Αγαπητέ blugosi, θεωρώ ότι είσαι προκατειλημμένος... δεν υπάρχει μονόδρομος, ούτε στα κατασκευαστικά κριτήρια ούτε στα ακουστικά... direct drive πικάπ του σήμερα παίζουν υπέροχα... αλλά και του παρελθόντος παίζανε καλά...
Το Lenco μου παίζει υπέροχα...
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί υπάρχει η αντίληψη ότι το belt drive είναι το καλύτερο...
Και επίσης το ότι κάποιο παλαιό πικάπ έφυγε από την κατοχή σου (μου) παλαιότερα επειδή πιστεύαμε ότι κάναμε αναβάθμιση δεν ήταν στο ίδιο ηχοσύστημα ή ρακ που έχουμε τώρα...
Θεωρώ λοιπόν ότι όλες οι τεχνολογίες και όλες οι απόψεις αναπαραγωγής είχαν και έχουν θετικά στοιχεία... είναι θέμα προτίμησης και όχι γενικής παραδοχής...
Μπορεί και να είμαι προκατειλημμένος.... Αν με αυτό εννοείς ότι έχω σχηματίσει ισχυρή άποψη λόγω πολυετούς εμπειρίας, ναι είμαι προκατειλημμένος.
Μη συγκρίνεις με το lenco σου, το lenco σου είναι το μόνο πικάπ μαζί με τα 301/401 που παρόλο που
είναι με ράουλο είναι ιστορικό και υπό συνθήκες άψογο ηχητικά!
Αν όμως βάλεις στη σειρά όλα τα πικάπ 40ετίας με ράουλο (BSR κλπ) θα δεις ότι τα περισσότερα ήταν ηχητικά απαράδεκτα...
Και ούτε λέω ότι όλα τα belt είναι καλύτερα από όλα τα direct.
Απλά ότι σε συγκεκριμένη κατηγορία της εποχής , για να πας σε καλό DD έπρεπε να δώσεις περισσότερα χρήματα από τα αντίστοιχα belt.
Δε θα ξεχάσω στις αρχές των 80s που έβαλα δίπλα δίπλα το δικό μου Yamaha p550 (DD) με ένα απλό πικάπ connoiseur με ιμάντα. Και το Yamaha το είχα και πάνω σε μία βάση (με δύο τάβλες η μία πάνω στην άλλη που ακούμπαγαν σε ακίδες ,δε θυμάμαι τη μάρκα).
Δεν υπήρχε καμία σύγκριση! Το παλιακό Connoiseur έπαιζε κλάσεις πάνω από το P550!
Όταν δυνάμωνα τον ενισχυτή και βάραγαν τα ηχεία, το Yamaha μικροφώνιζε λόγω απουσίας ανάρτησης και λεπτεπίλεπτου βραχίονα.
Για να μη σου πω ότι όταν έφτανε η βελόνα προς στο κέντρο, το μοτέρ ακουγότανε μέσα από την κεφαλή....
Είχα και το Technics 2000 και ήταν πολύ καλύτερο πικάπ από άλλα, αλλά ήταν ακριβότερο, ήταν τελείως manual, ήταν βαρύ και όταν πήρα το 1200 υπήρχε μεγάλη διαφορά στον ήχο υπέρ του 1200 , που ήταν ακόμη ακριβότερο!
Και το 1200 με τη σειρά του, αν δεν το βελτιώσεις είναι κατά τη γνώμη μου υποδεέστερο από ένα καλό belt drive των 750 ευρώ με έναν RB250!
Αυτό λέω. Και θεωρώ δύσκολο ένα πικάπ μαζικής παραγωγής με αυτοματισμούς και ενσωματωμένο βουρτσάκι να ανταγωνιστεί και ένα αντίστοιχης τιμής Belt Drive...
Ο προσανατολισμός δεν είναι στην ποιότητα ήχου αλλά στην ευκολία χρήσης. Εδώ βγάζαμε τα βουρτσάκια από τις 681 γιατί τα ακούγαμε!!!
Η λύση DD είναι όπως έγραψες και παραπάνω πιο ακριβή σαν κατασκευή. Γι αυτό με δεδομένο προϋπολογισμό, μπορεί να προσεχτεί περισσότερο το υπόλοιπο κομμάτι του πικάπ αν ο κατασκευαστής γλιτώσει λεφτά από το μοτέρ και τα servo κλπ.
Το δικό μου PL51 είχε χεριαστεί πριν το πάρω, και τελικά το ξαναέσπρωξα στον Μπέη γιατί δε μαζευότανε! Ένα πικάπ ιμάντα, αν δεν έχει φάει σφαλιάρα ο βραχίονας είναι πιο απλό στη συντήρηση...
Αυτά για το PL51 του φίλου!
Αν δουλεύει σωστά και δεν τον χαλάει ο ήχος του πολύ καλά θα κάνει να το προσέξει και να το κρατήσει με μία σωστή κεφαλή.:a0210: