Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="chris73" data-source="post: 1057722851" data-attributes="member: 46474"><p><strong>Και άλλες Retina…</strong></p><p></p><p>[ATTACH]130693[/ATTACH]</p><p></p><p>Καλά διάβαζα πως όταν αποκτήσεις την πρώτη μετά είναι δύσκολο να αρκεστείς μόνο σε αυτή…</p><p></p><p>Έχουν ήδη γραφτεί μερικά πράγματα για τον κύριο <a href="http://avclub.gr/forum/showthread.php/116119-Διάθεση-ρετρό?p=1057265404&highlight=nagel#post1057265404" target="_blank">Nagel</a> –τον οποίο συμπαθώ πολύ και ας μου έχει κάνει τέτοια ζημιά- και τις «γερμανικές Kodak». Η οποία Kodak για τους δικούς της λόγους φρόντιζε να παρουσιάζει κάθε τόσο και μία νέα Retina που πολλές φορές δεν είχε καμία ουσιαστική διαφορά από την προηγούμενη.</p><p></p><p>[ATTACH]130694[/ATTACH]</p><p></p><p>Επίσης πολλά προπολεμικά μοντέλα ήταν διαθέσιμα σε δύο «χρώματα», και διαφορές υπήρξαν ακόμη και κατά την διάρκεια παραγωγής του ίδιου μοντέλου πού είτε καταδείκνυαν τις επερχόμενες αλλαγές, είτε απλά «γιατί έτσι»…</p><p></p><p>Η σειρά των Retina και των απλούστερων Retinette στο σύνολό της έχει τόσους διαφορετικούς κωδικούς, που κάποιος θα μπορούσε να είναι συλλέκτης αποκλειστικά αυτών χωρίς να ξεμείνει από «δουλειά». Και αναφέρομαι μόνο στα μοντέλα με φυσούνα…</p><p></p><p>[ATTACH]130695[/ATTACH]</p><p><em>1937</em></p><p></p><p>Ποιος λοιπόν ο σκοπός αυτού του καταιγισμού εκείνα τα χρόνια? Έχω μπερδευτεί είναι η αλήθεια. Η εποχή, η εξέλιξη και η φιλοσοφία κατασκευής των προϊόντων τότε δεν νομίζω πως έχει πολλά κοινά με το τώρα. Μου φαίνεται εντελώς απίθανο κάποιος που για παράδειγμα το 1938 θα ξόδευε περίπου 1000 σημερινά δολάρια για την αγορά μιας Retina I, θα διέθετε άλλα τόσα την επόμενη χρονιά για μια όμοια φωτογραφική.</p><p></p><p>Και από τα ξεχασμένα φιλμ που μπορούν να βρεθούν εντός τους σήμερα, ο χρόνος έχει δείξει ότι οι φωτογραφικές συχνά είχαν διάρκεια ζωής/χρήσης πολλών δεκαετιών. Μία φωτογραφική του 1930 μπορούσε άνετα να βρίσκεται σε χρήση ίσως 40 και 50 χρόνια μετά, και αυτό δεν δείχνει να αποτελεί την εξαίρεση.</p><p></p><p>Τέλος πάντων, από παρόρμηση και εγώ κατέληξα με άλλες … τέσσερεις μικρές.</p><p></p><p>[ATTACH]130696[/ATTACH]</p><p></p><p>Οι δύο παλαιότερες και τηλεμετρικές Retina II ανήκουν στον ίδιο τύπο (142), κατασκευάζονταν την περίοδο 1937-39 και εμφανίζουν αυτό που αναφέρθηκε νωρίτερα, μικρές διαφορές και τίποτα άλλο σε πρακτικό επίπεδο.</p><p></p><p>H πρώτη τηλεμετρική Retina II (type 122) παρουσιάστηκε το 1936 με πρόθεση να προλάβει τους ολυμπιακούς πράγμα που όμως δεν κατάφερε.