Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="chris73" data-source="post: 1057238854" data-attributes="member: 46474"><p><strong>ICA</strong></p><p></p><p><u><span style="color: #FF0000">ACHTUNG!!!</span> ακολουθεί μεγάλο επεισόδιο.</u></p><p></p><p>[ATTACH]109262[/ATTACH]</p><p></p><p>Στο προηγούμενο “επεισόδιο” είχε αναφερθεί ο συνωστισμός στον χώρο τον παλιό εκείνο το καιρό στη Γερμανία, που σύντομα οδήγησε σε συγχωνεύσεις εταιριών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση της ICA (Internationale Camera A.-G.) στη Δρέσδη. </p><p></p><p>Οι διαπραγματεύσεις για την δημιουργία της είχαν αρχίσει ήδη κατά την περίοδο της μεγάλης διεθνούς οικονομικής του 1907, από τους τρεις μεγάλους Huttig, Wunsche και Ernemann, ώσπου στις 7 Οκτωβρίου 1909 οι παρακάτω σχημάτισαν τη νέα εταιρία:</p><p>• Huttig AG (Δρέσδη)</p><p>• Dr. Krugener AG (Φρανκφούρτη)</p><p>• Wunsche AG (Reick, περιοχή Δρέσδης)</p><p>• Carl Zeiss Palmos AG (Ιένα, Jena)</p><p>Ενώ το 1912 προσχώρησε και η G. Zulauf & Co. (1895) από τη Ζυρίχη.</p><p></p><p>[ATTACH]109263[/ATTACH]</p><p></p><p>Η Huttig ήταν μία από τις παλαιότερες εταιρίες του τομέα με έτος ίδρυσης το 1862, και το πεντάκτινο αστέρι που αποτελούσε το σήμα της αργότερα υιοθέτησε και η ICA, το οποίο άλλαξε τα πολύ τελευταία χρόνια πριν τη συγχώνευσή της στη Zeiss Ikon to 1926.</p><p></p><p>Ο κύριος Huttig, ξεκίνησε από το Βερολίνο ως ξυλουργός ακριβείας αντιγράφοντας γαλλικές και αγγλικές φωτογραφικές δαγεροτυπίας, αλλά κατασκευάζοντας και μηχανές δικής του σχεδίασης μεταξύ των οποίων και μια από τις πρώτες SLR. Το 1897 στη Δρέσδη πλέον, το εργοστάσιο του απασχολούσε 800 εργαζόμενους και ήταν το μεγαλύτερο της εποχής στη Ευρώπη.</p><p></p><p>[ATTACH]109264[/ATTACH]</p><p></p><p>O Dr. Krugener, που ξεκίνησε ως χημικός στην Agfa, σύντομα οδηγήθηκε από προσωπικό ενδιαφέρον για τη φωτογραφία σε δικές του σχεδιάσεις.</p><p></p><p>[ATTACH]109274[/ATTACH]</p><p></p><p>Το 1885 κατασκεύασε μια πολύ επιτυχημένη μίνι φωτογραφική σε σχήμα βιβλίου ικανότητας 24 “στάσεων” σε μικρές γυάλινες πλάκες, η οποία και άνοιξε το δρόμο για τη δημιουργία της δικής του εταιρίας το 1888. To εργοστάσιο του Dr Krugener στη Φρανκφούρτη διέθετε και τμήμα κατασκευής οπτικών, αλλά δυστυχώς μετά την συγχώνευση οι εκεί εγκαταστάσεις έκλεισαν οριστικά.</p><p></p><p>[ATTACH]109265[/ATTACH]</p><p></p><p>Για την ιστορία η κόρη του Ruth, παντρεύτηκε τον Hugo Schrader, ιδρυτή αργότερα της “Plaubel”.</p><p></p><p>[ATTACH]109266[/ATTACH]</p><p></p><p>Ο Emil Wunsche -έμπορος το επάγγελμα-, είδε την μεγάλη ανάπτυξη του τομέα ως πολύ καλή ευκαιρία, και το 1887 άνοιξε κατάστημα φωτογραφικών στη Δρέσδη. Αρχικά εμπορεύονταν και φωτογραφικές του Huttig μεταξύ άλλων, αλλά βλέποντας την επιτυχία του προαναφερθέντος, καθώς και του Ernemann αποφάσισε να ανοίξει και αυτός το δικό του εργοστάσιο κατασκευής το 1896.</p><p></p><p>Πάντως ο κύριος Emil, φαίνεται πως αν και έμπορος από κούνια, είχε μεγαλύτερο όραμα και πολύ προοδευτικές ιδέες για την εποχή. Το εργοστάσιό του είχε εξοπλισμό της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας και επίσης εστιατόριο, ιατρείο κτλ, πράγματα καθόλου συνηθισμένα στο τέλος του 19ου αιώνα.</p><p></p><p>Έτσι μόλις το 1902, είχε καταφέρει να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία στη Δρέσδη, αλλά ο κύριος Emil ξαφνικά αυτοκτόνησε και τα ηνία ανέλαβε ο συνέταιρός του. </p><p></p><p>Τον καιρό που ακολούθησε ο ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων Huttig, Wunsche και Ernemann ήταν πολύ σκληρός, και η οικονομικοπολιτική κατάσταση δύσκολη, με αποτέλεσμα η εταιρία να προσχωρήσει στο σχήμα της ICA.</p><p></p><p>[ATTACH]109267[/ATTACH]</p><p></p><p>Η μικρή "Aktiengesellschaft Camerawerk Palmos" δημιουργήθηκε το 1900 στο Γκέρλιτζ, ενώ σύντομα –το 1902- απορροφήθηκε από την Carl Zeiss ως θυγατρική. Το 1909 με την προσχώρησή της στην ICA, η Carl Zeiss απέκτησε μετοχές και λόγο στη μεγαλύτερη εταιρία φωτογραφικών της εποχής στην Ευρώπη.</p><p></p><p>Για την ελβετική G. Zulauf & Co. δε βρήκα και πολλά. Να πάντως μία από τις κατασκευές της εκτός μικροσκοπίων κτλ:</p><p>[ATTACH]109268[/ATTACH]</p><p></p><p>Όπως αναφέρθηκε στην αρχή, στις διαπραγματεύσεις για την δημιουργία της ΙCA είχε λάβει μέρος από τα πρώτα στάδια και ο κύριος Ernemann,. Οι άλλοι όμως δεν τον έπαιζαν όπως ήθελε, παραχωρώντας του ρόλο χωρίς μεγάλη επιρροή στο συμβούλιο της νέας εταιρίας. Έτσι τους έριξε ένα φάσκελο συνεχίζοντας μόνος απέναντί τους.</p><p> </p><p>Τα κατάφερε πάντως πολύ καλά, συνεχώς εξελισσόμενος τόσο τεχνικά όσο και οικονομικά, παρά τους δύσκολους καιρούς και τον σκληρό συνασπισμένο ανταγωνισμό.</p><p></p><p>[ATTACH]109269[/ATTACH]</p><p></p><p>Ο πρώην διευθυντής της Huttig, Guido Mengel, ανέλαβε τα ηνία της νέας εταιρίας και δυστυχώς όπως ήταν αναμενόμενο χάθηκαν πάρα πολλές θέσεις εργασίας καθώς έπρεπε να εξορθολογήσει τη παραγωγή. </p><p></p><p>Κάθε πρώην αυτόνομη εταιρία έφερε τις δικές της γραμμές παραγωγής και μοντέλα, αρκετά από τα οποία συνέχισαν και κάτω από το νέο όνομα. Επίσης πολλά νέα μοντέλα σχεδιάστηκαν όπως η μικρή Icarette της παρουσίασης.</p><p></p><p>[ATTACH]109270[/ATTACH]</p><p></p><p>Από τεράστιες επαγγελματικές φωτογραφικές στούντιο, μέχρι και τσέπης για τον ερασιτέχνη ή τον φαντάρο του πρώτου πολέμου (του οποίου την τσέπη και το περιεχόμενο αυτής γλυκοκοιτούσαν όλες οι εταιρίες του κόσμου), και κάθε είδους εξοπλισμός ήταν διαθέσιμος. </p><p></p><p>Η εταιρία επίσης μπήκε και στον χώρο του κινηματογράφου ειδικά όταν γενικός διευθυντής ανέλαβε το 1917 ο Emanuel Goldberg* μετά τον Mengel, αλλά o Ernemann έπαιρνε την «εκδίκησή» του και δεν τους άφηνε να πάρουν κεφάλι στη συγκεκριμένη αγορά.</p><p></p><p>[ATTACH]109271[/ATTACH]</p><p><em>Goldberg 1920</em></p><p></p><p>*O Goldberg, ρώσος εβραϊκής καταγωγής, είχε φύγει από τη Ρωσία λόγω του αυξανόμενου αντισημιτισμού. Αναδείχτηκε σε μεγάλη προσωπικότητα του χώρου στη Γερμανία με πολλές σχεδιάσεις και εφευρέσεις μεταξύ αυτών πολλές για το γερμανικό στρατό στον πρώτο παγκόσμιο, την μικρή κινηματογραφική Kinamo των 35mm και αργότερα τη φωτογραφική Contax που ήταν ανώτερη της Leica. </p><p></p><p>To 1933 τον μάζεψαν οι ναζί, αλλά κατόπιν πιέσεων απελευθερώθηκε σύντομα, για να βρεθεί αρχικά στη Γαλλία και λίγο αργότερα στην Παλαιστίνη. Φυσικά στη Γερμανία “ξεχάστηκε” και κανείς πια δεν ανέφερε το όνομά του όσα και αν είχε προσφέρει στο παρελθόν.</p><p></p><p>Πίσω πάλι στο 1910, η ιστορία ως προς ένα σημείο - ορόσημο στον τομέα της φωτογραφίας ίσως να είχε γραφτεί διαφορετικά, αν ο Mengel είχε δει με άλλο μάτι την επίσκεψη ενός νεαρού στο γραφείο του.</p><p></p><p>[ATTACH]109272[/ATTACH]</p><p><em>Μegel το παιδοβούβαλο</em></p><p></p><p>Ο ασθματικός και μικροκαμωμένος νεαρός προϊστάμενος της Carl Zeiss που προσέγγισε τον θηριώδη και με σιδερένια πυγμή διευθυντή της ICA, του παρουσίασε την κάμερα στην οποία δούλευε καιρό και χρησιμοποιούσε ο ίδιος.</p><p></p><p>Ο Mengel δεν ενθουσιάστηκε καθόλου και τον έστειλε στον αγύριστο. Έτσι ο συνεσταλμένος ασθματικός νεαρός (που και για αυτό τον λόγο ίσως προσπαθούσε να μειώσει των όγκο του φωτογραφικού εξοπλισμού που χρησιμοποιούσε ως χομπίστας) Oskar Barnack, πήρε την εφεύρεσή του υπό μάλης και σύντομα βρήκε αυτιά πρόθημα να των ακούσουν στην Leitz…και τα υπόλοιπα είναι η ιστορία της Leica. </p><p></p><p>[ATTACH]109273[/ATTACH]</p><p><em>Βarnack 1914 αφού είχε γλυτώσει από τον γίγαντα</em></p><p></p><p>Παρά τον πρώτο παγκόσμιο και το μπλοκάρισμα των εξαγωγών η ICA αλλά και άλλες εταιρίες του χώρου στη Γερμανία συνέχυσαν να ευδοκιμούν τηρουμένων των αναλογιών και της κατάστασης.</p><p></p><p>Άγνωστο παραμένει από ποιους ακριβώς προμηθευόταν τους φακούς της μια και η ICA ποτέ δεν κατασκεύασε οπτικά. Σε πολλές περιπτώσεις οι ακριβότερες φωτογραφικές της εξοπλίζονταν με φακούς της Zeiss, αλλά κανείς δεν ξέρει να πει με σιγουριά ποιών κατασκευαστών ήταν οι φακοί με το δικό της όνομα. Πολλοί οι υποψήφιοι πατέρες, και επίσης είναι πιθανό στην εταιρία να γινόταν συναρμολόγηση μόνο οπτικών από τρίτους κατασκευαστές.