Διαγνωστικό δυσλειτουργιών αυτοκινήτου / OBD II error code reader.

ΑποστόληςΠ

AVClub Addicted Member
9 August 2018
1,359
Πειραιάς
Καλησπέρα μάστορες.

Ανεβάζω αυτό το θέμα γιατί αν και δεν αφορά κατασκευές παραμένει μαστόρεμα και κυρίως επειδή ευελπιστώ να βοηθήσει κάποιους.
Θα ανέβει σε δύο μέρη λόγω περιορισμού στον αριθμό φωτογραφιών που μπορούν να ανέβουν.

Μέρος Α.

Πρώτα απ' όλα δύο παρατηρήσεις που αφορούν γενικότερα το μαστόρεμα του αυτοκινήτου ή της μοτοσυκλέτας.
- Δύσκολο να ξέρουμε τα πάντα για το αυτοκίνητο αλλά ότι ξέρουμε καλό είναι να το ξέρουμε καλά. Το «α! τι κάνει αυτή η βίδα, για να δώ;» καλύτερα να το ξεχάσουμε.
Αν δεν ξέρουμε κάτι ΔΕΝ αχολούμαστε. Καλύτερα να πονέσει η τσέπη μας παρά η ψυχή μας και το σώμα μας.
- Χρησιμοποιούμε το κατάλληλο, αξιόπιστο, σε καλή κατάσταση εργαλείο. Οι σκέψεις του στύλ "αυτή τη 10άρα να την λύσω με το 12άρι σπασμένο πολύγωνο ή να βάλω την πένσα;» απαγορεύεται δια ροπάλου.
Έχουμε; προχωράμε, δεν έχουμε; φεύγουμε. Μια κατεστραμένη ή κλωτσημένη βίδα στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να κρατήσει καθηλωμένο το όχημα μέχρι να αντικατασταθεί.
Όλα αυτά ισχύουν σε μεγαλύτερο βαθμό στις μηχανές (με εξαίρεση ίσως κάποια μεγάλου κυβισμού σκούτερ-διαστημόπλοια) όπου δεν υπάρχει τίποτα περιττό και ακόμα και η παραμικρή βίδα μπορεί να θέσει θέμα ασφάλειας.

Λίγα λόγια για το πρόβλημα.
Σε γενικές γραμμές το τελευταίο διάστημα το αυτοκίνητο εμφάνιζε συμπτώματα τα οποία οφείλονται σε διαφορετικά συστήματα της μηχανής. Την προ-προηγούμενη εβδομάδα άρχισε να ρετάρει και κάποια στιγμή άναψε το λαμπάκι «have engine checked» το οποίο καλό είναι να μην το αγνοούμε.
Αναζήτηση σε φόρουμ, google κ.λ.π. για το τις πταίει και σε μια ομάδα στο facebook προτείνεται ένα κόλπο. Κρατώντας πατημένο το γκάζι και το φρένο βάζουμε το κλειδί στην υποδοχή και το λαμπάκι αναβοσβήνει συγκεκριμένες φορές, «δείχνοντας» τον κωδικό του σφάλματος. Αποτυχία 100%. Εκτός του ότι τα σήματα δεν ήταν ευδιάκριτα, τα πιθανά error codes ήταν αλλού για αλλού. Το ένα έδειχνε πρόβλημα στο κύκλωμα ψύξης και το άλλο τους μισούς αισθητήρες το αυτοκινήτου, ενώ εμένα τα συμπτώματα μου «μύριζαν» σύστημα τροφοδοσίας/ανάφλεξης. Τρία πουλάκια...
Παρ' όλα αυτά το αναφέρω γιατί σε άλλο αυτοκίνητο πιθανόν να είναι αξιόπιστος αυτός ο τρόπος απασφαλμάτωσης και είναι και εύκολος. Ίσως σε κάθε αυτοκίνητο να είναι διαφορετικός ο τρόπος που το ωθείς να σου εμφανίσει τις δυσλειτουργίες.

Επομένες λύσεις, συνεργείο ή εξονυχιστικό ψάξιμο. Εκεί λοιπόν μου μπήκε η ιδέα να αγοράσω ένα OBD II error code reader.
Μετά από σχετική αναζήτηση κατέληξα σε αυτό: https://www.a-store.gr/index.php?ro...BfdHlwZSI6IndlYiIsImNwIjoiZiIsInRhZ3MiOiIifV0
Ακόμα κι αν δεν βρεθεί άκρη για το τρέχων πρόβλημα δεν είναι κακή ιδέα να έχεις ένα τέτοιο εργαλείο. Αν μη τι άλλο είναι πιο δύσκολο να σου πουλήσουν παραμύθι στο συνεργείο.

Το συγκεκριμένο εργαλείο θεωρείτε αξιοπρεπές για ερασιτεχνική χρήση (όπως έγραψα και σε άλλο νήμα, μην προτιμήσετε πολύ φθηνά μηχανήματα. Έχουν αναφερθεί περιπτώσεις όπου ο εγκέφαλος είδε σαν απειλή το reader και κλείδωσε τιμόνια, αναφλέξεις και διάφορα μέρη). Πολλές από τις λειτουργίες του ξεφεύγουν από τις δυνατότητές μας καθώς πρέπει να γνωρίζεις σε βάθος τις λειτουργίες της μηχανής ή/και να έχεις ηλεκτρονικά μηχανήματα.

Εν τάχει με ένα τέτοιο μηχάνημα μπορείς να:
α) βρείς σφάλματα δυσλειτουργίας της μηχανής
β) διαγνώσεις προβλήματα που σχετίζονται με την καύση (καυσαέρια, καταλύτης, αισθητήρες, ηλεκτρικό κύκλωμα καύσης κ.λ.π. κ.λ.π)
γ) να διαγράψεις ξεχασμένα σφάλματα ή προειδοποιήσεις (π.χ. για επικείμενο servce)
δ) να ελέγξεις σε τι κατάσταση βρίσκεται το όχημα σου.
ε) να βρείς κωδικούς αριθμούς του αυτοκινήτου (VIN, CID, CVN).
Σημαντικό. Όταν το συνδέουμε στο όχημα η μηχανή να μη δουλεύει και το κλειδί να μην έχει γυρίσει στο on. Όταν το αποσυνδέουμε επίσης κλείνουμε τη μηχανή, αφαιρούμε το κλειδί, περιμένουμε 10 με 15 δευτερόλεπτα και μετά το αποσυνδέουμε.
Αν ξεχαστούμε δεν τρέχει τίποτα αλλά θα πρέπει να κάνουμε τη διαδικασία από την αρχή σωστά.

Το μενού του είναι απλό και ευδιάκριτο, όμως πριν κάνουμε κάποια επιλογή καλό είναι να περιμένουμε λίγα δευτερόλεπτα καθώς θα πρέπει να διαβάσει ορισμένες ρυθμίσεις.
Περιληπτικά το μενού περιλαμβάνει τα εξής:
- OBDII. Εδώ βλέπουμε τα σφάλματα που έχει καταγράψει το αυτοκίνητο, μπορούμε να τα σβήσουμε, να κάνουμε έλεγχο για την καύση που κάνει το όχημα κ.λ.π.
- I/M. Εδώ βλέπουμε ποιούς ελέγχους μπορεί να πραγματοποιήσει το διαγνωστικό στο αυτοκίνητό μας, ποιούς υποστηρίζει.
- Setup. Ρυθμίσεις της συσκευής, για παράδειγμα γλώσσα - μετρικό σύστημα -ήχοι προειδοποίησης κ.λ.π.
- Lookup. Εδώ μπορούμε να ψάξουμε στην τοπική βάση δεδομένων για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με το σφάλμα που κατέγραψε η συσκευή.
- Review. Συνοπτική απεικόνιση των σφαλμάτων που έχει καταγράψει η συσκευή.
- About. Εδώ βλέπουμε πληροφορίες που έχουν σχέση με την συσκευή - έκδοση λογισμικού, σειριακού αριθμού και άλλα.
Συνίσταται πριν συνδέσουμε την συσκευή στο αυτοκίνητο να έχουμε κάνει μια ενημέρωση από την ιστοσελίδα της εταιρείας, άλλωστε είναι δωρεάν. Ενημέρωση γίνεται αφού συνδέσουμε τη συσκευή σε υπολογιστή, επίσης πανεύκολη διαδικασία με usb cable που παρέχεται.
Επίσης, κάπου μέσα στο μενού υπάρχει μια υποκατηγορία όπου αφού συνδεθείς με υπολογιστή μπορείς να στείλεις δεδομένα στην εταιρεία σχετικά με τα σφάλματα που καταγράφηκαν. Καλό είναι το κάνουμε κι αυτό αν μπορούμε.
Να σημειωθεί πως η πλοήγηση είναι πανεύκολη. Ένα κουμπί enter για αποδοχή, ένα exit για έξοδο και δύο με βέλη για πλοήγηση. Καμμιά φορά απαιτείται συνδυασμός αυτών αλλά τίποτα το τραγικό.

Ζητώντας συγγνώμη εκ των προτέρων για τις φωτογραφίες που δεν είναι οι καλύτερες δυνατές, πάμε να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε.

Πρώτα πρώτα βρίσκουμε που είναι η υποδοχή για το εργαλείο, συνήθως είναι κάπου κοντά στον οδηγό αλλά δεν ξέρω αν είναι απόλυτο αυτό.

X927EN6.jpg

i70sxS2.jpg

0TkU34L.jpg

Xeh5la2.jpg

7s5VUuD.jpg


Αποκτούμε πρόσβαση και με το αυτοκίνητο είναι στο off και το κλειδί εκτός συνδέουμε το reader.

Βάζουμε το κλειδί στο on και επιλέγουμε από το αρχικό μενού το OBD II

6Cwzqxi.jpg


Αφού κάνει λίγο τους ελέγχους που θέλει

lSHmYpj.jpg


επιλέγουμε να δούμε τα σφάλματα που έχουν καταγραφεί.

XZroWO1.jpg

bbgqcfz.jpg

ozKYu2H.jpg


Αν θέλουμε μπορούμε να επιβεβαιώσουμε με τη βάση δεδεομένων με σφάλματα που έχει ο ίδιος ο reader γυρνώντας στην αρχική οθόνη (πατώντας exit) και μπαίνοντας στην επιλογή Lookup.

7DgnHmu.jpg


Με συνδυασμό των πλήκτρων enter και βελών πληκτρολογούμε τον κωδικό σφάλματος που διιαγνώστηκε

nD107qk.jpg

LeIclpp.jpg


και αυτό μας επιβεβαιώνει

ptLd8KB.jpg


Οι κωδικοί έχουν την παρακάτω επεξήγηση:

E1NCutd.jpg


Το δικό μου σφάλμα λοιπόν έχει την ακόλουθη εξήγηση, μπουζί ή/και πολλαπλασιαστής ή/και ηλεκτρονική.
Πρώτη κίνηση λοιπόν, αλλάγή μπουζί. Είναι η πιο φθηνή λύση, έχει μεγάλο ποσοστό επιτυχίας επίλυσης του προβλήματος και δεν το αποφεύγεις. Κάποια στιγμή θα τα αλλάξεις θέλεις - δεν θέλεις.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: mixalio

ΑποστόληςΠ

AVClub Addicted Member
9 August 2018
1,359
Πειραιάς
Μέρος Β.
Ώρα να βρέξουμε κ(_|_)λο.
Βγαίνει το καπάκι, ξεβιδώνει ο πολλαπλασιαστής ο οποίος φεύγει από τη μέση βγάζοντας τις αντίστοιχες φίσες.

wSRoMlv.jpg

LuumHKw.jpg



Ξεβιδώνουμε τα μπουζί τα οποία όντως έχουν το μαύρο τους το χάλι,

rJiBKMe.jpg

bkO8Pqt.jpg

Flyoo8k.jpg


αν και όχι σε βαθμό που να βγάλουν τέτοιο σφάλμα. Θα δείξει.
Βάζουμε τα καινούργια μπουζί

MzNDFVP.jpg


και κλείνουμε τη μηχανή με την αντίστροφη διαδικασία.

ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
- Όταν τα μπουζί είναι εκτός θέσης προσέχουμε να μην πέσει μέσα το παραμικρό. Ένα τέτοιο γεγονός μπορεί να σημαίνει από κάπνα στην εξάτμιση (κλάϊν μάϊν) μέχρι σπασμένη μηχανή.
- Δεν στραβοβιδώνουμε τα μπουζί. Ένα κλωτσημένο σπείρωμα δεν είναι καθόλου καλό μαντάτο. Μπορεί να προκαλέσει μεγάλη ζημιά και ακόμα κι αν το πάρουμε χαμπάρι νωρίς, το άνοιγμα νέου σπειρώματος εκεί μέσα δεν είναι ούτε εύκολο ούτε ανέξοδο. Ένας καλός τρόπος είναι να τα στρέφουμε αριστερόστροφα μέχρι να νοιώσουμε να «κουμπώνουν». Αν η θέση τους είναι δυσπρόσιτη ή το μπουζόκλειδο δεν μας δίνει καλή αίσθηση μπορούμε να τα σφηνώσουμε σε ένα κομμάτι λάστιχο ποτίσματος και να τα βιδώσουμε μέχρι να πιάσουν καλά.
- Σε φίσες και καλώδια σε αυτοκίνητα κάποιων ετών φερόμαστε με σεβασμό. Η πολυκαιρία καθώς και το ζεστό περιβάλλον στο οποίο δουλεύουν τόσα χρόνια τα ξεραίνει και σπάνε εύκολότερα απ' ότι περιμένουμε. Δυστυχώς και αυτά ακινητοποιούν το όχημα.
- Στα μέρη αυτά δεν βιδώνουμε σαν τον Σβαρτζενέκερ. Τις βίδες τις καργάρουμε ίσα - ίσα και τις γυρνάμε ελάχιστα ακόμα. Οι δυνάμεις και οι θερμοκρασίες που αναπτύσονται σε αυτά τα σημεία της μηχανής θα κάνουν την υπόλοιπη δουλειά. Δεν τα αφήνουμε και λάσκα βέβαια...
Προσοχή λοιπόν.

