Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Αντανακλάσεις στο κρυστάλλινο αεράκι! [Richard & Mimi Farina]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058397862" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Τα ταραγμένα βαλς του αντι-αμερικάνικου ονείρου</h3><p><strong>Richard & Mimi Farina</strong> - <strong>Reflections In A Crystal Wind</strong> (Δεκέμβριος 1965, Vanguard)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]165369[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 Reflections In A Crystal Wind 3:30, A2 Bold Marauder 4:24, A3 Dopico (Instr.) 3:58, A4 A Swallow Song 2:51, A5 Chrysanthemum (Instr.) 2:27, A6 Sell-Out Agitation Waltz 2:50, A7 Hard-Loving Loser 4:32, B1 Mainline Prosperity Blues 6:25, B2 Allen's Interlude (Instr.) 2:50, B3 House Un-American Blues Activity Dream 3:10, B4 Raven Girl 5:07, B5 Miles (Instr.) 2:53, B6 Children Of Darkness 4:00</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Richard Farina (σύνθεση / προσαρμογή: A1-B4, B6, ντούλτσιμερ, φωνητικά), Mimi Farina (σύνθεση: B5, κιθάρα, φωνητικά), Bruce Langhorne (ηλεκτρική κιθάρα / ντέφι: A1-A4, A6-B4, B6), Charles Small (πιάνο / ηλεκτρικό πιάνο / τσελέστα: A6-B1, B3, B6), John Hammond (φυσαρμόνικα: A6-B1, B3), Alvin Rogers (τύμπανα: A6-B1, B3), Russ Savakus (κοντραμπάσο / ηλεκτρικό μπάσο: A2, A4, A6-B1, B3), Felix Pappalardi (ηλεκτρικό μπάσο: A1, B4)</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε στα στούντιο <em>Olmstead</em> στο Μανχάταν, τέλη Σεπτεμβρίου του 1965 και κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 1965</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]165370[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Mουσική για κάθε περίσταση / Αν μπορούσες κάπως να μαζέψεις τις θλίψεις σου...</p><p></p><p>Αν και δεν έχει ξεχαστεί με κανένα τρόπο, η μοναδική και πρωτοποριακή μουσική της <strong>Mimi</strong> και του <strong>Richard Farina</strong> δυστυχώς εξακολουθεί να παραμένει υποτιμημένη. Και οι δύο τους, με πολλούς τρόπους, είχαν βρει τους ρόλους ως μουσικοί που επισκίαζαν τις άλλες πτυχές της ζωής τους, δηλαδή, η <em>Mimi</em> ως μικρή αδερφή της <em>Joan Baez</em> και ο <em>Richard</em> ως εικονική λογοτεχνική φιγούρα της μετα-Μπητ γενιάς. Το γεγονός ότι δεν ηχογράφησαν μόνο ηλεκτρικό φολκ-ροκ, αλλά ακόμη και επηρεασμένο από την Ανατολή, πριν σχεδόν από οποιονδήποτε άλλον στη σκηνή, φαίνεται να παραβλέπεται. Παρόλο που ποτέ δεν χρησιμοποιούσαν σιτάρ στα οργανικά τους, μια ποικιλία από μόνταλ κουρδίσματα στο απαλάχιαν ντούλτσιμερ που έπαιζαν, έδιναν αυτές τις εξωτικές για δυτικούς αλλά γνώριμες για μας, παιχνιδιάρικες γεύσεις.