Απο RCA σε XLR του ΕΡ1500

21 June 2006
303
Θέλωντας να εκμεταλευθώ την μεγαλύτερη αντίσταση που έχει η XLR είσοδος
του Μπέρυ σκέφτομαι να φτιάξω αντίστοιχο καλώδιο απο KIMBER PBJ.
-Πως πρέπει να κοληθούν οι αγωγοί και απο τις δύο πλευρές;
- Υπάρχει αντάπτορας απο RCA σε XLR που να κάνει την ίδια δουλιά;
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
την ιδια αντισταση εχουν και οι δυο εισοδοι.

Δεν νομίζω ότι έχεις δίκιο Γιώργο. Ο μπέρυ δίνει 10ΚΩ για την unbalanced και 20ΚΩ για την balanced.
Θα με ενδιέφερε και μένα να δοκιμάσω τη διαφορά αν υπάρχει δυνατότητα πάντως...
 

backousis

Supreme Member
18 June 2006
3,482
Ηρακλειο
να σου το εξηγησω λοιπον.
τα βυσματα πισω ειναι το ιδιο πραγμα.
το καρφι ειναι στερεοφωνικο και μεταφερη 3 καλωδια οπως και το xlr.
εαν βαλης στερεο καρφι εχεις 20κ οπως και απο την xlr.

εαν βαλης μονοφωνικο καρφι αυτοματα βραχυκυκλωνεται το cold με την γειωση για unbalanced συνδεση και τοτε εχεις 10κ οπως και απο την xlr αν κανης το ιδιο φτιαχνοντας καλωδιο η χρησιμοποιησεις ανταπτορα που κανη το ιδιο εσωτερικα.

απο τα γραφομενα του αποστολου εγω καταλαβα οτι θελη να αλλαξη το jack με το xlr πιστευοντας οτι η μια ειναι unbalanced 10κ ενω η αλλη balanced 20κ πραγμα που δεν ισχυη.

ειναι ιδιες και αλλαζη μονο το βυσμα.
 
Last edited:

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
Μόνο αν είναι και στις δυο άκρες true unbalanced έχουν διαφορετική αντίσταση δηλαδή.
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Πάντως κάποιοι adaptorες XLR-RCA που έπεσαν στα χέρια μου και τους μέτρησα με το πολύμετρο είχαν συνδεδεμένη την γείωση, και τη φάση του RCA με το ποδαράκι hot του XLR. Τους ξεβίδωσα κιόλας για να δω πως ήταν μέσα και το ποδαράκι cold ήταν στον αέρα χωρίς σύνδεση.
 
21 June 2006
303
Δηλαδή μπορούμε να μετατρέψουμε την μπάλανστ σύνδεση σε ανμπάλανστ χρησιμποιώντας τα ίδια βύσματα (Νιούτρικ), κολώντας τα χοτ και γείωση στις θέσεις τους, και αφήνοντας το κολντ στον αέρα; Τί θα γίνει αν κολλήσουμε και τον αγωγό κολντ στο ποδαράκι της γείωσης;(Ετσι έχω κολήσει σε RCA
τα KIMBER PBJ δηλ ένας αγωγός για το σήμα και οι άλλοι δύο στο κέλυφος).
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Ο αγωγός cold μεταφέρει την φάση ανεστραμένη κατά 180°
Κολλώντας τον στην γείωση βραχυκυκλώνεις την ανεστραμένη φάση. Γιατί να το κάνεις αυτό; Καλύτερα δεν είναι αν δεν την χρησιμοποιείς να την αφήσεις στον αέρα; Μήπως αυτό το βραχυκύκλωμα (γείωση αντίσταση μηδέν) προκαλέι πρόβλημα στα κυκλώματα της πηγής που παράγουν την ανεστραμμένη φάση;
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
1η περίπτωση. Αμα το CD έχει μόνο RCA και ο ενισχυτής XLR. Σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει από την πηγή ανεστραμμένη φάση οπότε ο ενισχυτής θα δέχεται σήμα μόνο στο hot και αν κολλήσεις το cold στην γείωση δεν υπάρχει πρόβλημα. Μηδέν θα ήταν ούτως ή άλλως.

