Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="chris73" data-source="post: 1057700426" data-attributes="member: 46474"><p><strong>Αυτοί που ξεχνάμε (γιατί δεν έχουν "status"...)</strong></p><p></p><p>[ATTACH]129617[/ATTACH]</p><p>Η ταπεινή πλαστική φωτογραφική που βλέπετε, αν και χρησιμοποιεί φιλμ 127 αποδίδοντας 16 αρνητικά 4x3cm, έχει βασιστεί/αντιγράψει μια άλλη ταπεινή αμερικάνικη της εποχής μετά το κράχ, που έφερε το φιλμ 135 στα χέρια των πολλών.</p><p></p><p>Όπως και σε κάθε τομέα, έτσι και στη φωτογραφία υπάρχουν κάποιοι που ενώ η συνεισφορά τους στην εξέλιξη ή διάδοση των πραγμάτων υπήρξε καθοριστική, τελικά παραγκωνίζονται και ξεχνιούνται. Φαίνεται πως έχουμε την τάση να θέλουμε να θυμόμαστε λαμπερά πρόσωπα και καταστάσεις, αυτούς ίσως που ηθελημένα ή μη προκάλεσαν θόρυβο, και τελικά έγιναν trend. Σε κάθε ιστορία όμως υπάρχουν αυτοί που έκαναν τη βαριά και βρώμικη δουλειά, που μόλις όμως ολοκληρώθηκε κανείς πια δεν τους θυμάται.</p><p></p><p>[ATTACH]129618[/ATTACH]</p><p></p><p>Σήμερα έχουμε τις full frame, που για κάποιο «αδιευκρίνιστο» λόγω έχουν αισθητήρα συγκεκριμένων διαστάσεων. Και γιατί να είναι 24x36? Πως φτάσαμε έως εδώ? Ποιοι ήταν αυτοί που συνέβαλαν καθοριστικά στην επικράτηση του συγκεκριμένου φορμά?</p><p></p><p>Και τότε αρχίζουμε τις ιστορίες που περιέχουν τις λέξεις Leica, Barnack, Contax, Zeiss και για την τεράστια συνεισφορά αυτών στην εξέλιξη και ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ του φορμά που όλοι γνωρίζουμε.</p><p></p><p>Καταρχήν πριν από τη Leica υπήρξαν πραγματικά πολλές καταγεγραμμένες προσπάθειες ώστε να χρησιμοποιηθεί το κινηματογραφικό φιλμ στη φωτογραφία.</p><p><a href="http://corsopolaris.net/supercameras/early/early_135.html" target="_blank">http://corsopolaris.net/supercameras/early/early_135.html</a></p><p><a href="http://corsopolaris.net/supercameras/early/early_1352.html" target="_blank">http://corsopolaris.net/supercameras/early/early_1352.html</a></p><p></p><p>Και σίγουρα θα υπήρξαν τουλάχιστον ακόμη τόσες τις οποίες δεν γνωρίζουμε και ούτε θα μάθουμε ποτέ για αυτές.</p><p></p><p>[ATTACH]129619[/ATTACH]</p><p></p><p>Οι Leica και Contax φυσικά και αποτέλεσαν ορόσημο, μα από μόνες τους δεν είναι και τόσο σίγουρο πως θα μπορούσαν να καθιερώσουν την κατηγορία. Ήταν ακριβές και κατά συνέπεια απευθυνόταν σε λίγους. Η Retina της Kodak και κυρίως η ταυτόχρονη κυκλοφορία από την ίδια εταιρία του φιλμ 35mm σε κασέτες μιας χρήσης (δηλαδή το γνωστό μας έως και σήμερα φορμά 135) ήταν ένα εξαιρετικά σημαντικό βήμα παρακάτω, ως προς τον «εκδημοκρατισμό» του φορμά. Και αυτή όμως η εξέλιξη από μόνη της αν έμενε εκεί, το αποτέλεσμα θα ήταν και πάλι αμφίβολο.</p><p></p><p>Μοναδικός λόγος το κόστος της Retina που αν και σημαντικά χαμηλότερο από οποιαδήποτε Leica ή Contax και πάλι δεν ήταν στα επίπεδα που θα μπορούσε να φέρει στα χέρια του κάθε snapshooter το φιλμ 135. </p><p></p><p>Και δυστυχώς ή ευτυχώς, καθώς το χρήμα κινεί τα πράγματα χωρίς τις στρατιές των καθημερινών καταναλωτών πολλές προσπάθειες αποτυγχάνουν. </p><p></p><p>[ATTACH]129620[/ATTACH]</p><p><em>Argus A</em></p><p></p><p>Ο «χαμένος» κρίκος στην πορεία των πραγμάτων ως προς την πραγματική καθιέρωση του 135 φιλμ δεν είναι άλλος από την αμερικάνική Argus, που το 1936 παρουσίασε την πρώτη της φωτογραφική 35 χιλιοστών. </p><p></p><p>Μια πλαστική μηχανή με τα απολύτως απαραίτητα που κάλυπτε τις ανάγκες του καθημερινού χρήστη στην τιμή των 12 δολαρίων, όταν μια Leica ή Contax κόστιζε 200 με 300 δολάρια ενώ μια Retina 57. Σε συνέχεια του πράγματος η Argus δύο χρόνια αργότερα παρουσίασε και την πρώτη τηλεμετρική της σειράς C, που έμεινε στην ιστορία ως το «τούβλο» για προφανείς λόγους.</p><p></p><p>[ATTACH]129621[/ATTACH]</p><p><em>Η πρώτη Argus C</em></p><p></p><p>Οι γερμανοί απευθύνονταν σε λίγους και τα χρόνια ήταν δύσκολα. Το κενό στον πάτο της κατηγορίας μέχρι τα 60s και την επέλαση των ιαπώνων, φρόντισε να καλύψει η Argus καθώς και άλλοι αμερικάνοι μιμητές της.</p><p></p><p>Ο καθημερινός αμερικάνος αποτέλεσε την κύρια αγοραστική δύναμη καθώς μόλις είχε βγει από το κραχ και την πίεση του πολέμου ήθελε και μπορούσε να καταναλώσει. Ίσως όχι πολλά ο κάθε ένας ως μονάδα αλλά πάρα πολλά ως σύνολο.</p><p></p><p>[ATTACH]129622[/ATTACH]</p><p><em>1938</em></p><p></p><p>Η Argus και οι μιμητές της του έδωσαν την ευκαιρία πολύ οικονομικά να χρησιμοποιήσει το νέο μικρό φορμά που πρόσφερε compact διαστάσεις, ευκολία με την εμφάνιση της κασέτας της Kodak, και οικονομία χρήσης από άποψη αναλώσιμων.</p><p></p><p>Όσο για τη συγκεκριμένη φωτογραφική παρουσιάστηκε το 1938 από τη Utility Manufacturing Company της Νέας Υόρκης, εταιρία του κυρίου Charles Fischberg. Ο Fischberg ξεκίνησε στις αρχές του 30 να κατασκευάζει μερικές box και ψευδό TLR φωτογραφικές όταν κάποια στιγμή φαίνεται να βρήκε έξυπνη ιδέα να αντιγράψει την πρώτη Argus.</p><p></p><p>[ATTACH]129623[/ATTACH]</p><p></p><p>Από εκεί και μετά η ιστορία αρχίζει να μπερδεύεται. Πάντως κατά το 1940 πρέπει να συγχωνεύτηκε με την Monarch από το Σικάγο δημιουργώντας την Spartus. Θα ήταν στα χρόνια του πολέμου όταν ο Fischberg άφησε την Spartus και έτρεχε αλλού για περιπέτειες, ενώ την παλιά εταιρία ανέλαβε ο Jack Galter.</p><p></p><p>Ο κύριος Galter από το 1920 μέχρι την αρχή των 30s ήταν επαγγελματίας ντράμερ στο Σικάγο και είχε παίξει με τον Benny Goodman και όλους τους σύγχρονους συντοπίτες του. Μετά όμως το έριξε στο βιομηχανικό σχεδιασμό (αναπτήρες, ατμοσίδερα, φωτογραφικές κτλ).</p><p></p><p>[ATTACH]129624[/ATTACH]</p><p></p><p>Το μπέρδεμα είναι μεγάλο και τα παρακάτω ονόματα έχουν όλα μια σχέση μεταξύ τους: Spartus,Falcon Camera, Utility, Spencer, Monarch, Galter Products, Herold, Birdseye βHerbert George και ίσως και άλλαβ¦</p><p></p><p>H Falcon δείχνει να εξαφανίστηκε -τουλάχιστον από της διαφημίσεις- κατά την διάρκεια του πολέμου. Θα την συναντήσουμε ξανά το 1946, και στις πρώτες διαφημίσεις ενώ θα συνεχίζει να εμφανίζεται η Utility γύρω από το φακό της, η διεύθυνση της εταιρίας είναι στο Σικάγο.</p><p></p><p>[ATTACH]129625[/ATTACH]</p><p><em>1946</em></p><p></p><p>Η συγκεκριμένη έχει και χώρο αποθήκευσής εντός για ένα έξτρα ρολό φίλμβ¦</p><p></p><p>[ATTACH]129626[/ATTACH]</p><p></p><p>Τυχόν λομογράφος αναγνώστης πιστεύω πως ήδη έχει αναγνωρίσει την γιαγιά της δική του Sprocket Rocketβ¦</p><p>[ATTACH]129627[/ATTACH]</p><p></p><p>[ATTACH]129628[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chris73, post: 1057700426, member: 46474"] [b]Αυτοί που ξεχνάμε (γιατί δεν έχουν "status"...)[/b] [ATTACH=CONFIG]129617._xfImport[/ATTACH] Η ταπεινή πλαστική φωτογραφική που βλέπετε, αν και χρησιμοποιεί φιλμ 127 αποδίδοντας 16 αρνητικά 4x3cm, έχει βασιστεί/αντιγράψει μια άλλη ταπεινή αμερικάνικη της εποχής μετά το κράχ, που έφερε το φιλμ 135 στα χέρια των πολλών. Όπως και σε κάθε τομέα, έτσι και στη φωτογραφία υπάρχουν κάποιοι που ενώ η συνεισφορά τους στην εξέλιξη ή διάδοση των πραγμάτων υπήρξε καθοριστική, τελικά παραγκωνίζονται και ξεχνιούνται. Φαίνεται πως έχουμε την τάση να θέλουμε να θυμόμαστε λαμπερά πρόσωπα και καταστάσεις, αυτούς ίσως που ηθελημένα ή μη προκάλεσαν θόρυβο, και τελικά έγιναν trend. Σε κάθε ιστορία όμως υπάρχουν αυτοί που έκαναν τη βαριά και βρώμικη δουλειά, που μόλις όμως ολοκληρώθηκε κανείς πια δεν τους θυμάται. [ATTACH=CONFIG]129618._xfImport[/ATTACH] Σήμερα έχουμε τις full frame, που για κάποιο «αδιευκρίνιστο» λόγω έχουν αισθητήρα συγκεκριμένων διαστάσεων. Και γιατί να είναι 24x36? Πως φτάσαμε έως εδώ? Ποιοι ήταν αυτοί που συνέβαλαν καθοριστικά στην επικράτηση του συγκεκριμένου φορμά? Και τότε αρχίζουμε τις ιστορίες που περιέχουν τις λέξεις Leica, Barnack, Contax, Zeiss και για την τεράστια συνεισφορά αυτών στην εξέλιξη και ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ του φορμά που όλοι γνωρίζουμε. Καταρχήν πριν από τη Leica υπήρξαν πραγματικά πολλές καταγεγραμμένες προσπάθειες ώστε να χρησιμοποιηθεί το κινηματογραφικό φιλμ στη φωτογραφία. [URL]http://corsopolaris.net/supercameras/early/early_135.html[/URL] [URL]http://corsopolaris.net/supercameras/early/early_1352.html[/URL] Και σίγουρα θα υπήρξαν τουλάχιστον ακόμη τόσες τις οποίες δεν γνωρίζουμε και ούτε θα μάθουμε ποτέ για αυτές. [ATTACH=CONFIG]129619._xfImport[/ATTACH] Οι Leica και Contax φυσικά και αποτέλεσαν ορόσημο, μα από μόνες τους δεν είναι και τόσο σίγουρο πως θα μπορούσαν να καθιερώσουν την κατηγορία. Ήταν ακριβές και κατά συνέπεια απευθυνόταν σε λίγους. Η Retina της Kodak και κυρίως η ταυτόχρονη κυκλοφορία από την ίδια εταιρία του φιλμ 35mm σε κασέτες μιας χρήσης (δηλαδή το γνωστό μας έως και σήμερα φορμά 135) ήταν ένα εξαιρετικά σημαντικό βήμα παρακάτω, ως προς τον «εκδημοκρατισμό» του φορμά. Και αυτή όμως η εξέλιξη από μόνη της αν έμενε εκεί, το αποτέλεσμα θα ήταν και πάλι αμφίβολο. Μοναδικός λόγος το κόστος της Retina που αν και σημαντικά χαμηλότερο από οποιαδήποτε Leica ή Contax και πάλι δεν ήταν στα επίπεδα που θα μπορούσε να φέρει στα χέρια του κάθε snapshooter το φιλμ 135. Και δυστυχώς ή ευτυχώς, καθώς το χρήμα κινεί τα πράγματα χωρίς τις στρατιές των καθημερινών καταναλωτών πολλές προσπάθειες αποτυγχάνουν. [ATTACH=CONFIG]129620._xfImport[/ATTACH] [I]Argus A[/I] Ο «χαμένος» κρίκος στην πορεία των πραγμάτων ως προς την πραγματική καθιέρωση του 135 φιλμ δεν είναι άλλος από την αμερικάνική Argus, που το 1936 παρουσίασε την πρώτη της φωτογραφική 35 χιλιοστών. Μια πλαστική μηχανή με τα απολύτως απαραίτητα που κάλυπτε τις ανάγκες του καθημερινού χρήστη στην τιμή των 12 δολαρίων, όταν μια Leica ή Contax κόστιζε 200 με 300 δολάρια ενώ μια Retina 57. Σε συνέχεια του πράγματος η Argus δύο χρόνια αργότερα παρουσίασε και την πρώτη τηλεμετρική της σειράς C, που έμεινε στην ιστορία ως το «τούβλο» για προφανείς λόγους. [ATTACH=CONFIG]129621._xfImport[/ATTACH] [I]Η πρώτη Argus C[/I] Οι γερμανοί απευθύνονταν σε λίγους και τα χρόνια ήταν δύσκολα. Το κενό στον πάτο της κατηγορίας μέχρι τα 60s και την επέλαση των ιαπώνων, φρόντισε να καλύψει η Argus καθώς και άλλοι αμερικάνοι μιμητές της. Ο καθημερινός αμερικάνος αποτέλεσε την κύρια αγοραστική δύναμη καθώς μόλις είχε βγει από το κραχ και την πίεση του πολέμου ήθελε και μπορούσε να καταναλώσει. Ίσως όχι πολλά ο κάθε ένας ως μονάδα αλλά πάρα πολλά ως σύνολο. [ATTACH=CONFIG]129622._xfImport[/ATTACH] [I]1938[/I] Η Argus και οι μιμητές της του έδωσαν την ευκαιρία πολύ οικονομικά να χρησιμοποιήσει το νέο μικρό φορμά που πρόσφερε compact διαστάσεις, ευκολία με την εμφάνιση της κασέτας της Kodak, και οικονομία χρήσης από άποψη αναλώσιμων. Όσο για τη συγκεκριμένη φωτογραφική παρουσιάστηκε το 1938 από τη Utility Manufacturing Company της Νέας Υόρκης, εταιρία του κυρίου Charles Fischberg. Ο Fischberg ξεκίνησε στις αρχές του 30 να κατασκευάζει μερικές box και ψευδό TLR φωτογραφικές όταν κάποια στιγμή φαίνεται να βρήκε έξυπνη ιδέα να αντιγράψει την πρώτη Argus. [ATTACH=CONFIG]129623._xfImport[/ATTACH] Από εκεί και μετά η ιστορία αρχίζει να μπερδεύεται. Πάντως κατά το 1940 πρέπει να συγχωνεύτηκε με την Monarch από το Σικάγο δημιουργώντας την Spartus. Θα ήταν στα χρόνια του πολέμου όταν ο Fischberg άφησε την Spartus και έτρεχε αλλού για περιπέτειες, ενώ την παλιά εταιρία ανέλαβε ο Jack Galter. Ο κύριος Galter από το 1920 μέχρι την αρχή των 30s ήταν επαγγελματίας ντράμερ στο Σικάγο και είχε παίξει με τον Benny Goodman και όλους τους σύγχρονους συντοπίτες του. Μετά όμως το έριξε στο βιομηχανικό σχεδιασμό (αναπτήρες, ατμοσίδερα, φωτογραφικές κτλ). [ATTACH=CONFIG]129624._xfImport[/ATTACH] Το μπέρδεμα είναι μεγάλο και τα παρακάτω ονόματα έχουν όλα μια σχέση μεταξύ τους: Spartus,Falcon Camera, Utility, Spencer, Monarch, Galter Products, Herold, Birdseye βHerbert George και ίσως και άλλαβ¦ H Falcon δείχνει να εξαφανίστηκε -τουλάχιστον από της διαφημίσεις- κατά την διάρκεια του πολέμου. Θα την συναντήσουμε ξανά το 1946, και στις πρώτες διαφημίσεις ενώ θα συνεχίζει να εμφανίζεται η Utility γύρω από το φακό της, η διεύθυνση της εταιρίας είναι στο Σικάγο. [ATTACH=CONFIG]129625._xfImport[/ATTACH] [I]1946[/I] Η συγκεκριμένη έχει και χώρο αποθήκευσής εντός για ένα έξτρα ρολό φίλμβ¦ [ATTACH=CONFIG]129626._xfImport[/ATTACH] Τυχόν λομογράφος αναγνώστης πιστεύω πως ήδη έχει αναγνωρίσει την γιαγιά της δική του Sprocket Rocketβ¦ [ATTACH=CONFIG]129627._xfImport[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]129628._xfImport[/ATTACH] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…