</p><p></p><p>Παράχθηκε για λίγους μήνες και η μοναδική πρακτική διαφορά με τις εικονιζόμενες ήταν στον τρόπο προώθησης του φιλμ. Αυτό γινόταν με ένα μικρό μοχλό, αλλά η βιασύνη από την μεριά του κατασκευαστή είχε ως αποτέλεσμα ο μηχανισμός να μην είναι και τόσο αξιόπιστός. Έτσι, σύντομα η εταιρία γύρισε πίσω στην παλιά δοκιμασμένη λύση της ροδέλας και οι πρώτες Retina II έγιναν συλλεκτικές.</p><p></p><p>[ATTACH]130697[/ATTACH]</p><p></p><p>Το τηλέμετρο είναι ανεξάρτητο από το σκόπευτρο αλλά συνδεμένο με την εστίαση, πράγμα που σημαίνει πως πρώτα μετράμε –και ταυτόχρονα εστιάζουμε- από το ένα παράθυρο και μετά καδράρουμε από το άλλο. Το σασί κατά τα άλλα είναι το τυπικό μιας Retina I, και για να χωρέσει ο φακός είναι εμφανές πως στο παλιό καλούπι της πόρτας άνοιξαν μια κυκλική τρύπα και κόλλησαν μετά επάνω ένα άλλο καπάκι.</p><p></p><p>Το 1939 η Retina II απέκτησε συνδυασμένο τηλέμετρο/σκόπευτρο, και η πόρτα του φακού είχε αλλάξει χρησιμοποιώντας ένα τετραγωνισμένο νέο καλούπι. Ονομάστηκε IIa και είναι σπάνια καθώς η παραγωγή της διακόπηκε σύντομα λόγω πολέμου.</p><p></p><p>[ATTACH]130698[/ATTACH]</p><p><em>1940</em></p><p></p><p>Το 1945 η Kodak ανέκτησε την εταιρία και ξεκίνησε αμέσως από εκεί που είχε σταματήσει. Από την Retina II έφυγε το “a” αλλά ή φωτογραφική ήταν σχεδόν απαράλλακτη με την προπολεμική. </p><p></p><p>Το τηλέμετρο δεν είναι και τόσο φωτεινό από την κατασκευή του, όμως είναι απλό και αν χρειαστεί μπορεί –συνήθως- εύκολα να ρυθμιστεί αποσπώντας την επάνω πλάκα και ρυθμίζοντας 1-2 βίδες. </p><p></p><p>[ATTACH]130699[/ATTACH]</p><p><em>1949</em></p><p></p><p>Οι Retina II που έφθαναν στην αμερικάνικη αγορά εξοπλίζονταν μόνο με τους φωτεινότερους φακούς Xenon (6 στοιχεία σε τέσσερεις ομάδες) της Schneider διαφράγματος f2.8 ή και f2. Τον φθηνότερο Xenar ή Kodak Ektar f3.5 (τύπου Tessar) που είναι ο ίδιος φακός από τον ίδιο κατασκευαστή αλλά με άλλο όνομα, θα τον συναντήσουμε σε φωτογραφικές που πωλούνταν στον υπόλοιπο κόσμο.</p><p></p><p><strong><em>Zeiss Bumps (?)</em></strong></p><p>Εντάξει είμαι χαζός, αλλά να πως βρέθηκα με 2 όμοιες Retina II.</p><p>Για λίγα ευρώ αποκτήθηκε πρώτα η «παλαιότερη» και περισσότερο ξεθωριασμένη. Ο κυριότερος λόγος απόκτησης της ήταν ότι εμφάνιζε το «σύνδρομο» των “Zeiss Bumps” που από καιρό ήθελα να δω πόσο εύκολα μπορεί να αποκατασταθεί.</p><p></p><p>Σχεδόν σε κάθε Retina και άλλες φωτογραφικές της εποχής, και πολύ χειρότερα στις Contax της Zeiss όπου από εκεί και ο όρος, παρατηρούνται σημεία στην δερμάτινη επένδυση που έχουν φουσκώσει. </p><p></p><p>[ATTACH]130700[/ATTACH]</p><p><em>Η ροδέλα επανατύλιξης. Στον άξονά της και το τηλέμετρο.</em></p><p></p><p>Ανάλογα με τις συνθήκες φύλαξης αυτό το φαινόμενο εμφανίζεται σε μικρότερη η μεγαλύτερη έκταση και οφείλεται στην οξείδωση των ορειχάλκινων περτσινιών και μεντεσέδων. Πιστεύω πως κατά κύριο λόγο, όχι όμως και αποκλειστικά, αυτό συμβαίνει λόγω γαλβανικής διάβρωσης από την επαφή ανόμοιων μετάλλων. </p><p></p><p>Ο καταλύτης που επιταχύνει την κατάσταση πρέπει να είναι η υγρασία που απορροφά το δέρμα και έτσι φωτογραφικές που αποθηκεύονται επι μακρόν σε υγρά κελάρια σίγουρα θα έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα.</p><p></p><p>Η συγκεκριμένη είχε τέσσερις πραγματικά τεράστιες φούσκες στο καπάκι της πλάτης και άλλα θέματα επίσης, όμως με λίγη υπομονή το δέρμα μπορεί να ανασηκωθεί προσεκτικά φροντίζοντας να το κρατάμε υγρό σε όλη τη διαδικασία. </p><p></p><p>Όταν φθάσουμε στο σημείο που πρέπει καθαρίζουμε την πράσινη οξείδωση, επαναφέρουμε το δέρμα όσο είναι ακόμη νωπό και αφού στεγνώσει στην αρχική του θέση το κολλάμε πάλι. Το δέρμα έχει πολύ μεγάλη ελαστικότητα και ικανότητα επαναφοράς ακόμη και μετά από 70-80 χρόνια. Έτσι εκεί που υπήρχαν καρούμπαλα παλιότερα αν διαθέσουμε λίγο χρόνο, στο τέλος θα είναι αδύνατο να ανιχνευθεί κάποια ανωμαλία ή ξεχείλωμα στην επιφάνεια.</p><p></p><p>[ATTACH]130701[/ATTACH]</p><p><em>Όχι πια φούσκωμα μετά την επέμβαση</em></p><p></p><p>Με την επένδυση τα πράγματα πήγαν πολύ καλά, αλλά…</p><p></p><p>Προσοχή! Η επίστρωση του καθρέφτη στο τηλέμετρο είναι εξαιρετικά ευαίσθητη. Αν και μπορεί να αντέξει ένα απαλό πέρασμα με βαμβάκι, είναι απίθανο να επιζήσει μετά από πέρασμα με υγρό ή νοτισμένο πανάκι, πράγμα που έκανα και έτσι το κατέστρεψα…</p><p></p><p>Απαρηγόρητος που χάθηκε η βασική λειτουργία της καημένης φωτογραφικής λίγο πριν κλείσει τα 80, και με την επιπλέον δικαιολογία πως ο φακός της είχε καταστραφεί από το σκούπισμα κάποιου στο παρελθόν, έψαχνα για μια άλλη που δεν θα σκότωνα αυτή τη φορά και ευτυχώς βρέθηκε γρήγορα και οικονομικά.</p><p></p><p>[ATTACH]130702[/ATTACH]</p><p><em>Τηλέμετρο</em></p><p></p><p>Μάλιστα ήταν φορτωμένη με φιλμ slide Ektachrome 400, πράγμα που δείχνει πως υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να χρησιμοποιούνταν έως πολύ πρόσφατα. Στην εσωτερική πλευρά της πλάκας που καλύπτει το μηχανισμό ρύθμισης του τηλέμετρου, υπάρχει γραμμένη ημερομηνία από το 1947, το πιθανότερο εποχή που ρυθμίστηκε για πρώτη και τελευταία φορά μετά την αρχική εργοστασιακή ρύθμιση.</p><p></p><p>Ό φακός της είναι σε αποδεκτή κατάσταση και μετά το σχετικό καθάρισμα/λάδωμα/γρασάρισμα μπορείς να την πεις λειτουργική.</p><p></p><p>[ATTACH]130703[/ATTACH]</p><p><em>Retina I typ010</em></p><p></p><p>Η επόμενη φωτογραφική είναι η πρώτη μεταπολεμική Retina I (type 010), ουσιαστικά όμοια με την τελευταία προπολεμική, και παραγόταν έως το 1949. Μπορεί να βρεθεί με επιστρωμένους ή μη φακούς, όπως συνέβαινε επίσης και στις πρώτες μεταπολεμικές Retina II. Η συγκεκριμένη δεν έχει επίστρωση στον φακό της.