα ήθελα την γνώμη σας σχετικά με μια κάμερα που σκέφτομαι να αγοράσω την Sony NEX-VG20 που η τιμή της αρχίζει από τα 1990.00 ! Κάτι τέτοιο αξίζει; Η χρήση της θα είναι κυρίως για short films, γενικότερα μικρές καλλιτεχνικές παραγωγές αλλά και για κάλυψη βαφτισιών/γάμων, βλέπετε κάπως πρέπει να κάνουμε και απόσβεση..
Σημαντικό για εμένα είναι να έχει είσοδο μικροφώνου, έξοδο ακουστικών, να γράφει σε κάρτα μνήμης ή σκληρό δίσκο, να έχει αυτονομία και το σημαντικότερο να μην υπερβαίνει τα χρήματα της NEX-VG20.
Ευχαριστώ, περιμένω τις απόψεις σας..
 

yiannakas

AVClub Addicted Member
28 September 2006
1,673
με μία nex 5n και με αντάπτορα για alpha mount φακούς δεν μπορεί να γίνει η ίδια δουλειά αλλά με λιγότερα χρήματα?
 
22 June 2006
32,251
NEO HRAKLEIO
Δεν συνιστω καμια απ αυτες γι γαμους και βαφτησια!

Η νεχ 5n klp υπερθερμαινονται , αρα δεν εινΙ για τετοιες δουλειες!
Η vg20 εινΙ καλη, δεν εχει τετοια προβληματα , αλλα εχεις λιγους φακους να διαλεξεις.
Αν φυσικα παρεις το νεο ανταπτορ και εξτρα φακους , τοτε μπορει ευκολ να σε καλυψει.
Θ ανεβεις ομως σε τιμη
 
17 June 2006
20,911
Αθήνα
Χαιρετώ όλο το forum ως το νεότερο μέλος σας,
Θα ήθελα την γνώμη σας σχετικά με μια κάμερα που σκέφτομαι να αγοράσω την Sony NEX-VG20 που η τιμή της αρχίζει από τα 1990.00 ! Κάτι τέτοιο αξίζει; Η χρήση της θα είναι κυρίως για short films, γενικότερα μικρές καλλιτεχνικές παραγωγές αλλά και για κάλυψη βαφτισιών/γάμων, βλέπετε κάπως πρέπει να κάνουμε και απόσβεση..
Σημαντικό για εμένα είναι να έχει είσοδο μικροφώνου, έξοδο ακουστικών, να γράφει σε κάρτα μνήμης ή σκληρό δίσκο, να έχει αυτονομία και το σημαντικότερο να μην υπερβαίνει τα χρήματα της NEX-VG20.
Ευχαριστώ, περιμένω τις απόψεις σας..

Φαντάζομαι ότι θα το χεις ψάξει για να είσαι διατεθειμένος να δώσεις 2 χιλιάρικα για κάμερα. Επίσης θα ξέρεις τους περιορισμούς της συγκεκριμένης π.χ. μηχανικό ζουμ. Οσο για την αλλαγή φακών εν ώρα λήψης το θεωρώ επιεικώς άκυρο......
"...μισό λεπτο παπά μην ρίξεις το λάδι στο μωρό για ν' αλλάξω φακό....."

Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Μην γελιόμαστε.

Μια χαρά θα κάνεις την δουλειά σου και μια Panasonic 900 με ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΙΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ. Οσο για τα σκοτεινά επίσης θα κάνει μια χαρά την δουλειά της εκτός αν συναντήσεις συνθήκες φωτισμού κεριού (στην κυριολεξία) σε καμιά εκδήλωση (ε δεν το νομίζω να παντρεύονται με φωτισμό ενός κεριού ή με μιας λάμπας).
Μην ξεχνάς ότι αν πας για ημιεπαγγελματική φάση, θες χρήματα για έξτρα μπαταρίες, φωτιστικά, τρίποδα, τσάντες κλπ.
 
