Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="chris73" data-source="post: 1057262623" data-attributes="member: 46474"><p><strong>Kodak Vest Pocket & 2A</strong></p><p></p><p>[ATTACH]110389[/ATTACH]</p><p></p><p>Έως τα 7 του χρόνια ο George Eastman μεγάλωσε με ανέσεις και υπηρέτες, πράγμα που άλλαξε όμως από την μία μέρα στην άλλη όταν ο πατέρας του πέθανε ξαφνικά. Έκτοτε η μητέρα του εργαζόταν για ένα ελάχιστο εισόδημα, και ο ίδιος στα 14 άφησε το σχολείο ώστε να μπορέσει να βοηθήσει την οικογένεια, ενώ δύο χρόνια αργότερα πέθανε μια αδελφή του που ήταν ανάπηρη από πολιομυελίτιδα.</p><p></p><p>Τα παραπάνω ίσως τον έκαναν να έχει μία έως και παθολογική σχέση με το χρήμα κρατώντας αναλυτικούς λογαριασμούς για το κάθε τι, ξοδεύοντας κάποια χρήματα μόνο στο χόμπι του τη φωτογραφία. </p><p></p><p>[ATTACH]110390[/ATTACH]</p><p><em>George Eastman c.1880</em></p><p></p><p>Τη δεκαετία του 1870 όμως, δεν υπήρχαν οι πλάκες με φωτοευαίσθητη επίστρωση σε ξηρή μορφή παρά μόνο σε υγρή. Ο τολμηρός ερασιτέχνης φωτογράφος της εποχής ήταν αναγκασμένος να κουβαλά εξοπλισμό και υλικά για τα οποία χρειαζόταν πραγματικά ένα κάρο, ενώ για κάθε λήψη έπρεπε να εφαρμόζει όλη τη διαδικασία από την προετοιμασία κάθε μίας πλάκας μέχρι την εμφάνισή της επί τόπου. </p><p></p><p>Την ίδια εποχή στην Αγγλία είχαν αρχίσει να γίνονται κάποια βήματα στην κατασκευή ξηρών πλακών και μαθαίνοντάς το ο Eastman άρχισε τους πειραματισμούς, κατοχυρώνοντας τη δική του ευρεσιτεχνία σε Αγγλία και Αμερική το 1879 και 1880 αντίστοιχα. Κατόπιν ξεκίνησε την εταιρία του, προχωρώντας σε περαιτέρω πειραματισμούς ώστε να μπορέσει να απλοποιήσει ακόμη περισσότερο την όλη διαδικασία. </p><p></p><p>[ATTACH]110391[/ATTACH]</p><p></p><p>Τελικά το 1888 με το σλόγκαν «you press the button, we do the rest» θα παρουσιάσει τη φωτογραφική που άνοιξε το δρόμο στην ερασιτεχνική φωτογραφία. Ένα κουτί φορτωμένο με φιλμ σε μορφή φωτοευαίσθητου χαρτιού, ικανότητας 100 στάσεων που αρχικά δεν διέθετε ούτε κάποιο είδος σκοπεύτρου, και επιστρεφόταν στο εργοστάσιο για εμφάνιση και επαναφόρτωση με νέο φιλμ μετά από τη χρήση.</p><p></p><p>[ATTACH]110392[/ATTACH]</p><p></p><p>Ένα χρόνο αργότερα, η μαζική παραγωγή του φιλμ με τον μοντέρνο όρο -σε διάφανη ελαστική βάση δηλαδή-, έδωσε νέες δυνατότητες όχι μόνο στον ερασιτέχνη φωτογράφο, αλλά αποτέλεσε και το θεμέλιο για τη γέννηση του κινηματογράφου με τη σύγχρονη μορφή του. Το 1900 θα κυκλοφορήσει η πρώτη «Brownie». Οικονομική και εντελώς απλή σε κατασκευή και χρήση, είναι η φωτογραφική που πραγματικά καθιέρωσε την κατηγορία «snapshot» για όλους.</p><p></p><p>[ATTACH]110393[/ATTACH]</p><p></p><p>Εδώ όμως θα πρέπει να αναφερθεί κάτι που αν και πολύ γνωστό, φυσικά δεν αναφέρει το επίσημο site της Kodak, το οποίο αρκείται στο να εξαίρει τις ικανότητες του Eastman και την μεγάλη και αδιαμφισβήτητη συνεισφορά του από νωρίς σε φιλανθρωπίες, δωρεές και πλεονεκτήματα για του εργαζομένους του.