- 16 December 2014
- 15,317
Eλεγα οτι υπαρχουν 2 μεγιστοι Γαλλοι συγγραφεις στην εποχη μας. Δυο που εχουν αρκετα κοινα αν ειναι να ξεκινησει κανεις θα αρχιζε απο την καταληξη του ονοματος τους, που δηλωνει ριζες στην ευλογημενη γη της Βρεταννης. Προκειται για τον Δαντεκ ( Maurice G. Dantec ) και τον Ουελμπεκ (Michel Houellebecq).
Ελεγα υπαρχουν...αλλα απο τις 21 πρεπει να λεω υπηρχαν, γιατι ο Μωρις Νταντεκ εφυγε ξαφνικα (αλλα ισως οχι αναπαντεχα) απο αυτον τον κοσμο.
Ηταν Σαββατο, ο μικρος και τελευταιος του εκδοτικος οικος ανακοινωσε το γεγονος την Δευτερα, εγω το εμαθα μολις στις 30 του μηνα.
Πρεπει αν ειπωθει οτι εσβησε σιωπηλα απο το πεδιο της μαχης που λεγεται ζωή, και αυτη σ'αυτο συνεβαλαν τα μαζικα μιντια που ειναι η, τηλεοραση βεβαιως, τηρώντας μια εκδικητικη σιγη, για αυτον που τοσο τους ειρωνευτηκε, και τοσο εσπειρε ανεμους που προκαλεσαν τρικυμμια στο κατεστημενο καθεστως τους της πολιτικης ορθοτητας, και μονοσημαντης σκεψης, και ξεφτιλιζοντας την mediocracy (κυριαρχια του μετριου) μεσα στο ιδιο τους το γηπεδο. Προκαλωντας ακομα αφοβα την 'αστυνομια σκεψης' που πουλαει προστασια στον χωρο, και ανοιγοντας ενα δρομο, που αργοτερα και αλλοι ακολουθησαν και υψωσαν την φωνη τους.
Ξεκινησε ηδη απο το 1996 δηλαδη απο τους πρωτους εαν οχι ο πρωτος, να οραματιζεται και καταγγελει και αυτο που ζουμε σημερα στην Ευρωπη, και που αντιλαμβανομαστε αυτο που θα ζησουμε αυριο και μεθαυριο.
Τα "μαζικα μεσα", αυτα που 'βλεπει' ο κοσμος δεν ξεχνουν. Ο θανατος του περασε σε δευτερες η τριτες σελιδες αυτες των πολιτισμικων δρωμενων και νεκρολογιων που δεν πολυδιαβαζει ο κοσμος ( Et pour cause).
Eτσι αισθανθηκαμε ξαφνιασμενοι και λιγο ενοχοι. Αλλα γρηγορα συνειδητοποιησαμε οτι ακομα και αυτο, η προκληση ενοχων ειναι μερος του παιχνιδιου αυτου που αντιμετωπισε ο Dantec. Το ξεπερασαμε και ηρθε η ωρα της περισυλλογης, της σκεψης και του φορου τιμης.
Ο Maurice G. Dantec ηταν ο εκπροσωπος και δημιουργος ενος εργου που μπορει να οριστει ταυτοχρονα σαν Cyber-Polar ( Πολαρ = αστυνομικο μυθιστορημα) ενα πολυπλοκο και εκρηκτικο μιγμα polar noir, science fiction, anticipation fiction , Μεταφυσικης, Πολιτικης, road movie, Θεολογιας...Ενα ειδος για το οποιο δεν εχει βρεθει ακομα 'μνηστηρας' που θα διεκδικησει τον θρονο του.
Εργο δυσκολο και απαιτητικο, που μπορει να τρεψει τον ανιδεο αναγνωστη σε φυγη, αλλα ακομα και τον μυημενο, να τον δουλεψει στο αμονι στην μια σελιδα, για να τον στειλει στην εκσταση στην επομενη.
Εργο βαρυ και ογωοδες (700 σελιδες μεσος ορος) αλλα που παει στην ουσια. Στο απολυτο. Καθε οπτικη γωνια για τον μυθο δεν ειναι προσχημα, ειναι δρομος, μεσα σε μια εξαρση γραφης, μεσα σε μια συνεχη αναζητηση με νεολογισμους, geek εκφρασεις, επαναληψεις η παλινδρομιες παιζει με τα κεφαλαια και με τον ρυθμο, αποτυπωνει το Ροκ σαν attitude, ενωνει εξεις με παυλες απροσμενες, απαγγελει συχνα στα γραπτα του, με ενα λογο που μπορει να γινει δεηση, η λιτανεία εναν λογο που μπορει να φανει τραχυς μεταλικος techno, για να καταληξει ονειρικος, μια γραφη που οπως λεει ο συγγραφες ειναι ο δρομος που αναζητουν τα ιδια του τα προσωπα για να εκφραστουν, Μια αναζητηση ειπαμε...ενα γραφομενο road movie η οπως ειπε ο ιδιος σε μια συνεντευξη του για ενα εργο του 'πειτε το ενα Western με φοντο το απειρο'....Μια συνεχης αναζητηση ενας συνεχης δρομος τα προσωπα των ιστοριων του με στοχο τι ; Για αυτο που ο συγγραφεας εθεσε σαν ζητουμενο στην ζωή του. Την Αληθεια ( Με κεφαλαιο οπως στην Πλατωνικη εννοια του ορου).