</p><p></p><p>Το <em>Bringing It All Back Home</em> του Μπομπ Ντίλαν μπορεί να είχε προηγηθεί ένα μήνα του ντεμπούτου άλμπουμ των <em>Farina</em>, <strong><span style="color: Dodgerblue">Celebrations For A Grey Day</span></strong>, αλλά ήταν ο <em>Richard</em> που είχε ενεργά επισημάνει, ότι η αμερικάνικη φολκ μουσική δεν είχε τύχη χωρίς ρυθμό, που θα μπορούσες να χορέψεις. Στο <em>Newport Folk Festival</em> του 1965, οι <em>Farina</em> έδωσαν το στίγμα, αρκετές ώρες πριν την ηλεκτρική παράσταση του <em>Dylan</em>, που φέρεται να άνοιξε τις πόρτες του είδους.</p><p></p><p>Αλλά πέρα από την ιστορία, η διερεύνηση της ίδιας της μουσικής τους λέει ακριβώς όλα όσα πρέπει να ξέρουμε γι' αυτούς. Οκτώ μήνες μετά την παράδοση του εξαιρετικού ντεμπούτου τους, οι <em>Farina</em> κυκλοφόρησαν το <strong><span style="color: Dodgerblue">Reflections In A Crystal Wind</span></strong>. Βασιζόμενοι στον φολκ-ροκ-ράγκα ήχο του <em>Celebrations</em>, το άλμπουμ αυτό καθιερώνει το μουσικό τους πνεύμα, ενώ ταυτόχρονα επεκτείνει σημαντικά το φάσμα του ρεπερτορίου τους. Και οι δυό τους βρίσκονται στα καλύτερά τους, τόσο φωνητικά όσο και οργανικά, με τη <em>Mimi</em> να λάμπει, ειδικά στο λικνιζόμενο ντουέτο κιθάρας και ντούλτσιμερ του "<strong>Miles</strong>", το αφιέρωμά της στον Πρίγκιπα του Σκότους, <em>Miles Davis</em>. Υπάρχουν λιγότερα οργανικά εδώ από το πρώτο άλμπουμ, αλλά αυτά αντισταθμίζονται με αντάξια τραγούδια.</p><p></p><p style="margin-left: 20px"> <table style='width: 100%'><tr><td><em>Γεια, χο, έι<br /> Είμαι ο θρασύς επιδρομέας και<br /> Γεια, χο, έι<br /> Είμαι ο λευκός καταστροφέας<br /> <br /> Γιατί θα σου φέρω ασήμι και χρυσάφι και<br /> Θα σου φέρω θησαυρό και<br /> Θα φέρω μια σημαία για χήρες και<br /> Θα είμαι ο εραστής σου<br /> <br /> Και θα σου δείξω την τρύπα και τη σπηλιά και<br /> Το θυσιαστήριο βωμό και<br /> Θα σου δείξω αίμα στην πέτρα και<br /> Θα είμαι ο μέντοράς σου και<br /> Η νύχτα θα είναι η αγάπη μας και<br /> Ο φόβος θα είναι το όνομά μας<br /> <br /> Γεια, χο, έι<br /> Είμαι ο θρασύς επιδρομέας και<br /> Γεια, χο, έι<br /> Είμαι ο λευκός καταστροφέας<br /> <br /> Γιατί θα σε πάρω έξω απ' το χέρι και<br /> Θα σε οδηγήσω στον κυνηγό και<br /> Θα σου δείξω κεραυνούς και ατσάλι και<br /> Εγώ θα είμαι ο δάσκαλός σου</em></td><td><em>Τότε θα ντυθούμε με κράνος και σπαθί και<br /> Θα βουτήξουμε τις γλώσσες μας στη σφαγή και<br /> Θα τραγουδήσουμε ένα τραγούδι πολεμιστή και<br /> Θα αναπέμψουμε τον έπαινο της δολοφονίας και<br /> Ο Χριστός θα είναι η αγάπη μας και<br /> Ο φόβος θα είναι το όνομά μας<br /> <br /> Γεια, χο, έι<br /> Είμαι ο θρασύς επιδρομέας και<br /> Γεια, χο, έι<br /> Είμαι ο λευκός καταστροφέας<br /> <br /> Γιατί θα δηλητηριάσω ψηλά τους ανέμους και<br /> Θα βρωμίσω το ποτάμι και<br /> Θα κάψω τα σιτηρά στον αγρό και<br /> Θα είμαι η μητέρα σου και<br /> Θα πάω να καταστρέψω και να σκοτώσω και<br /> Θα πάω να λεηλατήσω και<br /> Θα πάρω μια Ερινύα για σύζυγο και<br /> Εγώ θα είμαι ο πατέρας σου και<br /> Ο θάνατος θα είναι η αγάπη μας και<br /> Ο φόβος θα είναι το όνομά μας</em><br /> - Bold Marauder (Richard Farina)</td></tr></table> </p><p></p><p>Ένα από τα πιο δυνατά τραγούδια του άλμπουμ, όπως προαναφέρθηκε, είναι το "<strong>Bold Marauder</strong>", ένας τρομακτικός δραματικός μονόλογος που μας κάνει να εικάζουμε ποιος ή τι μπορεί να είναι ο <em>Bold Marauder</em> καθώς οι σκληροί, φρικιαστικοί στίχοι απαριθμούν τις φρικαλεότητές του. Οι σημειώσεις του <em>Richard</em> στο άλμπουμ υπαινίσσονται ότι ο <em>Bold Marauder</em> μπορεί να περιγράφει την Κου Κλουξ Κλαν («<em><span style="color: Darkorange">κάτω από την κάλυψη της κουκούλας και της αιτίας</span></em>»), ενώ στην τηλεοπτική εκπομπή <em>Rainbow Quest</em> του <em>Pete Seeger</em>, είπε ότι ο επιδρομέας ήταν «<em><span style="color: Darkorange">όποιοι αισθάνονταν ότι επειδή έχουν τους διάφορους θεούς και προέδρους με τη μεριά τους, μπορούν να στείλουν τα στρατεύματά τους λεηλατώντας τη γη</span></em>». Σας λέει κάτι αυτό σήμερα, ή μήπως όχι; Οι ίδιοι οι στίχοι, όμως, ξεπερνούν αυτά τα στοιχεία: ο ποιητής συγκεντρώνει όλες τις λογοτεχνικές δυνάμεις του για να απεικονίσει τον επιδρομέα σε τερατώδεις μυθικές διαστάσεις που τον κάνουν να φαίνεται τόσο αρχαίος όσο το ίδιο το κακό.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]165371[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"><em>Mimi</em> και <em>Richard Farina</em> εμφανίζονται στο <em>Newport Folk Festival</em> τον Ιούλιο του 1965 στο Νιούπορτ, Ρόουντ Άιλαντ (φωτο <em>David Gahr</em>)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058397862, member: 30418"] [HEADING=2]Τα ταραγμένα βαλς του αντι-αμερικάνικου ονείρου[/HEADING] [B]Richard & Mimi Farina[/B] - [B]Reflections In A Crystal Wind[/B] (Δεκέμβριος 1965, Vanguard) [CENTER][ATTACH=CONFIG]165369._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 Reflections In A Crystal Wind 3:30, A2 Bold Marauder 4:24, A3 Dopico (Instr.) 3:58, A4 A Swallow Song 2:51, A5 Chrysanthemum (Instr.) 2:27, A6 Sell-Out Agitation Waltz 2:50, A7 Hard-Loving Loser 4:32, B1 Mainline Prosperity Blues 6:25, B2 Allen's Interlude (Instr.) 2:50, B3 House Un-American Blues Activity Dream 3:10, B4 Raven Girl 5:07, B5 Miles (Instr.) 2:53, B6 Children Of Darkness 4:00 [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Richard Farina (σύνθεση / προσαρμογή: A1-B4, B6, ντούλτσιμερ, φωνητικά), Mimi Farina (σύνθεση: B5, κιθάρα, φωνητικά), Bruce Langhorne (ηλεκτρική κιθάρα / ντέφι: A1-A4, A6-B4, B6), Charles Small (πιάνο / ηλεκτρικό πιάνο / τσελέστα: A6-B1, B3, B6), John Hammond (φυσαρμόνικα: A6-B1, B3), Alvin Rogers (τύμπανα: A6-B1, B3), Russ Savakus (κοντραμπάσο / ηλεκτρικό μπάσο: A2, A4, A6-B1, B3), Felix Pappalardi (ηλεκτρικό μπάσο: A1, B4) Ηχογραφήθηκε στα στούντιο [I]Olmstead[/I] στο Μανχάταν, τέλη Σεπτεμβρίου του 1965 και κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 1965 [CENTER][ATTACH=CONFIG]165370._xfImport[/ATTACH] Mουσική για κάθε περίσταση / Αν μπορούσες κάπως να μαζέψεις τις θλίψεις σου...[/CENTER] Αν και δεν έχει ξεχαστεί με κανένα τρόπο, η μοναδική και πρωτοποριακή μουσική της [B]Mimi[/B] και του [B]Richard Farina[/B] δυστυχώς εξακολουθεί να παραμένει υποτιμημένη. Και οι δύο τους, με πολλούς τρόπους, είχαν βρει τους ρόλους ως μουσικοί που επισκίαζαν τις άλλες πτυχές της ζωής τους, δηλαδή, η [I]Mimi[/I] ως μικρή αδερφή της [I]Joan Baez[/I] και ο [I]Richard[/I] ως εικονική λογοτεχνική φιγούρα της μετα-Μπητ γενιάς. Το γεγονός ότι δεν ηχογράφησαν μόνο ηλεκτρικό φολκ-ροκ, αλλά ακόμη και επηρεασμένο από την Ανατολή, πριν σχεδόν από οποιονδήποτε άλλον στη σκηνή, φαίνεται να παραβλέπεται. Παρόλο που ποτέ δεν χρησιμοποιούσαν σιτάρ στα οργανικά τους, μια ποικιλία από μόνταλ κουρδίσματα στο απαλάχιαν ντούλτσιμερ που έπαιζαν, έδιναν αυτές τις εξωτικές για δυτικούς αλλά γνώριμες για μας, παιχνιδιάρικες γεύσεις. Το [I]Bringing It All Back Home[/I] του Μπομπ Ντίλαν μπορεί να είχε προηγηθεί ένα μήνα του ντεμπούτου άλμπουμ των [I]Farina[/I], [B][COLOR=Dodgerblue]Celebrations For A Grey Day[/COLOR][/B], αλλά ήταν ο [I]Richard[/I] που είχε ενεργά επισημάνει, ότι η αμερικάνικη φολκ μουσική δεν είχε τύχη χωρίς ρυθμό, που θα μπορούσες να χορέψεις. Στο [I]Newport Folk Festival[/I] του 1965, οι [I]Farina[/I] έδωσαν το στίγμα, αρκετές ώρες πριν την ηλεκτρική παράσταση του [I]Dylan[/I], που φέρεται να άνοιξε τις πόρτες του είδους. Αλλά πέρα από την ιστορία, η διερεύνηση της ίδιας της μουσικής τους λέει ακριβώς όλα όσα πρέπει να ξέρουμε γι' αυτούς. Οκτώ μήνες μετά την παράδοση του εξαιρετικού ντεμπούτου τους, οι [I]Farina[/I] κυκλοφόρησαν το [B][COLOR=Dodgerblue]Reflections In A Crystal Wind[/COLOR][/B]. Βασιζόμενοι στον φολκ-ροκ-ράγκα ήχο του [I]Celebrations[/I], το άλμπουμ αυτό καθιερώνει το μουσικό τους πνεύμα, ενώ ταυτόχρονα επεκτείνει σημαντικά το φάσμα του ρεπερτορίου τους. Και οι δυό τους βρίσκονται στα καλύτερά τους, τόσο φωνητικά όσο και οργανικά, με τη [I]Mimi[/I] να λάμπει, ειδικά στο λικνιζόμενο ντουέτο κιθάρας και ντούλτσιμερ του "[B]Miles[/B]", το αφιέρωμά της στον Πρίγκιπα του Σκότους, [I]Miles Davis[/I]. Υπάρχουν λιγότερα οργανικά εδώ από το πρώτο άλμπουμ, αλλά αυτά αντισταθμίζονται με αντάξια τραγούδια. [INDENT][TABLE] [TR] [TD][I]Γεια, χο, έι Είμαι ο θρασύς επιδρομέας και Γεια, χο, έι Είμαι ο λευκός καταστροφέας Γιατί θα σου φέρω ασήμι και χρυσάφι και Θα σου φέρω θησαυρό και Θα φέρω μια σημαία για χήρες και Θα είμαι ο εραστής σου Και θα σου δείξω την τρύπα και τη σπηλιά και Το θυσιαστήριο βωμό και Θα σου δείξω αίμα στην πέτρα και Θα είμαι ο μέντοράς σου και Η νύχτα θα είναι η αγάπη μας και Ο φόβος θα είναι το όνομά μας Γεια, χο, έι Είμαι ο θρασύς επιδρομέας και Γεια, χο, έι Είμαι ο λευκός καταστροφέας Γιατί θα σε πάρω έξω απ' το χέρι και Θα σε οδηγήσω στον κυνηγό και Θα σου δείξω κεραυνούς και ατσάλι και Εγώ θα είμαι ο δάσκαλός σου[/I][/TD] [TD][I]Τότε θα ντυθούμε με κράνος και σπαθί και Θα βουτήξουμε τις γλώσσες μας στη σφαγή και Θα τραγουδήσουμε ένα τραγούδι πολεμιστή και Θα αναπέμψουμε τον έπαινο της δολοφονίας και Ο Χριστός θα είναι η αγάπη μας και Ο φόβος θα είναι το όνομά μας Γεια, χο, έι Είμαι ο θρασύς επιδρομέας και Γεια, χο, έι Είμαι ο λευκός καταστροφέας Γιατί θα δηλητηριάσω ψηλά τους ανέμους και Θα βρωμίσω το ποτάμι και Θα κάψω τα σιτηρά στον αγρό και Θα είμαι η μητέρα σου και Θα πάω να καταστρέψω και να σκοτώσω και Θα πάω να λεηλατήσω και Θα πάρω μια Ερινύα για σύζυγο και Εγώ θα είμαι ο πατέρας σου και Ο θάνατος θα είναι η αγάπη μας και Ο φόβος θα είναι το όνομά μας[/I] - Bold Marauder (Richard Farina)[/TD] [/TR] [/TABLE][/INDENT] Ένα από τα πιο δυνατά τραγούδια του άλμπουμ, όπως προαναφέρθηκε, είναι το "[B]Bold Marauder[/B]", ένας τρομακτικός δραματικός μονόλογος που μας κάνει να εικάζουμε ποιος ή τι μπορεί να είναι ο [I]Bold Marauder[/I] καθώς οι σκληροί, φρικιαστικοί στίχοι απαριθμούν τις φρικαλεότητές του. Οι σημειώσεις του [I]Richard[/I] στο άλμπουμ υπαινίσσονται ότι ο [I]Bold Marauder[/I] μπορεί να περιγράφει την Κου Κλουξ Κλαν («[I][COLOR=Darkorange]κάτω από την κάλυψη της κουκούλας και της αιτίας[/COLOR][/I]»), ενώ στην τηλεοπτική εκπομπή [I]Rainbow Quest[/I] του [I]Pete Seeger[/I], είπε ότι ο επιδρομέας ήταν «[I][COLOR=Darkorange]όποιοι αισθάνονταν ότι επειδή έχουν τους διάφορους θεούς και προέδρους με τη μεριά τους, μπορούν να στείλουν τα στρατεύματά τους λεηλατώντας τη γη[/COLOR][/I]». Σας λέει κάτι αυτό σήμερα, ή μήπως όχι; Οι ίδιοι οι στίχοι, όμως, ξεπερνούν αυτά τα στοιχεία: ο ποιητής συγκεντρώνει όλες τις λογοτεχνικές δυνάμεις του για να απεικονίσει τον επιδρομέα σε τερατώδεις μυθικές διαστάσεις που τον κάνουν να φαίνεται τόσο αρχαίος όσο το ίδιο το κακό. [CENTER][ATTACH=CONFIG]165371._xfImport[/ATTACH] [I]Mimi[/I] και [I]Richard Farina[/I] εμφανίζονται στο [I]Newport Folk Festival[/I] τον Ιούλιο του 1965 στο Νιούπορτ, Ρόουντ Άιλαντ (φωτο [I]David Gahr[/I])[/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Αντανακλάσεις στο κρυστάλλινο αεράκι! [Richard & Mimi Farina]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…