Air Force Planes

Kosh

AVClub Fanatic
7 September 2006
96,695
Εκεί ψηλά.....
82419358_639028606841151_1057359130810908672_o.jpg
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
48,200
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Nαι αλλα, Νικο ...

το design life των 8.000 ωρων ... στο ενα μολις ξεκιναει ... στο αλλο κοντευει στο τελος ! (αν δεν το περασε ΗΔΗ)

Χωρια οτι το κακασχημο (F-35) ενδεχεται να σηκωνει και "ΜΑΓΚΙΕΣ" (που τις εχουμε ανυποφορη αναγκη εδω στο νησιωτικο Ελλαδισταν)

F-35B_Joint_Strike_Fighter_%28thrust_vectoring_nozzle_and_lift_fan%29.PNG
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,895
Αθηνα
Πάντα όταν ένα airframe πλησιάζει στο τέλος, ο κατασκευαστής κάνει μια στραπατσάδα, προσθέτει ηλεκτρονικά και κουνάει το τυράκι του "υπάρχουν έτοιμες γραμμές παραγωγής", "είναι εύκολη η μετάβαση για πιλότους και λοιπό προσωπικό" και "είναι φτηνό!".
Σπάνια έχει πιάσει. Το F4G ήταν μια τέτοια επιτυχία, όπως επίσης και το F15E. Αλλά όμως δεν είχαν τόσα πολλά χρόνια στην "καμπούρα" τους.
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,349
Φρεσκο φρεσκο...
Φυσικα προτεινω οπωσδηποτε την αναγνωση

Τι λένε για το «πολυδιαφημισμένο» F-35 οι ίδιοι οι πιλότοι του

Το F-35, αν και σχετικά «νεαρό»,έχει ήδη καταφέρει να γίνει ένα από τα πιο πολυσυζητημένα οπλικά συστήματα όλων των εποχών: Πρόκειται για ένα μαχητικό το οποίο σχεδιάστηκε για να ενσωματώνει την αιχμή της στρατιωτικής τεχνολογίας, αλλά το κόστος του προγράμματός του και ο χρόνος που χρειάστηκε ξεπέρασαν κατά πολύ τις προβλέψεις, ενώ σειρά προβλημάτων που εμφανίστηκαν στα μαχητικά έκαναν πολλούς να μιλούν κατά καιρούς για μια μεγάλη αποτυχία.

Επίσης, το μαχητικό βρέθηκε στο επίκεντρο μιας από τις μεγαλύτερες εσωτερικές κρίσεις στην ιστορία του ΝΑΤΟ, καθώς η Τουρκία, που υποτίθεται θα αποκτούσε μέχρι και 100 αεροσκάφη, αποπέμφθηκε από το πρόγραμμα λόγω της αγοράς των ρωσικών συστημάτων S-400. Επίσης, η Ελλάδα ενδιαφέρεται πλέον και επίσημα για προμήθεια του προηγμένου μαχητικού.

Το F-35 θεωρείται πλέον ότι έχει φτάσει στην εποχή της «ωριμότητάς» του, και ότι, με τις «παιδικές ασθένειες» να έχουν εντοπιστεί, τώρα αποκαλύπτει στην πραγματικότητα τις τεράστιες δυνατότητές του ως το πλέον προηγμένο μαχητικό του πλανήτη. Σε αυτό το πλαίσιο είναι ενδιαφέρον να δει κανείς εντυπώσεις πιλότων που πέταξαν με αυτό, και μίλησαν σε δημοσιογράφο του Air & Space/Smithsonian.

Οι συνεντεύξεις των οκτώ πιλότων δημοσιεύτηκαν τον Απρίλιο, και, σύμφωνα με τη δημοσιογράφο, λέξη- κλειδί φαίνεται να είναι η «επιβιωσιμότητα», δεδομένου πως κύρια αποστολή του F-35 της Lockheed Martin είναι να διεισδύει σε προηγμένα δίκτυα αεράμυνας και να εξουδετερώνει απειλές, ανοίγοντας τον δρόμο για τα επόμενα κύματα αεροπορικών επιθέσεων, χάρη στα stealth χαρακτηριστικά, τους αισθητήρες και το λογισμικό του. Το εν λόγω μαχητικό 5ης γενεάς έχει χρησιμοποιηθεί ήδη σε επιχειρήσεις από τις ΗΠΑ και το Ισραήλ.