Στην πραγματικοτητα ο αναγνωστης πρεπει να συντονιστει με το εργο, αλλα και ο συγγραφεας επρεπε και ο ιδιος οχι μονο να συντονιστει, να πιασει τις φωνες των προσωπων που εμπλεκει, αλλα και να προετοιμαστει. Τεραστιο προκαταρκτικο εργο αναγνωσης.
Ο Νταντεκ επρεπε να διαβαζει με ξεφρενο ρυθμο, για να γραφει παραλληλα με την ιδια ενταση.
Εγινε ετσι εξαρτωμενος απο τα 'βοηθηματα' που θα του επετρεπαν αυτην την τοσο γνωσιολογικη οσο δημιουργικη εξαρση. Αλκοολ και ψυχοτροπα που κατα καποιον τροπο τον δεσμευσαν και ειναι σιγουρα στην βαση του προωρου χαμου του.
Για τον συγγραφεα πρεπει να ηταν το'μερος θυσιας' που του αντιστοιχουσε.
Ηταν μονο 57 χρονων, οπως και ο Prince για τον οποιο εγραψε ενα απο τα τελευταια του μηνυματα στο FB οταν εφυγε αυτος με την σειρα του.
Μονο 57 ! Αλλα αυτους τους καποιους μηνες που εξαφανιστηκε απο τα ρανταρ μας, ηταν σαν να επεσαν πανω του αρκετοι τονοι γηρατος.
Ειναι σαν να τον αφησαμε μεσηλικα και να τον βρηκαμε αιφνης, γέρο και αδυναμο.
Ο Νταντεκ γεννηθηκε και μεγαλωσε στην Γκρενομπλ, αλλα μεγαλωσε και εκανε τις σπουδες του μεχρι το Λυκειο στο Ιβρυ στα περιχωρα του Παρισιου. Το κοκκινο Ιβρυ οπως το λεγαν απο γονεις εντιμους, δουλευταδες , φτωχους και...κομμουνιστες.
Το Ιβρυ ηταν μια πολη οπου το κομμα επαιρνε μεσω της δημαρχιας και οργανωσεων, επαιρνε επανω του την παιδεια απο μικρη ηλικια, διοργανωνε τις εκδηλωσεις και τα πολιτιστικα δρωμενα συμφωνα με τις γραμμες του βεβαια, μεχρι και που οργανωνε και ταξιδια μαθητων σε χωρες του πρωην Ανατολικου μπλοκ.
Ετσι ( ο φιλορωσισμος αναγκαστικα) εχει την πρωτη του γνωριμια με την Ρωσσικη κουλτουρα και βεβαια με τον Ντοστογιεφσκυ ο οποιος θα παραμεινει ενας απο τους μαιτρ του μεχρι το τελος.
Ομως ο νεαρος ειχε πνευμα ανησυχο που δεν αντεχε ουτε να παιρνει γραμμη για τις αναγνωσεις του και τις εμπειριες του, ουτε τις ιδεολογικα κλειδωμενες γνωσεις που τοτε κυριαρχουσαν μεχρι και στα πανεπιστημια. Ειχε την τυχη να συναντησει καποια πνευματικα ατομα που του εδειξαν καποιους νεους δρομους αλλα που στην ουσια ηταν παλιοι αλλα κλεισμενοι.
Αρχισε να ψαχνει μεσα στα κειμενα που αγγιζαν τις πτυχες του οντως, το Οντως Ον οπως θα ελεγε και ο Σταγειριτης.
Ανακαλυπτει τις Γραφες και μεγαλους Χριστιανους διανοητες οπως ο Ζοζεφ Ντε Μαιστρ, Ο Αγιος Θωμας ο Ακινατης, ο Μαιτρ Αικαρ...
Οι αναγνωσεις του του Νιτσε τον οδηγουν σε εναν τελειως αλλον δρομο απο αυτον τον γνωστο των Νιτσεϊστων...δηλαδη σε τελειως αντιθετη καταυθηνση απο τον μηδενισμο.
Μαζι με τους Σελιν, Ντοστογιεφσκυ, Ελλρου, Φ. Ντικ, Μπαροουζ, Μπαλαρντ, Ντελεζ, Χαϊντεγκερ, μελεταει παραλληλα και την Μεσσαιωνικη Φιλοσοφία και την Πατρολογία.
