Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Απώλεια φωτός σε πολυ ανοιχτά διαφράγματα
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Γιαρίμης Ηλίας" data-source="post: 1056661328" data-attributes="member: 340"><p>Αν και εχουν γραφεί διάσπαρτα καλά κάνεις και ρωτάς για να τα συγκεντρώσουμε σε ενα ποστ. Κρίμα μόνο που δεν διάβασα εγκαιρα το ποστ και απαντώ πολύ αργά (εφαγα πολλά κρασαρισματα σημερα προσπαθώντας να κανω τον MPC-HC να παίξει DVB-T) και ισως δεν προλάβεις αποψε.</p><p></p><p>Στο βασικό ISO της μηχανής για αρχή, συνήθως δεν χρειάζεται να πάμε παραπάνω. Μόνο RAW αρχεία.</p><p></p><p>1. Μια σειρά Black Frames σε όλα τα διαφραγματα 1,4, 1,6, 1,8, .... εως και 3,2. Λήψεις με καλυμμένο τον φακό με το καπάκι του και προτιμότερο σε σκοτεινό δωμάτιο για να αποφύγουμε τιποτα διαρροές και με ταχύτητα πολύ μεγάλη 1/2000 π.χ. ενδιαφέρει να μην πάρει καθόλου φως ο αισθητήρας. Με αυτή την μέτρηση εξετάζουμε τον θόρυβο σε έλειψη φωτός που προδίδει κρυφές ενισχύσεις ISO.</p><p></p><p>2α. Μια σειρά φωτο σε όλα τα διαφράγματα 1,4 .... 3,2 τελειως ανεστίαστο σημειακό φως π.χ. λεντακι σχετικά κοντα αλλά όχι πολύ (ώστε το λεντάκι να είναι όντως σημειακό φως να χωράει σε 1 πιξελ αν ήταν εστιασμένο) και εστίαση στο άπειρο. Ολες οι λήψεις σε σταθερή απόσταση και το λεντάκι κεντραρισμένο. Δεν είναι απαραίτητο αλλα είναι καλύτερα η ταχύτητα να είναι τέτοια ωστε ο δίσκος που θα καταγραφεί να μην είναι καμμένος.</p><p></p><p>Καθώς θα είναι εντελώς ανεστίαστο το σημειακό φώς θα καταγραφεί ως δίσκος και η σύγκριση των διαμέτρων των δίσκων στα διάφορα διαφράγματα θα μας δείξει αν όντως ανοίγει σωστά το διάφραγμα και αν καταγράφεται σωστά απο τον αισθητήρα. Οποτε ελέγχουμε αυτο που ρώτησε και ο Παυλος αν δηλ. η αδυναμία των αισθητήρων να πάρουν όλο το φως απο πολύ ανοιχτά διαφράγματα επηρρεάζει και το βάθος πεδίου.</p><p></p><p>2β. Επειδή δεν είμαστε σίγουροι αν το διάφραγμα ανοίγει πραγματι στις προδιαγεγραμμένες τιμες ... Μια σειρά φωτό του φακού απο εμπρός καθώς θα είναι στοπαρισμένος στα γνωστά διαφράγματα 1,4 ... 3,2 είτε με τον φακό εκτός μηχανής ή αν δεν γίνεται να κρατήσει τα διάφορα διαφράγματα πάνω στην μηχανή και φωτό με άλλη μηχανή.</p><p>Προσοχή στην σταθερή απόσταση, στο κεντράρισμα στο κάδρο ( 1/3 του κάδρου το πολύ να πιανει ο φακός), και στην καθετότητα. Οσο πιο σταθερή κρατιέται η αποσταση και το κεντράρισμα/καθετότητα τόσο καλύτερα.</p><p>Ουσιαστικά θα μετρηθεί η πραγματική διάμετρος του διαφράγματος </p><p></p><p>2γ Το ίδιο με 2β αλλα απο φωτογράφιση απο την πλευρά της μοντούρας. Δεν ξέρω προς το παρόν αν το 2,γ ειναι απαραίτητο.</p><p></p><p></p><p>Στα 2β 2γ δεν είναι απαραίτητο το raw αρχείο αρκεί στα jpeg να μην γίνεται διόρθωση γεωμετρίας που να επηρρεάζει και το κέντρο της εικόνας. Το 2α ειναι πολύ επιθυμητό να είναι RAW.