</p><p></p><p>[ATTACH]109275[/ATTACH]</p><p></p><p>Για την αρίθμηση των φωτογραφικών μηχανών της, η εταιρία χρησιμοποιούσε ένα γράμμα πριν από μία σειρά ψηφίων. Ξεκινώντας από το “A” και προχωρώντας στο “B” κτλ για κάθε 100.000 μονάδες. Το ίδιο σύστημα υιοθέτησε και συνέχισε αργότερα η Zeiss Ikon από το γράμμα L το 1926. Αυτό μας λέει πως παρήχθησαν περίπου 1.100.000 φωτογραφικές σε διάστημα 17 χρόνων. Σίγουρα η παραγωγή δεν θα ήταν ισόποση κάθε χρόνια και ειδικά κατά τον πρώτο παγκόσμιο. Όμως χονδρικά αν υπολογίσουμε 65.000 μηχανές τον χρόνο μπορούμε με αρκετά καλή ακρίβεια να χρονολογήσουμε μια φωτογραφική της εταιρίας. </p><p></p><p>Χρονολόγηση με μεγάλη ακρίβεια μπορεί να γίνει στης φωτογραφικές που φέρουν φακούς της Carl Zeiss και κλείστρα της F. Deckel (αν δεν έχουν αλλαχθεί κάποια στιγμή στο παρελθόν). Ωστόσο μια γρήγορη έρευνα δείχνει πως σταθερά, κλείστρα της παραπάνω εταιρίας έχουν παλαιότερους αριθμούς σειράς σε σχέση με τους φακούς της Zeiss που φέρουν. Αυτό πιστοποιεί κατά κάποιο τρόπο τα γραφόμενα για τη μαζική παραγωγή και στοκάρισμα αυτών.</p><p></p><p>Τελικά το 1926 ήρθε ο καιρός να επαναπροσδιοριστούν τα πράγματα. Και πάλι οι μεγάλες εταιρίες του χώρου άρχισαν διαπραγματεύσεις για την δημιουργία ενός νέου συνασπισμού. Στο τραπέζι ξαναβρέθηκε ο κύριος Ernemann που υποψιάζομαι δεν είχε ξεχάσει ακόμη τι είχε συμβεί σχεδόν 20 χρόνια πριν, αλλά τελικά δέχτηκε να συμμετάσχει στη δημιουργία της Ζeiss Ikon μαζί με τους ΙCA, Goerz και Contessa Nettel.</p><p></p><p>...συνεχίζεται...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chris73, post: 1057238854, member: 46474"] [B]ICA[/B] [U][COLOR="#FF0000"]ACHTUNG!!![/COLOR] ακολουθεί μεγάλο επεισόδιο.[/U] [ATTACH=CONFIG]109262._xfImport[/ATTACH] Στο προηγούμενο “επεισόδιο” είχε αναφερθεί ο συνωστισμός στον χώρο τον παλιό εκείνο το καιρό στη Γερμανία, που σύντομα οδήγησε σε συγχωνεύσεις εταιριών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση της ICA (Internationale Camera A.-G.) στη Δρέσδη. Οι διαπραγματεύσεις για την δημιουργία της είχαν αρχίσει ήδη κατά την περίοδο της μεγάλης διεθνούς οικονομικής του 1907, από τους τρεις μεγάλους Huttig, Wunsche και Ernemann, ώσπου στις 7 Οκτωβρίου 1909 οι παρακάτω σχημάτισαν τη νέα εταιρία: • Huttig AG (Δρέσδη) • Dr. Krugener AG (Φρανκφούρτη) • Wunsche AG (Reick, περιοχή Δρέσδης) • Carl Zeiss Palmos AG (Ιένα, Jena) Ενώ το 1912 προσχώρησε και η G. Zulauf & Co. (1895) από τη Ζυρίχη. [ATTACH=CONFIG]109263._xfImport[/ATTACH] Η Huttig ήταν μία από τις παλαιότερες εταιρίες του τομέα με έτος ίδρυσης το 1862, και το πεντάκτινο αστέρι που αποτελούσε το σήμα της αργότερα υιοθέτησε και η ICA, το οποίο άλλαξε τα πολύ τελευταία χρόνια πριν τη συγχώνευσή της στη Zeiss Ikon to 1926. Ο κύριος Huttig, ξεκίνησε από το Βερολίνο ως ξυλουργός ακριβείας αντιγράφοντας γαλλικές και αγγλικές φωτογραφικές δαγεροτυπίας, αλλά κατασκευάζοντας και μηχανές δικής του σχεδίασης μεταξύ των οποίων και μια από τις πρώτες SLR. Το 1897 στη Δρέσδη πλέον, το εργοστάσιο του απασχολούσε 800 εργαζόμενους και ήταν το μεγαλύτερο της εποχής στη Ευρώπη. [ATTACH=CONFIG]109264._xfImport[/ATTACH] O Dr. Krugener, που ξεκίνησε ως χημικός στην Agfa, σύντομα οδηγήθηκε από προσωπικό ενδιαφέρον για τη φωτογραφία σε δικές του σχεδιάσεις. [ATTACH=CONFIG]109274._xfImport[/ATTACH] Το 1885 κατασκεύασε μια πολύ επιτυχημένη μίνι φωτογραφική σε σχήμα βιβλίου ικανότητας 24 “στάσεων” σε μικρές γυάλινες πλάκες, η οποία και άνοιξε το δρόμο για τη δημιουργία της δικής του εταιρίας το 1888. To εργοστάσιο του Dr Krugener στη Φρανκφούρτη διέθετε και τμήμα κατασκευής οπτικών, αλλά δυστυχώς μετά την συγχώνευση οι εκεί εγκαταστάσεις έκλεισαν οριστικά. [ATTACH=CONFIG]109265._xfImport[/ATTACH] Για την ιστορία η κόρη του Ruth, παντρεύτηκε τον Hugo Schrader, ιδρυτή αργότερα της “Plaubel”. [ATTACH=CONFIG]109266._xfImport[/ATTACH] Ο Emil Wunsche -έμπορος το επάγγελμα-, είδε την μεγάλη ανάπτυξη του τομέα ως πολύ καλή ευκαιρία, και το 1887 άνοιξε κατάστημα φωτογραφικών στη Δρέσδη. Αρχικά εμπορεύονταν και φωτογραφικές του Huttig μεταξύ άλλων, αλλά βλέποντας την επιτυχία του προαναφερθέντος, καθώς και του Ernemann αποφάσισε να ανοίξει και αυτός το δικό του εργοστάσιο κατασκευής το 1896. Πάντως ο κύριος Emil, φαίνεται πως αν και έμπορος από κούνια, είχε μεγαλύτερο όραμα και πολύ προοδευτικές ιδέες για την εποχή. Το εργοστάσιό του είχε εξοπλισμό της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας και επίσης εστιατόριο, ιατρείο κτλ, πράγματα καθόλου συνηθισμένα στο τέλος του 19ου αιώνα. Έτσι μόλις το 1902, είχε καταφέρει να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρία στη Δρέσδη, αλλά ο κύριος Emil ξαφνικά αυτοκτόνησε και τα ηνία ανέλαβε ο συνέταιρός του. Τον καιρό που ακολούθησε ο ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων Huttig, Wunsche και Ernemann ήταν πολύ σκληρός, και η οικονομικοπολιτική κατάσταση δύσκολη, με αποτέλεσμα η εταιρία να προσχωρήσει στο σχήμα της ICA. [ATTACH=CONFIG]109267._xfImport[/ATTACH] Η μικρή "Aktiengesellschaft Camerawerk Palmos" δημιουργήθηκε το 1900 στο Γκέρλιτζ, ενώ σύντομα –το 1902- απορροφήθηκε από την Carl Zeiss ως θυγατρική. Το 1909 με την προσχώρησή της στην ICA, η Carl Zeiss απέκτησε μετοχές και λόγο στη μεγαλύτερη εταιρία φωτογραφικών της εποχής στην Ευρώπη. Για την ελβετική G. Zulauf & Co. δε βρήκα και πολλά. Να πάντως