Ομως ο Νταντεκ δεν εναι (μονο) ενανς αρουραιος των βιβλιοθηκων. Ειναι ετοιμος να σαλπαρει για την νεανικη περιπετεια, και εκει ειναι κατι αξιοσημειωτο, οι πρωτες του δημιουργικες αναζητησεις ηταν μουσικες !
Ξεκιναει την νεανικη περιπετεια αναζητησης με την παρεα του Ιβρυ, μια παρεα οπου ηταν ολοι αριστεροι η ακροαριστεροι ταυτοχρονα διψασμενοι για ποιηση λογοτεχνια και πργματικοτητα. Ακολουθει σπουδες στο Πανεπιστημιο. Κατεληξε να καταλαβει οτι ολο αυτο το αριστεριστικο πλαισιο ηταν μια περιμετρος που οριοθετει την σκεψη και ουσιαστικα ηταν μια λαθος ανελευθερη κατασταση με ευνουχιστικες τασεις. 'Εμβολιαστηκα απο μικρος' ειπε σε μια συνεντευξη του.
Εγκαταλειπει το Πανεπιστημιο και τις σπουδες του ( Lettres ) για να καταπιαστει με την περιπετεια Ροκ που τον εχει καταλαβει ψυχη και σωματι και συνεχισε μεχρι στο τελος της ζωης του.
Τα πρωτα του τολμηματα ηταν μεσα στο κινημα Πανκ. Συνδιμιουργει ενα γκρουπ που ονομαζεται αρχικα Etat d'Urgence, και μετεπειτα Artefact. Βγαζουν ενα δισκο (Αλλο ενα κοινο του σημειο με τον Ουελμπεκ ) το 1980 και το γκρουπ διαλυεται μετα λογω εσωτερικων συγκρουσεων.
Αλλα η σχεση του με την μουσικη θα συνεχιστει και αργοτερα, λιγο αργοτερα απο οταν καπου τα ιχνη του χανονται στην Βοσνια-Ερζεγκοβινη, οταν θα συμετεχει σε διαφορα projects, οπως για παραδειγμα το 1997 εμφανιζεται στο αλμπουμ Utopia των No One Is Innocent , οπου διαβαζει κομματια απο το βιβλιο του βΟι Ριζες του Κακουβ Την ιδια χρονια συναντα τον συνθετη Richard Pinhas o οποιος του προτεινει μια συνεργασια. Οπου θα συνυπαρξουν μουσικη αβαν γκαρντ, industrial, ποιηση και κειμενα του Φιλοσοφου Deleuze του οποιου Pinhas ηταν μαθητης. Ετσι βλεπει το φως το project Schizotrope το πρωτο αλμπουμ του οποιιου ονομαζεται Le plan (1999) . Στο δευτερο αλμπουμ που ονομαζεται Life and Death Of Marie Zorn (αναφορικα με ενα προσωπο του μυθιστορηματος Babylon Babies) o Dantec δεν ειναι μονο προσκεκλημενος καλλιτεχνης αλλα πληρες μελος του project. Απο αυτο το αλμπουμ θα βγει ενα τριτο αλμπουμ με τιτλο Le pli, το 2001. Αναφορικα παντα να θυμησουμε οτι η 'διπλωσις' ειναι κυρια μεταφυσικη εννοια του Φιλοσοφου Leibniz και ενα απο τα σημαντικα μαθηματα του 'δασκαλου' Deleuze.
Αλλα και πιο προσφατα ο συγγραφεας συνεργαζεται με τον συνθετη και πολυοργανιστα Lionel Pezzano ( των οποιων, τοσο του ensemble οσο και του Pezzano σε συνθεση με Σιταρ, ειχα βαλει ενα δυο βιντεο εδω στο φορουμ) και μεσα σ'αυτην την συνεργασία μαζι με το τελευταιο του βιβλιο εξεδωσε και ενα μουσικο project παραλληλα με το γραπτο, μουσικη για αναγωση μυθιστορηματων.
Μαλιστα στα τελευταια Χρστουγεννα οι ευχες που εστειλε ηταν μουσικες μεσα απο αυτο το ιδιο σχημα...και ηταν αυτες :
The Son of Man .
Το κομματι παρουσιαζεται σε δυο εκδοσεις μια πιο ρυθμικη και με τασεις ελεκτρο-καουντρυ
http://musix4novels.bandcamp.com/track/son-of-man-m-tacortex
Η δευτερη ειναι η πιο προσφατη το ηχητικο πλαισο πιο traditional με ανατολικες χροιες οπου κυριαρχει το σιταρ και η εξανληση γινεται ηδη αισθητη στην φωνη του συγγραφεα.
http://musix4novels.bandcamp.com/track/son-of-man-east-to-west-remix
Μετα την μουσικη παρενθεση-περιπετεια (Αλλο ενα κοινο του σημειο με τον Ουελμπεκ ) ας γυρισουμε ομως στον συγγραφεα Dantec.
