Απορια για παλια πικαπ.Τροπος αναγωγης στα σημερινα δεδομενα?

nikolai asimov

Senior Member
19 August 2012
558
εχω μια βασικη απορια. εχω εδω και χρονια ενα πικαπ pioneer PL -51 ( ναι ειναι αρκετα παλιο -το ειχε χρονια ο πατερας μου, αλλα λειτουργει κανονικοτατα)

ο προβληματισμος μου ειναι ο εξης: Back in 1974 it retailed for $300, which is about $1330.00 in 2010 dollars


δηλαδη ενα πικαπ που κοστιζε το 1974 γυρω στα 300ευρω ηταν για την εποχη του οτι ειναι ενα πικαπ των 1300 ευρω σημερα, δηλαδη σε αυτην την κατηγορια?

τι θα προτεινατε για μια αναβαθμιση? τι κεφαλη να του ταιριαζε?
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,501
Βόλος
Νομίζω ότι δεν έχεις άδικο στην αναγωγή, αλλά δεν παύει να είναι μεταχειρισμένο με σχεδόν 40 χρόνια στην πλάτη του. Όλο και κάτι θα έχει φθαρεί.
 

Tasos98

Established Member
26 October 2007
178
Θεσσαλονίκη
Κατά πάσα πιθανότητα είναι ένα πολύ αξιπρεπές μηχάνημα αλλά δεν συμφωνώ με την αναγωγή. Η τεχνολογία είναι φθηνότερη πια και τα προϊόντα ίδια ποιότητας παράγονται με χαμηλότερα κοστολόγια.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,501
Βόλος
Ποια τεχνολογία; Έχει αλλάξει τίποτα στα μοτέρ ή στους τόρνους εδώ και 30 χρόνια; Το μόνο νέο που υπάρχει είναι καλά αποσβεστικά υλικά.
 

blugosi

Senior Member
17 November 2007
627
Κατά πάσα πιθανότητα είναι ένα πολύ αξιπρεπές μηχάνημα αλλά δεν συμφωνώ με την αναγωγή. Η τεχνολογία είναι φθηνότερη πια και τα προϊόντα ίδια ποιότητας παράγονται με χαμηλότερα κοστολόγια.
Το είχα αυτό το πικάπ. Το αγόρασα από ebay νομίζοντας ότι είναι καλό αλλά είναι ένα απλό πικάπ μαζικής παραγωγής αρχών δεκαετίας 70.
Βασικά είναι DD, οπότε καταλαβαίνετε ότι δεν είναι κάτι ιδιαίτερο.
Αν εξαιρέσεις τη ρετρό εμφάνιση, που και πάλι δεν είναι κάποιο εντυπωσιακό Micro Seiki της εποχής, δε νομίζω ότι συγκρίνεται με οποιοδήποτε σύγχρονο Project των 300 Ευρώ ας πούμε...
Για συναισθηματικούς βέβαια λόγους, η για κάποιον που έχει 50 δίσκους και δε θέλει να δώσει καθόλου λεφτά, είναι αξιοπρεπής λύση αν δουλεύει όπως είναι...
 

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,225
Δεν έχει αλλάξει τίποτα στα μοτέρ ή στους τόρνους εδώ και 30 χρόνια;

Απολύτως τίποτε δεν έχει αλλάξει σε αυτά...

Εκείνο που έχει αλλάξει είναι η τεχνογνωσία υλικών και πως αυτά επηρεάζουν την αναπαραγωγή... ταυτόχρονα αυτή η τεχνογνωσία μας προσφέρεται τώρα δυσανάλογα ψηλά ιδιαίτερα στα πικάπ μεσαίας κατηγορίας.

Δυστυχώς ένα πικάπ πρέπει επίσης να είναι πολύ ακριβές σε μηχανολογικό επίπεδο για να μπορεί να εξαγάγει την μέγιστη πληροφορία από τον δίσκο... οπότε το επόμενο δυστυχώς πάει ότι η μηχανολογική ακρίβεια δεν είναι εύκολο να παραχθεί μαζικά όταν η ζήτηση δεν είναι ανάλογη (και πως θα μπορούσε αυτή την εποχή...).

Τα καλά μοντέρνα πικάπ είναι και θα παραμείνουν ακριβά.

Στα μεταχειρισμένα μπορεί κανείς να βρει κελεπούρια ακόμα όμως και είμαι πολύ υπέρ αυτού άλλωστε το έχω κάνει πράξη στα δικά μου πικάπ.