μία από τις κατασκευές της εκτός μικροσκοπίων κτλ: [ATTACH=CONFIG]109268._xfImport[/ATTACH] Όπως αναφέρθηκε στην αρχή, στις διαπραγματεύσεις για την δημιουργία της ΙCA είχε λάβει μέρος από τα πρώτα στάδια και ο κύριος Ernemann,. Οι άλλοι όμως δεν τον έπαιζαν όπως ήθελε, παραχωρώντας του ρόλο χωρίς μεγάλη επιρροή στο συμβούλιο της νέας εταιρίας. Έτσι τους έριξε ένα φάσκελο συνεχίζοντας μόνος απέναντί τους. Τα κατάφερε πάντως πολύ καλά, συνεχώς εξελισσόμενος τόσο τεχνικά όσο και οικονομικά, παρά τους δύσκολους καιρούς και τον σκληρό συνασπισμένο ανταγωνισμό. [ATTACH=CONFIG]109269._xfImport[/ATTACH] Ο πρώην διευθυντής της Huttig, Guido Mengel, ανέλαβε τα ηνία της νέας εταιρίας και δυστυχώς όπως ήταν αναμενόμενο χάθηκαν πάρα πολλές θέσεις εργασίας καθώς έπρεπε να εξορθολογήσει τη παραγωγή. Κάθε πρώην αυτόνομη εταιρία έφερε τις δικές της γραμμές παραγωγής και μοντέλα, αρκετά από τα οποία συνέχισαν και κάτω από το νέο όνομα. Επίσης πολλά νέα μοντέλα σχεδιάστηκαν όπως η μικρή Icarette της παρουσίασης. [ATTACH=CONFIG]109270._xfImport[/ATTACH] Από τεράστιες επαγγελματικές φωτογραφικές στούντιο, μέχρι και τσέπης για τον ερασιτέχνη ή τον φαντάρο του πρώτου πολέμου (του οποίου την τσέπη και το περιεχόμενο αυτής γλυκοκοιτούσαν όλες οι εταιρίες του κόσμου), και κάθε είδους εξοπλισμός ήταν διαθέσιμος. Η εταιρία επίσης μπήκε και στον χώρο του κινηματογράφου ειδικά όταν γενικός διευθυντής ανέλαβε το 1917 ο Emanuel Goldberg* μετά τον Mengel, αλλά o Ernemann έπαιρνε την «εκδίκησή» του και δεν τους άφηνε να πάρουν κεφάλι στη συγκεκριμένη αγορά. [ATTACH=CONFIG]109271._xfImport[/ATTACH] [I]Goldberg 1920[/I] *O Goldberg, ρώσος εβραϊκής καταγωγής, είχε φύγει από τη Ρωσία λόγω του αυξανόμενου αντισημιτισμού. Αναδείχτηκε σε μεγάλη προσωπικότητα του χώρου στη Γερμανία με πολλές σχεδιάσεις και εφευρέσεις μεταξύ αυτών πολλές για το γερμανικό στρατό στον πρώτο παγκόσμιο, την μικρή κινηματογραφική Kinamo των 35mm και αργότερα τη φωτογραφική Contax που ήταν ανώτερη της Leica. To 1933 τον μάζεψαν οι ναζί, αλλά κατόπιν πιέσεων απελευθερώθηκε σύντομα, για να βρεθεί αρχικά στη Γαλλία και λίγο αργότερα στην Παλαιστίνη. Φυσικά στη Γερμανία “ξεχάστηκε” και κανείς πια δεν ανέφερε το όνομά του όσα και αν είχε προσφέρει στο παρελθόν. Πίσω πάλι στο 1910, η ιστορία ως προς ένα σημείο - ορόσημο στον τομέα της φωτογραφίας ίσως να είχε γραφτεί διαφορετικά, αν ο Mengel είχε δει με άλλο μάτι την επίσκεψη ενός νεαρού στο γραφείο του. [ATTACH=CONFIG]109272._xfImport[/ATTACH] [I]Μegel το παιδοβούβαλο[/I] Ο ασθματικός και μικροκαμωμένος νεαρός προϊστάμενος της Carl Zeiss που προσέγγισε τον θηριώδη και με σιδερένια πυγμή διευθυντή της ICA, του παρουσίασε την κάμερα στην οποία δούλευε καιρό και χρησιμοποιούσε ο ίδιος. Ο Mengel δεν ενθουσιάστηκε καθόλου και τον έστειλε στον αγύριστο. Έτσι ο συνεσταλμένος ασθματικός νεαρός (που και για αυτό τον λόγο ίσως προσπαθούσε να μειώσει των όγκο του φωτογραφικού εξοπλισμού που χρησιμοποιούσε ως χομπίστας) Oskar Barnack, πήρε την εφεύρεσή του υπό μάλης και σύντομα βρήκε αυτιά πρόθημα να των ακούσουν στην Leitz…και τα υπόλοιπα είναι η ιστορία της Leica. [ATTACH=CONFIG]109273._xfImport[/ATTACH] [I]Βarnack 1914 αφού είχε γλυτώσει από τον γίγαντα[/I] Παρά τον πρώτο παγκόσμιο και το μπλοκάρισμα των εξαγωγών η ICA αλλά και άλλες εταιρίες του χώρου στη Γερμανία συνέχυσαν να ευδοκιμούν τηρουμένων των αναλογιών και της κατάστασης. Άγνωστο παραμένει από ποιους ακριβώς προμηθευόταν τους φακούς της μια και η ICA ποτέ δεν κατασκεύασε οπτικά. Σε πολλές περιπτώσεις οι ακριβότερες φωτογραφικές της εξοπλίζονταν με φακούς της Zeiss, αλλά κανείς δεν ξέρει να πει με σιγουριά ποιών κατασκευαστών ήταν οι φακοί με το δικό της όνομα. Πολλοί οι υποψήφιοι πατέρες, και επίσης είναι πιθανό στην εταιρία να γινόταν συναρμολόγηση μόνο οπτικών από τρίτους κατασκευαστές. [ATTACH=CONFIG]109275._xfImport[/ATTACH] Για την αρίθμηση των φωτογραφικών μηχανών της, η εταιρία χρησιμοποιούσε ένα γράμμα πριν από μία σειρά ψηφίων. Ξεκινώντας από το “A” και προχωρώντας στο “B” κτλ για κάθε 100.000 μονάδες. Το ίδιο σύστημα υιοθέτησε και συνέχισε αργότερα η Zeiss Ikon από το γράμμα L το 1926. Αυτό μας λέει πως παρήχθησαν περίπου 1.100.000 φωτογραφικές σε διάστημα 17 χρόνων. Σίγουρα η παραγωγή δεν θα ήταν ισόποση κάθε χρόνια και ειδικά κατά τον πρώτο παγκόσμιο. Όμως χονδρικά αν υπολογίσουμε 65.000 μηχανές τον χρόνο μπορούμε με αρκετά καλή ακρίβεια να χρονολογήσουμε μια φωτογραφική της εταιρίας. Χρονολόγηση με μεγάλη ακρίβεια μπορεί να γίνει στης φωτογραφικές που φέρουν φακούς της Carl Zeiss και κλείστρα της F. Deckel (αν δεν έχουν αλλαχθεί κάποια στιγμή στο παρελθόν). Ωστόσο μια γρήγορη έρευνα δείχνει πως σταθερά, κλείστρα της παραπάνω εταιρίας έχουν παλαιότερους αριθμούς σειράς σε σχέση με τους φακούς της Zeiss που φέρουν. Αυτό πιστοποιεί κατά κάποιο τρόπο τα γραφόμενα για τη μαζική παραγωγή και στοκάρισμα αυτών. Τελικά το 1926 ήρθε ο καιρός να επαναπροσδιοριστούν τα πράγματα. Και πάλι οι μεγάλες εταιρίες του χώρου άρχισαν διαπραγματεύσεις για την δημιουργία ενός νέου συνασπισμού. Στο τραπέζι ξαναβρέθηκε ο κύριος Ernemann που υποψιάζομαι δεν είχε ξεχάσει ακόμη τι είχε συμβεί σχεδόν 20 χρόνια πριν, αλλά τελικά δέχτηκε να συμμετάσχει στη δημιουργία της Ζeiss Ikon μαζί με τους ΙCA, Goerz και Contessa Nettel. ...συνεχίζεται... [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…