Chroma Key - Τρύπημα χρώματος

evanfotis

Supreme Member
26 March 2008
3,769
Ok,
ενα παλιό αλλά καλό αρθρο απο το κορυφαίο fxGuide που εξηγεί την ιστορια του "ξετρυπήματος" και ο βασικός λόγος η σύνθεση με διαφορετικό φόντο περιβάλλον πίσω απο τους χαρακτήρες.
Πώς γίνοταν αναλογικά και πώς ψηφιακά, οπου και πάλι πρωτοπόρος ο Ελληνικής καταγωγής Petro Vlahos εθεσε τα θεμέλια για τα συστηματα που χρησιμοποιούνται απο το Hollywood τόσα χρόνια ιδρύοντας την Ultimatte και τον αλγόριθμο του ξετρυπήματος.

https://www.fxguide.com/fxfeatured/art_of_keying/

Εξηγει τη διαφορά χρήσης μπλέ ηπράσινου και πιο και γιατί προτιμάται και πού (ισως να κάνουμε ξεχωρο ποστ για αυτο;)
και αναλύει τις διαφορές μεταξυ των κυρίων keyers της αγοράς.

Πλέον παντού παραλλαγές και δωρέαν πολλές εφαρμογές OBS, Zoom κλπ διαθέτουν τέτοια "μηχανή" μεσα τους.

Αρκεί να υπάχει σχετικά καλό σετάρισμα, φωτισμός και στήσιμο μπορουε να αναλύσουμε σε επόμενο post.
 

evanfotis

Supreme Member
26 March 2008
3,769
Εδώ μια αναλυτικότηατη σειρά πάνω στο ίδιο θέμα, πρακτικά, για όσους χρησιμοποιούν After effects, λιγο advanced βεβαια, αν και η φιλοσοφία και λειτουργίες ισχύουν παντού απο τον εξαιρετικό Chris Zwar. Απευθύνεται σε όσουν θα κάτσουν να διαβάσουν. δεν ειναι 3 λεπτών video tutorial.
https://www.provideocoalition.com/advanced-keying-with-after-effects-part-1/
https://www.provideocoalition.com/r...etter-results-by-pre-processing-your-footage/
https://www.provideocoalition.com/advanced-keying-with-after-effects-part-3/
https://www.provideocoalition.com/advanced-keying-with-after-effects-part-4/
https://www.provideocoalition.com/advanced-keying-with-after-effects-part-5/
 

evanfotis

Supreme Member
26 March 2008
3,769
Σχετικά με το φωτισμό που ανέφερα πιο πάνω:
Γενικά όσο καλύτερη προετοιμασία στο γύρισμα, γλυτώνει κόπο μετα στον υπολογιστή ή στον hardware keyer.

  • Χρειάζεται ομοιομορφος φωτισμός και κορεσμός στο φόντο.
  • Θελουμε καλό τεντωμα στο πανί για αποφυγή ζαρών.
  • Ο ηθοποιός να έχει διαφορετικό φωτισμό απο το φόντο.
  • Απόσταση απο το φόντο (προπαθούμε δυο μετρα και άνω)για να μη ριχνει σκιές πάνω, για να αποφέυγουμε Color Spill (διαχυση του χρωματος ου φόντου πάνω στο θεμα) που συνήθως με πράσινο συμβαίνει.
  • Καλό να έχει μια "κοντρα" φώς απο πισω να δημιουργεί σιλουετα και να ξεχωρίζει απο το φόντο, αν και εξαρτάται απο τη περίσταση, μπορεί να λειτουργει χειρότερα αυτο.
  • Το φόντο ενα στοπ πιο σκοτεινό απο τον ηθοποιό.
 

evanfotis

Supreme Member
26 March 2008
3,769
Για να σπάσουμε το πολύ διάβασμα, ενα βιντεακι με DIY φωτισμό, που ειναι το πιο βασικό σταδιο για να επιτευχθει καλό τρύπημα.
Η χρήση ενός εργαλείου False Color που υπάρχουν σε κινητά ή και σε πιο επαγγεματικές κάμερες, βοηθά πολύ να διακρίνουμε αν ο φωτισμός ειναι ομοιόμορφος και να τον ρυθμίσουμε.

 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
14,327
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Μπράβο παιδιά πολύ ενδιαφερουσα η τεχνική !

θα την μελετήσω όσονούπω αρχίσω και ασχολούμε σοβαρά με το βίντεο. :a0210: