Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Αστρικές εβδομάδες... [Van Morrison]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1057656056" data-attributes="member: 30418"><p><h3>"Van the Man"</h3><p>O <strong>Van Morrison</strong> γεννήθηκε στις 31 Αυγούστου 1945 στο Μπέλφαστ, της Βόρειας Ιρλανδίας. Σύντομα ανέπτυξε ένα ενδιαφέρον για την τζαζ και το μπλουζ και έπαιξε κιθάρα και σοπράνο σαξόφωνο με διάφορα τοπικά ημι-επαγγελματικά γκρουπ, συμπεριλαμβανομένων των κάντρι-ρόκερς <em>Deanie Sands and The Javelins</em>. Το 1961 περιόδευσε τη Βρετανία και την Ευρώπη με ένα τοπικό R&B γκρουπ, τους <em>Monarchs</em>, πριν από τον σχηματισμό των <strong>Them</strong> με μερικούς παλιούς συμμαθητές και ορισμένα μέλη των <em>Monarchs</em> στα τέλη του 1963.</p><p>Το 1967, ο Morrison άφησε τους <em>Them</em> και επέστρεψε στο Μπέλφαστ σε μια καταθλιπτική κατάσταση. Αυτή ωστόσο εξαλείφθηκε όταν ο παραγωγός <strong>Bertie Berns</strong> (είχε συνεργαστεί με τον <em>Morrison</em> και τους <em>Them</em>) του έστειλε ένα αεροπορικό εισιτήριο και τον κάλεσε στη Νέα Υόρκη για να ηχογραφήσει τέσσερα σινγκλ. Το πρώτο από αυτά, το κλασικό "<strong>Brown-Eyed Girl</strong>", έφτασε το No 10 στα τσαρτ των ΗΠΑ. Στη συνέχεια ο Berns κυκλοφόρησε ένα ολόκληρο άλμπουμ με υλικό του <em>Morrison</em>, το <strong><span style="color: Dodgerblue">Blowin' Your Mind</span></strong>, χωρίς ο καλλιτέχνης να το γνωρίζει. Το μεγαλύτερο μέρος του υλικού σ' αυτό το άλμπουμ επανεμφανίστηκε αργότερα στη συλλογή <strong><span style="color: Dodgerblue">T.B. Sheets</span></strong> (1973). Λίγους μήνες αργότερα ο <em>Berns</em> πέθανε από καρδιακή προσβολή και ο <em>Morrison</em> ήταν ελεύθερος να διαπραγματευτεί ένα νέο δισκογραφικό συμβόλαιο. Τελικά ήταν η <em>Warner Brothers</em> που υπέγραψε.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]127555[/ATTACH]</p><p></p><p>Το επόμενο άλμπουμ του, <strong><span style="color: Dodgerblue">Astral Weeks</span></strong> (1968), υποδηλώνει μια απότομη αλλαγή της μουσικής του κατεύθυνσης. Η προηγούμενη δουλειά του ήταν βασισμένη στο R&B, αλλά αυτό περιείχε πολύ διακριτικό υλικό. Ηχογραφημένο μέσα σε 48 ώρες στη Νέα Υόρκη, οι στίχοι είναι γεμάτοι από ρομαντισμό και συναίσθημα και η μουσική ήταν ένα φόντο, λεπτής υφής, με απαλές κιθάρες, φλάουτο, σαξόφωνο και τύμπανα, για τα ιδιαίτερα φωνητικά του <em>Morrison</em>. Το άλμπουμ απέτυχε να αποφέρει ένα χιτ σινγκλ και οι πωλήσεις ήταν αρχικά χαμηλές. Ποτέ δεν μπήκε στα άλμπουμ τσαρτ και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, αλλά εκ των υστέρων, δικαίως, θεωρείται σαν ένα από τα κορυφαία άλμπουμ του ροκ.