</p><p></p><p>[ATTACH]130704[/ATTACH]</p><p><em>Retina I typ010</em></p><p>...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chris73, post: 1057722851, member: 46474"] [b]Και άλλες Retina…[/b] [ATTACH=CONFIG]130693._xfImport[/ATTACH] Καλά διάβαζα πως όταν αποκτήσεις την πρώτη μετά είναι δύσκολο να αρκεστείς μόνο σε αυτή… Έχουν ήδη γραφτεί μερικά πράγματα για τον κύριο [URL="http://avclub.gr/forum/showthread.php/116119-Διάθεση-ρετρό?p=1057265404&highlight=nagel#post1057265404"]Nagel[/URL] –τον οποίο συμπαθώ πολύ και ας μου έχει κάνει τέτοια ζημιά- και τις «γερμανικές Kodak». Η οποία Kodak για τους δικούς της λόγους φρόντιζε να παρουσιάζει κάθε τόσο και μία νέα Retina που πολλές φορές δεν είχε καμία ουσιαστική διαφορά από την προηγούμενη. [ATTACH=CONFIG]130694._xfImport[/ATTACH] Επίσης πολλά προπολεμικά μοντέλα ήταν διαθέσιμα σε δύο «χρώματα», και διαφορές υπήρξαν ακόμη και κατά την διάρκεια παραγωγής του ίδιου μοντέλου πού είτε καταδείκνυαν τις επερχόμενες αλλαγές, είτε απλά «γιατί έτσι»… Η σειρά των Retina και των απλούστερων Retinette στο σύνολό της έχει τόσους διαφορετικούς κωδικούς, που κάποιος θα μπορούσε να είναι συλλέκτης αποκλειστικά αυτών χωρίς να ξεμείνει από «δουλειά». Και αναφέρομαι μόνο στα μοντέλα με φυσούνα… [ATTACH=CONFIG]130695._xfImport[/ATTACH] [I]1937[/I] Ποιος λοιπόν ο σκοπός αυτού του καταιγισμού εκείνα τα χρόνια? Έχω μπερδευτεί είναι η αλήθεια. Η εποχή, η εξέλιξη και η φιλοσοφία κατασκευής των προϊόντων τότε δεν νομίζω πως έχει πολλά κοινά με το τώρα. Μου φαίνεται εντελώς απίθανο κάποιος που για παράδειγμα το 1938 θα ξόδευε περίπου 1000 σημερινά δολάρια για την αγορά μιας Retina I, θα διέθετε άλλα τόσα την επόμενη χρονιά για μια όμοια φωτογραφική. Και από τα ξεχασμένα φιλμ που μπορούν να βρεθούν εντός τους σήμερα, ο χρόνος έχει δείξει ότι οι φωτογραφικές συχνά είχαν διάρκεια ζωής/χρήσης πολλών δεκαετιών. Μία φωτογραφική του 1930 μπορούσε άνετα να βρίσκεται σε χρήση ίσως 40 και 50 χρόνια μετά, και αυτό δεν δείχνει να αποτελεί την εξαίρεση. Τέλος πάντων, από παρόρμηση και εγώ κατέληξα με άλλες … τέσσερεις μικρές. [ATTACH=CONFIG]130696._xfImport[/ATTACH] Οι δύο παλαιότερες και τηλεμετρικές Retina II ανήκουν στον ίδιο τύπο (142), κατασκευάζονταν την περίοδο 1937-39 και εμφανίζουν αυτό που αναφέρθηκε νωρίτερα, μικρές διαφορές και τίποτα άλλο σε πρακτικό επίπεδο. H πρώτη τηλεμετρική Retina II (type 122) παρουσιάστηκε το 1936 με πρόθεση να προλάβει τους ολυμπιακούς πράγμα που όμως δεν κατάφερε. Παράχθηκε για λίγους μήνες και η μοναδική πρακτική διαφορά με τις εικονιζόμενες