Δεν γνωρίζω το πικάπ αυτό που λες, και δεν ξέρω τι κεφαλή φοράει, αλλά εμένα μου αρέσει πολύ η AudioTechnica AT95e σε τέτοιες εφαρμογές... δυναμικός ήχος με καλή ισορροπία και πολύ φτηνά... και αν σπάσεις την βελόνα δεν κλαις...

Δοκίμασε αυτό είμαι σίγουρος ότι αυτή η φτηνή λύση θα δώσει νέα πνοή στην δισκοθήκη σου χωρίς να στενάξει το πορτοφόλι σου...
 

Tasos98

Established Member
26 October 2007
178
Θεσσαλονίκη
Δεν ξέρω ακριβώς τη διαδικασία κατασκευής ενός πικ-απ αλλά ξέρω ότι οι μηχανολογικές κατασκευές έχουν προχωρήσει πολύ τα τελευταία 30 χρόνια.

Οι παρακάτω κατασκευές (αυτοκίνητα) κοστίζουν τα ίδια χρήματα (ανηγμένα σε σημερινές τιμές)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/78/MHV_Austin_Montego_01.jpg
http://db2.stb.s-msn.com/i/8F/AD7084B91142D5C165BEB0EB3313D3.jpg

Σχετικά με τα πικ-απ τώρα, είχα αυτό
nec aup 6300e
και τώρα έχω αυτό
Project 1.2 + Sumico Pearl

Ίδιο ανηγμένο κόστος αλλά ....
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
8,594
Θα συμφωνησω με τον Κρις . Μια κεφαλη οπως η ΑΤ-95 η καποια αλλη,προσωπικα προτιμω τις εισαγωγικες της NAGAOKA MP-100 , MP-110 ,παρ'ολο του οτι ειναι καπως πιο ακριβες απο την καθ'ολα αξιοπρεπη ΑΤ-95.

Μια τετοια κινηση θα σε βοηθησει να ακους καλα τους δισκους σου και το μελλον ας φερει τα δικα του,ευχομαι καλυτερα.

Ριξε μια ματια στο λαδωμα του αξωνα/πηγαδιου , 3-4 σταγονες θα χρειαζονται μετα απο τοσα χρονια και μια καλη ρυθμιση της κεφαλης.
 

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,225
Δεν ξέρω ακριβώς τη διαδικασία κατασκευής ενός πικ-απ αλλά ξέρω ότι οι μηχανολογικές κατασκευές έχουν προχωρήσει πολύ τα τελευταία 30 χρόνια.

Οι παρακάτω κατασκευές (αυτοκίνητα) κοστίζουν τα ίδια χρήματα (ανηγμένα σε σημερινές τιμές)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/78/MHV_Austin_Montego_01.jpg
http://db2.stb.s-msn.com/i/8F/AD7084B91142D5C165BEB0EB3313D3.jpg

Σχετικά με τα πικ-απ τώρα, είχα αυτό
nec aup 6300e
και τώρα έχω αυτό
Project 1.2 + Sumico Pearl

Ίδιο ανηγμένο κόστος αλλά ....

Δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτε μηχανολογικά στα πικάπ, ούτε στους βραχίονες... πολλοί από μας έχουμε και vintage βραχίονες και παίζουν μια χαρά... το κύριο πικάπ μου είναι σχεδιασμού του '60 και κατασκευής του '70... και είναι καλύτερο από πολλά μοντέρνα. Βέβαια ήταν ακριβό στην εποχή του.

Θα συμφωνήσω με τον Πανίκο, για τις Nagaoka πολύ καλές κεφαλές.
 

delamostre

Senior Member
23 April 2009
308
Άλιμος
...Βασικά είναι DD, οπότε καταλαβαίνετε ότι δεν είναι κάτι ιδιαίτερο.
Συγνώμη που παρεμβένω αλλά έχω μια ερώτηση:
Θεωρείς οτι τα direct drive υπολοίπονται των belt drive?
Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει...

Αν εξαιρέσεις τη ρετρό εμφάνιση, που και πάλι δεν είναι κάποιο εντυπωσιακό Micro Seiki της εποχής, δε νομίζω ότι συγκρίνεται με οποιοδήποτε σύγχρονο Project των 300 Ευρώ ας πούμε...
Ναι πράγματι δεν υπάρχει ουδεμία σύγκριση με Project PRM 1.3 των 300 ευρώ...