</p><p></p><p>Το επακόλουθο άλμπουμ, <strong><span style="color: Dodgerblue">Moondance</span></strong> (1970), ήταν ένα αποτελεσματικό κράμα της προηγούμενης R&B δουλειάς του και του "λεπτότερου" ήχου, του <em>Astral Weeks</em>. Ανέβηκε στο Νο 32, γίνοντας το πρώτο του χιτ άλμπουμ στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο Νο 29 στις ΗΠΑ. Θα προκύψει επίσης και το σινγκλ "<strong>Come Running</strong>".</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]127556[/ATTACH]</p><p></p><p>Το, επίσης του 1970, άλμπουμ <strong><span style="color: Dodgerblue">His Band And The Street Choir</span></strong> κατάφερε να φτάσει το No 32 στις ΗΠΑ και παρείχε το χιτ σινγκλ, "<strong>Domino</strong>". Αντίθετα το <strong><span style="color: Dodgerblue">Tupelo Honey</span></strong>, του 1971, μια συλλογή τραγουδιών αγάπης για τη γυναίκα του <em>Janet Planet</em>, σηματοδότησε μια επιστροφή σε κορυφαία φόρμα, φτάνοντας το No 27 στην Αμερική. Πριν την κυκλοφορία του, ο <em>Morrison</em> σχημάτισε την ενδεκαμελή <em>Caledonia Soul Orchestra</em>, που περιελάμβανε τον κιθαρίστα <em>John Platania</em>, ο οποίος έγινε ζωτικής σημασίας για το στούντιο έργο του και ένα κουαρτέτο εγχόρδων. Επίσης μέσα στο 1971, είχε τρία μικρότερα αμερικάνικα χιτ σινγκλ, τα "<strong>Blue Money</strong>", "<strong>Call Me Up In Dreamland</strong>" και "<strong>Wild Night</strong>". Η δύναμη του υλικού σ' αυτό το άλμπουμ αποδεικνύεται από τον αριθμό των καλλιτεχνών που διασκεύασαν τα τραγούδια του: <em>Martha Reeves</em> ("<em>Wild Night</em>"), <em>Richie Havens</em> ("<em>Tupelo Honey</em>") και <em>Dusty Springfield</em> και <em>Jackie DeShannon</em> ("<em>I Wanna Roo You</em>"). Επίσης το 1971, συν-έγραψε το "<strong>4% Pantomime</strong>" με τους <em>Band</em> και τραγούδησε με τον <em>Robbie Robertson</em> στο <em>Cahoots</em>.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]127557[/ATTACH]</p><p></p><p>Το <strong><span style="color: Dodgerblue">St. Dominic's Preview</span></strong> (1972) ήταν άλλο ένα από τα καλύτερα άλμπουμ του. Ανέβηκε στο Νο 15 στις ΗΠΑ και πέρασε τρεις μήνες στα τσαρτ. Η φωνητική απόδοση στο "<strong>Listen To The Lion</strong>" ήταν συγκλονιστική και το ζωντανό αφιέρωμά του στον σόουλ τραγουδιστή <em>Jackie Wilson</em>, "<strong>Jackie Wilson Said (I'm in Heaven When You Smile)</strong>", κυκλοφόρησε σε 45άρι και του έδωσε ακόμα ένα αμερικάνικο χιτ.</p><p></p><p>Το <strong><span style="color: Dodgerblue">Hard Nose The Highway</span></strong> (1973) ήταν λιγότερο συνεπές, αλλά το ώριμο δεκάλεπτο "<strong>Autumn Song</strong>" ήταν ένα πραγματικό κατόρθωμα με, δυστυχώς, μερικά από τα άλλα κομμάτια να υστερούν δίπλα του. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποδείχθηκε το καλύτερο σε πωλήσεις άλμπουμ του, φτάνοντας το No 22.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]127558[/ATTACH]</p><p></p><p>Από το 1973, ωστόσο η ιδιωτική ζωή του <em>Morrison</em> ήταν σε αναταραχή. Αφού χώρισε, επέστρεψε στην πατρίδα του την Ιρλανδία, από τη Δυτική Ακτή, όπου είχε εγκατασταθεί το 1971. Τα έντονα προσωπικά τραγούδια που έγραψε μετά την επιστροφή του εμφανίστηκαν στο άλμπουμ, <strong><span style="color: Dodgerblue">Veedon Fleece</span></strong>, που κυκλοφόρησε το επόμενο έτος. Ένα από τα καλύτερά του, πήγε αρκετά καλά εμπορικά, φτάνοντας το No 41 στο Ηνωμ. Βασίλειο και το No 53 στις ΗΠΑ.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]127559[/ATTACH]</p><p></p><p>Οι πολύ διάσημες ζωντανές εμφανίσεις του ήταν καλά αποτυπωμένες στο διπλό ζωντανό άλμπουμ, <strong><span style="color: Dodgerblue">It's Too Late To Stop Now</span></strong> (1974), που βρήκε τον <em>Morrison</em> και την <em>Caledonia Soul Orchestra</em> σε άριστη κατάσταση. Ήταν επομένως κάτι σαν έκπληξη όταν ο <em>Morrison</em> επέλεξε να διαλύσει την ορχήστρα τον Μάρτιο του 1974 και να περιοδεύσει στην Ευρώπη με μια πενταμελή μπάντα.</p><p></p><p>Τα μέσα της δεκαετίας του '70 ήταν σίγουρα μια κάμψη στην καριέρα του <em>Morrison</em>, αλλά επέστρεψε ανανεωμένος προς το τέλος της δεκαετίας. Σήμερα παραμένει εξαιρετικά δημοφιλής, μ' ένα πολύ μεγάλο και πιστό κοινό. Από τις παλαιότερες ηχογραφήσεις του, τα <em>Astral Weeks</em> και <em>Moondance</em> συνιστώνται ιδιαίτερα και προσπαθήστε να ακούσετε το "<em>Autumn Song</em>", εάν δεν το έχετε κάνει ήδη... (πηγή: <em>Tapestry of Delights - Vernon Joynson</em>)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1057656056, member: 30418"] [HEADING=2]"Van the Man"[/HEADING] O [B]Van Morrison[/B] γεννήθηκε στις 31 Αυγούστου 1945 στο Μπέλφαστ, της Βόρειας Ιρλανδίας. Σύντομα ανέπτυξε ένα ενδιαφέρον για την τζαζ και το μπλουζ και έπαιξε κιθάρα και σοπράνο σαξόφωνο με διάφορα τοπικά ημι-επαγγελματικά γκρουπ, συμπεριλαμβανομένων των κάντρι-ρόκερς [I]Deanie Sands and The Javelins[/I]. Το 1961 περιόδευσε τη Βρετανία και την Ευρώπη με ένα τοπικό R&B γκρουπ, τους [I]Monarchs[/I], πριν από τον σχηματισμό των [B]Them[/B] με μερικούς παλιούς συμμαθητές και ορισμένα μέλη των [I]Monarchs[/I] στα τέλη του 1963. Το 1967, ο Morrison άφησε τους [I]Them[/I] και επέστρεψε στο Μπέλφαστ σε μια καταθλιπτική κατάσταση. Αυτή ωστόσο εξαλείφθηκε όταν ο παραγωγός [B]Bertie Berns[/B] (είχε συνεργαστεί με τον [I]Morrison[/I] και τους [I]Them[/I]) του έστειλε ένα αεροπορικό εισιτήριο και τον κάλεσε στη Νέα Υόρκη για να ηχογραφήσει τέσσερα σινγκλ. Το πρώτο από αυτά, το κλασικό "[B]Brown-Eyed Girl[/B]", έφτασε το No 10 στα τσαρτ των ΗΠΑ. Στη συνέχεια ο Berns κυκλοφόρησε ένα ολόκληρο άλμπουμ με υλικό του [I]Morrison[/I], το [B][COLOR=Dodgerblue]Blowin' Your Mind[/COLOR][/B], χωρίς ο καλλιτέχνης να το γνωρίζει. Το μεγαλύτερο μέρος του υλικού σ' αυτό το άλμπουμ επανεμφανίστηκε αργότερα στη συλλογή [B][COLOR=Dodgerblue]T.B. Sheets[/COLOR][/B] (1973). Λίγους μήνες αργότερα ο [I]Berns[/I] πέθανε από καρδιακή προσβολή και ο [I]Morrison[/I] ήταν ελεύθερος να διαπραγματευτεί ένα νέο δισκογραφικό συμβόλαιο. Τελικά ήταν η [I]Warner Brothers[/I] που υπέγραψε. [CENTER][ATTACH=CONFIG]127555._xfImport[/ATTACH][/CENTER] Το επόμενο άλμπουμ του, [B][COLOR=Dodgerblue]Astral Weeks[/COLOR][/B] (1968), υποδηλώνει μια απότομη αλλαγή της μουσικής του κατεύθυνσης. Η προηγούμενη δουλειά του ήταν βασισμένη στο R&B, αλλά αυτό περιείχε πολύ διακριτικό υλικό. Ηχογραφημένο μέσα σε 48 ώρες στη Νέα Υόρκη, οι στίχοι είναι γεμάτοι από ρομαντισμό και συναίσθημα και η μουσική ήταν ένα φόντο, λεπτής υφής, με απαλές κιθάρες, φλάουτο, σαξόφωνο και τύμπανα, για τα ιδιαίτερα φωνητικά του [I]Morrison[/I]. Το άλμπουμ απέτυχε να αποφέρει ένα χιτ σινγκλ και οι πωλήσεις ήταν αρχικά χαμηλές. Ποτέ δεν μπήκε στα άλμπουμ τσαρτ και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, αλλά εκ των υστέρων, δικαίως, θεωρείται σαν ένα από τα κορυφαία άλμπουμ του ροκ. Το επακόλουθο άλμπουμ, [B][COLOR=Dodgerblue]Moondance[/COLOR][/B] (1970), ήταν ένα αποτελεσματικό κράμα της προηγούμενης R&B δουλειάς του και του "λεπτότερου" ήχου, του [I]Astral Weeks[/I]. Ανέβηκε στο Νο 32, γίνοντας το πρώτο του χιτ άλμπουμ στο Ηνωμένο Βασίλειο και στο Νο 29 στις ΗΠΑ. Θα προκύψει επίσης και το σινγκλ "[B]Come Running[/B]". [CENTER][ATTACH=CONFIG]127556._xfImport[/ATTACH][/CENTER] Το, επίσης του 1970, άλμπουμ [B][COLOR=Dodgerblue]His Band And The Street Choir[/COLOR][/B] κατάφερε να φτάσει το No 32 στις ΗΠΑ και παρείχε το χιτ σινγκλ, "[B]Domino[/B]". Αντίθετα το [B][COLOR=Dodgerblue]Tupelo Honey[/COLOR][/B], του 1971, μια συλλογή τραγουδιών αγάπης για τη γυναίκα του [I]Janet Planet[/I], σηματοδότησε μια επιστροφή σε κορυφαία φόρμα, φτάνοντας το No 27 στην Αμερική. Πριν την κυκλοφορία του, ο [I]Morrison[/I] σχημάτισε την ενδεκαμελή [I]Caledonia Soul Orchestra[/I], που περιελάμβανε τον κιθαρίστα [I]John Platania[/I], ο οποίος έγινε ζωτικής σημασίας για το στούντιο έργο του και ένα κουαρτέτο εγχόρδων. Επίσης μέσα στο 1971, είχε τρία μικρότερα αμερικάνικα χιτ σινγκλ, τα "[B]Blue Money[/B]", "[B]Call Me Up In Dreamland[/B]" και "[B]Wild Night[/B]". Η δύναμη του υλικού σ' αυτό το άλμπουμ αποδεικνύεται από τον αριθμό των καλλιτεχνών που διασκεύασαν τα τραγούδια του: [I]Martha Reeves[/I] ("[I]Wild Night[/I]"), [I]Richie Havens[/I] ("[I]Tupelo Honey[/I]") και [I]Dusty Springfield[/I] και [I]Jackie DeShannon[/I] ("[I]I Wanna Roo You[/I]"). Επίσης το 1971, συν-έγραψε το "[B]4% Pantomime[/B]" με τους [I]Band[/I] και τραγούδησε με τον [I]Robbie Robertson[/I] στο [I]Cahoots[/I]. [CENTER][ATTACH=CONFIG]127557._xfImport[/ATTACH][/CENTER] Το [B][COLOR=Dodgerblue]St. Dominic's Preview[/COLOR][/B] (1972) ήταν άλλο ένα από τα καλύτερα άλμπουμ του. Ανέβηκε στο Νο 15 στις ΗΠΑ και πέρασε τρεις μήνες στα τσαρτ. Η φωνητική απόδοση στο "[B]Listen To The Lion[/B]" ήταν συγκλονιστική και το ζωντανό αφιέρωμά του στον σόουλ τραγουδιστή [I]Jackie Wilson[/I], "[B]Jackie Wilson Said (I'm in Heaven When You Smile)[/B]", κυκλοφόρησε σε 45άρι και του έδωσε ακόμα ένα αμερικάνικο χιτ. Το [B][COLOR=Dodgerblue]Hard Nose The Highway[/COLOR][/B] (1973) ήταν λιγότερο συνεπές, αλλά το ώριμο δεκάλεπτο "[B]Autumn Song[/B]" ήταν ένα πραγματικό κατόρθωμα με, δυστυχώς, μερικά από τα άλλα κομμάτια να υστερούν δίπλα του. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποδείχθηκε το καλύτερο σε πωλήσεις άλμπουμ του, φτάνοντας το No 22. [CENTER][ATTACH=CONFIG]127558._xfImport[/ATTACH][/CENTER] Από το 1973, ωστόσο η ιδιωτική ζωή του [I]Morrison[/I] ήταν σε αναταραχή. Αφού χώρισε, επέστρεψε στην πατρίδα του την Ιρλανδία, από τη Δυτική Ακτή, όπου είχε εγκατασταθεί το 1971. Τα έντονα προσωπικά τραγούδια που έγραψε μετά την επιστροφή του εμφανίστηκαν στο άλμπουμ, [B][COLOR=Dodgerblue]Veedon Fleece[/COLOR][/B], που κυκλοφόρησε το επόμενο έτος. Ένα από τα καλύτερά του, πήγε αρκετά καλά εμπορικά, φτάνοντας το No 41 στο Ηνωμ. Βασίλειο και το No 53 στις ΗΠΑ. [CENTER][ATTACH=CONFIG]127559._xfImport[/ATTACH][/CENTER] Οι πολύ διάσημες ζωντανές εμφανίσεις του ήταν καλά αποτυπωμένες στο διπλό ζωντανό άλμπουμ, [B][COLOR=Dodgerblue]It's Too Late To Stop Now[/COLOR][/B] (1974), που βρήκε τον [I]Morrison[/I] και την [I]Caledonia Soul Orchestra[/I] σε άριστη κατάσταση. Ήταν επομένως κάτι σαν έκπληξη όταν ο [I]Morrison[/I] επέλεξε να διαλύσει την ορχήστρα τον Μάρτιο του 1974 και να περιοδεύσει στην Ευρώπη με μια πενταμελή μπάντα. Τα μέσα της δεκαετίας του '70 ήταν σίγουρα μια κάμψη στην καριέρα του [I]Morrison[/I], αλλά επέστρεψε ανανεωμένος προς το τέλος της δεκαετίας. Σήμερα παραμένει εξαιρετικά δημοφιλής, μ' ένα πολύ μεγάλο και πιστό κοινό. Από τις παλαιότερες ηχογραφήσεις του, τα [I]Astral Weeks[/I] και [I]Moondance[/I] συνιστώνται ιδιαίτερα και προσπαθήστε να ακούσετε το "[I]Autumn Song[/I]", εάν δεν το έχετε κάνει ήδη... (πηγή: [I]Tapestry of Delights - Vernon Joynson[/I]) [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Αστρικές εβδομάδες... [Van Morrison]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…