........................
--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---
Για τον Νταντεκ γινοταν επειγουσα η εκφραση, οτι αυτο που εχει σημασια ειναι η ελευθερια, και ο Λογος ειναι αυτος που μπορει να την εκφρασει. Κατανοει την επιβολη του κακου σαν μεταφυσικη εννοια και σαν προβλημα στον κοσμο, κατανοει τον απολυτο χαρακτηρα της ελευθεριας που προυποθετει το αγνωστο για το μελλον. Και αντλαμβανεται οτι σ' άυτο το μπρα ντε φερ με το κακο κεντρικη σημασια εχει η αληθεια. Οντας ελευθερος δεν μπορει να προβλεψεις το μελλον, και αυτο το απροσμενο σου δινει την δυνατοτητα αποφασης. Μεσω της γνωσης ομως και επιζητωντας την αληθεια μπορεις να προυποθεσεις πιθανοτητες βαση δεδομενων και να βαλεις σταθερες για να ανταπεξελθεις, σταθερες να υπολογισεις σχεδια προστασιας, Μεσα στην απειλητικη αβεβαιοτητα που μονο κατι αληθινο και αιωνιο μπορει να σου εγγυηθει.
Η ελευθερια ειναι ενα συναισθημα, στον Νταντεκ πολυ εντονο απο την πολυ φρεσκια ηλικια.
Αλλα το να αισθανθεις δεν αρκει.
Για να βγει ο λογος χρειαζεται δουλεια. Αρχιζει μια δαιδαλωδης επιχειρηση, οχι αναγνωσης, αλλα πυρετωδους μελετης. Ταυτοχρονα ο συγγραφεας ανακαλυπτει και τον εαυτο του και πνευματικα, μυστικιστικα. Εχει οραμα.
Οο συγγραφεας αυτου που λεμε λογοτεχνια Sci Fi και anticipation δεν ειναι καποιος 'προφητης' (της κακιας ωρας) αλλα ενας ενημερωμενος παρατηρητης.
Κατανοει οτι η εννοιες Αληθεια και Ελευθερια ειναι αρητα συνδεδεμενες και η περιεργεια του τον σπρωχνει ολο και περισσοτερο στην Χριστιανικη πνευματικότητα με απογειο το σωτηριο οπως λεει ο ιδιος ετος 2004, οπου προσηλυτιζεται στον Χριστιανισμο, στην Καθολικη εκκλησια και βαπτιζεται.
Επομενως, εχοντας ηδη πολλους εχθρους με τις πολιτικες του θεσεις (η καλυτερα αντιθεσεις) κανει ακομα περισσοτερους καθως εξαφανιζεται απο το κατεξοχην μαζικο μεσο ενημερωσης την ΤΒ, που καποτε τον καλουσε συχνα γιατι 'ανεβαζε το θερμομετρο'.
Πιστος λοιπον, και δηλωμενος (ισως το πιο σημαντικο που δεν του συγχωρεσαν τα μιντια που ειπα στην αρχη)
Πιστος του 'Η Αληθεια θα σας ελευθερωσει', οχι με την εννοια της ακολουθίας αλλα της κατανόησης, την κατανοηση της ουσιας, και αρχισε να προβαλει την διεργασια της σκεψης του με υπερβατολογικο τροπο, με αλλα λογια σαν πιθανότητες για το μελλον, μεσω των δεδομενων που προσεφερε τοσο η αχαλινωτη προοδος της επιστημης οσο και η βαθμιδων αλλοιωση της πολιτικης πραγματικοτητας.
Ετσι γεννιεται ο Μεταφυσικος cyber-punk συγγραφεας ενα απιστευτο μιγμα επιστημονικης φαντασιας, θριλερ, και αστυνομικης νουάρ ιντριγκας . Face to face με το κακο, με το χαος σε ακραιες καταστασεις, οπου στο τελος πρεπει να λυθει ο μυθος η να δωσει την σκυταλη σε κατι αλλο, τουλαχιστον να λυθει το μυστηριο. Μονο που το μυστηριο στον Νταντεκ δεν ειναι η λυση μιας υποθεσης η υποθεση ειναι παντα μια αφετηρια....Το μυστηριο ειναι Το Μυστηριο της ζωης, και η θεση του ανθρωπου στο συμπαν και την αληθεια. Σε ολες τις δυνατες προεκτασεις της.
Οσον αφορα τα μυθιστορηματα του
Το πρωτο του μυθιστορημα εκδιδεται το 1993 και ειναι η βΚοκκινη Γοργοναβ La SirΓ¨ne Rouge που γινεται αμεσως δεχτο απο τον μεγαλο οικο Gallimard και την επομενη χρονια παιρνει το βραβειο του καλυτερου Γαλλοφωνου μυθιστορηματος Trophέ 813.
Το 1995 ακολουθει το βΟι Ριζες του κακουβ ( Les Racines du Mal ) που ειναι δεκτο επισης με δυο βραβεια.
Εχοντας σαν συνεχεια το Babylon Babies (1999) και...
Villa Vortex*: Liber Mundi (2003)
Απο το 2005 ειναι ο αλλος μεγαλος εκδοτικος οικος Albin Michel που τον παιρνει στον σταυλο του προτεινοντας του την ελευθερία που φαινομενικα Gallimard προσπαθουσε ολο και περισσοτερο να του περιορισει και ενω βεβαια στο προηγουμενο διαστημα εχει προηγηθει η εκδοση 2 μεγαλων πακετων... Το Θεατρο Επιχειρησεων τομος 1, Ημερολογιο Μεταφυσικο και Πολεμικο το 2000 και ο τομος 2 το 2001.
Ο τριτος τομος (γιατι θα υπαρξει και τριτος) θα εκδωθει λοιπον απο τον νεο εκδοτικο οικο...μεσος ορος 700 σελιδες καθε τομος.
Σε αυτους διαφαινεται ο οραματισμος του συγγραφεα για τον μετα-μεταμοντερνο κοσμο που ερχεται...αυτον του 2.0 οπως τον ονομαζει, σε διαφορες διαστασεις του αλλα με αξονα την Γεοπολιτικη. Μην ξεχναμε οτι ο ανθρωπος ειναι ζωον πολιτικον, οπως ελεγε ο Αριστοτελης,
με την εννοια οτι ζει σαν προεκταση της ουσιας του σε κοινωνια, και αρα μεσα σε ενα πολιτικο οργανισμο αποροια η καθρεφτη του βιολογικου του οργανισμου.
Καθε μυθιστορημα του Νταντεκ ειναι μια προβολη στο μελλον του ανθρωπου, εμπεριεχοντα ηδη αο τα πρωτα γραπτα, αυτα που αποτελουν σημερα ηθικους προβληματισμους που εχουν γινει σχεδον της μοδας. Εκει που οι techno-sciences σε ενα μπρα νετ φερ με την δημιουργια, εχουν παρει το πανω χερι στην Ζωη. Ο ανθρωπος, μια συνεχει υποσχεσεων εξελιξης, μεταλλαξης, αυξησης, η πραγματικοτητα και αυτη σε ενα δρομο αυξησης, και το virtual που σκιαζει ρο real.
H φαση της μετα ανθρωποτητας, οπου τιποτα δεν ειναι πια ολοκληρωτικα ανθρωπινο. Εκτος απο ενα ξυπνημα που και που σε αυτο που αναδυεται σαν συνειδηση.
Το Θειον σαν αντισταση.
Σε ενα κοσμο οπου υποσχετο την υπερδυναμη και το κοντρολ σε ολα, εχει καταηξει να καταβαλει το κοντρολ στην ανθρωπινη φυση σε τετοιο σημειο οπου δεν ειναι πια τετοια.
Ολες οι ερωτησεις του transhumanisme, συσχετισμενες με artificial intelligence την αυτοματοποιηση ενεργειων και αοφασεων, την επιβολη μιας μοναδικης σκεψης, την περιθοριοποιηση μεχρι απαγορευση οτιδηποτε πνευματικου, ολα αυτα βρισκονται σαν ταμπλω του φοντου στις βιστοριεςβ του συγγραφεα. Καποτε μπορει να εχουμε τρια μυθιστορηματα συγσεομενα μεσα σε ενα οπου τρια πεπρωμενα συναντιονται απο μια αναγκαοτητα...
Και οι ηρωες ειναι αυτοι που τι αλλο...οπως ο ηρωας του Οργουελ, προβαλουν αντισταση.
Αυτα ως προς τον μύθο. Αλλα υπαρχουν και τα δοκιμια. Οπως τα τρια μεγιστα βΘεατρα επιχειρησεωνβ που οταν βγηκαν αρχισε να μυριζει το καμμενο της ιερας εξετασης, αλλα τωρα,
15 χρονια μετα οταν τα διαβασεις καταλαβαινεις. Καταλαβαινεις οτι ο συγγραφεας απλα κατανοουσε το προφανες. βΣωζειν τα φαινομεναβ
Δεν μπορει να εισαι μελετητης του Αγιου Θωμα χωρις να εισαι ακολουθος της Λογικης του Αριστοτελη.
Μεσα σε αυτα τα κειμενα θα παραχθει η μεγαλη Πολεμικη ( Polέmique o ορος, συγγεκριμενου λογοτεχνικου στυλ, polemiste o συγγραφεας η διανοητης που την εφαρμοζει), που θα ταραξουν τα θωλα νερα μιας υπνωτισμενης μεταμοντερνας και υπνωτισμενης κοινωνιας.
Ειναι απο τους πρωτους, πολυ πριν γινει γνωστη ( απο τα μιντια βεβαια, απο τι αλλο ; ) η θεση του Χαντινγκτον για τον πολεμο των πολιτισμων και κρουει τον κοδωνα του κινδυνου απο τους πρωτους.
Και οχι μονο κρουει τον κόδωνα αλλα περναει στην επιθεση, οντας ισως ο πρωτος που τολμαει εκεινη την εποχη (μιλαμε για 90ς ηδη) να ορθωση το αναστημα του απεναντι στο πολιτικα ορθο και την αστυνομια της σκεψης.
Αμφιβαλει για την πορεια νωθρη δειλη και ακαρπη της Ευρωπης που γινεται ΕΕ.
Αμφιβαλει γιια την δημοκρατικοτητα της Δημοκρατιας μας
Χαρακτηριζει την Ρεπουμπλικα σαν ενα αυταρχικο καθεστος απορεια ολοκληρωτικου καθεστωτος.
Ειναι υπερ της οπλοκατοχης και του δικαιωματος της αυτοαμυνας.
Επικαλειται τους λογους μιας μεγαλης προδωσιας η μιας μεθοδευμενης τυφλωσης.
Δεν προκειται πλεον για την Αμερικη που ειναι ο Αρης και την Ευρωπη που ειναι η Αφροδιτη οπως ειχε πει ο νεοσυντηρητικος στοχαστης.
Για τον Νταντεκ η βΑφροδιτηβ οδηγειται στην εκπορνευση.
Ειναι ο πρωτος ισως στην Γαλλια που μπροστα στην καμερα της ΤΒ χαστουκιζει το συστημα που οργανωνει την ομαδικη σκεψη, μεσα σ αυτην την Νεα Ταξη Πραγματων. Πρεπει να σκεφτουμε οτι ειμαστε ακομα στην εποχη που η λεσχη Μπιλντεμπεργκ βΔεν Υπαρχειβ.
Ετσι καταφερνει να συνωμοτισει εναντιων του ολους τους παντες...δημισιογραφους σταρτευομενους διανοουμενους, οργανωσεις, ΜΚΟ και δικηγοορους...
(Αλλο ενα κοινο σημειο επισης με τον Ουελμπεκ, η καταγγελία της ισλαμοποιησης του πολιτισμου μας)
Κυνηγι μαγισσων λοιπον αλλα...
Who Gives a fuck*?
O Nταντεκ ειναι εκει για να τους αντιμετωπισει ολους μπροστα στα εμβροντα ματια των στημενων θεατων και παρουσιαστων, που περιμενυν εστω να βαλει λιγο νερο στο κρασι του.
Μεχρι που τελικα τα δεδωμενα αλλαζουν, και δινεται γραμμη να μην δημοσιευουν πια ουτε τους αφορισμους του ουτε τις δραστηριοτητες του.
Μπηκε στους καταλογους των Reac ( εκ του reactionnaire, οπως κατειγγηλαν οι κομμουνιστες τους αντιπαλους τους, Ακροδεξιο, Νεοσυντηριτικο, Σιωνιστη...ΦΑΣΙΣΤΑ ! ) Ολη η γκαμμα....
Ο συγγραφεας ειναι ακλονητος και ολο και πιο προκλητικος. Ξερει τι αναζητει και τι πρεσβευει.
Δεν ειναι λοιον, ουτε αυτο που κανει τον Νταντεκ να εγκαταλειψει την βπρώην πατριδα τουβ,
Οπως λεει ο ιδιος σε καποια συνεντευξη ειναι απο την στιγμη που καταλαβε την αρνηση της πραγματικοτητας. Οχι την αρνηση της πραγματικοτητας απο τους δημοσιογραφους, του πολιτικους η ακομα τους εμτεταλμενους διανοουμενους, γιατι αυτη ειναι η δυλεια τους, και το κατανοει απόλυτα. Αλλα οταν αυτη η αρνηση της πραγματικοτητας πλεον χαρακτηριζει τους πρωτους ενδιαφερώμενους, τους πρωτους παθοντες, τον πληθυσμο και δη την μεγαλη και καταπιεσμενη μαζα...Οταν λοιπον βλεπει και εκει αυτο το φαινόμενο λεει γαλλικοτατο βΕκει καταλαβα οτι τα καροττα εχουν ηδη βρασει. Δεν υπαρχει πλεον ελπιδαβ. Και φευγει, αυτοεξοριζεται εκει που νομιζει οτι ο κοσμος εχει ακομα δυναμη και αυτοδιαχειρηση στην σκεψη του: Στην Β.Αμερικη και συγκεκριμενα στο Μοντρεαλ του Καναδα.
Γινεται ο βΒορειοαμερικανος συγγραφεας Γαλλικης Γλωσσαςβ.
Διαλαλοντας παντου την αγαπη του για την χωρα με τα δυο κρατη, ΗΠΑ και Καναδα, το ποσο ευνωμων και περηφανος αισθανεται για το οτι ειναι Βορειαμερικανος, και οπως ειχε πει σε εναν δημοσιογραφο που προσπαθουσε να κατηγορησει τις Ηνωμενες πολιτειες συμφωνα με τα συγκεκριμενα βκλισέ βΝαι αλλα οι Η.Π. σας εσωσαν 3 φορες...και θα εισαι ευχαριστημενος αμα ερθουν να σε ξανασωσουν αλλη μιαβ.
Παρολο τον προαμερικανισμο του δεν συνεληφθη ποτε απο ενα αντι ρωσσικο συναισθημα, κυριως απο την στιγμη που η Ρωσσια ορθοποδησε και πηρε δυναμη.
Στα τελευταια δημοσιευματα βλεπουμε, ενα ειδος ελπιδας ισως για πρωτη φορα σε οτι αφορα την Ευρωπη, οτι η σωτηρια της δεν μπορει να ερθει απο αυτην την ιδια, γιατι πλεον διεφθαρμενη.
Παρα απο μια συντονισμενη βοηθεια, απο Αμερικη και Ρωσσία...
Αυτο εκφραζεται μεσα απο ενα απο τα τελευταια του τραγουδια Ich Bin eine Dubliner, μετα απο τον φορο τιμης που αποδιδει στους Ιρλανδους βπολεμιστες της φωτιαςβ συμπεριλαμβανει κατοπιν τους πολεμιστες του κοκκινου στρατου γνωριζοντα την αποφασιστηκοτητα των μεν και των δε. Αρχιζοντας με την περιφημη ομιλια του Κενεντυ στο Βερολινο....με το περιφημο Ich bin ein Berliner
Ich bin ein Dubliner
You can count on me
You can count on me
Ich bin ein soviet soldier
So you can count on me
You can count on me
Το τραγουδι και οι στιχοι εδω :
https://musix4novels.bandcamp.com/track/ich-bin-ein-dubliner-m-tacortex
Στον δηιγηματικο τομεα ακολουθει στον οικο Albin Michel ενα καταιγιστικο πυρ απο μυθιστορηματα επιστημονικης φαντασιας η βιολογικης προσμονης αστυνομικης ιντριγκας και θεολογιας παντα εξισου ογκωδη και ακομα ισως και ολοενα πιο δυσκολα πιο δυσβατα, εως ιλλιγγου. Την ιστορια δεν την διαβαζεις πλεον, πρεπει να μπεις μεσα της, πρεπει να μυηθεις...ακομα...πρεπει να διαβασεις.
Το 2005 εκδιδεται το Cosmos Incorporated.
To 2006 το Grande Jonction και αμεσως μετα...
Το 2007 το Artefact*: Machines A Ecrire 1.0 Περιεργως ο ορος που ηταν το ονομα του γκρουπ του το 1980 επανερχεται σαν τιτλος, αλλα χωρος καμμια σχεση το ενα με το αλλο.
To 2009 βγαινει το βΣαν το φαντασμα ενος Τζαζμαν σε ενα σταθμο Μιρ σε εκτροχιασμοβ το κοινο δυσκολευεται να ακολουθησει, οι πωλησεις διαιρουνται δια του δεκα, ενω οι αφσιοναδος επινεουν οτι προκειται για τον καλυτερο Νταντεκ, Ολοενα καλυτερο και πιο βαθυ. Ομως η Albin Michel δυσκολευεται να βσυνετισειβ τον Νταντεκ που γινεται απροοπτος απολυτος και απαιτητικος και προκλητικος σε σημειο που ελαχιστοι μπορουν πλεον να τον παρακολουθησουν.
Το 2010 ο συγγραφεας δινει το Metacortex*: Liber Mundi 2 (θυμοσαστε το Liber Mundi*1)816 σελιδων. Ο Νταντεκ ειναι ανεξελενγκτος, στον κοσμο του, δεν δινει δεκαρα για μαρκετινγκ...
Η Αλμπεν Μισελ δεν αντεχει αλλο πεταει την πετσετα στο ρινγκ.
Και ο συγγραφεας μενει χωρις εκδοτικο οικο.
Εκει που λεγαμε για το πεταγμα της πετσετας στο ρινγκ...Ερχεται ενας νεος εκδοτικος οικος που συγκεκριμενα λεγεται Ρινγκ, και δημιουργηθηκε απο τον ατζεντη του και εκει εκδιδεται Satellite Sisters το 2012.
Και εκει ο συγγραφεας συνθλιβεται κυριολεκτικα απο μια πολυ βαρια και ξαφνικη αρρωστεια, με επειγουσες κατ επαναληψη εγχειρησεις και πεφτει σε κόμα.