Πχ. Το Project ούτε καν σασσί δεν έχει και ως φαίνεται σαν DΙΥ μου μοιάζει...
ptb1025_1259668289.jpg




...μπροστά στο Pioneer PL-51, που αν το πούλαγε σήμερα η Project, θα μας ζήταγε την αξία του οικοπέδου του παλαιού αεροδρομίου στο Ελληνικό!
(Μάλλον επειδή τα πόδια του Pioneer είναι ολόιδια με του Micro Seiki...):hmmmm:

Pioneer_PL-51A_2.JPG


Pioneer_PL-51A_4.JPG


Pioneer_PL-51A_6.JPG
 

nikolai asimov

Senior Member
19 August 2012
558
εγω νομιζω οτι direct drive εκεινη την εποχη μετρουσε σαν τεχνολογια ή κανω λαθος? εγω παντως νομιζω οτι κατι πικαπ σημερινα τα ξεσκιζει για πλακα. το project μετα 40 χρονια ουτε μπρος δεν θα παιρνει.
παντως μετα απο 40 χρονια δεν παρουσιασε κανενα προβλημα,ασε που πισω εχει υποδοχες για να βαλεις οτι καλωδια γουσταρεις.
ηθελα να ρωτησω και κατι αλλο. υπαρχει μια μικροκατασκευη σαν μινι βουρτσακι που τοποθετειται αν δεν κανω λαθος πανω στο κελυφος ετσι ωστε να περνα πρωτα το βουρτσακι και μετα η βελονα απο το αυλακι του δισκου. ποτε δεν το εβαλα .στα νεα πικαπ παιζουν τετοιες προσαρμογες?
 

haralas

Senior Member
31 January 2008
435
ενας φιλος εχει ακομη ενα thorens td-125 ε λοιπον αυτο το πικαπ 40 χρονων τωρα ..βαζει κατω πολλα σημερινα ...........
 

delamostre

Senior Member
23 April 2009
308
Άλιμος
εγω νομιζω οτι direct drive εκεινη την εποχη μετρουσε σαν τεχνολογια ή κανω λαθος?
Το ίδιο ισχύει και σήμερα, απλά οι τωρινές εταιρίες δυσκολεύονται να κατασκευάσουν Direct drive πικάπ γιατί το κόστος γι αυτές είναι δυσβάσταχτο..

εγω παντως νομιζω οτι κατι πικαπ σημερινα τα ξεσκιζει για πλακα. το project μετα 40 χρονια ουτε μπρος δεν θα παιρνει.
Έτσι είναι...

ηθελα να ρωτησω και κατι αλλο. υπαρχει μια μικροκατασκευη σαν μινι βουρτσακι που τοποθετειται αν δεν κανω λαθος πανω στο κελυφος ετσι ωστε να περνα πρωτα το βουρτσακι και μετα η βελονα απο το αυλακι του δισκου. ποτε δεν το εβαλα .στα νεα πικαπ παιζουν τετοιες προσαρμογες?
Δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στα σημερινά πικάπ. Το μόνο που μπορεί κάποιος να προσθέσει, για τον άμεσο καθαρισμό του δίσκου, είναι το παρακάτω...

p1040515p.jpg


p1040533z.jpg
 

blugosi

Senior Member
17 November 2007
627
Είναι κατανοητό ο ιδιοκτήτης ενός μηχανήματος να αισθάνεται ότι πρέπει να παινέψει το σπίτι του, αλλά αν είναι όπως τα λέτε και οποιοδήποτε Ιαπωνέζικο Direct Drive τεχνολογίας 60s βάζει κάτω ηχητικά όλα τα σημερινά belt drive , δεν έχω να πω κάτι....Κακώς δηλαδή δε μείναμε στο τότε!!!

Η άποψή μου δεν είναι θεωρητική. Το συγκεκριμένο πικάπ το είχα , όπως και άλλα 4 direct drive της περιόδου (Yamaha, Technics, Micro Seiki, Akai) συν φυσικά ένα SL1200 που έχω ακόμη. , και αυτό μου επιτρέπει να έχω ίδια άποψη για το θέμα. Το Pioneer όταν χάλασε και έψαχνα ανταλλακτικό, έμαθα ότι ήταν μάλλον φασόν από κάποιο άλλο κατασκευαστή (δε θυμάμαι ποιον), που το πούλαγε με πλαστικό πλαίσιο σε πολύ χαμηλότερη τιμή.

Παραδέχομαι ότι προσέφυγα σε γενίκευση, αλλά η άποψή μου είναι ότι παλιό DD για να συγκριθεί με τα τότε καλά Belt Drive, έπρεπε να είναι πανάκριβο και αυτό από μόνο του δεν έφθανε.
Όταν μιλάμε για βουρτσάκι καθαρισμού με βραχίονα που καθαρίζει το δίσκο κατά την ακρόαση, έχουμε άλλα κριτήρια ακρόασης οπότε δέχομαι ότι και να πείτε....
Φιλικά πάντα :2thumb22sup:
 

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,225
Αγαπητέ blugosi, θεωρώ ότι είσαι προκατειλημμένος... δεν υπάρχει μονόδρομος, ούτε στα κατασκευαστικά κριτήρια ούτε στα ακουστικά... direct drive πικάπ του σήμερα παίζουν υπέροχα... αλλά και του παρελθόντος παίζανε καλά...

Το Lenco μου παίζει υπέροχα...

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί υπάρχει η αντίληψη ότι το belt drive είναι το καλύτερο...

Και επίσης το ότι κάποιο παλαιό πικάπ έφυγε από την κατοχή σου (μου) παλαιότερα επειδή πιστεύαμε ότι κάναμε αναβάθμιση δεν ήταν στο ίδιο ηχοσύστημα ή ρακ που έχουμε τώρα...

Θεωρώ λοιπόν ότι όλες οι τεχνολογίες και όλες οι απόψεις αναπαραγωγής είχαν και έχουν θετικά στοιχεία... είναι θέμα προτίμησης και όχι γενικής παραδοχής...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,077
Συγνώμη που παρεμβένω αλλά έχω μια ερώτηση:
Θεωρείς οτι τα direct drive υπολοίπονται των belt drive?
Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει...


Ναι πράγματι δεν υπάρχει ουδεμία σύγκριση με Project PRM 1.3 των 300 ευρώ...

Πχ. Το Project ούτε καν σασσί δεν έχει και ως φαίνεται σαν DΙΥ μου μοιάζει...



...μπροστά στο Pioneer PL-51, που αν το πούλαγε σήμερα η Project, θα μας ζήταγε την αξία του οικοπέδου του παλαιού αεροδρομίου στο Ελληνικό!
(Μάλλον επειδή τα πόδια του Pioneer είναι ολόιδια με του Micro Seiki...):hmmmm:


καλά...
μην παίρνεις και όρκο...
 

nikolai asimov

Senior Member
19 August 2012
558
ε μην τρελαθουμε κιολας. ποσο προχωρησε δηλαδη η τεχνολογια στα πικαπ και ενα πικαπ των 300 σημερα βαζει κατω πικαπ του 70 που κοστιζαν τοτε 300 ευρω? εχει κανα λογισμικο δηλαδη?

ενα τεστ ντραιβ θα μας ελυνε την απορια. εγω βαζω το δικο και βαλτε οποιο πικαπ των 300 θελετε.:smile:
 

blugosi

Senior Member
17 November 2007
627
Αγαπητέ blugosi, θεωρώ ότι είσαι προκατειλημμένος... δεν υπάρχει μονόδρομος, ούτε στα κατασκευαστικά κριτήρια ούτε στα ακουστικά... direct drive πικάπ του σήμερα παίζουν υπέροχα... αλλά και του παρελθόντος παίζανε καλά...

Το Lenco μου παίζει υπέροχα...

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί υπάρχει η αντίληψη ότι το belt drive είναι το καλύτερο...

Και επίσης το ότι κάποιο παλαιό πικάπ έφυγε από την κατοχή σου (μου) παλαιότερα επειδή πιστεύαμε ότι κάναμε αναβάθμιση δεν ήταν στο ίδιο ηχοσύστημα ή ρακ που έχουμε τώρα...

Θεωρώ λοιπόν ότι όλες οι τεχνολογίες και όλες οι απόψεις αναπαραγωγής είχαν και έχουν θετικά στοιχεία... είναι θέμα προτίμησης και όχι γενικής παραδοχής...

Μπορεί και να είμαι προκατειλημμένος.... Αν με αυτό εννοείς ότι έχω σχηματίσει ισχυρή άποψη λόγω πολυετούς εμπειρίας, ναι είμαι προκατειλημμένος.

Μη συγκρίνεις με το lenco σου, το lenco σου είναι το μόνο πικάπ μαζί με τα 301/401 που παρόλο που
είναι με ράουλο είναι ιστορικό και υπό συνθήκες άψογο ηχητικά!

Αν όμως βάλεις στη σειρά όλα τα πικάπ 40ετίας με ράουλο (BSR κλπ) θα δεις ότι τα περισσότερα ήταν ηχητικά απαράδεκτα...

Και ούτε λέω ότι όλα τα belt είναι καλύτερα από όλα τα direct.

Απλά ότι σε συγκεκριμένη κατηγορία της εποχής , για να πας σε καλό DD έπρεπε να δώσεις περισσότερα χρήματα από τα αντίστοιχα belt.

Δε θα ξεχάσω στις αρχές των 80s που έβαλα δίπλα δίπλα το δικό μου Yamaha p550 (DD) με ένα απλό πικάπ connoiseur με ιμάντα. Και το Yamaha το είχα και πάνω σε μία βάση (με δύο τάβλες η μία πάνω στην άλλη που ακούμπαγαν σε ακίδες ,δε θυμάμαι τη μάρκα).

Δεν υπήρχε καμία σύγκριση! Το παλιακό Connoiseur έπαιζε κλάσεις πάνω από το P550!

Όταν δυνάμωνα τον ενισχυτή και βάραγαν τα ηχεία, το Yamaha μικροφώνιζε λόγω απουσίας ανάρτησης και λεπτεπίλεπτου βραχίονα.
Για να μη σου πω ότι όταν έφτανε η βελόνα προς στο κέντρο, το μοτέρ ακουγότανε μέσα από την κεφαλή....

Είχα και το Technics 2000 και ήταν πολύ καλύτερο πικάπ από άλλα, αλλά ήταν ακριβότερο, ήταν τελείως manual, ήταν βαρύ και όταν πήρα το 1200 υπήρχε μεγάλη διαφορά στον ήχο υπέρ του 1200 , που ήταν ακόμη ακριβότερο!

Και το 1200 με τη σειρά του, αν δεν το βελτιώσεις είναι κατά τη γνώμη μου υποδεέστερο από ένα καλό belt drive των 750 ευρώ με έναν RB250!

Αυτό λέω. Και θεωρώ δύσκολο ένα πικάπ μαζικής παραγωγής με αυτοματισμούς και ενσωματωμένο βουρτσάκι να ανταγωνιστεί και ένα αντίστοιχης τιμής Belt Drive...
Ο προσανατολισμός δεν είναι στην ποιότητα ήχου αλλά στην ευκολία χρήσης. Εδώ βγάζαμε τα βουρτσάκια από τις 681 γιατί τα ακούγαμε!!!

Η λύση DD είναι όπως έγραψες και παραπάνω πιο ακριβή σαν κατασκευή. Γι αυτό με δεδομένο προϋπολογισμό, μπορεί να προσεχτεί περισσότερο το υπόλοιπο κομμάτι του πικάπ αν ο κατασκευαστής γλιτώσει λεφτά από το μοτέρ και τα servo κλπ.

Το δικό μου PL51 είχε χεριαστεί πριν το πάρω, και τελικά το ξαναέσπρωξα στον Μπέη γιατί δε μαζευότανε! Ένα πικάπ ιμάντα, αν δεν έχει φάει σφαλιάρα ο βραχίονας είναι πιο απλό στη συντήρηση...

Αυτά για το PL51 του φίλου!
Αν δουλεύει σωστά και δεν τον χαλάει ο ήχος του πολύ καλά θα κάνει να το προσέξει και να το κρατήσει με μία σωστή κεφαλή.:a0210:
 

delamostre

Senior Member
23 April 2009
308
Άλιμος
Μπορεί και να είμαι προκατειλημμένος.... Αν με αυτό εννοείς ότι έχω σχηματίσει ισχυρή άποψη λόγω πολυετούς εμπειρίας, ναι είμαι προκατειλημμένος...

...Το δικό μου PL51 είχε χεριαστεί πριν το πάρω, και τελικά το ξαναέσπρωξα στον Μπέη γιατί δε μαζευότανε! Ένα πικάπ ιμάντα, αν δεν έχει φάει σφαλιάρα ο βραχίονας είναι πιο απλό στη συντήρηση...

Αυτά για το PL51 του φίλου!
Αν δουλεύει σωστά και δεν τον χαλάει ο ήχος του πολύ καλά θα κάνει να το προσέξει και να το κρατήσει με μία σωστή κεφαλή.:a0210:

Στο τέλος έδωσες την απάντηση από μόνος σου...:grinning-smiley-043