22 June 2006
32,251
NEO HRAKLEIO
Οι επαγγελματιες Τασο δεν κανουν zoom, ki αν κανουν δεν το χρησιμοποιουν στο τελικο μονταζ.
Κι εγω πχ κανω ζοομ, αλλα ποτε δε το βαζω στο τελικο βιντεο, ειναι μονο για ν αλλαξω καδρο.

Οσον αφορα την αλλαγη φακων, συνηθως εχουν 2 σωματα με 2 φακους (οι φωτογραφοι) , και καλυπτουν ολο το εστιακο μηκος , απο 24mm μεχρι 200mm.

Αν θες να κανεις κατι που να ξεχωριζει, θα χρειαστεις πολυ υπομονη - επιμονη και καλο εξοπλισμο....

Δες πχ εδω, http://vimeo.com/27447002

http://vimeo.com/28685311

http://vimeo.com/29033727

http://vimeo.com/29344129

http://vimeo.com/29344129

http://vimeo.com/30400952

http://vimeo.com/31076201


http://vimeo.com/29397892 κλπ
 
Last edited:

kotsidisjohn

AVClub Addicted Member
26 April 2008
2,030
Θεσ/νικη
συγγνωμη , του Παντελη η δουλεια απ τα βιντεο , τι σχεση εχει?

επισης, παλι συγγνωμη , αλλα εγω πχ αλλαζω συνεχεια φακους, αναλογα με τη στιγμη , και τη χρηση, μπορει και 50 φορες τη μερα, εχω συνηθισει, δεν εχω πλεον 2 σωματα , μετα το (σχεδον) αυχενικο...
 
Last edited:
17 June 2006
20,911
Αθήνα
Για το τι κάνουν οι επαγγελματίες είναι πικρή ιστορία....

Η πλειοψηφία πάντως δίνει dvd και σε 4:3 αμαλάχει...... κι ας έχουν κάμερες χιλιάδων ευρώ. Και δεν είναι καθόλου ιδέα μου.

Το θέμα είναι ό φίλος μας που άνοιξε το θέμα, τι είναι διατεθιμένος να κάνει σαν επαγγελματίας και μη και ως που φτάνουν οι απαιτήσεις του.
 
22 June 2006
32,251
NEO HRAKLEIO
Αν θελεις να κανεις καλη δουλεια, πρεπει να εχεις το σωστο εξοπλισμο και να ξερεις να τον χρησιμοποιεις.
Αν θελεις επισης να κανεις κατι που ξεχωριζει , πρεπει να παλεψεις πολυ και να πειραματιστεις.

αν παλι θες να κανεις απλα βιντεο και να "τελειωνεις" , μπορεις να το κανεις με οτι διαθετεις... δε θελει και ιδιαιτερες γνωσεις ή εξοπλισμο.
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,784
behind the camera
Για μικρού μήκους νομίζω πως καλύτερη και ταυτόχρονα φτηνότερη λύση είναι κάποια από τις Video DSLR που χρησιμοποιούνται ευρέως σε διαφημίσεις, video clip, κινηματαογραφο ακόμα και σε παραγωγές της FOX (o House MD γυριζόταν μέχρι πρότινος με Canon 5D MKII). Η VG-20 είναι ωραία κάμερα αλλά θέλει και υποστήριξη στους φακούς της. Επίσης, καλό θα είναι την αγορά σου να την πλαισιώσεις με κάποιο εξοπλισμό για στήριξη, κινήσεις μηχανής, και φωτισμό. Και αυτά τα εξαρτήματα είναι πιο σημαντικά αν θες γιατι, θα τα κρατήσεις πιο πολύ καιρό από την κάμερα, και είναι αυτά που στην πραγματικότητα θα σου απογειώσουν την αισθητική.

Αυτά για τις ταινίες, γιατί η υποθεση γάμος και βαφτίσια είναι αλλου παπά ευαγγέλιο. Το μόνο που γνωρίζω να σου πω, είναι ότι περισσότερο μετράει στους πελάτες "ποσο επαγγελματική δείχνει η κάμερα" που θα έχεις μαζί σου στο μυστήριο, παρά πόσο ποιοτική είναι η εικόνα της.
 
22 June 2006
32,251
NEO HRAKLEIO
Οι dslr ειναι για πολυ μαζεμενες και στημενες παραγωγες.
Με απολυτα οργανωμενες ληψεις , αφου οι περισσοτερες υπερθερμαινονται , οι καρτες που παιρνουν γραφουν χωρανε μικρης διαρκειας πλανα, το ιδιο και μπαταριες.

Αν θελεις μεγαλες ληψεις, ειτε εχεις μια τετοια dslr σαν δευτερη μηχανη, ειτε παιρνεις μια vg20-fs100 κλπ , που δεν εχει τετοιους περιορισμους.
 

ChrisVr

New member
23 January 2012
2
Καταρχήν θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τις μέχρι τώρα απαντήσεις σας.. :)

Φαντάζομαι ότι θα το χεις ψάξει για να είσαι διατεθειμένος να δώσεις 2 χιλιάρικα για κάμερα. Επίσης θα ξέρεις τους περιορισμούς της συγκεκριμένης π.χ. μηχανικό ζουμ. Οσο για την αλλαγή φακών εν ώρα λήψης το θεωρώ επιεικώς άκυρο......
"...μισό λεπτο παπά μην ρίξεις το λάδι στο μωρό για ν' αλλάξω φακό....."

Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Μην γελιόμαστε.

Όντως είναι λίγο πρόβλημα αυτό με το zoom, ωστόσο δεν πιστεύω να με εμποδίσει και τόσο.

Οι επαγγελματιες Τασο δεν κανουν zoom, ki αν κανουν δεν το χρησιμοποιουν στο τελικο μονταζ.
Κι εγω πχ κανω ζοομ, αλλα ποτε δε το βαζω στο τελικο βιντεο, ειναι μονο για ν αλλαξω καδρο.
+1

Μια χαρά θα κάνεις την δουλειά σου και μια Panasonic 900 με ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΙΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ. Οσο για τα σκοτεινά επίσης θα κάνει μια χαρά την δουλειά της εκτός αν συναντήσεις συνθήκες φωτισμού κεριού (στην κυριολεξία) σε καμιά εκδήλωση (ε δεν το νομίζω να παντρεύονται με φωτισμό ενός κεριού ή με μιας λάμπας).
Μην ξεχνάς ότι αν πας για ημιεπαγγελματική φάση, θες χρήματα για έξτρα μπαταρίες, φωτιστικά, τρίποδα, τσάντες κλπ.

Έχω είδη κάποιον εξοπλισμό (τρίποδα, τσάντες, φωτιστικά, μικρόφωνα κ.α.)

Αν θες να κανεις κατι που να ξεχωριζει, θα χρειαστεις πολυ υπομονη - επιμονη και καλο εξοπλισμο....
Δες πχ εδω, http://vimeo.com/27447002 κλπ
Πραγματικά ενδιαφέροντα teaser videos κάτι τέτειο έχω στο νού μου για τις εκδηλώσεις.

Για το τι κάνουν οι επαγγελματίες είναι πικρή ιστορία....

Η πλειοψηφία πάντως δίνει dvd και σε 4:3 αμαλάχει...... κι ας έχουν κάμερες χιλιάδων ευρώ. Και δεν είναι καθόλου ιδέα μου.

Το θέμα είναι ό φίλος μας που άνοιξε το θέμα, τι είναι διατεθιμένος να κάνει σαν επαγγελματίας και μη και ως που φτάνουν οι απαιτήσεις του.
Σωστό έχω δει ουκ ολίγες φορές βίντεο σε 4:3 αν και βιντεοσκοπούν με ακριβό εξοπλισμό..