ήταν στον τρόπο προώθησης του φιλμ. Αυτό γινόταν με ένα μικρό μοχλό, αλλά η βιασύνη από την μεριά του κατασκευαστή είχε ως αποτέλεσμα ο μηχανισμός να μην είναι και τόσο αξιόπιστός. Έτσι, σύντομα η εταιρία γύρισε πίσω στην παλιά δοκιμασμένη λύση της ροδέλας και οι πρώτες Retina II έγιναν συλλεκτικές. [ATTACH=CONFIG]130697._xfImport[/ATTACH] Το τηλέμετρο είναι ανεξάρτητο από το σκόπευτρο αλλά συνδεμένο με την εστίαση, πράγμα που σημαίνει πως πρώτα μετράμε –και ταυτόχρονα εστιάζουμε- από το ένα παράθυρο και μετά καδράρουμε από το άλλο. Το σασί κατά τα άλλα είναι το τυπικό μιας Retina I, και για να χωρέσει ο φακός είναι εμφανές πως στο παλιό καλούπι της πόρτας άνοιξαν μια κυκλική τρύπα και κόλλησαν μετά επάνω ένα άλλο καπάκι. Το 1939 η Retina II απέκτησε συνδυασμένο τηλέμετρο/σκόπευτρο, και η πόρτα του φακού είχε αλλάξει χρησιμοποιώντας ένα τετραγωνισμένο νέο καλούπι. Ονομάστηκε IIa και είναι σπάνια καθώς η παραγωγή της διακόπηκε σύντομα λόγω πολέμου. [ATTACH=CONFIG]130698._xfImport[/ATTACH] [I]1940[/I] Το 1945 η Kodak ανέκτησε την εταιρία και ξεκίνησε αμέσως από εκεί που είχε σταματήσει. Από την Retina II έφυγε το “a” αλλά ή φωτογραφική ήταν σχεδόν απαράλλακτη με την προπολεμική. Το τηλέμετρο δεν είναι και τόσο φωτεινό από την κατασκευή του, όμως είναι απλό και αν χρειαστεί μπορεί –συνήθως- εύκολα να ρυθμιστεί αποσπώντας την επάνω πλάκα και ρυθμίζοντας 1-2 βίδες. [ATTACH=CONFIG]130699._xfImport[/ATTACH] [I]1949[/I] Οι Retina II που έφθαναν στην αμερικάνικη αγορά εξοπλίζονταν μόνο με τους φωτεινότερους φακούς Xenon (6 στοιχεία σε τέσσερεις ομάδες) της Schneider διαφράγματος f2.8 ή και f2. Τον φθηνότερο Xenar ή Kodak Ektar f3.5 (τύπου Tessar) που είναι ο ίδιος φακός από τον ίδιο κατασκευαστή αλλά με άλλο όνομα, θα τον συναντήσουμε σε φωτογραφικές που πωλούνταν στον υπόλοιπο κόσμο. [B][I]Zeiss Bumps (?)[/I][/B] Εντάξει είμαι χαζός, αλλά να πως βρέθηκα με 2 όμοιες Retina II. Για λίγα ευρώ αποκτήθηκε πρώτα η «παλαιότερη» και περισσότερο ξεθωριασμένη. Ο κυριότερος λόγος απόκτησης της ήταν ότι εμφάνιζε το «σύνδρομο» των “Zeiss Bumps” που από καιρό ήθελα να δω πόσο εύκολα μπορεί να αποκατασταθεί. Σχεδόν σε κάθε Retina και άλλες φωτογραφικές της εποχής, και πολύ χειρότερα στις Contax της Zeiss όπου από εκεί και ο όρος, παρατηρούνται σημεία στην δερμάτινη επένδυση που έχουν φουσκώσει. [ATTACH=CONFIG]130700._xfImport[/ATTACH] [I]Η ροδέλα επανατύλιξης. Στον άξονά της και το τηλέμετρο.