Αφού σιγουρευτούμε ότι όλα έχουν καλώς πάμε πάλι στο διαγνωστικό μας.
Αν θέλουμε διαγράφουμε τα σφάλματα που έχουμε ήδη διαγνώσει, αν όχι δεν αλλάζει κάτι. Εγώ τα διέγραψα οπότε θα δείξω και αυτή τη διαδικασία.
Πάλι από την επιλογή OBD II μπαίνουμε στο υπομενού και επιλέγουμε erase codes.

Xf95yUW.jpg


Σοφά ποιόντες οι κατασκευαστές σκέφτηκαν, «δεν τον ξαναρωτάμε καλύτερα;»

TaWZjvq.jpg


Αν είμαστε σίγουροι πατάμε enter

PvQVh2V.jpg


και τα σφάλματα διαγράφονται.

2LYDTEj.jpg

7ska1aJ.jpg


Εκκινούμε το αυτοκίνητο για να δούμε αν το πρόβλημα διορθώθηκε. Αν θέλουμε επαναλαμβάνουμε τα βήματα από την αρχή.

Αυτή με λίγα λόγια είναι η διαδικασία με την οποία χρησιμοπούμε τις συσκευές αυτές.
Θα επαναλάβω για άλλη μια φορά οτι θέλει μεγάλη προσοχή κατά πόσο ξέρουμε τι κάνουμε, τι εργαλεία χρησιμοποιούμε, με ποιό τρόπο κάνουμε κάτι.

Γιούζ ιτ ατ γιόρ όουν ρίσκ.
 
Last edited:

enduras1

Moderator
Staff member
Εχω χροοοονια ςνα OBD2 reader Bluetooth και το Torque Pro στο κινητο μου για να σκαναρω το Leon μου για σφαλματα αλλα και να εχω και live feed σε παραμετρους και αισθητήρες κατα την οδηγηση.

Με αφορμη ενα θεμα που ειχε ο φιλος Μοαμπης στο Landcruiser του τον παρακινησα να αγοράσει ενα ωστε να τον διευκολύνει και εκεινον.
Δυστυχως επειδη ειχε Ios στο κινητο ,δεν επαιζε το δικο μου πρόγραμμα και ετσι εγκατεστησε καποια αλλα συμβατα.

Ομως δεν παίρνει αρκετη πληροφορηση.
Παιζει επειδη είναι μοντελο 2000 να μην εχει αρκετους αισθητηρες?

Μαλιστα η θυρα του obd δεν εχει ολα τα πινακια επανω. Κάποια ειναι κενα.
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,667
Αθήνα
Μοντέλο 2004 είναι…
Αλλά, όπως λές, ελάχιστες πληροφορίες παίρνω.
Εκτός αν εγώ δεν ξέρω να το δουλέψω.

IMG_7893.pngIMG_7894.pngIMG_7895.png
 
Last edited:

ΑποστόληςΠ

AVClub Addicted Member
9 August 2018
1,359
Πειραιάς
Επειδή είναι μοντέλο του 2004 μπορεί όντως να μην έχει τόσο μεγάλη πληροφόρηση σε σχέση με ένα νεότερο μοντέλο (του 2010 π.χ.) γιατί από κάποιο σημείο και έπειτα έγινε ο πανικός με τις καταγραφικές λειτουργίες των εγκεφάλων - μέχρι τότε κατέγραφαν κάποια "βασικά" στοιχεία.

Πρώτα απ' όλα κάντε update την βάση δεδομένων του reader, ελέγξτε οτι κάνει για το συγκεκριμένο μοντέλο (μάρκα ΚΑΙ χρονιά) και κάντε την εξέταση βήμα-βήμα ακριβώς όπως τα περιγράφει το manual.
Για τα πινάκια δεν γνωρίζω, σε πολλές περιπτώσεις όντως λείπουν pins αλλά η δουλειά γίνεται μια χαρά. Δεν ξέρω αν μπορείς να βρείς άκρη με αυτή τη λογική.


Αν θέλετε μπορώ να σας δώσω το δικό μου για μια «γνώμη» ακόμα.
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,667
Αθήνα
Πρώτα απ' όλα κάντε update την βάση δεδομένων του reader, ελέγξτε οτι κάνει για το συγκεκριμένο μοντέλο (μάρκα ΚΑΙ χρονιά) και κάντε την εξέταση βήμα-βήμα ακριβώς όπως τα περιγράφει το manual.

Όπα… σ’έχασα… :)
Πως θα κάνω το update και για ποιό manual μου λές;
 

ΑποστόληςΠ

AVClub Addicted Member
9 August 2018
1,359
Πειραιάς
Οι συσκευές αυτές έχουν μέσα μια βάση δεδομένων όπου κρατάνε πληροφορίες για τους κωδικούς σφαλμάτων, τις λειτουργίες που διαβάζουν κ.λ.π.
Λογικά αν το συνδέσεις σε υπολογιστή και μπείς στο site του κατασκευαστή θα μπορείς να κατεβάσεις κάποιο αρχείο (ή όπως είναι, online) και να το ενημερώσεις. Ή με κάποιο παρόμοιο τρόπο εν πάσει περιπτώσει.

Manual εννοώ τις πληροφορίες για τον τρόπο που συνδέεται στο αυτοκίνητο και τα βήματα με τα οποία τρέχεις τις λειτουργίες του. Αν δείς τη δική μου διαδικασία έχει συγκεκριμένο τρόπο που μπαίνεις και βλέπεις αυτό που ψάχνεις. Για παράδειγμα πρέπει να συνδεθεί στην υποδοχή με την μηχανή κλειστή, δεν πρέπει καν να έχεις γυρίσει τη μίζα στο on και μετά πρέπει να περιμένεις να φορτώσει κάποιες πληροφορίες για «δική» του χρήση, αλλιώς παραλείπει το αρχικό μενού και δεν μου βγάζει την επιλογή read codes - οπότε πρέπει να τα κάνω όλα από την αρχή.
Δεν λέω οτι έχεις κάνει λάθη, λέω μήπως σου διέφυγε κάτι και παρέλειψες κάποιο στάδιο.
 
Last edited:

japetus

Senior Member
22 March 2011
409
Τα bluetooth μηχανάκια δεν παίρνουν καποιου είδους update, καθώς είναι απλά interfaces, η όλη δουλειά γίνεται στο πρόγραμμα του κινητού. Εκείνο, ανάλογα με το ποιο χρησιμοποιείς είτε αναβαθμίζεται από μόνο του περιοδικά είτε ψάχνει κωδικούς σφάλματος live από ίντερνετ.
Λίγη προσοχή μόνο με αυτά, καθώς έχω χρόνια ένα στο δικό μου. Το αυτοκίνητό μου έβγαλε ένα θέμα στον καταλύτη και δεν θέλησε ποτέ να τον αλλάξω και έτσι μου ανάβει συνεχώς το λαμπάκι. Ήθελα έναν εύκολο τρόπο να το σβήνω κάθε τόσο και έτσι εγκατέστησα ένα τέτοιο bt μόνιμα. Με βόλεψε αφάνταστα μια που με το torque μου δίνει και πολλά άλλα στοιχεία στο κινητό στο ταξίδι. Δυστυχώς όμως, στο αυτοκίνητό μου τουλάχιστον, το καλώδιο που τροφοδοτεί τη θυρα obd είναι συνεχώς συνδεδεμένο στην μπαταρία και έτσι όταν το αυτοκίνητο δεν κινηθεί για κάποιο μεγαλύτερο διάστημα, μου έριχνε την μπαταρία..
 

ΑποστόληςΠ

AVClub Addicted Member
9 August 2018
1,359
Πειραιάς
Μπάμπη, να σου πω την αλήθεια, μάλλον.
Το δικό μου για παράδειγμα λέει ευκρινώς οτι χρησιμεύει για O2 Sensor Test (https://www.ancel.com/products/ancel-ad410) ενώ το δικό σου εκεί βγάζει not ready.
Επίσης, με ξενίζει η μεγάλη διαφορά στην τιμή, το δικό μου στοίχιζε τότε 70 ευρώ. Αυτό μπορεί να μην λέει τίποτα αλλά μπορεί και να είναι ενδεικτικό των δυνατοτήτων των εργαλείων.
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,667
Αθήνα
Εγώ είμαι εντελώς σ´άσχετος απ’αυτά, το πήρα κυρίως για να σβύνω τα check engine από παλιο βενζίνες αφού είχα βαρεθεί να τρέχω στα συνεργεία για να το σβύσω.
Αν όμως, όπως λέει παραπάνω ο @japetus, μου ρίχνει τη μπαταρία θα το σουτάρω.
Άρχισα και φοβάμαι τώρα γιατί εγώ κυκλοφορώ μόνο με το Beverly και το αυτοκίνητο κινείται ελάχιστα και κυρίως όταν φεύγω εκτός Αθηνών.
 

ΑποστόληςΠ

AVClub Addicted Member
9 August 2018
1,359
Πειραιάς
Καλά, μην τρελαίνεσαι κι όλας. Βάζε το μια φορά στα τόσο για να σβήνεις τα μηνύματα και μετά βγάζε το, δεν είναι ανάγκη να τα σβήνες μόλις εμφανιστούν.
Έχε το νου σου πάντως να ελέγχεις οτι όντως είναι μηνύματα που οφείλονται σε κακής ποιότητας βενζίνη, μην είναι κανένα σημαντικότερο και το αγνοήσεις.
Λογικά τα σφάλματα αυτά έχουν συγκεκριμένο κωδικό, ίσως να είναι και ειδικά για το αυτοκίνητό σου. Μάθε τον και οτιδήποτε άλλο άστο να το δει το συνεργείο.
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,667
Αθήνα
Ναι, το καταλαβαίνω αυτό, μέχρι στιγμής εκεί εντοπίζεται το πρόβλημα στο φτωχό μίγμα.
Και πάντα στη βενζίνη, στο αέριο ποτέ.
 

japetus

Senior Member
22 March 2011
409
Εγώ είμαι εντελώς σ´άσχετος απ’αυτά, το πήρα κυρίως για να σβύνω τα check engine από παλιο βενζίνες αφού είχα βαρεθεί να τρέχω στα συνεργεία για να το σβύσω.
Αν όμως, όπως λέει παραπάνω ο @japetus, μου ρίχνει τη μπαταρία θα το σουτάρω.
Άρχισα και φοβάμαι τώρα γιατί εγώ κυκλοφορώ μόνο με το Beverly και το αυτοκίνητο κινείται ελάχιστα και κυρίως όταν φεύγω εκτός Αθηνών.
Δεν είναι σε όλα τα αυτοκίνητα το ίδιο, στα περισσότερα χρειάζεται να γυρίσει το κλειδί στη μηχανή για να τροφοδοτηθεί η θύρα obd.
 
  • Like
Reactions: enduras1

enduras1

Moderator
Staff member
Εγώ είμαι εντελώς σ´άσχετος απ’αυτά, το πήρα κυρίως για να σβύνω τα check engine από παλιο βενζίνες αφού είχα βαρεθεί να τρέχω στα συνεργεία για να το σβύσω.
Αν όμως, όπως λέει παραπάνω ο @japetus, μου ρίχνει τη μπαταρία θα το σουτάρω.
Άρχισα και φοβάμαι τώρα γιατί εγώ κυκλοφορώ μόνο με το Beverly και το αυτοκίνητο κινείται ελάχιστα και κυρίως όταν φεύγω εκτός Αθηνών.
Με σβυστο διακοπτη αν δεν αναβουν τα λαμπακια του εισαι οκ.
Εγω το εχω μονιμα πανω χωρις θεμα.
 

ΑποστόληςΠ

AVClub Addicted Member
9 August 2018
1,359
Πειραιάς
Για κοίτα εδώ μήπως βρείς κάτι και μετά βλέπεις αν μπορείς να το αγοράσεις από αλλού φθηνότερα: https://carvitas.com/car-diagnostics/opel-diagnostics
Λέει πως είναι για Opel.

Κάνε αύξουσα ταξινόμηση κατά τιμή. Μην δείς κάτι διχίλιαρα που έχει και με βρίζεις μετά...:)
 
  • Like
Reactions: osatosa