Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="chris73" data-source="post: 1057615147" data-attributes="member: 46474"><p><strong>Προ(πρωτο)πολεμικό γκατζετάκι – Η χρονοβαλβίδα…</strong></p><p></p><p>[ATTACH]125617[/ATTACH]</p><p></p><p>Τον φωτογράφο των αρχών του εικοστού αιώνα ονόματι Fred Baxter, φαίνεται να απασχόλησε η έλλειψη αργών ταχυτήτων -εκεί κοντά στο δευτερόλεπτο δηλαδή-, σε πολλά φωτογραφικά κλείστρα της εποχής.</p><p></p><p>Η πρώτη δεκαετία του αιώνα αποτέλεσε κατά κάποιο τρόπο ένα μεταβατικό στάδιο για το αντικείμενο. Από την μία, τα φωτοευαίσθητα υλικά γινόταν όλο και ποιο… ευαίσθητα, πράγμα που εξώθησε τα πράγματα προς την κατασκευή κλείστρων μεγαλύτερης ακρίβειας και με δυνατότητα λειτουργίας σε όλο και μικρότερους χρόνους. </p><p></p><p>Από την άλλη μεριά όμως, η βιομηχανοποίηση κατάφερε να φέρει την φωτογραφία σε πολύ περισσότερα χέρια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η φωτογραφική μηχανή ενός μέσου χρήστη να διαθέτει στην χειρότερη μία ταχύτητα κλείστρου και στην καλύτερη περίπτωση τρεις (1/25 – 1/50 – 1/100) συν Β (Bulb).</p><p></p><p>[ATTACH]125618[/ATTACH]</p><p></p><p>Στην ρύθμιση Bulb (ονομασία που καθιερώθηκε από την λαστιχένια φούσκα που χρησιμοποιούταν τις προηγούμενες δεκαετίες για την ενεργοποίηση πολλών πνευματικών κλείστρων), όταν μεγάλωναν αρκετά οι απαιτούμενοι χρόνοι έκθεσης το σφάλμα στον χειρισμό μπορεί να ήταν αμελητέο, όμως όταν για μια σωστή έκθεση απαιτούνταν κάποια κλάσματα δευτερολέπτου, αυτά ήταν ουσιαστικά αδύνατον να επιτευχθούν.</p><p></p><p>Την αδυναμία λειτουργίας των μέσων κλείστρων της εποχής σε εκείνο το εύρος χρόνων έκθεσης σκέφτηκε να καλύψει με το εφεύρημα του αυτό ο κύριος Baxter.</p><p></p><p>Το γκατζετάκι είναι μια πνευματική βαλβίδα που ορίζει τον χρόνο διαφυγής του αέρα. Τραβώντας έξω το έμβολο μεταφέρεται αέρας από τον ένα θάλαμο του μηχανισμού στον άλλο.</p><p></p><p>[ATTACH]125619[/ATTACH]</p><p></p><p>Μετά προσαρμόζουμε την άκρη του ντεκλασέρ στην υποδοχή του εμβόλου, ρυθμίζουμε με τον περιστρεφόμενο δακτύλιο για τον επιθυμητό χρόνο (1/2, 1/4, 1/8, 1,2 ή 3sec) και κατόπιν πατάμε δυνατά και με μια απότομη κίνηση το έμβολο (πράγμα πολύ σημαντικό αυτό το τελευταίο για σωστά αποτελέσματα καθώς μας συμβουλεύουν και οι οδηγίες χρήσης…:singer:</p><p></p><p>Έτσι ανάλογα με την ρύθμιση της βαλβίδας ο αέρας εντός διαφεύγει ευκολότερα ή δυσκολότερα με τελικό αποτέλεσμα (αν όλα πάνε καλά και δεν μας πονέσει το χέρι) να επιτύχουμε τον επιθυμητό χρόνο έκθεσης (πάνω-κάτω).</p><p></p><p>[ATTACH]125620[/ATTACH]</p><p></p><p>Δεν ξέρω πόσο προχώρησε το θέμα εμπορικά τελικά, ήρθε μετά και ο πόλεμος, αλλά η ιδέα του πιστεύω πως βασίστηκε σε ήδη υπάρχοντες πνευματικούς μηχανισμούς ενσωματωμένους σε κάποια ακριβότερα κλείστρα της εποχής, αλλά και στις πνευματικές βαλβίδες που προϋπήρχαν και παρεμβάλλονταν μεταξύ της λαστιχένιας φούσκας (Bulb) που προαναφέρθηκε και του πνευματικού κλείστρου παλαιοτέρων κατασκευών. Κάτι σαν αυτό στο μέσο της παρακάτω φώτο.</p><p></p><p>[ATTACH]125621[/ATTACH]</p><p></p><p>Ο εν λόγω μηχανισμός φυσικά δεν έχει σχέση με άλλους μηχανισμούς που σκοπό είχαν την χρονοκαθυστέρηση ενεργοποίησης του κλείστρου αν και ομοιάζει κάπως όχι μόνο οπτικά αλλά και σαν φιλοσοφία λειτουργίας εν μέρει με τον μηχανισμό χρονοκαθυστέρησης της Kodak (παραπάνω εικόνα) οποίος όμως πρωτοκυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1918.</p><p></p><p>Σχετικό και άσχετο, απλά για την ιστορία ας συμπληρωθεί εδώ, πως μέχρι την εποχή του κυρίου Baxter δεν υπήρχε κάποιο στάνταρ ως προς τον τρόπο σύνδεσης της άλλης άκρης του ντεκλασέρ στο κλείστρο. Κάθε ένας κατασκευαστής είχε και τον δικό του τρόπο. </p><p></p><p>[ATTACH]125622[/ATTACH]</p><p></p><p>Το κωνικό σπείρωμα που άρχισε να επικρατεί σε όλες τις κατασκευές από το τέλος της δεκαετίας του 1910 και έχει φθάσει έως τις μέρες μας, ήταν αυτό που χρησιμοποίησε πρώτη η F. Deckel στα κλείστρα της (Compound και Compur) από το 1911 και μετά.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chris73, post: 1057615147, member: 46474"] [b]Προ(πρωτο)πολεμικό γκατζετάκι – Η χρονοβαλβίδα…[/b] [ATTACH=CONFIG]125617._xfImport[/ATTACH] Τον φωτογράφο των αρχών του εικοστού αιώνα ονόματι Fred Baxter, φαίνεται να απασχόλησε η έλλειψη αργών ταχυτήτων -εκεί κοντά στο δευτερόλεπτο δηλαδή-, σε πολλά φωτογραφικά κλείστρα της εποχής. Η πρώτη δεκαετία του αιώνα αποτέλεσε κατά κάποιο τρόπο ένα μεταβατικό στάδιο για το αντικείμενο. Από την μία, τα φωτοευαίσθητα υλικά γινόταν όλο και ποιο… ευαίσθητα, πράγμα που εξώθησε τα πράγματα προς την κατασκευή κλείστρων μεγαλύτερης ακρίβειας και με δυνατότητα λειτουργίας σε όλο και μικρότερους χρόνους. Από την άλλη μεριά όμως, η βιομηχανοποίηση κατάφερε να φέρει την φωτογραφία σε πολύ περισσότερα χέρια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η φωτογραφική μηχανή ενός μέσου χρήστη να διαθέτει στην χειρότερη μία ταχύτητα κλείστρου και στην καλύτερη περίπτωση τρεις (1/25 – 1/50 – 1/100) συν Β (Bulb). [ATTACH=CONFIG]125618._xfImport[/ATTACH] Στην ρύθμιση Bulb (ονομασία που καθιερώθηκε από την λαστιχένια φούσκα που χρησιμοποιούταν τις προηγούμενες δεκαετίες για την ενεργοποίηση πολλών πνευματικών κλείστρων), όταν μεγάλωναν αρκετά οι απαιτούμενοι χρόνοι έκθεσης το σφάλμα στον χειρισμό μπορεί να ήταν αμελητέο, όμως όταν για μια σωστή έκθεση απαιτούνταν κάποια κλάσματα δευτερολέπτου, αυτά ήταν ουσιαστικά αδύνατον να επιτευχθούν. Την αδυναμία λειτουργίας των μέσων κλείστρων της εποχής σε εκείνο το εύρος χρόνων έκθεσης σκέφτηκε να καλύψει με το εφεύρημα του αυτό ο κύριος Baxter. Το γκατζετάκι είναι μια πνευματική βαλβίδα που ορίζει τον χρόνο διαφυγής του αέρα. Τραβώντας έξω το έμβολο μεταφέρεται αέρας από τον ένα θάλαμο του μηχανισμού στον άλλο. [ATTACH=CONFIG]125619._xfImport[/ATTACH] Μετά προσαρμόζουμε την άκρη του ντεκλασέρ στην υποδοχή του εμβόλου, ρυθμίζουμε με τον περιστρεφόμενο δακτύλιο για τον επιθυμητό χρόνο (1/2, 1/4, 1/8, 1,2 ή 3sec) και κατόπιν πατάμε δυνατά και με μια απότομη κίνηση το έμβολο (πράγμα πολύ σημαντικό αυτό το τελευταίο για σωστά αποτελέσματα καθώς μας συμβουλεύουν και οι οδηγίες χρήσης…:singer: Έτσι ανάλογα με την ρύθμιση της βαλβίδας ο αέρας εντός διαφεύγει ευκολότερα ή δυσκολότερα με τελικό αποτέλεσμα (αν όλα πάνε καλά και δεν μας πονέσει το χέρι) να επιτύχουμε τον επιθυμητό χρόνο έκθεσης (πάνω-κάτω). [ATTACH=CONFIG]125620._xfImport[/ATTACH] Δεν ξέρω πόσο προχώρησε το θέμα εμπορικά τελικά, ήρθε μετά και ο πόλεμος, αλλά η ιδέα του πιστεύω πως βασίστηκε σε ήδη υπάρχοντες πνευματικούς μηχανισμούς ενσωματωμένους σε κάποια ακριβότερα κλείστρα της εποχής, αλλά και στις πνευματικές βαλβίδες που προϋπήρχαν και παρεμβάλλονταν μεταξύ της λαστιχένιας φούσκας (Bulb) που προαναφέρθηκε και του πνευματικού κλείστρου παλαιοτέρων κατασκευών. Κάτι σαν αυτό στο μέσο της παρακάτω φώτο. [ATTACH=CONFIG]125621._xfImport[/ATTACH] Ο εν λόγω μηχανισμός φυσικά δεν έχει σχέση με άλλους μηχανισμούς που σκοπό είχαν την χρονοκαθυστέρηση ενεργοποίησης του κλείστρου αν και ομοιάζει κάπως όχι μόνο οπτικά αλλά και σαν φιλοσοφία λειτουργίας εν μέρει με τον μηχανισμό χρονοκαθυστέρησης της Kodak (παραπάνω εικόνα) οποίος όμως πρωτοκυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1918. Σχετικό και άσχετο, απλά για την ιστορία ας συμπληρωθεί εδώ, πως μέχρι την εποχή του κυρίου Baxter δεν υπήρχε κάποιο στάνταρ ως προς τον τρόπο σύνδεσης της άλλης άκρης του ντεκλασέρ στο κλείστρο. Κάθε ένας κατασκευαστής είχε και τον δικό του τρόπο. [ATTACH=CONFIG]125622._xfImport[/ATTACH] Το κωνικό σπείρωμα που άρχισε να επικρατεί σε όλες τις κατασκευές από το τέλος της δεκαετίας του 1910 και έχει φθάσει έως τις μέρες μας, ήταν αυτό που χρησιμοποίησε πρώτη η F. Deckel στα κλείστρα της (Compound και Compur) από το 1911 και μετά. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…