[/I] Ανάλογα με τις συνθήκες φύλαξης αυτό το φαινόμενο εμφανίζεται σε μικρότερη η μεγαλύτερη έκταση και οφείλεται στην οξείδωση των ορειχάλκινων περτσινιών και μεντεσέδων. Πιστεύω πως κατά κύριο λόγο, όχι όμως και αποκλειστικά, αυτό συμβαίνει λόγω γαλβανικής διάβρωσης από την επαφή ανόμοιων μετάλλων. Ο καταλύτης που επιταχύνει την κατάσταση πρέπει να είναι η υγρασία που απορροφά το δέρμα και έτσι φωτογραφικές που αποθηκεύονται επι μακρόν σε υγρά κελάρια σίγουρα θα έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα. Η συγκεκριμένη είχε τέσσερις πραγματικά τεράστιες φούσκες στο καπάκι της πλάτης και άλλα θέματα επίσης, όμως με λίγη υπομονή το δέρμα μπορεί να ανασηκωθεί προσεκτικά φροντίζοντας να το κρατάμε υγρό σε όλη τη διαδικασία. Όταν φθάσουμε στο σημείο που πρέπει καθαρίζουμε την πράσινη οξείδωση, επαναφέρουμε το δέρμα όσο είναι ακόμη νωπό και αφού στεγνώσει στην αρχική του θέση το κολλάμε πάλι. Το δέρμα έχει πολύ μεγάλη ελαστικότητα και ικανότητα επαναφοράς ακόμη και μετά από 70-80 χρόνια. Έτσι εκεί που υπήρχαν καρούμπαλα παλιότερα αν διαθέσουμε λίγο χρόνο, στο τέλος θα είναι αδύνατο να ανιχνευθεί κάποια ανωμαλία ή ξεχείλωμα στην επιφάνεια. [ATTACH=CONFIG]130701._xfImport[/ATTACH] [I]Όχι πια φούσκωμα μετά την επέμβαση[/I] Με την επένδυση τα πράγματα πήγαν πολύ καλά, αλλά… Προσοχή! Η επίστρωση του καθρέφτη στο τηλέμετρο είναι εξαιρετικά ευαίσθητη. Αν και μπορεί να αντέξει ένα απαλό πέρασμα με βαμβάκι, είναι απίθανο να επιζήσει μετά από πέρασμα με υγρό ή νοτισμένο πανάκι, πράγμα που έκανα και έτσι το κατέστρεψα… Απαρηγόρητος που χάθηκε η βασική λειτουργία της καημένης φωτογραφικής λίγο πριν κλείσει τα 80, και με την επιπλέον δικαιολογία πως ο φακός της είχε καταστραφεί από το σκούπισμα κάποιου στο παρελθόν, έψαχνα για μια άλλη που δεν θα σκότωνα αυτή τη φορά και ευτυχώς βρέθηκε γρήγορα και οικονομικά. [ATTACH=CONFIG]130702._xfImport[/ATTACH] [I]Τηλέμετρο[/I] Μάλιστα ήταν φορτωμένη με φιλμ slide Ektachrome 400, πράγμα που δείχνει πως υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να χρησιμοποιούνταν έως πολύ πρόσφατα. Στην εσωτερική πλευρά της πλάκας που καλύπτει το μηχανισμό ρύθμισης του τηλέμετρου, υπάρχει γραμμένη ημερομηνία από το 1947, το πιθανότερο εποχή που ρυθμίστηκε για πρώτη και τελευταία φορά μετά την αρχική εργοστασιακή ρύθμιση. Ό φακός της είναι σε αποδεκτή κατάσταση και μετά το σχετικό καθάρισμα/λάδωμα/γρασάρισμα μπορείς να την πεις λειτουργική. [ATTACH=CONFIG]130703._xfImport[/ATTACH] [I]Retina I typ010[/I] Η επόμενη φωτογραφική είναι η πρώτη μεταπολεμική Retina I (type 010), ουσιαστικά όμοια με την τελευταία προπολεμική, και παραγόταν έως το 1949. Μπορεί να βρεθεί με επιστρωμένους ή μη φακούς, όπως συνέβαινε επίσης και στις πρώτες μεταπολεμικές Retina II. Η συγκεκριμένη δεν έχει επίστρωση στον φακό της. [ATTACH=CONFIG]130704._xfImport[/ATTACH] [I]Retina I typ010[/I] ... [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…