</p><p></p><p>[ATTACH]110394[/ATTACH]</p><p><em>Goodwin</em></p><p></p><p>Το όνομα του ιερέα Hannibal Goodwin, τον οποίο σίγουρα είχε παρακολουθήσει ο Eastman απαγορεύεται δια ροπάλου στο μαγαζί της Kodak. Αυτός ήταν όμως ο πραγματικός εφευρέτης του φιλμ σε διάφανη ελαστική βάση, αλλά άργησε να κατοχυρώσει την ευρεσιτεχνία του, και μόλις πήγε να ξεκινήσει δική του εταιρία το 1900 σκοτώθηκε σε ατύχημα. Τα δικαιώματα του Goodwin απέκτησε η Ansco που μήνυσε την Kodak και τελικά κέρδισε αποζημίωση το 1914, ύψους 5.000.000 δολαρίων…</p><p></p><p>[ATTACH]110395[/ATTACH]</p><p></p><p>Η ονομασία «Kodak» δεν σημαίνει απολύτως τίποτα, και σύμφωνα με τον Eastman προέκυψε ψάχνοντας για ένα σύντομο και δυναμικό όνομα που θα σχετιζόταν μόνο με το προϊόν και τίποτα άλλο στον πλανήτη. Θεωρώντας το «Κ» δυναμικό γράμμα το έβαλε στην αρχή και στο τέλος και εγένετο Kodak!</p><p></p><p>O George Eastman αφοσιώθηκε στην εταιρία και δεν έκανε ποτέ οικογένεια. Είχε μεγάλη αδυναμία στην μητέρα του που προσπάθησε να την ανταμείψει με μεγαλεία όταν πλέον είχε την οικονομική δυνατότητα για τις θυσίες της όταν αυτός ήταν μικρός, αλλά αυτή δεν τα δεχόταν. Όταν η μητέρα του έφυγε από τη ζωή ο Eastman δέχτηκε μεγάλο πλήγμα από το οποίο ίσως και να μην ανέκαμψε ποτέ. </p><p></p><p>[ATTACH]110396[/ATTACH]</p><p></p><p>Στο τέλος της ζωής του, αφού παραιτήθηκε από πρόεδρος άρχισε την διοργάνωση ταξιδιών και εξερευνήσεων καλώντας διαφόρους να συμμετέχουν , οι οποίοι ο ένας μετά τον άλλο άρχισαν να μην πηγαίνουν μάλλον γιατί δεν μπορούσαν να τον ανεχθούν ως «πρόεδρο» στην εκδρομή τους…</p><p></p><p>Το 1932 έχοντας πολύ κλονισμένη υγεία, ο Eastman αυτοκτονεί αφήνοντας το σημείωμα «My Work Is Done, Why Wait?»</p><p></p><p>[ATTACH]110397[/ATTACH]</p><p></p><p>Η Vest Pocket στην πρώτη της μορφή (1912-1926) ήταν μια πολύ επιτυχημένη σειρά της Kodak. Πολύ μικρή, εύχρηστη, και κατά την γνώμη μου με ποιότητα κατασκευής πάνω από τον μέσο όρο της εταιρίας. Έχουν παραχθεί περίπου 2 εκατομμύρια μονάδες στο σύνολο και ήταν η πρώτη φωτογραφική που χρησιμοποίησε φιλμ σε φορμά 127.</p><p></p><p>Σε κάθε ρολό μπορούσαν να αποτυπωθούν 8 λήψεις, διαστάσεων 4x6.5cm, μέγεθος ικανό ακόμη και για εκτύπωση contacts.</p><p></p><p>[ATTACH]110398[/ATTACH]</p><p></p><p>Εκτός από απλούς αχρωματικούς μηνίσκους, έχει κυκλοφορήσει και με πολλούς άλλους φακούς ανώτερων προδιαγραφών, ευρωπαϊκούς και αμερικανικούς για αυτούς που μπορούσαν να ξοδέψουν 2 και 3 φορές περισσότερα χρήματα.</p><p></p><p>Το 1914 η Kodak λάνσαρε για πρώτη φορά το «Autographic» φιλμ που επέτρεπε την αποτύπωση σημειώσεων στα κενά ανάμεσα σε κάθε λήψη, και από τότε και μετά και οι Vest Pocket είχαν αυτή τη δυνατότητα. </p><p></p><p>[ATTACH]110399[/ATTACH]</p><p></p><p>Μετά τη λήψη άνοιγες το πορτάκι στην πλάτη και με τη σιδερένια γραφίδα που συνόδευε τη φωτογραφική μπορούσες να «γράψεις» ανάμεσα στα καρέ σημειώσεις όπως τόπο, ημερομηνία κτλ. Ουσιαστικά η γραφίδα χάρασσε το προστατευτικό χαρτί αφήνοντας εκτεθειμένο τμήμα του φιλμ στο φως. Μετά τη χάραξη γυρνούσες την πλάτη της φωτογραφικής με ανοιχτό το πορτάκι για μερικά δευτερόλεπτα προς το φώς και έτσι τελικά στο αρνητικό κατά την εμφάνιση είχες αποτυπωμένες και τις σημειώσεις σου. Τα Autographic φιλμ κάθε φορμά σταμάτησαν να παράγονται το 1932.</p><p></p><p>Για τον συλλέκτη Vest Pocket όμως, μεγαλύτερη αξία έχουν φωτογραφικές χωρίς αυτή τη δυνατότητα, δηλαδή εποχής 1912-14 λόγω σπανιότητας αφού είναι από τις πρώτες της σειράς και παράχθηκαν σε σχετικό μικρό αριθμό.</p><p></p><p>[ATTACH]110400[/ATTACH]</p><p></p><p>Συμπίπτοντας κατά ένα χρονικό διάστημα η παραγωγή των Vest Pocket με τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, έχουν διαφημισθεί και ως οι φωτογραφικές του στρατιώτη με πλεονέκτημα το μικρό τους βάρος και μέγεθος. Νομίζω όμως πως εδώ υπάρχει μια δόση ποσοτικής υπερβολής στις σύγχρονες αναφορές στο θέμα.</p><p></p><p>Παρατηρώντας το διαθέσιμο υλικό, διαφημίσεις, καταλόγους κτλ, βλέπουμε ότι η αναφορά στη «φωτογραφική του φαντάρου», αν και υπαρκτή τα χρόνια εκείνα, ποσοτικά είναι αρκετά περιορισμένη.</p><p></p><p>[ATTACH]110401[/ATTACH]</p><p></p><p>Η συγκεκριμένη φωτογραφική είναι της τελευταίας περιόδου παραγωγής των Vest Pocket (1920-1926) καθώς από το 1920 και μετά άρχισαν να παράγονται με αυτό το φινίρισμα που το ονόμαζαν «Japan Crystal» (Γιατί πήρε αυτή την ονομασία το συγκεκριμένο φινίρισμα? Γνωρίζει κανείς?). Τα προηγούμενα χρόνια το φινίρισμα ήταν μια απλή μαύρη βαφή, ενώ τα ακριβά μοντέλα διέθεταν επένδυση από δέρματος.</p><p></p><p>[ATTACH]110402[/ATTACH]</p><p>...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chris73, post: 1057262623, member: 46474"] [b]Kodak Vest Pocket & 2A[/b] [ATTACH=CONFIG]110389._xfImport[/ATTACH] Έως τα 7 του χρόνια ο George Eastman μεγάλωσε με ανέσεις και υπηρέτες, πράγμα που άλλαξε όμως από την μία μέρα στην άλλη όταν ο πατέρας του πέθανε ξαφνικά. Έκτοτε η μητέρα του εργαζόταν για ένα ελάχιστο εισόδημα, και ο ίδιος στα 14 άφησε το σχολείο ώστε να μπορέσει να βοηθήσει την οικογένεια, ενώ δύο χρόνια αργότερα πέθανε μια αδελφή του που ήταν ανάπηρη από πολιομυελίτιδα. Τα παραπάνω ίσως τον έκαναν να έχει μία έως και παθολογική σχέση με το χρήμα κρατώντας αναλυτικούς λογαριασμούς για το κάθε τι, ξοδεύοντας κάποια χρήματα μόνο στο χόμπι του τη φωτογραφία. [ATTACH=CONFIG]110390._xfImport[/ATTACH] [I]George Eastman c.1880[/I] Τη δεκαετία του 1870 όμως, δεν υπήρχαν οι πλάκες με φωτοευαίσθητη επίστρωση σε ξηρή μορφή παρά μόνο σε υγρή. Ο τολμηρός ερασιτέχνης φωτογράφος της εποχής ήταν αναγκασμένος να κουβαλά εξοπλισμό και υλικά για τα οποία χρειαζόταν πραγματικά ένα κάρο, ενώ για κάθε λήψη έπρεπε να εφαρμόζει όλη τη διαδικασία από την προετοιμασία κάθε μίας πλάκας μέχρι την εμφάνισή της επί τόπου. Την ίδια εποχή στην Αγγλία είχαν αρχίσει να γίνονται κάποια βήματα στην κατασκευή ξηρών πλακών και μαθαίνοντάς το ο Eastman άρχισε τους πειραματισμούς, κατοχυρώνοντας τη δική του ευρεσιτεχνία σε Αγγλία και Αμερική το 1879 και 1880 αντίστοιχα. Κατόπιν ξεκίνησε την εταιρία του, προχωρώντας σε περαιτέρω πειραματισμούς ώστε να μπορέσει να απλοποιήσει ακόμη περισσότερο την όλη διαδικασία. [ATTACH=CONFIG]110391._xfImport[/ATTACH] Τελικά το 1888 με το σλόγκαν «you press the button, we do the rest» θα παρουσιάσει τη φωτογραφική που άνοιξε το δρόμο στην ερασιτεχνική φωτογραφία. Ένα κουτί φορτωμένο με φιλμ σε μορφή φωτοευαίσθητου χαρτιού, ικανότητας 100 στάσεων που αρχικά δεν διέθετε ούτε κάποιο είδος σκοπεύτρου, και επιστρεφόταν στο εργοστάσιο για εμφάνιση και επαναφόρτωση με νέο φιλμ μετά από τη χρήση. [ATTACH=CONFIG]110392._xfImport[/ATTACH] Ένα χρόνο αργότερα, η μαζική παραγωγή του φιλμ με τον μοντέρνο όρο -σε διάφανη ελαστική βάση δηλαδή-, έδωσε νέες δυνατότητες όχι μόνο στον ερασιτέχνη φωτογράφο, αλλά αποτέλεσε και το θεμέλιο για τη γέννηση του κινηματογράφου με τη σύγχρονη μορφή του. Το 1900 θα κυκλοφορήσει η πρώτη «Brownie». Οικονομική και εντελώς απλή σε κατασκευή και χρήση, είναι η φωτογραφική που πραγματικά καθιέρωσε την κατηγορία «snapshot» για όλους. [ATTACH=CONFIG]110393._xfImport[/ATTACH] Εδώ όμως θα πρέπει να αναφερθεί κάτι που αν και πολύ γνωστό, φυσικά δεν αναφέρει το επίσημο site της Kodak, το οποίο αρκείται στο να εξαίρει τις ικανότητες του Eastman και την μεγάλη και αδιαμφισβήτητη συνεισφορά του από νωρίς σε φιλανθρωπίες, δωρεές και πλεονεκτήματα για του εργαζομένους του. [ATTACH=CONFIG]110394._xfImport[/ATTACH] [I]Goodwin[/I] Το όνομα του ιερέα Hannibal Goodwin, τον οποίο σίγουρα είχε παρακολουθήσει ο Eastman απαγορεύεται δια ροπάλου στο μαγαζί της Kodak. Αυτός ήταν όμως ο πραγματικός εφευρέτης του φιλμ σε διάφανη ελαστική βάση, αλλά άργησε να κατοχυρώσει την ευρεσιτεχνία του, και μόλις πήγε να ξεκινήσει δική του εταιρία το 1900 σκοτώθηκε σε ατύχημα. Τα δικαιώματα του Goodwin απέκτησε η Ansco που μήνυσε την Kodak και τελικά κέρδισε αποζημίωση το 1914, ύψους 5.000.000 δολαρίων… [ATTACH=CONFIG]110395._xfImport[/ATTACH] Η ονομασία «Kodak» δεν σημαίνει απολύτως τίποτα, και σύμφωνα με τον Eastman προέκυψε ψάχνοντας για ένα σύντομο και δυναμικό όνομα που θα σχετιζόταν μόνο με το προϊόν και τίποτα άλλο στον πλανήτη. Θεωρώντας το «Κ» δυναμικό γράμμα το έβαλε στην αρχή και στο τέλος και εγένετο Kodak! O George Eastman αφοσιώθηκε στην εταιρία και δεν έκανε ποτέ οικογένεια. Είχε μεγάλη αδυναμία στην μητέρα του που προσπάθησε να την ανταμείψει με μεγαλεία όταν πλέον είχε την οικονομική δυνατότητα για τις θυσίες της όταν αυτός ήταν μικρός, αλλά αυτή δεν τα δεχόταν. Όταν η μητέρα του έφυγε από τη ζωή ο Eastman δέχτηκε μεγάλο πλήγμα από το οποίο ίσως και να μην ανέκαμψε ποτέ. [ATTACH=CONFIG]110396._xfImport[/ATTACH] Στο τέλος της ζωής του, αφού παραιτήθηκε από πρόεδρος άρχισε την διοργάνωση ταξιδιών και εξερευνήσεων καλώντας διαφόρους να συμμετέχουν , οι οποίοι ο ένας μετά τον άλλο άρχισαν να μην πηγαίνουν μάλλον γιατί δεν μπορούσαν να τον ανεχθούν ως «πρόεδρο» στην εκδρομή τους… Το 1932 έχοντας πολύ κλονισμένη υγεία, ο Eastman αυτοκτονεί αφήνοντας το σημείωμα «My Work Is Done, Why Wait?» [ATTACH=CONFIG]110397._xfImport[/ATTACH] Η Vest Pocket στην πρώτη της μορφή (1912-1926) ήταν μια πολύ επιτυχημένη σειρά της Kodak. Πολύ μικρή, εύχρηστη, και κατά την γνώμη μου με ποιότητα κατασκευής πάνω από τον μέσο όρο της εταιρίας. Έχουν παραχθεί περίπου 2 εκατομμύρια μονάδες στο σύνολο και ήταν η πρώτη φωτογραφική που χρησιμοποίησε φιλμ σε φορμά 127. Σε κάθε ρολό μπορούσαν να αποτυπωθούν 8 λήψεις, διαστάσεων 4x6.5cm, μέγεθος ικανό ακόμη και για εκτύπωση contacts. [ATTACH=CONFIG]110398._xfImport[/ATTACH] Εκτός από απλούς αχρωματικούς μηνίσκους, έχει κυκλοφορήσει και με πολλούς άλλους φακούς ανώτερων προδιαγραφών, ευρωπαϊκούς και αμερικανικούς για αυτούς που μπορούσαν να ξοδέψουν 2 και 3 φορές περισσότερα χρήματα. Το 1914 η Kodak λάνσαρε για πρώτη φορά το «Autographic» φιλμ που επέτρεπε την αποτύπωση σημειώσεων στα κενά ανάμεσα σε κάθε λήψη, και από τότε και μετά και οι Vest Pocket είχαν αυτή τη δυνατότητα. [ATTACH=CONFIG]110399._xfImport[/ATTACH] Μετά τη λήψη άνοιγες το πορτάκι στην πλάτη και με τη σιδερένια γραφίδα που συνόδευε τη φωτογραφική μπορούσες να «γράψεις» ανάμεσα στα καρέ σημειώσεις όπως τόπο, ημερομηνία κτλ. Ουσιαστικά η γραφίδα χάρασσε το προστατευτικό χαρτί αφήνοντας εκτεθειμένο τμήμα του φιλμ στο φως. Μετά τη χάραξη γυρνούσες την πλάτη της φωτογραφικής με ανοιχτό το πορτάκι για μερικά δευτερόλεπτα προς το φώς και έτσι τελικά στο αρνητικό κατά την εμφάνιση είχες αποτυπωμένες και τις σημειώσεις σου. Τα Autographic φιλμ κάθε φορμά σταμάτησαν να παράγονται το 1932. Για τον συλλέκτη Vest Pocket όμως, μεγαλύτερη αξία έχουν φωτογραφικές χωρίς αυτή τη δυνατότητα, δηλαδή εποχής 1912-14 λόγω σπανιότητας αφού είναι από τις πρώτες της σειράς και παράχθηκαν σε σχετικό μικρό αριθμό. [ATTACH=CONFIG]110400._xfImport[/ATTACH] Συμπίπτοντας κατά ένα χρονικό διάστημα η παραγωγή των Vest Pocket με τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, έχουν διαφημισθεί και ως οι φωτογραφικές του στρατιώτη με πλεονέκτημα το μικρό τους βάρος και μέγεθος. Νομίζω όμως πως εδώ υπάρχει μια δόση ποσοτικής υπερβολής στις σύγχρονες αναφορές στο θέμα. Παρατηρώντας το διαθέσιμο υλικό, διαφημίσεις, καταλόγους κτλ, βλέπουμε ότι η αναφορά στη «φωτογραφική του φαντάρου», αν και υπαρκτή τα χρόνια εκείνα, ποσοτικά είναι αρκετά περιορισμένη. [ATTACH=CONFIG]110401._xfImport[/ATTACH] Η συγκεκριμένη φωτογραφική είναι της τελευταίας περιόδου παραγωγής των Vest Pocket (1920-1926) καθώς από το 1920 και μετά άρχισαν να παράγονται με αυτό το φινίρισμα που το ονόμαζαν «Japan Crystal» (Γιατί πήρε αυτή την ονομασία το συγκεκριμένο φινίρισμα? Γνωρίζει κανείς?). Τα προηγούμενα χρόνια το φινίρισμα ήταν μια απλή μαύρη βαφή, ενώ τα ακριβά μοντέλα διέθεταν επένδυση από δέρματος. [ATTACH=CONFIG]110402._xfImport[/ATTACH] ... [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…