Η πρωτη επεμβαση θεωρειται οτι απετυχε, οπως ο ιδιος λεει σε μια του συνεντευξη, βη πρωτη φορα που πεθανα...το 2012β....η κατασταση του ειναι απελπιστικη. Αλλα αυτος επανερχεται.
Υποφερει αλλα ταυτοχρονα εκμεταλευεται ακομα και αυτην την εμπιρεια, την εμπειρία του να εισαι αναπηρος της ζωής, ανυμπορος μπροστα στην φυση, και αρχιζει να μελεταει δηιγησεις αναπηρων πολεμου στους πολεμους της Κινας, τους στρατιωτες που τους εφαγε το ατσαλι η η φωτια ενα μερος του σωματος τους, και νε το εναπομεινων αρχισαν να ξαναχτιζουν την ζωή παλι μεσα σε μια πολεμικη οπτικη, αυτη της επιβιωσης. Το να χρησιμοποιεις ενα μπαστουνι για να πηγαινεις γινεσαι ενα...και εσυ δεν το οδηγεις τελικα αυτο σε οδηγει. Αυτην την τεχνη επιβιωσης μεσω ενος μεσου εξωτερικου απο εσενα τον ιδιο, που οπως ο ιδιος αναφερει, βρισκεται στην γεννεση των πολεμικων τεχων της Ασιας.
Οσοι ειχαμε μια εικονα του Νταντεκ, και καπου την χασαμε αναμεσα στο 2010 και 2012 και τον ξαναειδαμε μετα απο αυτο, παθαμε πραγματικα ενα καποιο σόκ.
Οταν τον ακουσαμε επισης να μιλαει η ακομα και να αναπνεει, και να αναφερει το επομενο project του περασαμε απο το σωκ στην συγκινηση, και απο την συγκινηση στον θαυμασμο για το κουραγιο του.
Οντας χαρακτηρας ανενδοτος και δυσκολος, με τον ιδιο τροπο τα χαλαει κατα σειρα με τους εκδοτικους του οικους, ετσι και τωρα σε αυτην την κατασταση.τα χαλαει και με ασχημο τροπο. Την στιγμη που μολις βγηκε απο την βαρεια του περιθαλψη τσακωνεται με τον πρωην ατζεντη του , κανει το μοναδικο αποριπτει και αποκυρησει το τελευταιο του βιβλιο σε αυτον τον οικο (Ρινγκ) και δηλωνει οτι απαλασσεαι απο καθε υποχρεωση και καθε δικαιωμα και να πανε να πνιγουν.
Ακολουθει μια δικαστικη διαδικασια ενω ειναι ηδη βαρια αρρωστος που κραταει 2 χρονια.
Μενει χωρις εκδοτη !
Αλλα δεν το βαζει κατω δουλευει ηδη το νεο του και τελευταιο βιβλιο το Residents σε εναν μαλλον νεο και ελασσωνα εκδοτικο οικο με το περιεργο και αντιφατικο ονομα Inculte*.
Δεν το εχω διαβασει ακομα αλλα η δουλεια, η διαδωση, η παρουσιαση φαινεται σοβαρη ακομα και το μουσικο αναγνωστικο εγχειρημα μεσω της άϋλης οδου και χαριν του διαδικτυου.
Σημειοτεον η εκδωση προσεφερε παραλληλα με το βιβλιο αλμπουμ αναγνωσης κεφαλαιων.
Διαβασα τελευταια και το σχεδιο του για το επομενο βιβλιο του που τελικα μαλλον δεν θα εκδοεθει και θα σας το αναφερω σε επομενο ποστ.
Ελεγα λοιπον στην αρχη, δυο Γαλλοι μεγαλοι συγγραφεις της εποχης μας...Ο Νταντεκ και ο Ουελμπεκ.
Ο πρωτος εφυγε. Ο δευτερος σκεφτεται να γραψει αλλο ενα βιβλιο πριν τελειωσει την ζωή του και αυτο θα ηταν ενα τελος αξιο ενος συγγραφεα οπως λεει.
Αισθανομαστε ολοι εμεις του κυκλου αυτου των αναγνωστων και ακροταων του, ακολουθοι αυτης της αναζητησης, λιγο ακομα και περισσοτερο ορφανοι.
Ο ενας εφυγε, ο αλλος φιγουραρει μεσα στις λιστες του Ισλαμικου Κρατους σαν στοχος .
Μακαριοι οσοι γνωριζετε Γαλλικα, ξερετε τι μπορει να συναντησετε...οσοι δεν γνωριζετε αλλη μια αφορμη για να τα μαθετε. Αντε να κανω και λιγο promotion για την Francophonie...
Δεν ειμαι λυπημενος για τον Μωρις. Ειναι πολυ καλα εκει που ειναι.
Ειμαι λυπημενος για μας.
Captain,
Rest In Peace
and
Rise in Glory
http://musix4novels.bandcamp.com/track/north-by-northwest-apollo-8-remix
Last edited by a moderator: