Αrtur Schnabel plays Schubert.

17 June 2006
62,722
Χολαργός
Διπλός δίσκος ακτίνας απο τήν ΕMI,περιέχει 3 σονατες γιά πιάνο τού Σούμπερτ(850,959,960),τις moments musicaux,D.780,και ενα marsch ,D.606.
O Σναμπελ γεννήθηκε το 1882 και πεθανε το 1951.Θεωρείται απο τούς κλασσικούς ερμηνευτές τού Beethoven.
Οι αρχικές ηχογραφήσεις του συγκεκριμένου δίσκου έχουν,όλες,γίνει,μεταξύ 1937-1939.Παρόλα αυτά το remastering του 1992 από δίσκους τών 78 στροφών ειναι αρκετά καλό.
Οι σονάτες τού Σούμπερτ τουλάχιστον οι αριστουργηματικές του είναι πολύ δύσκολες πιανιστικά ,αλλά δεν εμπεριέχουν έντονα στοιχεια εντυπωσιασμού´,και ίσως γι´αυτό ταιριάζουν στον Σνάμπελ για τον οποίον ο πρωτος του δάσκαλος ειπε ότι δέν είναι πιανίστας αλλά μουσικός!!!!
Ο Σνάμπελ ειναι απο τούς πρώτους πιανίστες πού ´ανακάλυψαν´τίς σονάτες τού Σούμπερτ,και κατάφερε να προσδώσει μιά ιδιαιτερη ένταση πού υπέβοσκε σε αυτές,μαζί με τήν αντίστοιχη λυρική εκφραστικότητα τους.
Η σονατα 850 ισως να ειναι αυτή πού χρειάζεται περισσότερη virtuosite στο πιάνο.Το allegro vivace είναι ασύνηθες για scubert λόγω τής εντάσεως πού ξεδιπλώνονται οι μουσικές ιδέες .
Ακολουθεί ενα γοητευτικό και αρκετά γρήγορο con moto.
To τρίτο μέρος είναι ενα scherzo,πού ´συγκρούεται´ με ενα trio.
Το τέταρο μέρος ειναι ενα rondo που θεωρείται αρκετά ´πρωτόγονο´και λέγεται οτι ο χαρκτήρας του προβλημάτισε αρκετά τόν Schumann.
Oι σονατες 959 και 960(μαζί με την 958)ειναι οι 3 τελευταιες τού Σούμπερτ και ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο του 1828,δύο μήνες πρίν τον θάνατό του.
Και στίς τρείς υπάρχουν απόηχοι τού Beethoven
Στην σονάτα 959,ακούμε μπετοβενικούς απόηχους απο την σονατα Op.31 No 1,στο φινάλε.Σε αυτήν τήν συγκλονιστική σονάτα,το πιό υπνωτιστικό και πανέμορφο μερος της ειναι το 2ο(Αndantino)
Η σονατα 960 ξεκινά με μία απλή μελωδία πού εμπλουτίζεται απο δύο άλλα θέματα,σε διαφορετικά κλειδιά.
Το andante sotenuto ειναι μαγικό ,ήρεμο,σχεδόν στατικό.Ακολουθεί ενα ολόφρεσκο scherzo,και η σονατα τελειώνει με ενα allegro ma non troppo,πού γινεται presto.Eδώ ο Schubert ξεκινά μέ ´λάθος κλειδί´,C Minor,αντί για Β-Flat Major πού ειναι γραμμενη η σονάτα.
O Σναμπελ ερμηνευει χωρίς φιοριτούρες τις σονάτες και για τού λατρεις τού Schubert ειναι ενας δίσκος πού αξίζει να υπάρχει στίς δισκοθήκες τους,παρ´ότι ειναι πιά 70 ετών:grandpa: ,και καποιοι άλλοι δεξιοτέχνες ίσως να τον έχουν ξεπεράσει.
 
Σπύρο δεν έχω ακούσει καθόλου το Σνάμπελ σε Σούμπερτ. Από όσα έχω ακούσει, στις μουσικές στιγμές και στην D960 προτιμώ τον Κεμπφ. Δεν μου αρέσει ο Πολλίνι στο σετ της DG. Δεν έχω ακούσει τον Μπρέντελ, αλλά προσδοκώ πως θα είναι καλός, γιατί θεωρώ ότι ταιριάζει στο στυλ του.

Προς το παρόν ασχολούμαι με το κουϊντέτο εγχόρδων και τους Χόλλυγουντ.
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Δαμιανός Δημητριάδης said:
Σπύρο δεν έχω ακούσει καθόλου το Σνάμπελ σε Σούμπερτ. Από όσα έχω ακούσει, στις μουσικές στιγμές και στην D960 προτιμώ τον Κεμπφ. Δεν μου αρέσει ο Πολλίνι στο σετ της DG. Δεν έχω ακούσει τον Μπρέντελ, αλλά προσδοκώ πως θα είναι καλός, γιατί θεωρώ ότι ταιριάζει στο στυλ του.

Προς το παρόν ασχολούμαι με το κουϊντέτο εγχόρδων και τους Χόλλυγουντ.


O Kempff,εχει ηχογραφήσει όλες τις σονάτες και ειναι σε πολύ υψηλό επίπεδο.
Στην 894 αξεπέραστη ειναι η ερμηνεία τού Richter-απο τα ωραιότερα πραγματα πού έχω ακούσει στήν ζωή μου-.Ουτε εμένα μού αρέσει ο pollini.Ο brendel ειναι αρκετά καλός αλλά στό σύνολο προτιμώ τόν kempff.
Ο Σνάμπελ ηταν ο πιονιέρος,αυτός πού εφερε τον πιανιστικό Σούμπερτ στό προσκήνιο,και ερμηνευτικά εμένα με ικανοποιεί
Υ.γ
Κανεις πολύ καλά πού ασχολείσι ,με το αριστουργηματικό 956 τού Σούμπερτ.!!!:ernaehrung004:
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Δαμιανός Δημητριάδης said:
Σπύρο δεν έχω ακούσει καθόλου το Σνάμπελ σε Σούμπερτ. Από όσα έχω ακούσει, στις μουσικές στιγμές και στην D960 προτιμώ τον Κεμπφ. Δεν μου αρέσει ο Πολλίνι στο σετ της DG. Δεν έχω ακούσει τον Μπρέντελ, αλλά προσδοκώ πως θα είναι καλός, γιατί θεωρώ ότι ταιριάζει στο στυλ του.

Προς το παρόν ασχολούμαι με το κουϊντέτο εγχόρδων και τους Χόλλυγουντ.


Ντέμιαν για να μην αδικω τον Μπρέντελ,η ερμηνεία του στην 958,ειναι κορυφαία.
 
17 June 2006
14,352
Δεν συμφωνώ για το Μπρέντελ. Παληότερα, στη VOX, ίσως, αλλά την τελευταία φορά που τις έγραψε -ψηφιακά- κάνει ένα σωρό αυθαιρεσίες και ατοπήματα και είναι αρκετά δασκαλίστικος. Ο δάσκαλός του, ο Edwin Fischer, είναι ανυπέρβλητος σε ό τι άγγιξε ποτέ από Σούμπερτ. Το ίδιοπ κι ο Curzon, η Haskil και ο Ciccolini απ τους παληούς. Richter κορυφαίος και υπεράνω όλων κατά τη γνώμη μου. Ο Andreas Staier έχει εκπληκτικές σύγχρονες εκδοχές στο pianoforte και ο Pollini, για τα δικά μου κριτήρια, είναι αξεπέραστος απ τους καινούργιους. Μετά το 2000 ωστόσο, και ο Ιταλός τείνει να γίνει δασκαλίστικος και νευρωτικός σε ό τι αγγίζει. Με εξαίρεση τις καλύτερες παραλλαγές diabelli που άκουσα ποτέ: απ τα χεράκια του βέβαια, 2002 ή 2003 νομίζω...
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Aκούγοντας απο την Regis (licensed from Olympia)τήν σονάτα 960 τού Schubert απο τον Richter,θεωρώ ότι αποτελεί μακράν την καλύτερη ερμηνεία πού έχω ακούσει...
Κατ´αρχήν ερμηνεύει εντελώς ιδιοσυγκρασιακά και γαλήνια τό πρώτο μέρος (Molto Moderato)σέ διπλάσια σχεδόν διάρκεια απο την συνήθη προσδίδοντάς του έναν τόνο απεραντοσύνης και συγκρατημένης ´απελπισίας´πού έτσι δέν έχει ξαναακουστεί σέ δίσκο.
Το andante sostenuto καταγράφεται σάν μιά διαυγής μελωδία,γεμάτη καθαρότητα ενώ το scherzo ακούγεται σάν κελάϊδισμα στην φύση...
Τέλος το Allegro κλείνει σάν ένας επιφανειακά χαρούμενος χορός τήν τελευταία σονάτα τού Schubert ...
Και εδώ ο Richter αποχαιρετά τον μεγάλο Συνθέτη,μέσα σέ μιά ερμηνεία κρυστάλλινη πού όμοιά της δύσκολα συνανταμε αλλού..

51XPN0CZ56L._SL500_AA240_.jpg
 

Δημοκηδής

Supreme Member
23 June 2006
9,114
+1000

μας πήδηξε την ψυχολογία μας πάλι φθινοπωριάτικα ο κύριος Ρίχτερ ... νάναι καλά εκεί που είναι... και ελπίζω να μου συγχώρεσε τον βήχα μου σε εκείνο, από τα τελευταία του, ρεσιτάλ στο Αμβούργο ....
 

Δημοκηδής

Supreme Member
23 June 2006
9,114
αχαχα, γιαυτό το έγραψα βρε κουφ... άλες για να ζηλέψετε ... μόνο εγώ θα ζηλεύω τις μουσικές γνώσεις σας και τις δισκοθηκάρες σας ; :grinning-smiley-043
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Αrtur Schnabel plays Schubert.

αχαχα, γιαυτό το έγραψα βρε κουφ... άλες για να ζηλέψετε ... μόνο εγώ θα ζηλεύω τις μουσικές γνώσεις σας και τις δισκοθηκάρες σας ; :grinning-smiley-043

Σιγά βρέ ..Παραπονιάρη
Το Καζαντζίδικο άχ,δεν φευγει απο μέσα σου:flipout::flipout:
Αμ αλλοιώς δεν θα υποστήριζες την Ομάδα που υποστηρίζεις.:BDGBGDB55:

Σιγά βρέ Πτωχέ και Πένητα,που έχεις μονον τό Adagio τού Αlbinoni.:flipout::flipout:
-bye-:grinning-smiley-043
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
16,200
Μεσευρώπη
Ακούω αυτή τη στιγμή τον Clifford Curzon να ερμηνεύει την D 960. Τον Schnabel δεν τον έχω ακούσει για να μπορώ να εκφέρω γνώμη, αλλα σε σύγκριση με τον Richter ο Curzon είναι πιό ανάλαφρος, πιό Βιεννέζος. Η ερμηνεία του είναι πιό βατή, λιγότερο μελαγχολική και βαριά από του Ρώσου. Γενικά ο Richter είναι απαιτητικός ερμηνευτής, δεν είναι εύκολο να τον ακολουθείς, όσο και να τον θαυμάζω δε μπορώ να πω ότι τον αγαπάω τόσο, όσο αγαπάω άλλους πιανίστες (π.χ τον Rubinstein) που δε σίγουρα δε φτάνουν τόσο βαθιά στην ερμηνεία ενός κομματιού.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
16,200
Μεσευρώπη
με βάλατε στο λούκι με τις σονάτες του Schubert. Αγόρασα τις D 958 και D 960 με τον Schnabel και όλες τις σονάτες με τον Kempff. Δύσκολο να διαλέξεις ανάμεσα στους δύο. Περιέργως η ερμηνεία του Schnabel είναι πιό ξερή, πιό "τευτονική" (αν και ήταν Πολωνός). Ο Kempff πάλι είναι λίγο πιό αισθαντικός, βάζει στο Σούμπερτ λίγο από αυτό το βιεννέζικο ζαχαρένιο συναισθηματισμό που ακούμε κάθε πρωτοχρονιά στην ΕΤ1. Κατά παράξενο τρόπο με τη μέθοδο αυτή ο Schubert μοιάζει πολύ με Beethoven! Άντε βγάλε άκρη...
 
17 June 2006
14,352
Kώστα, χρειάζεσαι οπωσδήποτε και την D.959.
To Andantino της είναι από τα καλύτερα πράγματα που έγραψε ποτέ ο Σούμπερτ.
Η καλύτερη εκδοχή που έχω ακούσει προσωπικά, και στις 3 τελευταίες Σονάτες του, είναι αυτή του Πολλινι στην DG.
Συμπεριλαμβάνει και τα 3 ανεμοδαρμένα klavierstucke D.946.
Συν το Alegretto D.915.
Διπλό CD σε μειωμένη τιμή.
Ποίημα.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
16,200
Μεσευρώπη
Kώστα, χρειάζεσαι οπωσδήποτε και την D.959.
To Andantino της είναι από τα καλύτερα πράγματα που έγραψε ποτέ ο Σούμπερτ.
Η καλύτερη εκδοχή που έχω ακούσει προσωπικά, και στις 3 τελευταίες Σονάτες του, είναι αυτή του Πολλινι στην DG.
Συμπεριλαμβάνει και τα 3 ανεμοδαρμένα klavierstucke D.946.
Συν το Alegretto D.915.
Διπλό CD σε μειωμένη τιμή.
Ποίημα.

Μα την έχω με τον Kempff μπρε! Δε με διαβάζεις;Όντως, απίστευτο κομμάτι.
 
Υπάρχει πολύ σκοτάδι στον ύστερο Σούμπερτ και είναι μοναδικός ο τρόπος που το μετασχηματίζει με την εκπληκτική λυρική του ευαισθησία και μελωδική ικανότητα. Στην 959 το andantino μας έρχεται από άλλο κόσμο. Οι παύσεις όμως στο τελευταίο μέρος, παγώνουν το αίμα.

Την παγωνιά του - υπαρξιακού - κενού κρύβει και τη 960 στο αργό της μέρος. Και δεν έχω ακούσει κανέναν άλλον να το παίζει καλύτερα από τον Ρίχτερ, στο δίσκο κελεπούρι της Regis που ανέφερε ο Σπύρος στην πρώτη σελίδα. Όσοι έχουν δει μάλιστα και το ντοκιμαντέρ του Monsaingeon μπορεί να θυμούνται την αρχή του, με τα πλάνα στα παγωμένα ρωσικά χωριά και το Ρίχτερ να κατεβαίνει με χάρη μια χιονισμένη σκάλα σε ένα παγωμένο πάρκο, όλα αυτά με τη συνοδεία του αργού μέρους της 960. Εκπληκτικό!
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
16,200
Μεσευρώπη
Ωχ :bang: δίκιο έχεις...:popcorn:
Αγχώθηκα τόσο πολύ προς στιγμήν. Λέω "δεν έχει την D. 959;" :speechless-smiley-0

Τελικά την έχω και με τον Schnabel!:stupid:Ξανακοίταξα το διπλό βινύλιο που έχω και διαπίστωσα ότι δεν περιέχει την D958 αλλά την D959:bang: Μετά από προσεκτική εξέταση διαπίστωσα ότι έχει όλη τη μουσική του διπλού CD που παρουσιάζει ο Σπύρος! Μάλλον πρέπει να σταματήσω να ακούω μουσική με χαμηλωμένα φώτα.:D