Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Hi-Fi
Hi-Fi πηγές
Αναλογική πηγή (βινύλιο). Τα βασικά...
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Stergito" data-source="post: 533981" data-attributes="member: 1619"><p><strong>Το πλατώ. Συνέχεια...</strong></p><p></p><p>Περνάμε λοιπόν στο επόμενο κομμάτι του πλατώ, το πηγάδι.</p><p></p><p>Το πηγάδι (ή έδρανο) είναι ουσιαστικά το εξάρτημα που ενώνει το πλατώ (ή το υποπλατώ) με το υποσασί ή το plinth, ανάλογα την κατασκευή. </p><p>Υπάρχει σε δυο μορφές, κανονικό ή ανεστραμμένο. Το κανονικό είναι ουσιαστικά ένας άξονας που ξεκινά από το πλατώ και στηρίζεται σ' ένα "δοχείο" με λιπαντικό, το οποίο είναι βιδωμένο στο plinth. Συνήθως ο άξονας καταλήγει σε μια μπίλια.</p><p>Στο ανεστραμμένο πηγάδι, ο άξονας είναι εφαρμοσμένος στο plinth και το "δοχείο" είναι από πάνω, μαζί με το πλατώ.</p><p></p><p>Από υλικά κατασκευής, συνήθως χρησιμοποιούνται γυαλισμένο ατσάλι, μπρούντζος, κεραμικό ή κάποιο άλλο κράμα μετάλλων, χωρίς αυτό να αποκλείει και άλλες εφαρμογές.</p><p>Το λιπαντικό είναι συνήθως κάποιο λάδι υψηλού ιξώδους.</p><p></p><p>Ο ρόλος του πηγαδιού είναι να επιτρέπει την ομαλή περιστροφή του πλατώ με όσο το δυνατόν λιγότερες τριβές. Επίσης, θα πρέπει να μην επιτρέπει τη μετάδοση κραδασμών από το περιβάλλον στο πλατώ.</p><p></p><p>Ακόμα κι από τα πηγάδια, δε λείπουν τα "εξωτικά" σχέδια. Για παράδειγμα, η Michell σχεδιάζει τα πηγάδια της με τέτοιο τρόπο, ώστε όταν περιστρέφεται το πλατώ, το λιπαντικό να κυκλοφορεί σ' όλο το ύψος του άξονα. Επίσης, υπάρχει και το μαγνητικό πηγάδι της Clearaudio, στο οποίο έχω ήδη αναφερθεί.</p><p></p><p></p><p>Μετά το πηγάδι, περνάμε στο επόμενο κομμάτι, το οποίο είναι το plinth.</p><p>Για το plinth, δεν έχω να πω πολλά πράγματα. Είναι ουσιαστικά η βάση, πάνω στην οποία συναρμολογούνται όλα τα υπόλοιπα. Συνήθως, επιλέγονται "ακουστικά νεκρά" και βαριά υλικά, σε συνδυασμό με αντικραδασμικά ποδαρικά, για να απομονώνουν το σύστημα από εξωγενείς παράγοντες όσο το δυνατόν καλύτερα. Στα πλατώ ανάρτησης, πολλές φορές δε χρησιμοποιούνται βαριά υλικά για το plinth, μια και η ανάρτηση αναλαμβάνει την απόσβεση των κραδασμών.</p><p></p><p></p><p>Τέλος, έχουμε το μοτέρ και τον ιμάντα. Ρόλος του μοτέρ, είναι να παρέχει μια σταθερή ταχύτητα περιστροφής. Επίσης, επειδή το μοτέρ είναι η κύρια πηγή κραδασμών και παρεμβολών στο πλατώ, πολλοί κατασκευαστές επιλέγουν να το τοποθετούν εντελώς ξεχωριστά από το υπόλοιπο σύστημα, έτσι ώστε το μόνο εξάρτημα που εφάπτεται στο υπόλοιπο σύστημα να είναι ο ιμάντας. </p><p></p><p>Ειδική μνεία αξίζει να δωθεί στα μοτέρ της Nottingham Analogue, τα οποία είναι εξαιρετικά αδύναμα και δε διαθέτουν διακόπτη. Είναι σχεδιασμενα έτσι ώστε να είναι όσο πιο ήσυχα γίνεται και μάλλον ο Fletcher είχε στο μυαλό του ένα συνεχώς περιστρεφόμενο πλατώ, αλλιώς θα τους προσάρμοζε και διακόπτη.</p><p></p><p>Όσον αφρά τη μετάδοση, για να αλλάξουμε από τις 33 στις 45 στροφές, ανάλογα με τον κατασκευαστή, είτε περνάμε τον ιμάντα σε διαφορετική θέση στο ράουλο του μοτέρ, είτε αλλάζουμε την ταχύτητα περιστροφής του μοτέρ, μέσω της τροφοδοσίας. Στα πιο εξεζητημένα μοντέλα με ηλεκτρονική αλλαγή των στροφών, έχουμε και μικρομετρική ρύθμιση μέσω του τροφοδοτικού για να πετυχαίνουμε ακριβή ταχύτητα περιστροφής. Τρανό παράδειγμα, το SDS, το εξωτερικό τροφοδοτικό της VPI.</p><p></p><p>Ο ιμάντας, συνήθως είναι είτε ελαστικό υλικό, είτε κλωστή, είτε πετονιά. Βασικό ζητούενο χαρακτηριστικό από τον ιμάντα είναι να μην "πατινάρει", ούτως ώστε να μην έχουμε αστάθεια στην ταχύτητα περιστροφής. Ανάλογα πάλι με το σχεδιαστή, υπάρχουν ιμάντες "πλακέ" και ιμάντες κυλινδρικοί. Θεωρητικά, οι κυλινδρικοί είναι καλύτεροι, μια και έχουν μικρότερη επιφάνεια επαφής με το πλατώ. Αυτό όμως είναι δίκοπο μαχαίρι, μια και οι πλακέ ιμάντες έχοντας καλύτερη επαφή, έχουν και μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές.</p><p></p><p></p><p></p><p>Αυτά περί πλατώ. Στα επόμενα ποστ, θα καταπιαστώ με το βραχίονα.</p><p>Υπενθυμίζω ότι διορθώσεις, συμπληρώσεις και οποιαδήποτε βοήθεια είναι δεκτές. Σίγουρα μου έχουν ξεφύγει πράγματα.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stergito, post: 533981, member: 1619"] [b]Το πλατώ. Συνέχεια...[/b] Περνάμε λοιπόν στο επόμενο κομμάτι του πλατώ, το πηγάδι. Το πηγάδι (ή έδρανο) είναι ουσιαστικά το εξάρτημα που ενώνει το πλατώ (ή το υποπλατώ) με το υποσασί ή το plinth, ανάλογα την κατασκευή. Υπάρχει σε δυο μορφές, κανονικό ή ανεστραμμένο. Το κανονικό είναι ουσιαστικά ένας άξονας που ξεκινά από το πλατώ και στηρίζεται σ' ένα "δοχείο" με λιπαντικό, το οποίο είναι βιδωμένο στο plinth. Συνήθως ο άξονας καταλήγει σε μια μπίλια. Στο ανεστραμμένο πηγάδι, ο άξονας είναι εφαρμοσμένος στο plinth και το "δοχείο" είναι από πάνω, μαζί με το πλατώ. Από υλικά κατασκευής, συνήθως χρησιμοποιούνται γυαλισμένο ατσάλι, μπρούντζος, κεραμικό ή κάποιο άλλο κράμα μετάλλων, χωρίς αυτό να αποκλείει και άλλες εφαρμογές. Το λιπαντικό είναι συνήθως κάποιο λάδι υψηλού ιξώδους. Ο ρόλος του πηγαδιού είναι να επιτρέπει την ομαλή περιστροφή του πλατώ με όσο το δυνατόν λιγότερες τριβές. Επίσης, θα πρέπει να μην επιτρέπει τη μετάδοση κραδασμών από το περιβάλλον στο πλατώ. Ακόμα κι από τα πηγάδια, δε λείπουν τα "εξωτικά" σχέδια. Για παράδειγμα, η Michell σχεδιάζει τα πηγάδια της με τέτοιο τρόπο, ώστε όταν περιστρέφεται το πλατώ, το λιπαντικό να κυκλοφορεί σ' όλο το ύψος του άξονα. Επίσης, υπάρχει και το μαγνητικό πηγάδι της Clearaudio, στο οποίο έχω ήδη αναφερθεί. Μετά το πηγάδι, περνάμε στο επόμενο κομμάτι, το οποίο είναι το plinth. Για το plinth, δεν έχω να πω πολλά πράγματα. Είναι ουσιαστικά η βάση, πάνω στην οποία συναρμολογούνται όλα τα υπόλοιπα. Συνήθως, επιλέγονται "ακουστικά νεκρά" και βαριά υλικά, σε συνδυασμό με αντικραδασμικά ποδαρικά, για να απομονώνουν το σύστημα από εξωγενείς παράγοντες όσο το δυνατόν καλύτερα. Στα πλατώ ανάρτησης, πολλές φορές δε χρησιμοποιούνται βαριά υλικά για το plinth, μια και η ανάρτηση αναλαμβάνει την απόσβεση των κραδασμών. Τέλος, έχουμε το μοτέρ και τον ιμάντα. Ρόλος του μοτέρ, είναι να παρέχει μια σταθερή ταχύτητα περιστροφής. Επίσης, επειδή το μοτέρ είναι η κύρια πηγή κραδασμών και παρεμβολών στο πλατώ, πολλοί κατασκευαστές επιλέγουν να το τοποθετούν εντελώς ξεχωριστά από το υπόλοιπο σύστημα, έτσι ώστε το μόνο εξάρτημα που εφάπτεται στο υπόλοιπο σύστημα να είναι ο ιμάντας. Ειδική μνεία αξίζει να δωθεί στα μοτέρ της Nottingham Analogue, τα οποία είναι εξαιρετικά αδύναμα και δε διαθέτουν διακόπτη. Είναι σχεδιασμενα έτσι ώστε να είναι όσο πιο ήσυχα γίνεται και μάλλον ο Fletcher είχε στο μυαλό του ένα συνεχώς περιστρεφόμενο πλατώ, αλλιώς θα τους προσάρμοζε και διακόπτη. Όσον αφρά τη μετάδοση, για να αλλάξουμε από τις 33 στις 45 στροφές, ανάλογα με τον κατασκευαστή, είτε περνάμε τον ιμάντα σε διαφορετική θέση στο ράουλο του μοτέρ, είτε αλλάζουμε την ταχύτητα περιστροφής του μοτέρ, μέσω της τροφοδοσίας. Στα πιο εξεζητημένα μοντέλα με ηλεκτρονική αλλαγή των στροφών, έχουμε και μικρομετρική ρύθμιση μέσω του τροφοδοτικού για να πετυχαίνουμε ακριβή ταχύτητα περιστροφής. Τρανό παράδειγμα, το SDS, το εξωτερικό τροφοδοτικό της VPI. Ο ιμάντας, συνήθως είναι είτε ελαστικό υλικό, είτε κλωστή, είτε πετονιά. Βασικό ζητούενο χαρακτηριστικό από τον ιμάντα είναι να μην "πατινάρει", ούτως ώστε να μην έχουμε αστάθεια στην ταχύτητα περιστροφής. Ανάλογα πάλι με το σχεδιαστή, υπάρχουν ιμάντες "πλακέ" και ιμάντες κυλινδρικοί. Θεωρητικά, οι κυλινδρικοί είναι καλύτεροι, μια και έχουν μικρότερη επιφάνεια επαφής με το πλατώ. Αυτό όμως είναι δίκοπο μαχαίρι, μια και οι πλακέ ιμάντες έχοντας καλύτερη επαφή, έχουν και μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές. Αυτά περί πλατώ. Στα επόμενα ποστ, θα καταπιαστώ με το βραχίονα. Υπενθυμίζω ότι διορθώσεις, συμπληρώσεις και οποιαδήποτε βοήθεια είναι δεκτές. Σίγουρα μου έχουν ξεφύγει πράγματα. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δικάναλος Ήχος
Hi-Fi
Hi-Fi πηγές
Αναλογική πηγή (βινύλιο). Τα βασικά...
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…