2η περίπτωση. Aμα το CD έχει XLR και ο ενισχυτής μόνο RCA. Σε αυτή την περίπτωση ο ενισχυτής θα πάρει σήμα από το hot του CD. Το cold όμως αν το κολλήσεις στην γείωση θα κυκλώματα του CD της ανεστραμμένης φάσης θα βλέπουν αντίσταση μηδέν (βραχυκύκλωμα) αντί για τα π.χ. 30 kΩ του ενισχυτή που θα έβλεπε κανονικά. Μήπως αυτό δημιουργεί πρόβλημα;
 
1η περίπτωση. Αμα το CD έχει μόνο RCA και ο ενισχυτής XLR. Σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει από την πηγή ανεστραμμένη φάση οπότε ο ενισχυτής θα δέχεται σήμα μόνο στο hot και αν κολλήσεις το cold στην γείωση δεν υπάρχει πρόβλημα. Μηδέν θα ήταν ούτως ή άλλως.

2η περίπτωση. Aμα το CD έχει XLR και ο ενισχυτής μόνο RCA. Σε αυτή την περίπτωση ο ενισχυτής θα πάρει σήμα από το hot του CD. Το cold όμως αν το κολλήσεις στην γείωση θα κυκλώματα του CD της ανεστραμμένης φάσης θα βλέπουν αντίσταση μηδέν (βραχυκύκλωμα) αντί για τα π.χ. 30 kΩ του ενισχυτή που θα έβλεπε κανονικά. Μήπως αυτό δημιουργεί πρόβλημα;

Αυτό εννοούσα όταν έλεγα "από RCA σε XLR" και το αντίστροφο.

Από το ντακ της μπέρι που έχω και βγάζει μόνο xlr έχω στον αέρα τον ένα αγωγό, ενώ από τον προ μέχρι τον τελικό τα βραχυκυκλώνω.

Τα είχα βάλει λάθος παλιότερα και ο Ντοκατζής μου έβγαλε τη ρετσινιά ότι ξυρίζει το σύστημα. :grinning-smiley-043
 
21 June 2006
303
Re: Απάντηση: Απο RCA σε XLR του ΕΡ1500

Αυτό εννοούσα όταν έλεγα "από RCA σε XLR" και το αντίστροφο.

Από το ντακ της μπέρι που έχω και βγάζει μόνο xlr έχω στον αέρα τον ένα αγωγό, ενώ από τον προ μέχρι τον τελικό τα βραχυκυκλώνω.

Τα είχα βάλει λάθος παλιότερα και ο Ντοκατζής μου έβγαλε τη ρετσινιά ότι ξυρίζει το σύστημα. :grinning-smiley-043

Αν απο την μεριά του ντακ άφηνες το ποδαράκι κολντ χωρίς αγωγό, και τον αγωγό που αντιστοιχούσε σαυτό το κολούσες στη γείωση, δεν νομίζω να υπήρχε πρόβλημα μιας που δεν θα μεταφερόταν η αντίστροφη φάση (ή κάνω λάθος...)
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,411
Βέροια
Για να μην παιδεύεστε πολύ μπορείται να πάρετε DI BOX.
Είναι φθηνά και ο σωστός τρόπος σύνδεσης unbal σε bal.
Έτσι συνδέεται άφοβα unbalanced συσκευή και βγάζετε έξοδο balanced αλλά και με την σωστή αντίσταση.
Το αντίστροφο όμως δεν γίνεται τουλάχιστον με τα φθηνά παθητικά DI BOX.
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,411
Βέροια
Αν ο προ είναι μακριά από τους τελικούς γιατί όχι?
Πάντως θεωρητικά με unbal πηγή, πάλι unbal θα είναι η έξοδός του.
Στην ουσία δηλαδή θα αποφύγεις τον όποιο θόρυβο θα μάζευε ένα καλώδιο μεταξύ προ και απομακρυσμένων τελικών.
Γιατί δεν βάζεις DI box???

Προσωπικά προτίμησα τα πάντα bal από την αρχή μέχρι το τέλος για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο (και λόγω μεγάλων αποστάσεων).
Αυτός ήταν και ο μοναδικός λόγος που "έδιωξα" παλαιότερα τον 627 προ που κατείχα.
 
21 June 2006
303
Μα άν το σήμα είναι unbal , το καλώδιο θα μπορέσει να δουλέψει ως bal και
να απομακρυνθούν τυχόν θόρυβοι;
Πάντως στη δικήμου περίπτωση το μήκος καλωδίου απο προ σε τελικό είναι
1 μ.και δεν πρόκειται να ξεπεράσει το 1,5 μ.
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,411
Βέροια
Άσχετα από το είδος του αρχικού σήματος της πηγής, μεταξύ προ και τελικού θα έχουμε τις bal προδιαγραφές άρα και την επιθυμητή απόρριψη έστω και μικρού θορύβου.
Πολλές φορές υπάρχει (δηλαδή πάντα) θόρυβος που δεν είναι ακουστός... αλλά την δουλειά την κάνει στην ηχητική αίσθηση του τελικού αποτελέσματος.