Για μικρού μήκους νομίζω πως καλύτερη και ταυτόχρονα φτηνότερη λύση είναι κάποια από τις Video DSLR που χρησιμοποιούνται ευρέως σε διαφημίσεις, video clip, κινηματαογραφο ακόμα και σε παραγωγές της FOX (o House MD γυριζόταν μέχρι πρότινος με Canon 5D MKII). Η VG-20 είναι ωραία κάμερα αλλά θέλει και υποστήριξη στους φακούς της. Επίσης, καλό θα είναι την αγορά σου να την πλαισιώσεις με κάποιο εξοπλισμό για στήριξη, κινήσεις μηχανής, και φωτισμό. Και αυτά τα εξαρτήματα είναι πιο σημαντικά αν θες γιατι, θα τα κρατήσεις πιο πολύ καιρό από την κάμερα, και είναι αυτά που στην πραγματικότητα θα σου απογειώσουν την αισθητική.

Αυτά για τις ταινίες, γιατί η υποθεση γάμος και βαφτίσια είναι αλλου παπά ευαγγέλιο. Το μόνο που γνωρίζω να σου πω, είναι ότι περισσότερο μετράει στους πελάτες "ποσο επαγγελματική δείχνει η κάμερα" που θα έχεις μαζί σου στο μυστήριο, παρά πόσο ποιοτική είναι η εικόνα της.
Οι dslr ειναι για πολυ μαζεμενες και στημενες παραγωγες.
Με απολυτα οργανωμενες ληψεις , αφου οι περισσοτερες υπερθερμαινονται , οι καρτες που παιρνουν γραφουν χωρανε μικρης διαρκειας πλανα, το ιδιο και μπαταριες.

Αν θελεις μεγαλες ληψεις, ειτε εχεις μια τετοια dslr σαν δευτερη μηχανη, ειτε παιρνεις μια vg20-fs100 κλπ , που δεν εχει τετοιους περιορισμους.

με μία nex 5n και με αντάπτορα για alpha mount φακούς δεν μπορεί να γίνει η ίδια δουλειά αλλά με λιγότερα χρήματα?
Έχω δει αρκετά 'στημένα' video clips, διαφημιστικά κ.α με τν Canon 5D το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό ωστόσο η αλήθεια είναι ότι δεν θα προτιμούσα κάποια dslr ως κύρια κάμερά μου. Θα συμφωνήσω με τον Photi για αυτό "ποσο επαγγελματική δείχνει η κάμερα" γιατί μετράει στην ψυχολογία του πελάτη αλλά δν αρκεί μόνο αυτό..
 

cleon

New member
12 February 2012
8
Συμφωνώ με τον Photis για την λύση του DLSR Video αλλά διαφωνώ για το αν μετράει το πόσο επαγγελματική δείχνει η κάμερα στους γάμους. Δεν αντιμετώπισα ποτέ τέτοιο πρόβλημα από τους πελάτες. Το πρόβλημα το εντόπισα σε κάποιους φωτογράφους (μόνο στην ελλάδα συμβαίνουν αυτά) που έχουν άγνοια από DSLR video και αν δεν δουν κανονική κάμερα κάτι παθαίνουν. Οι περισσότερες, προς το παρόν, και καλύτερες παραγωγές γάμου στον κόσμο γίνονται με DSLR με πλήρη εξοπλισμό και γνώση. Προσωπικά ChrisVr συνιστώ DSLR και συγκεκριμμένα 5DMK2, ή την D800 που κυκλοφορεί σε λίγες εβδομάδες. H 5Dmk3 θα κυκλοφορήσει τέλος άνοιξης μάλλον.
Η VG20 δεν έχει την καλύτερη ποιότητα και δεν μπορεί να παρέχει broadcast προδιαγραφές. Ούτε η Fs-100 φτάνει την ιδιατερότητα του τόνου της 5DmkII, είναι όμως μια κανονική κάμερα και θα σε διευκολύνει στην λειτουργικότητα. Για μένα σε ποιότητα εικόνας, μετά από τις DSLR's, η κάμερα που αξίζει είναι η canon eos c300 και φυσικά η Scarlet Χ.
 
Last edited:
22 June 2006
32,251
NEO HRAKLEIO
Τι σχεση εχει ο ορισμος broadcast στις vdslr ?

Καμια !!!

Ουτε η 5d ειναι Broadcast με τα αυστηρα δεδομενα, ουτε καμια αλλη dslr (εκτος απο την GH2 hacked ).

Η ιδιαιτεροτητα της 5d ειναι οτι ειναι FF , κι εχει δηλ πολυ μικρο βαθος πεδιου.
Το ιδιο ομως βαθος πεδιου (περιπου) με εναν 50mm f1.4 sthn 5D μπορεις να εχεις με μια crop nex πχ και εναν Νοκτον 50mm f.95 .

Μη συγχεεις τα πραγματα.

Το τελικο αποτελεσμα, με οποιαδηποτε dslr , μπορει να ειναι broadcast, υπο προηποθεσεις.
Δεν κανει η μηχανη το αποτελεσμα, αλλα αυτος που ειναι πισω απ αυτην.

Πολλα απο τα καλυτερα βιντεοκλιπ που εχεις δει , γυριζονται με canon 550d, 7d , σονυ α65-α77 κλπ.
 

cleon

New member
12 February 2012
8
Λοιπόν, η ποιότητα, σαν εικόνα, που δίνουν οι dslr μπορεί χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιήται σε broadcast παραγωγές (κυρίως η 5D και σύντομα και άλλες). Οι ίδιες οι μηχανές dslr δεν υπάγονται στην broadcast κατηγορία (ακόμα) όμως η εικόνα της προάγει broacast προδιαγραφές ( και ας μην έχει 4:2:2 ή άλλου είδους στανταρ της κατηγορίας).
Σύντομα μπορεί να δούμε μοντέλα VDSLR άλλου επιπέδου ήδη η Canon λέει ότι μπορεί να βγει VDSL Cinema στα 4Κ.

Αγαπητέ Γιάννη δεν είναι μόνο το βάθος πεδίου στην 5d και σε άλλες dlsr αλλά το πως γράφει το φως.
Λυπάμει πολύ αλλά δεν συγχέω τίποτα. Την να το κάνω το μικρό βάθος πεδίου όταν η ποιότητα της NEX δεν με καλύπτει σαν ποιότητα;
Εννοείται ότι γυρίζονται και με τις 550D,60D,7D κ.λ.π αλλά αναφέρω την 5d ως την καλύτερη στην κατηγορία μέχρι στιγμής. Τώρα που βγήκε η 1D X σίγουρα την ξεπέρασε.
 
22 June 2006
32,251
NEO HRAKLEIO
H 5d, οπως και οι περισσοτερες canon , εχουν τη χειροτερη εικονα απο πολλες αλλες dslr!
Τις εχω δοκιμασει και επαγγελματικα , ειναι η δουλεια μου τετοια που μου επιτρεπει να τις βλεπω σχεδον ολες.

Απλα η 5d ηταν η πρωτη και γι αυτο επικρατησε, ειναι και canon που αυτο για πολλους σημαινει αρκετα (χωρις ομως να εχουν δικιο παντα).
Για συγκριτικα δες και το γνωστο eoshd.com και θα καταλαβεις γιατι oi canon δεν εχουν την καλυτερη εικονα (πολυ rolling shutter, moire kai aliasing, κακιστο 720p - 50fps κλπ).

Ολες οι νεες sony nex - Alpha , panasonic gh2 εχουν πολυ καλυτερη εικονα .... δυστυχως !
Αυτο το δειχνουν και ολα τα συγκριτικα... http://www.eoshd.com/content/6616/shootout-in-the-snow-sony-a65-vs-panasonic-gh2-vs-canon-600d

http://philipbloom.net/2012/01/06/christmas-shootout/
 

cleon

New member
12 February 2012
8
Σεβαστή η άποψή σου για την 5d συγκεκριμμένα σαν χειρότερη αλλά πραγματικά μου φαίνεται αστεία.
Παρακολουθώ τεστ από πολλές κάμερες μην ανησυχείς.
Για την δική σου μεριά προφανώς είναι η χειρότερη η 5d αφού σε ενδιαφέρουν τεχνικά σημεία (όπως moire aliasing, rolling shutter) σημαντικά αλλά για μένα δεύτερης σημασίας.
Τα δικά μου κριτήρια έχουν να κάνουν με το πόσο μαλακή,γλυκιά με film look αίσθηση έχει η εικόνα, τo δυναμικό εύρος του αισθητήρα όπως επίσης και η ευαισθησία του αλλά και την ομαλή κίνηση στο frame to frame
και όχι πόσο sharp είναι όπως το εννοείς εσύ. Η πολύ ευκρίνεια και η έντονη "ψηφιακίλα-βιντείλα" και σκληρή εικόνα μου είναι αδιάφορη.
H GH2 είναι όντως καλή κάμερα και πιο sharp αλλά και πάλι δεν έχει το γράψιμο που διακρίνω στην 5D και φυσικά την μεγάλη ευαισθησία του αισθητήρα. Και μερικά παραδείγματα http://www.youtube.com/watch?v=DzPrYBhUvB8&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=zIR0bze3Gqo

Υ.Γ
Μπορούμε να ανοίξουμε νέο θέμα ανάλογο γιατί είμαστε και off topic εδώ.
 
Last edited:
22 June 2006
32,251
NEO HRAKLEIO
Δε λεω οτι ειναι κακη η 5D... καθε αλλο.
Χειροτερη απλα απο τις νεοτερες , λογικο αυτο αλλωστε, και οχι οσον αφορα την αισθηση φυσικα.
Αυτη ειναι μοναδικη, λογω του FF αισθητηρα της... τιποτα παραπανω.
Ουτε μεγαλυτερη δυναμικη περιοχη εχει απο τις νεοτερες sony nex, ουτε φυσικα καλυτερο χρωματικο ευρος και τελος ουτε πολυ καλυτερο αποτελεσμα στα υψηλα iso .

Ολη η ιστορια εγινε για το βαθος πεδιου κυριως , και αυτο οπως ειπα το πετυχαινεις ανετα με πολυ φωτεινους φακους οπως ο 50mm f/0.95 (κι εχεις και focus peaking που δεν εχεις με canon).
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,784
behind the camera
Αν μου επιτρέπετε, νομίζω πως μπερδευετε τον όρο broadcast με τους όρους cine, professional, prosumer. Σε καμία περίπτωση κάμερες τύπου Alexa, Phantom, Viper, Red (οποιαδήποτε), Canon C300, SONY CINEALTA/FS100/VG10/20, και όλες οι DSLR μαζί, δεν μπορούν ούτε στο ελάχιστο να χαρακτηριστούν broadcast. Broadcast πάνω από όλα σημαίνει αξιοπιστία, και εν συνεχεία συμμόρφωση με broadcast προτυπα. Η αξιοπιστία εξασφαλίζεται με δύο τρόπους. Από το classification των ηλεκτρονικών και μηχανικών υλικών και εξαρτηματων που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή (εφάμιλλο του military/aerospace class), καθώς από την στιβαρότητα και το modularity της κατασκευής ώστε να εξασφαλίζεται η αντοχή σε ακραίες συνθήκες (κλίματος, περιβάλλοντος, κατάστασης) και η αμεσότητα της επισκευής με δυαντότητα αντικατάστασης πλακετών (όπως ακριβώς συμβαίνει στα ηλεκτρονικά των αεροσκαφών). Η συμμόρφωση με τα broadcast πρότυπα συνεπάγεται συγκεκριμένους codecs που περιλαμβάνουν την πληροφορία για κάθε καρέ και πάντα εντός των προτύπων της SMPTE/EBU για την τηλεόραση (δηλαδή κάτι 25p codecs αμέσως αμέσως απορρίπτονται), συγκεκριμένα interfaces συνδεσμολογίας (BNC I/O, Time Code, XLR για ήχο, HD/SD SDI συνδέσεις με δυνατότητα embedded audio μέχρι 4 groups και άλλα πολλά). Τίποτα, απολύτως τίποτα, από τα παραπάνω δεν υπάρχει στα μοντέλα για τα οποία συζητάμε σε αυτό το thread. Και σωστά δεν υπάρχουν γιατί εδώ μιλάμε για εξοπλισμό που εμπίπτει στην Cine/professional/prosumer/consumer κατηγορία. Το γεγονός ότι χρησιμοποιείται τέτοιος εξοπλισμός για παραγωγές που στο τέλος θα παιχτούν στην Τηλεοραση, δεν τον καθιστά αυτόματα και broadcast. Μάλιστα, πρέπει να αναφέρουμε ότι παραγωγές όπως τηλεοπτικές σειρές (σχετικά αξιοπρεπείς), διαφημίσεις, ντοκυμαντέρ, video clips θεωρούνται cine παραγωγές άσχετα αν προορίζονται για την μικρή οθόνη. Όλη η παραγωγή τους ακολουθεί αυτή του σινεμά.

Η αναφορά στην 5D γίνεται γιατί πρωτίστως η 5D αποτελεί Landmark από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε η MKII version. Μιλάμε για αισθητήρα που σε μέγεθος προσεγγίζει αυτόν του απλού IMAX στο φιλμ, δυνατότητα χρησης εξαιρετικών φακών της canon αλλά και 3d party, αλλά κυρίως γιατί είναι η μόνη DSLR που χρησιμοποιήθηκε (μέχρι και σήμερα αυτό παρόλο που ο Γιάννης σωστά αναφέρει ότι σε πολλά πράγματα έχει ξεπεραστεί) σε τηλεοπτική παραγωγή παγκοσμίου εμβέλιας για σχεδόν ολόκληρη τηλεοπτική σεζόν σαν κύρια κάμερα (και όχι auxiliary). Μιλάω φυσικά για το House MD, ίσως την πιο επιτυχημένη σειρά των τελευταίων ετών (αν δούμε τα awards), που αισίως έφτασε φέτος στον 8o και τελευταίο της κυκλο (με τα γυρίσματα να γίνονται πλέον με Arri Alexa). Μέχρι τότε οι DSLR έπαιζαν μπάλα μόνο στο indie cinema παραγωγές και σε low budget διαφημιστικά και video clip. Πλέον οι DSLR λόγω χαμηλού κόστους και υψηλής απόδοσης, χρησιμοποιούνται ευρύτατα στη διαφήμιση (στην Ελλάδα ένα 60-70% χωρίς υπερβολή γυρίζεται με Canon 5D MKII και Canon 7D με τις νέες και πιο εξελιγμένες DSLR να αρχίζουν να παίρνουν κι αυτές μερίδιο από την πίτα σιγα σιγά) και στα video clips ενώ και πολλές κινηματογραφικές ταινίες μικρού μήκους γυρίζονται με φωτογραφικές μηχανές. Είναι απλό. Από τη στιγμή που μας έδωσαν αισθητήρα μεγέθους ακαδημαϊκού 35mm κινηματογραφικού film (APS-C), Full HD και δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε φωτογραφικούς φακούς, σε τιμές που ξεκινάνε από το 1000άρικο, το παιγνίδι πήγε προς τα εκεί και απλά μάθαμε να ζουμε με τα μειονεκτήματα. Αλλά αμα έχεις ξεκινήσει από το super8 και το 16άρι φιλμ, οι περιορισμοί των DSLR σου φαίνονται πραγματικά αστείοι...