Όσον αφορά τώρα στις απόψεις των πιλότων, ο Μπίλι Φλιν, πιλότος δοκιμών της Lockheed Martin, ήταν αυτός που πέταξε το F-35 στο Paris Air Show του 2017: «Ο κινητήρας του F-35 είναι ο ισχυρότερος κινητήρας μαχητικού στον κόσμο» σχολίασε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας το είδος των ελιγμών που μπορεί να κάνει το αεροσκάφος, συγκριτικά με το επίσης εξαιρετικά προηγμένο F-22 Raptor, και τονίζοντας πως πλέον η συζήτηση σχετικά με το ποιες θα ήταν οι επιδόσεις του F-35 σε κλειστές αερομαχίες «έχει κλείσει».

Ο αντισμήναρχος εν αποστρατεία Ντέιβιντ Μπερκ του Σώματος Πεζοναυτών σημειώνει ότι από πλευράς επιδόσεων (επιτάχυνση, ευελιξία, ταχύτητα κλπ) το F-35 είναι καλύτερο από τα μαχητικά προηγούμενης γενιάς, αλλά όχι πάρα πολύ καλύτερα- μα αυτό πλέον δεν έχει τόση σημασία, δεδομένου πως οι σημερινοί πιλότοι αντιλαμβάνονται πως το χαρακτηριστικό που έχει πραγματικά τεράστια σημασία σήμερα είναι η «αντίληψη κατάστασης» (situational awareness)- και εκεί το F-35 είναι απλά ανώτερο όλων, καθώς παρέχει μια ομαλή και ενιαία ροή πληροφοριών για να ενημερώνει τον πιλότο για το τι συμβαίνει γύρω του, σε όλα τα φάσματα.

«Αυτό είναι συνήθως το πρώτο που αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι όταν μπαίνουν στο αεροπλάνο: Ξέρουν πολύ περισσότερα από όσα ήξεραν οποτεδήποτε στο παρελθόν» είπε σχετικά- ενώ, αναφερόμενος στα stealth χαρακτηριστικά, είπε πως «σε ένα F-22 και ένα F-35 ένα από τα πιο ωραία πράγματα είναι πως είσαι πρακτικά αόρατος μέχρι να είναι πολύ, πολύ αργά για την απειλή. Αν διαχειριστείς το ίχνος πραγματικά καλά, και το κάνεις με έναν τρόπου είναι ενσωματωμένος με τις άλλες πλατφόρμες, τον περισσότερο χρόνο η απειλή δεν ξέρει ότι βρίσκεσαι εκεί. Και για αυτό έχω μεγάλη πίστη πως η μηχανή αυτή θα είναι το πιο κυρίαρχο αεροσκάφος που έχει φτιαχτεί ποτέ».

Ο υποπλοίαρχος Θόρις Στένσρουντ του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού αναφέρθηκε επίσης στον μεγάλο όγκο πληροφοριών που παρέχει το μαχητικό. «Με το πέρασμα του χρόνου, βρίσκεις τον καλύτερο τρόπο να επεξεργάζεσαι τις πληροφορίες. Δεν μπορώ να φανταστώ άλλη παρόμοια εμπειρία. Είμαι σίγουρος πως κάποιοι είχαν κάποιες δεξιότητες από βιντεοπαιχνίδια που μπορεί να τους βοήθησαν, αλλά πιθανότατα όχι πολύ. Έπαιζα κάποια βιντεοπαιχνίδια μεγαλώνοντας, και δεν βρίσκω κάτι να συγκρίνεται μεταξύ του να παίζεις βιντεοπαιχνίδια και του να πετάς το F-35».

Ο σμήναρχος Άρθουρ Τομασέτι του Σώματος Πεζοναυτών χαρακτηρίζει την ψηφιακή τεχνολογία ελέγχου πτήσης ως ένα από τα «θαύματα» του αεροσκάφους: «Λες στο αεροπλάνο να πάει πάνω ή κάτω, να επιταχύνει ή να επιβραδύνει, να πάει αριστερά ή δεξιά. Και οι υπολογιστές βρίσκουν ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να γίνει αυτό, και θα κινήσουν τα χειριστήρια για να το κάνουν. Και το ενδιαφέρον είναι πως μπορεί να μην κάνουν το ίδιο πράγμα δύο φορές. Οπότε ας πούμε ότι το αεροπλάνο έχει υποστεί ζημιά, και ένα από τα χειριστήρια δεν είναι πλέον διαθέσιμο. Ένα παλαιότερο αεροπλάνο θα προσπαθούσε πάλι να χρησιμοποιήσει την ίδια επιφάνεια, επειδή δεν ξέρει κάτι άλλο. Τα ψηφιακά συστήματα ελέγχου πτήσης του F-35 θα πούνε “αυτή η επιφάνεια δεν κάνει πλέον, οπότε θα πρέπει να το αντισταθμίσω αυτό, χρησιμοποιώντας κάποια άλλα πράγματα”...στα Harrier έπρεπε να εξασκηθώ στην αιώρηση επειδή ήταν δύσκολη, ειδικά αν είχε άνεμο. Σε αυτό το αεροπλάνο η αιώρηση είναι τόσο εύκολη που έχουμε εικόνες από πιλότους με τα χέρια υψωμένα- “δείτε, χωρίς χέρια”- επειδή, εφόσον το πας εκεί που θέλεις, θα μείνει εκεί μέχρι να του πεις να φύγει ή να μείνει από καύσιμα».