</p><p></p><p></p><p>3, Mια σειρά Flat Field. Ενδιαφέρει πάλι το κεντρο του κάδρου οπου δεν υπάρχει βινιέτα. Οποιαδήποτε ομοιογενής καθαρή επιφάνεια χωρίς υφή κατα το δυνατόν. </p><p></p><p>Λήψη ώστε η επιφάνεια να είναι τελείως ανεστίστη για να μην γράψει καθόλου η όποια υφή του υλικού (νομίζω καλύτερα εστίαση στο άπειρο για να μην έχουμε φαινόμενα focus breathing και η επιφάνεια κοντά) . </p><p></p><p>Ταχύτητα οσο δίνει η σποτ φωτομέτρηση στην εναρκτήρια λήψη και μετά ταυτόχρονη αλλαγη διαφράγματος-ταχύτητας (κλεινουμε διάφραγμα 1/3 στοπ, μειώνουμε ταχύτητα 1/3 στοπ ή αντίστροφα) ωστε να κρατηθεί η έκθεση σταθερή. π.χ. ξεκινάμε με f/1.4 1/1000 και συνεχίζουμε f/1.6 1/800, f/1.8 1/600, f/2.0 1/500, f/2.2 1/400, f/2.5 1/320, f/2.8 1/250 f/3.2 1/200 ...</p><p></p><p>Το κρίσιμο είναι να έχουμε και πολύ καλή ομοιογένεια φωτισμού στο κεντρο του κάδρου και ο φωτισμός να είναι σταθερός διότι θα γίνει μέτρηση φωτεινότητας (ουσιαστικά αποκρισης του αισθητήρα) και θορύβου. Για να μην μας μπερδέψει στα συμπεράσματα τυχόν κρυφό ISO θα μετρηθεί ο θόρυβος (που είναι σχεδόν αποκλειστικά φωτονικός σε αυτή την περίπτωση) και υψώνοντας στο τετράγωνο βρίσκουμε την ποσότητα φωτός που κατέγραψε ο αισθητήρας. ( δες wiki .. shot noise)</p><p></p><p>Η γνώμη μου είναι οτι οι ηλεκτρικές πηγές φωτός δεν εξασφαλίζουν ουτε ομοιογένεια ούτε σταθερότητα οπότε μια καθαρή σελίδα λευκό χαρτί σε διάχυτο φυσικό φως (βολεύει η συννεφιά εεε) και λήψεις πυκνές νομίζω είναι ΟΚ.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Γιαρίμης Ηλίας, post: 1056661328, member: 340"] Αν και εχουν γραφεί διάσπαρτα καλά κάνεις και ρωτάς για να τα συγκεντρώσουμε σε ενα ποστ. Κρίμα μόνο που δεν διάβασα εγκαιρα το ποστ και απαντώ πολύ αργά (εφαγα πολλά κρασαρισματα σημερα προσπαθώντας να κανω τον MPC-HC να παίξει DVB-T) και ισως δεν προλάβεις αποψε. Στο βασικό ISO της μηχανής για αρχή, συνήθως δεν χρειάζεται να πάμε παραπάνω. Μόνο RAW αρχεία. 1. Μια σειρά Black Frames σε όλα τα διαφραγματα 1,4, 1,6, 1,8, .... εως και 3,2. Λήψεις με καλυμμένο τον φακό με το καπάκι του και προτιμότερο σε σκοτεινό δωμάτιο για να αποφύγουμε τιποτα διαρροές και με ταχύτητα πολύ μεγάλη 1/2000 π.χ. ενδιαφέρει να μην πάρει καθόλου φως ο αισθητήρας. Με αυτή την μέτρηση εξετάζουμε τον θόρυβο σε έλειψη φωτός που προδίδει κρυφές ενισχύσεις ISO. 2α. Μια σειρά φωτο σε όλα τα διαφράγματα 1,4 .... 3,2 τελειως ανεστίαστο σημειακό φως π.χ. λεντακι σχετικά κοντα αλλά όχι πολύ (ώστε το λεντάκι να είναι όντως σημειακό φως να χωράει σε 1 πιξελ αν ήταν εστιασμένο) και εστίαση στο άπειρο. Ολες οι λήψεις σε σταθερή απόσταση και το λεντάκι κεντραρισμένο. Δεν είναι απαραίτητο αλλα είναι καλύτερα η ταχύτητα να είναι τέτοια ωστε ο δίσκος που θα καταγραφεί να μην είναι καμμένος. Καθώς θα είναι εντελώς ανεστίαστο το σημειακό φώς θα καταγραφεί ως δίσκος και η σύγκριση των διαμέτρων των δίσκων στα διάφορα διαφράγματα θα μας δείξει αν όντως ανοίγει σωστά το διάφραγμα και αν καταγράφεται σωστά απο τον αισθητήρα. Οποτε ελέγχουμε αυτο που ρώτησε και ο Παυλος αν δηλ. η αδυναμία των αισθητήρων να πάρουν όλο το φως απο πολύ ανοιχτά διαφράγματα επηρρεάζει και το βάθος πεδίου. 2β. Επειδή δεν είμαστε σίγουροι αν το διάφραγμα ανοίγει πραγματι στις προδιαγεγραμμένες τιμες ... Μια σειρά φωτό του φακού απο εμπρός καθώς θα είναι στοπαρισμένος στα γνωστά διαφράγματα 1,4 ... 3,2 είτε με τον φακό εκτός μηχανής ή αν δεν γίνεται να κρατήσει τα διάφορα διαφράγματα πάνω στην μηχανή και φωτό με άλλη μηχανή. Προσοχή στην σταθερή απόσταση, στο κεντράρισμα στο κάδρο ( 1/3 του κάδρου το πολύ να πιανει ο φακός), και στην καθετότητα. Οσο πιο σταθερή κρατιέται η αποσταση και το κεντράρισμα/καθετότητα τόσο καλύτερα. Ουσιαστικά θα μετρηθεί η πραγματική διάμετρος του διαφράγματος 2γ Το ίδιο με 2β αλλα απο φωτογράφιση απο την πλευρά της μοντούρας. Δεν ξέρω προς το παρόν αν το 2,γ ειναι απαραίτητο. Στα 2β 2γ δεν είναι απαραίτητο το raw αρχείο αρκεί στα jpeg να μην γίνεται διόρθωση γεωμετρίας που να επηρρεάζει και το κέντρο της εικόνας. Το 2α ειναι πολύ επιθυμητό να είναι RAW. 3, Mια σειρά Flat Field. Ενδιαφέρει πάλι το κεντρο του κάδρου οπου δεν υπάρχει βινιέτα. Οποιαδήποτε ομοιογενής καθαρή επιφάνεια χωρίς υφή κατα το δυνατόν. Λήψη ώστε η επιφάνεια να είναι τελείως ανεστίστη για να μην γράψει καθόλου η όποια υφή του υλικού (νομίζω καλύτερα εστίαση στο άπειρο για να μην έχουμε φαινόμενα focus breathing και η επιφάνεια κοντά) . Ταχύτητα οσο δίνει η σποτ φωτομέτρηση στην εναρκτήρια λήψη και μετά ταυτόχρονη αλλαγη διαφράγματος-ταχύτητας (κλεινουμε διάφραγμα 1/3 στοπ, μειώνουμε ταχύτητα 1/3 στοπ ή αντίστροφα) ωστε να κρατηθεί η έκθεση σταθερή. π.χ. ξεκινάμε με f/1.4 1/1000 και συνεχίζουμε f/1.6 1/800, f/1.8 1/600, f/2.0 1/500, f/2.2 1/400, f/2.5 1/320, f/2.8 1/250 f/3.2 1/200 ... Το κρίσιμο είναι να έχουμε και πολύ καλή ομοιογένεια φωτισμού στο κεντρο του κάδρου και ο φωτισμός να είναι σταθερός διότι θα γίνει μέτρηση φωτεινότητας (ουσιαστικά αποκρισης του αισθητήρα) και θορύβου. Για να μην μας μπερδέψει στα συμπεράσματα τυχόν κρυφό ISO θα μετρηθεί ο θόρυβος (που είναι σχεδόν αποκλειστικά φωτονικός σε αυτή την περίπτωση) και υψώνοντας στο τετράγωνο βρίσκουμε την ποσότητα φωτός που κατέγραψε ο αισθητήρας. ( δες wiki .. shot noise) Η γνώμη μου είναι οτι οι ηλεκτρικές πηγές φωτός δεν εξασφαλίζουν ουτε ομοιογένεια ούτε σταθερότητα οπότε μια καθαρή σελίδα λευκό χαρτί σε διάχυτο φυσικό φως (βολεύει η συννεφιά εεε) και λήψεις πυκνές νομίζω είναι ΟΚ. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Απώλεια φωτός σε πολυ ανοιχτά διαφράγματα
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…