Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Αντανακλάσεις στο κρυστάλλινο αεράκι! [Richard & Mimi Farina]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058407966" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Γιορτασμοί για μια γκρίζα μέρα</h3><p><strong>Mimi & Richard Farina</strong> - <strong>Celebrations For A Grey Day</strong> (Απρίλιος 1965, Vanguard)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]166096[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 Dandelion River Run (οργανικό) 1:42, A2 Pack Up Your Sorrows 2:56, A3 Tommy Makem Fantasy (οργανικό) 1:29, A4 Michael, Andrew And James 5:05, A5 Dog Blue (παραδοσιακό, οργανικό) 1:42, A6 V. (οργανικό) 3:31, A7 One-Way Ticket 3:22, B1 Hamish (οργανικό) 1:45, B2 Another Country 3:59, B3 Tuileries (οργανικό) 1:45, B4 The Falcon 3:55, B5 Reno Nevada 3:33, B6 Celebrations For A Grey Day (οργανικό) 3:46</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Richard Farina (σύνθεση / προσαρμογή: A1-A4, A6, A7, B1-B6, ντούλτσιμερ, φωνητικά), Mimi Farina (διασκευή: A5, κιθάρα, ωτοάρπ, φωνητικά), Russ Savakus (μπάσο: A7, B5), Bruce Langhorne (ηλεκτρική κιθάρα: A7, B2, B5, ντέφι: A6, ντούλτσιμερ: A6, A7, B5), Charles Small (πιάνο: A7, B5)</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε στα στούντιο <em>Olmstead</em> στο Μανχάταν, νωρίς το φθινόπωρο του 1964 και κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 1965</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]166097[/ATTACH]</p><p></p><p>Η <strong>Mimi</strong> και o <strong>Richard Farina</strong> συναντήθηκαν στο Παρίσι, όπου αυτή μάθαινε χορό και αυτός ερμήνευε τον τυφλό τραγουδιστή που κάθε βράδυ ως εκ θαύματος ανακτούσε την όρασή του. Αργότερα, η <em>Mimi</em> χόρευε μ' ένα μικρό θίασο στη Γερμανία, ενώ ο <em>Richard</em> τραγουδούσε στο Φεστιβάλ του Εδιμβούργου. Παντρεύτηκαν το 1963, πρώτα με τον Ναπολεόντειο Κώδικα, και έπειτα πάλι στην Καλιφόρνια. Ο καθένας έχει ισπανική-κέλτικη κληρονομιά, η Μίμι είναι Μεξικανο-Σκοτσέζα, o Ρίτσαρντ, Κουβανο-Ιρλανδός.</p><p></p><p>Ο <em>Richard</em> στις σημειώσεις του άλμπουμ, παρουσιάζοντας έναν μακρύ κατάλογο από τροφές, υπαινίσσεται την πολυσυλλεκτικότητα της μουσική τους, όπου συνδυάζεται το παλιό με το νέο, το δανεισμένο και επινοημένο με το παραδοσιακό και το καινοτόμο. «<em><span style="color: Darkorange">Όλα αυτά σιωπηρά αντίθετα με τους δαίμονες στο ξενικό μας αίμα, αλλά τι να κάνουμε; Ο χρόνος, το ρεύμα και το ατύχημα που οι στατιστικολόγοι ονομάζουν γέννηση έχουν συνωμοτήσει για να μας παράσχουν μια παράδοση ελάχιστα δική μας και δύσκολα αυθύπαρκτη. Η μουσική, αν πρόκειται να το κάνει, μπορεί να τραγουδήσει για τέτοια πράγματα, και ίσως κάνα-δυο να τα διασαφηνίσει, ναι;</span></em>»</p><p></p><p>Οι <em>Mimi</em> και <em>Richard</em> πραγματοποίησαν τον πρώτο τους δίσκο, <strong><span style="color: Dodgerblue">Celebrations For A Grey Day</span></strong> (μια παραλλαγή του τίτλου του ποιήματος που έγραψε για την <em>Carolyn Hester</em>)[<span style="font-size: 9px">1</span>], σε σέσιον δύο ημερών στα <em>Olmstead Studios</em> του Μανχάταν στις αρχές του φθινοπώρου του 1964. Όλα τα τραγούδια ήταν του Ρίτσαρντ, με τις εξαιρέσεις του παραδοσιακού "<strong>Dog Blue</strong>", που διασκεύασε η Μίμι, και το "<strong>Pack Up Your Sorrows</strong>", που αποδόθηκε στον Ρίτσαρντ και την αδελφή της Μίμι, Πωλίνα, από την οποία ο <em>Farina</em> πήρε τη φράση του τίτλου.</p><p></p><p>Ήταν ένας άκρως περιπετειώδης και εκλεκτικός δίσκος. Περισσότερα από τα μισά τραγούδια (επτά στα δεκατρία) ήταν οργανικά που χτίστηκαν γύρω από την ελεύθερη προσέγγιση του <em>Farina</em> στο ντούλτσιμερ. Δημιούργησε τραγούδια σαν παέγια, ξετρυπώνοντας από τη μνήμη του για τα διαθέσιμα συστατικά του - κομμάτια μελωδιών των Απαλαχίων, Ιρλανδέζικους ρυθμούς, Λάτιν ρυθμικά μοτίβα, μόνταλ ιδέες που υφέρπουν μέσω άγνωστων μερών από τη Μέση Ανατολή, και μπλουζ υπαινιγμούς - που αυτός τεμάχισε και ανέμιξε μαζί. Οι στίχοι είναι καθαρά το έργο ενός επιδέξιου συγγραφέα, πειθαρχημένοι αν και υπερβολικά ρομαντικοί και πάρα πολύ κομψά κατασκευασμένοι στα σημεία, όπως στο "<strong>Another Country</strong>":</p><p></p><p style="margin-left: 20px"><em>Όταν ήμασταν μαθητευόμενοι στην περιπλάνηση</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Δοκιμάσαμε τους λόφους της Ισπανίας</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Οι δρόμοι ήταν ανοικτοί, η συντροφιά καλή</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Σηκωθήκαμε εκεί που καθόμαστε...</em></p><p></p><p>Ανέλπιστα, ο <em>Richard</em> έπεισε τον <em>Maynard Solomon</em>[<span style="font-size: 9px">2</span>] να του επιτρέψει να ηχογραφήσει τραγούδια που ένωσαν ποίηση μαζί με φολκ μουσική και ροκ εντ ρολ. Αρκετοί άλλοι είχαν συνδυάσει φολκ και ροκ, αλλά κανείς δεν είχε ηχογραφήσει τραγούδια με ώριμους, ποιητικούς στίχους και μουσική σε ροκ στυλ μέχρι τον <em>Farina</em>, με το "<strong>One-Way Ticket</strong>" (ένα δωδεκάμετρο μπλουζ) και το "<strong>Reno Nevada</strong>" (ένα καινοτόμο τραγούδι σε μορφή δεκαέξι μέτρων, κτισμένο σ' ένα ριφ που σχετίζεται με την τζαζ σύνθεση του <em>Herbie Hancock</em>, "<em>Watermelon Man</em>", από το άλμπουμ <em>Takin' Off</em> του 1962). Και τα δυο είναι τραγούδια του δρόμου για ταξίδια στο όριο, με δυνατά, αιχμηρά λόγια.</p><p></p><p style="margin-left: 20px"><em>Είναι μακρύς, μακρύς ο δρόμος για το Ρίνο στη Νεβάδα</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Και πολύ, πολύ μακριά για το σπίτι σου</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Αλλά τα ψιλά στην τσέπη σου αρχίζουν να γκρινιάζουν</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Και θερίζεις ακριβώς αυτό που έχεις σπείρει</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Μπορεί να βαδίζεις στο δρόμο, να περνάς το πρόσωπό σου στη βιτρίνα</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Μπορεί να συνεχίζεις να χαζεύεις</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Μπορεί να δουλεύεις μέρα και νύχτα, να δοκιμάσεις την τύχη σου στη διαφήμιση</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Μπορεί να πέσεις μέσα σε μια τρύπα στο έδαφος</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em></em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Τώρα δεν υπάρχει παιχνίδι όπως αυτό που έπαιζες</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Όταν έχεις κάτι να χάσεις</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Και δεν υπάρχει χρόνος όπως, ο χρόνος που σπαταλούσες</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Και χαράμισες ακριβώς αυτό που διάλεξες</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Υπάρχει ένας άνθρωπος στο τραπέζι και ξέρεις ότι είναι ικανός</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Να επιστρέψει όλα τα εμπόδια που αράδιασες</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Αλλά δεν μπορείς να χορτάσεις την πείνα σου και να γίνεις νεότερος</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Και η γλώσσα σου δεν έχει τίποτα να πει</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em></em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Είναι μακρύς, μακρύς ο δρόμος για το Ρίνο στη Νεβάδα</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Και πολύ, πολύ μακριά για το σπίτι σου</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Αλλά το έδαφος από κάτω σου αρχίζει να τρέμει</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Και ο ουρανός από πάνω σου έχει βαρύνει</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Υπάρχει χρόνος για κίνηση και χρόνος για απόλαυση</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Και χρόνος μόνο για σκαρφάλωμα στον τοίχο</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Αλλά τα εμπόδια έχουν διπλασιαστεί και δεν αξίζει τον κόπο</em></p> <p style="margin-left: 20px"><em>Και ποτέ δεν πήγες πουθενά...</em></p> <p style="margin-left: 20px">- Reno Nevada (Richard Farina)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]166098[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"><em>Mimi</em> και <em>Richard Farina</em> στο παρασκήνιο του <em>Newport Folk Festival</em> τον Ιούλιο του 1965 στο Νιούπορτ, Ρόουντ Άιλαντ (φωτο <em>David Gahr</em>)</p><p>______________________</p><p>[<span style="font-size: 9px">1</span>]. Η <em>Carolyn Sue Hester</em> είναι Αμερικανίδα τραγουδίστρια και τραγουδοποιός. Ήταν μια φιγούρα στην αναβίωση της φολκ μουσικής στις αρχές της δεκαετίας του '60.</p><p>[<span style="font-size: 9px">2</span>]. Ο <em>Maynard Elliott Solomon</em> ήταν συνιδρυτής της <em>Vanguard Records</em> και παραγωγός μουσικής.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058407966, member: 30418"] [HEADING=2]Γιορτασμοί για μια γκρίζα μέρα[/HEADING] [B]Mimi & Richard Farina[/B] - [B]Celebrations For A Grey Day[/B] (Απρίλιος 1965, Vanguard) [CENTER][ATTACH=CONFIG]166096._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 Dandelion River Run (οργανικό) 1:42, A2 Pack Up Your Sorrows 2:56, A3 Tommy Makem Fantasy (οργανικό) 1:29, A4 Michael, Andrew And James 5:05, A5 Dog Blue (παραδοσιακό, οργανικό) 1:42, A6 V. (οργανικό) 3:31, A7 One-Way Ticket 3:22, B1 Hamish (οργανικό) 1:45, B2 Another Country 3:59, B3 Tuileries (οργανικό) 1:45, B4 The Falcon 3:55, B5 Reno Nevada 3:33, B6 Celebrations For A Grey Day (οργανικό) 3:46 [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Richard Farina (σύνθεση / προσαρμογή: A1-A4, A6, A7, B1-B6, ντούλτσιμερ, φωνητικά), Mimi Farina (διασκευή: A5, κιθάρα, ωτοάρπ, φωνητικά), Russ Savakus (μπάσο: A7, B5), Bruce Langhorne (ηλεκτρική κιθάρα: A7, B2, B5, ντέφι: A6, ντούλτσιμερ: A6, A7, B5), Charles Small (πιάνο: A7, B5) Ηχογραφήθηκε στα στούντιο [I]Olmstead[/I] στο Μανχάταν, νωρίς το φθινόπωρο του 1964 και κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 1965 [CENTER][ATTACH=CONFIG]166097._xfImport[/ATTACH][/CENTER] Η [B]Mimi[/B] και o [B]Richard Farina[/B] συναντήθηκαν στο Παρίσι, όπου αυτή μάθαινε χορό και αυτός ερμήνευε τον τυφλό τραγουδιστή που κάθε βράδυ ως εκ θαύματος ανακτούσε την όρασή του. Αργότερα, η [I]Mimi[/I] χόρευε μ' ένα μικρό θίασο στη Γερμανία, ενώ ο [I]Richard[/I] τραγουδούσε στο Φεστιβάλ του Εδιμβούργου. Παντρεύτηκαν το 1963, πρώτα με τον Ναπολεόντειο Κώδικα, και έπειτα πάλι στην Καλιφόρνια. Ο καθένας έχει ισπανική-κέλτικη κληρονομιά, η Μίμι είναι Μεξικανο-Σκοτσέζα, o Ρίτσαρντ, Κουβανο-Ιρλανδός. Ο [I]Richard[/I] στις σημειώσεις του άλμπουμ, παρουσιάζοντας έναν μακρύ κατάλογο από τροφές, υπαινίσσεται την πολυσυλλεκτικότητα της μουσική τους, όπου συνδυάζεται το παλιό με το νέο, το δανεισμένο και επινοημένο με το παραδοσιακό και το καινοτόμο. «[I][COLOR=Darkorange]Όλα αυτά σιωπηρά αντίθετα με τους δαίμονες στο ξενικό μας αίμα, αλλά τι να κάνουμε; Ο χρόνος, το ρεύμα και το ατύχημα που οι στατιστικολόγοι ονομάζουν γέννηση έχουν συνωμοτήσει για να μας παράσχουν μια παράδοση ελάχιστα δική μας και δύσκολα αυθύπαρκτη. Η μουσική, αν πρόκειται να το κάνει, μπορεί να τραγουδήσει για τέτοια πράγματα, και ίσως κάνα-δυο να τα διασαφηνίσει, ναι;[/COLOR][/I]» Οι [I]Mimi[/I] και [I]Richard[/I] πραγματοποίησαν τον πρώτο τους δίσκο, [B][COLOR=Dodgerblue]Celebrations For A Grey Day[/COLOR][/B] (μια παραλλαγή του τίτλου του ποιήματος που έγραψε για την [I]Carolyn Hester[/I])[[SIZE=1]1[/SIZE]], σε σέσιον δύο ημερών στα [I]Olmstead Studios[/I] του Μανχάταν στις αρχές του φθινοπώρου του 1964. Όλα τα τραγούδια ήταν του Ρίτσαρντ, με τις εξαιρέσεις του παραδοσιακού "[B]Dog Blue[/B]", που διασκεύασε η Μίμι, και το "[B]Pack Up Your Sorrows[/B]", που αποδόθηκε στον Ρίτσαρντ και την αδελφή της Μίμι, Πωλίνα, από την οποία ο [I]Farina[/I] πήρε τη φράση του τίτλου. Ήταν ένας άκρως περιπετειώδης και εκλεκτικός δίσκος. Περισσότερα από τα μισά τραγούδια (επτά στα δεκατρία) ήταν οργανικά που χτίστηκαν γύρω από την ελεύθερη προσέγγιση του [I]Farina[/I] στο ντούλτσιμερ. Δημιούργησε τραγούδια σαν παέγια, ξετρυπώνοντας από τη μνήμη του για τα διαθέσιμα συστατικά του - κομμάτια μελωδιών των Απαλαχίων, Ιρλανδέζικους ρυθμούς, Λάτιν ρυθμικά μοτίβα, μόνταλ ιδέες που υφέρπουν μέσω άγνωστων μερών από τη Μέση Ανατολή, και μπλουζ υπαινιγμούς - που αυτός τεμάχισε και ανέμιξε μαζί. Οι στίχοι είναι καθαρά το έργο ενός επιδέξιου συγγραφέα, πειθαρχημένοι αν και υπερβολικά ρομαντικοί και πάρα πολύ κομψά κατασκευασμένοι στα σημεία, όπως στο "[B]Another Country[/B]": [INDENT][I]Όταν ήμασταν μαθητευόμενοι στην περιπλάνηση Δοκιμάσαμε τους λόφους της Ισπανίας Οι δρόμοι ήταν ανοικτοί, η συντροφιά καλή Σηκωθήκαμε εκεί που καθόμαστε...[/I][/INDENT] Ανέλπιστα, ο [I]Richard[/I] έπεισε τον [I]Maynard Solomon[/I][[SIZE=1]2[/SIZE]] να του επιτρέψει να ηχογραφήσει τραγούδια που ένωσαν ποίηση μαζί με φολκ μουσική και ροκ εντ ρολ. Αρκετοί άλλοι είχαν συνδυάσει φολκ και ροκ, αλλά κανείς δεν είχε ηχογραφήσει τραγούδια με ώριμους, ποιητικούς στίχους και μουσική σε ροκ στυλ μέχρι τον [I]Farina[/I], με το "[B]One-Way Ticket[/B]" (ένα δωδεκάμετρο μπλουζ) και το "[B]Reno Nevada[/B]" (ένα καινοτόμο τραγούδι σε μορφή δεκαέξι μέτρων, κτισμένο σ' ένα ριφ που σχετίζεται με την τζαζ σύνθεση του [I]Herbie Hancock[/I], "[I]Watermelon Man[/I]", από το άλμπουμ [I]Takin' Off[/I] του 1962). Και τα δυο είναι τραγούδια του δρόμου για ταξίδια στο όριο, με δυνατά, αιχμηρά λόγια. [INDENT][I]Είναι μακρύς, μακρύς ο δρόμος για το Ρίνο στη Νεβάδα Και πολύ, πολύ μακριά για το σπίτι σου Αλλά τα ψιλά στην τσέπη σου αρχίζουν να γκρινιάζουν Και θερίζεις ακριβώς αυτό που έχεις σπείρει Μπορεί να βαδίζεις στο δρόμο, να περνάς το πρόσωπό σου στη βιτρίνα Μπορεί να συνεχίζεις να χαζεύεις Μπορεί να δουλεύεις μέρα και νύχτα, να δοκιμάσεις την τύχη σου στη διαφήμιση Μπορεί να πέσεις μέσα σε μια τρύπα στο έδαφος Τώρα δεν υπάρχει παιχνίδι όπως αυτό που έπαιζες Όταν έχεις κάτι να χάσεις Και δεν υπάρχει χρόνος όπως, ο χρόνος που σπαταλούσες Και χαράμισες ακριβώς αυτό που διάλεξες Υπάρχει ένας άνθρωπος στο τραπέζι και ξέρεις ότι είναι ικανός Να επιστρέψει όλα τα εμπόδια που αράδιασες Αλλά δεν μπορείς να χορτάσεις την πείνα σου και να γίνεις νεότερος Και η γλώσσα σου δεν έχει τίποτα να πει Είναι μακρύς, μακρύς ο δρόμος για το Ρίνο στη Νεβάδα Και πολύ, πολύ μακριά για το σπίτι σου Αλλά το έδαφος από κάτω σου αρχίζει να τρέμει Και ο ουρανός από πάνω σου έχει βαρύνει Υπάρχει χρόνος για κίνηση και χρόνος για απόλαυση Και χρόνος μόνο για σκαρφάλωμα στον τοίχο Αλλά τα εμπόδια έχουν διπλασιαστεί και δεν αξίζει τον κόπο Και ποτέ δεν πήγες πουθενά...[/I] - Reno Nevada (Richard Farina)[/INDENT] [CENTER][ATTACH=CONFIG]166098._xfImport[/ATTACH] [I]Mimi[/I] και [I]Richard Farina[/I] στο παρασκήνιο του [I]Newport Folk Festival[/I] τον Ιούλιο του 1965 στο Νιούπορτ, Ρόουντ Άιλαντ (φωτο [I]David Gahr[/I])[/CENTER] ______________________ [[SIZE=1]1[/SIZE]]. Η [I]Carolyn Sue Hester[/I] είναι Αμερικανίδα τραγουδίστρια και τραγουδοποιός. Ήταν μια φιγούρα στην αναβίωση της φολκ μουσικής στις αρχές της δεκαετίας του '60. [[SIZE=1]2[/SIZE]]. Ο [I]Maynard Elliott Solomon[/I] ήταν συνιδρυτής της [I]Vanguard Records[/I] και παραγωγός μουσικής. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Αντανακλάσεις στο κρυστάλλινο αεράκι! [Richard & Mimi Farina]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…