Η επισμηναγός Βάλει Ουέτζμπαργκερ της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας πετούσε F-15E Strike Eagle πριν μεταβεί στο F-35. Όπως είπε, η μετάβαση από ένα μαχητικό 4ης γενιάς σε ένα 5ης είναι σαν να περνάς από κανονικό αυτοκίνητο σε αυτόματο. «Η αποστολή του (καταστολή αεράμυνας) είναι πολύ παρόμοια με αυτή του F-15E, αλλά η σύντηξη των πληροφοριών, το interface του πιλότου και οι φυσικές δυνατότητες στο F-35 μας πηγαίνουν...σε ένα εντελώς νέο επίπεδο».

«Το F-35 επιτρέπει στη αμερικανική πολεμική αεροπορία να είναι μια πιο ενοποιημένη δύναμη. Για παράδειγμα, στη μοίρα μου, Αμερικανοί, Ιταλοί και Νορβηγοί συνεργάζονται και αλληοεκπαιδεύονται. Το να πετάς το ίδιο τζετ δημιουργεί μια ισχυρότερη ομάδα και μας κάνει πιο ικανούς ως μονάδα του ΝΑΤΟ».

Ο Τζον Μπίσλεϊ, επικεφαΟ Άντι Έτζελ, μοίραρχος στη RAF (η βρετανική Βασιλική Αεροπορία) ήταν στο παρελθόν πιλότος στα Harrier και διατέλεσε επικεφαλής πιλότος δοκιμών για τις πρώτες δοκιμές πτήσης των F-35 στο αεροπλανοφόρο HMS Queen Elizabeth: «Μπορώ να καταλάβω γιατί πολλοί νομίζουν πως, επειδή είναι τόσο πολύ “ψηφιακό”, το να πετάς το F-35 δεν είναι διασκεδαστικό. Είναι πολύ ωραίο να πετάς το F-35!» σχολίασε σχετικά, προσθέτοντας πως «το να πετάς ένα F-35 σε ένα αεροπλανοφόρο είναι καθαρή ευχαρίστηση, αντίθετα με το Harrier, που μπορεί να είναι σχεδόν τρομακτικό».

Ο αντισμήναρχος Γιόζεφ Μόρις της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας πέρασε στο F-35 από το F-16. «(Στην αποστολή καταστολής εχθρικής αεράμυνας) αποστολή μας είναι να εμποδίσουμε τους εχθρικούς αντιαεροπορικούς πυραύλους να στοχεύσουν άλλα αεροπλάνα που προσπαθούν να φτάσουν σε διαφορετικούς στόχους. Το F-35 έχει κάποιους πραγματικά καλούς αισθητήρες που μας επιτρέπουν να εντοπίζουμε αυτές τις απειλές. Είναι πολύ ικανοποιητικό να μπορείς να στοχεύσεις κάτι που προσπαθεί να σε καταρρίψει, ειδικά αν βοηθάς άλλα αεροσκάφη να φτάσουν στον στόχο και τα κρατάς ασφαλή. Το αεροπλάνο είναι κατά κάποιον τρόπο σαν μια μεγάλη κεραία. Λαμβάνει εκπομπές από πράγματα που εκπέμπουν. Και κάποιες φορές το ραντάρ του προσπαθεί ενεργά να αποκτήσει πληροφορίες σχετικά, για παράδειγμα, με εχθρικά αεροσκάφη. Μπορούμε να ρυθμίσουμε τους αισθητήρες ανάλογα με την αποστολή».λής πιλότoς δοκιμών του F-35 στη Lockheed Martin (2002-2011) σχολίασε πως «το F-35 είναι το ίδιο ευέλικτο με κάθε άλλο αεροσκάφος, εκτός ίσως από το F-22. Τα ρωσικά αεροπλάνα είναι επίσης πολύ ευέλικτα, αλλά αν το κοιτάξεις σε βάθος (τις ρωσικές επιδείξεις ευελιξίας) αυτό που βλέπεις είναι οι δυνατότητες των αεροπλάνων τα οποία πετούν εξαιρετικοί πιλότοι. Αυτό που φτιάχναμε στο F-35 ήταν ένα αεροπλάνο που όλοι μπορούν να πετάξουν. Αυτό είναι το κρίσιμο χαρακτηριστικό του».

https://www.huffingtonpost.gr/entry...18bc4fc5b6640ec3d3cb4a??ncid=newsltgrhpmgnews
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
πάντως μετά το Πάσχα άρχισε να ξεκαθαρίζει ότι η Ελλάδα στρέφεται προς το F35. Kαι πριν την αλλαγή της κυβέρνησης. Η κοινή νατοική άσκηση με τα ιταλικά F35 που πήγαν στα Δωδεκάνησα και ξέσκισαν τον τουρκικό εναέριο χώρο δεν ήταν τυχαία... τι αλλιώς ήθελαν εκεί;

Και τα αεροπλάνα μπορεί να έφυγαν αλλά οι εκπρόσωποι του ιταλικού εργοστασίου έμειναν ασυνήθιστα πολύ καιρό στην Ελλάδα. Σχεδόν δυο μήνες.... διακοπές έκαναν λέτε;
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Βλάση θα ήθελες να τοποθετηθείς για το σενάριο αγοράς F35 από εμάς;

δεν ξέρω ...δεν έχω ιδέα... απλώς παρακολουθώ. Ούτε ειδικός είμαι ούτε αναλυτής ούτε μάχιμος. Δεν θέλω να περνιέμαι για τίποτε από αυτά όπως κάνουν τόσοι ....

Το μόνο που ξέρω είναι ότι από την κρίση της Λιβύης οι Αμερικανοί ήθελαν να αναλάβει η Ελλάδα τον έλεγχο της χώρας, αλλά εμείς κάναμε το κορόιδο, αλλιώς θα θέλαμε μεγαλύτερα πλοία κι όχι φρεγάτες για το Αιγαίο. Τελικά βέβαια δεν πήραμε τίποτε και κάναμε οικονομία. Αν τώρα πάρουμε μια μοίρα F35 αναβαθμίσουμε όλα σχεδόν τα f16 πολύ δύσκολα μπορούμε να πούμε ότι όλα αυτά τα κάνουμε μόνο για την προστασία του εθνικού εναέριου χώρου. Ουσιαστικά κλειδώνουμε όλο το Αιγαίο ... έτσι δεν είναι;;
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Air Force Planes

20 F-35 x 120 εκ. $ = 2.4 δις $ ! :blink:

Με τι θα πληρωσουμε ? :flute: Υδρογονανθρακες (απο το 2030) ? :rolleyes:

το πακέτο είναι πολύ μεγαλύτερο αφού θα περιλάβει και την αναβάθμιση των F16 , ενώ τελευταία αρκετοί έχουν δει Ελληνες στα ΗΑΕ και υποψιάζονται ότι ζητούμε τα μισά Mirage.

Τα 2,4 είναι το μικρότερο ποσό που θα επιδικασθεί στους συυνταξιούχους.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Re: Απάντηση: Air Force Planes

Ωραια ... δεν αλλαζει τιποτα.

ΜΕ ΤΙ θα πληρωσουμε (το ακομα μεγαλυτερο μπαγιοκο) ?

Καταρχην, ποιος ειναι ο χρονος αποπληρωμης ?

ποιός ξέρει;;; ποιός μπορεί να μάθει με σιγουριά;;
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
48,200
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
To ξαναλεω ... ειμαι πνευμα που συγκινειται με την Μορφη/Καλλος ... ΟΧΙ την Επιδοση/Χρηστικοτητα.


ΟΜΩΣ :nounder: ... κακα τα ψεμματα ... αλλα τα ματια του λαγου και αλλα της κουκουβαγιας.
Κανει φαντασμαγορικα πραγματα ... το ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ ! Δεν προσπερνιουνται ...

.... ουτε για χαρη ενος Αετου, Νικο :nounder:
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
48,200
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Bλασση

Η VTOL εκδοση του ... αναιρει ΚΑΙ την αναγκη για επιθετικα ελικοπτερα.

Η σχεδον (.... αφου εξακολουθει να ειναι αθορυβοτερο το Apache)
 

SR-71

AVClub Fanatic
15 December 2010
48,200
Kashyyyk stratosphere - 100,000 ft
Ας βαλουμε και κατι .... behind the (former) iron curtain ! :proud:

Sukhoi Su-47 Βerkut (.... δυστυχως ΜΟΝΟ ενα :nounder: ... ακυρωση, λογω καταρρευσης USSR :bigcry:)
Παρατηρηστε τα canards αλλα και τα oυραια οριζοντια ... μετα το 2:15 ... ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ !

Πτηση με (ελεγχομενη) ασταθεια ... ΧΩΡΙΣ την συνδρομη ακροφυσιων κατευθυνομενης ωσης ! :Banane0: