Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="chris73" data-source="post: 1058080920" data-attributes="member: 46474"><p><em><strong>Εις μνήμη</strong></em></p><p>Εδώ θεωρώ πως είναι απαραίτητο να σταθούμε για λίγο στην Kilfitt, γιατί από αυτή τη τόσο μικρή και ανεξάρτητη εταιρία ήταν που προέκυψαν δύο πολύ σημαντικές κατασκευές. Η μία ήταν ο πρώτος πραγματικός μάκρο φακός για τα 35 χιλιοστά το 1955 (40/2.8 Kilar), και η άλλη ήταν η κατασκευή για λογαριασμό της Voigtlander του πρώτου ζουμ για φωτογραφικές εφαρμογές το 1959 (36-82/2.8 Zoomar) σχεδίασης του αυστριακού Frank Back. Ο τελευταίος θεωρείται και ο πατέρας του τηλεοπτικού ζουμ καθώς οι φακοί Zoomar χρησιμοποιούνταν στην τηλεόραση και τα μικρά κινηματογραφικά φορμά ήδη από το 1947.</p><p></p><p>[ATTACH]149957[/ATTACH]</p><p></p><p>Επίσης, όσοι σήμερα φρίττουν στην ιδέα πως υπάρχει η πιθανότητα ένας νέος φακός να τους προκύψει ξινό λεμόνι, απλά και μόνο γιατί έτσι είναι τα πράγματα όταν μιλάμε για δειγματοληπτικό ποιοτικό έλεγχο στη βιομηχανία και πόσο μάλλον αυτή του φαστ φουντ, αξίζει να αναφερθεί πως κανένας φακός δεν αναχωρούσε από την Kilfitt πριν ελεγχθεί αυτοπροσώπως. Επιπλέον με κάθε φακό λαμβάνονταν δύο αρνητικά σε γυάλινη πλάκα, από τα οποία το ένα τον συνόδευε και το άλλο παρέμενε στο αρχείο της εταιρίας σε περίπτωση επιστροφής του για επισκευή.</p><p></p><p>[ATTACH]149958[/ATTACH]</p><p><em>Η Robot II σε σχετικά σπάνιο μαύρο χρώμα από την τελευταία περίοδο παραγωγής της (195ο-51). Ωστόσο ο προκάτοχος διέθετε και ένα τηλεφακό 75mm από το 1940. To σκόπευτρο είναι νεότερο και δυστηχώς η πλαστική του άρθρωση για την διόρθωση της παράλλαξης μου έμεινε στο χέρι...</em></p><p></p><p><em><strong>Εντωμεταξύβ¦</strong></em></p><p>Και πριν συμβούν όλα αυτά είχε φθάσει ο δεύτερος πόλεμος και η Robot δεν πέρασε απαρατήρητη από τα πολεμικά επιτελεία και κυρίως τη Luftwaffe. Η πολιτική παραγωγή σταμάτησε και οι Robot ανέβηκαν στους αιθέρες αποκτώντας συνήθως μαύρο χρώμα και διπλό ελατήριο που μπορούσε με ένα κούρντισμα πριν την πτήση να αποτυπώσει β¦αν θα επέστρεφε να γυρίσει πίσωβ¦ 50 καρέ. Έκανε τη θητεία της άλλοτε σε αναγνωριστικά, άλλοτε σε καταδιωκτικά, ακόμη και σε δοκιμές αεριωθούμενων.</p><p></p><p>[ATTACH]149959[/ATTACH]</p><p></p><p>[ATTACH]149960[/ATTACH]</p><p></p><p>Υπήρξε και ειδικό μοντέλο κάτι αντίστοιχο με την Leica 250, αλλά η Robot μπορούσε να αποτυπώσει 375 καρέ σε μια κασέτα πράγμα που της έδωσε και το όνομά της (375). Σε αντίθεση με την Leica 250, η συγκεκριμένη Robot είναι εξαιρετικά σπάνια καθώς κατασκευάστηκε σε πολύ μικρό αριθμό και πολλές από αυτές δεν ευτύχισαν να προσγειωθούν ομαλάβ¦</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]p42t_lGht8M[/MEDIA]</p><p><em>Στο 1:12 η GoPro από το παρελθόν.</em></p><p></p><p>To 1943, η Berning ως σημαντική εταιρία για την πολεμική μηχανή πήγε μια βόλτα μέχρι τι Σαξονία για να γλυτώσει τις βόμβες στο Ντίσελντόρφ, ενώ μετά το τέλος του πολέμου ξαναφορτώθηκε όλη η οικοσκευή για να επιστρέψει πίσω στη αρχική της έδρα. Σχεδόν τα πάντα όμως χάθηκαν στο δρόμο με αποτέλεσμα η παραγωγή να ξεκινήσει από το μηδέν στο τέλος του 1946.</p><p></p><p>Η Robot ΙΙ συνέχισε να παράγεται ουσιαστικά απαράλλακτη μέχρι το 1951 όπου και εμφανίσθηκε η ΙΙa, με μοναδική ουσιαστικά διαφορά από το προηγούμενο μοντέλο πως είχε πια τη δυνατότητα να δέχεται την στάνταρ κασέτα 135.</p><p></p><p>[ATTACH]149961[/ATTACH]</p><p><em>1940</em></p><p></p><p>[ATTACH]149962[/ATTACH]</p><p><em>DIY υποβρύχια θήκη για τη Robot από τον ...υποβρυχιολόγο και κινηματογραφιστή Hans Hass το 1942.</em></p><p></p><p>Στη συνέχεια προέκυψαν και άλλα μοντέλα και εφαρμογές, κατασκευές της εταιρίας χρησιμοποιήθηκαν σε συστήματα ασφαλείας, στην κατασκοπεία όπου και αντιγράφτηκε και από τους Σοβιετικούς με την F-21, και τέλος φθάνοντας στο σήμερα η Robot απορροφήθηκε στον όμιλο της Jenoprik.</p><p></p><p>[ATTACH]149963[/ATTACH]</p><p><em>Στο φτερό.</em></p><p></p><p>Ο κύριος Heinz από την άλλη αποσύρθηκε το 1968 πουλώντας την εταιρία του στον δόκτορα Back, που πλέον συνέχισε να την λειτουργεί από τη Νέα Υόρκη με την ονομασία Zoomar. </p><p></p><p>Ο Shneider 40/1.9 στο 1.9.</p><p>[ATTACH]149964[/ATTACH]</p><p></p><p>Robot II εξ ων συνετέθη.</p><p>[MEDIA=youtube]lHA0jVW4_M4[/MEDIA]</p><p></p><p>...και οι φακοί επίσης.</p><p>[MEDIA=youtube]QBIuZRA8T4U[/MEDIA]</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]Lebn4IQOqjg[/MEDIA]</p><p></p><p>[ATTACH]149965[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chris73, post: 1058080920, member: 46474"] [I][B]Εις μνήμη[/B][/I] Εδώ θεωρώ πως είναι απαραίτητο να σταθούμε για λίγο στην Kilfitt, γιατί από αυτή τη τόσο μικρή και ανεξάρτητη εταιρία ήταν που προέκυψαν δύο πολύ σημαντικές κατασκευές. Η μία ήταν ο πρώτος πραγματικός μάκρο φακός για τα 35 χιλιοστά το 1955 (40/2.8 Kilar), και η άλλη ήταν η κατασκευή για λογαριασμό της Voigtlander του πρώτου ζουμ για φωτογραφικές εφαρμογές το 1959 (36-82/2.8 Zoomar) σχεδίασης του αυστριακού Frank Back. Ο τελευταίος θεωρείται και ο πατέρας του τηλεοπτικού ζουμ καθώς οι φακοί Zoomar χρησιμοποιούνταν στην τηλεόραση και τα μικρά κινηματογραφικά φορμά ήδη από το 1947. [ATTACH=CONFIG]149957._xfImport[/ATTACH] Επίσης, όσοι σήμερα φρίττουν στην ιδέα πως υπάρχει η πιθανότητα ένας νέος φακός να τους προκύψει ξινό λεμόνι, απλά και μόνο γιατί έτσι είναι τα πράγματα όταν μιλάμε για δειγματοληπτικό ποιοτικό έλεγχο στη βιομηχανία και πόσο μάλλον αυτή του φαστ φουντ, αξίζει να αναφερθεί πως κανένας φακός δεν αναχωρούσε από την Kilfitt πριν ελεγχθεί αυτοπροσώπως. Επιπλέον με κάθε φακό λαμβάνονταν δύο αρνητικά σε γυάλινη πλάκα, από τα οποία το ένα τον συνόδευε και το άλλο παρέμενε στο αρχείο της εταιρίας σε περίπτωση επιστροφής του για επισκευή. [ATTACH=CONFIG]149958._xfImport[/ATTACH] [I]Η Robot II σε σχετικά σπάνιο μαύρο χρώμα από την τελευταία περίοδο παραγωγής της (195ο-51). Ωστόσο ο προκάτοχος διέθετε και ένα τηλεφακό 75mm από το 1940. To σκόπευτρο είναι νεότερο και δυστηχώς η πλαστική του άρθρωση για την διόρθωση της παράλλαξης μου έμεινε στο χέρι...[/I] [I][B]Εντωμεταξύβ¦[/B][/I] Και πριν συμβούν όλα αυτά είχε φθάσει ο δεύτερος πόλεμος και η Robot δεν πέρασε απαρατήρητη από τα πολεμικά επιτελεία και κυρίως τη Luftwaffe. Η πολιτική παραγωγή σταμάτησε και οι Robot ανέβηκαν στους αιθέρες αποκτώντας συνήθως μαύρο χρώμα και διπλό ελατήριο που μπορούσε με ένα κούρντισμα πριν την πτήση να αποτυπώσει β¦αν θα επέστρεφε να γυρίσει πίσωβ¦ 50 καρέ. Έκανε τη θητεία της άλλοτε σε αναγνωριστικά, άλλοτε σε καταδιωκτικά, ακόμη και σε δοκιμές αεριωθούμενων. [ATTACH=CONFIG]149959._xfImport[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]149960._xfImport[/ATTACH] Υπήρξε και ειδικό μοντέλο κάτι αντίστοιχο με την Leica 250, αλλά η Robot μπορούσε να αποτυπώσει 375 καρέ σε μια κασέτα πράγμα που της έδωσε και το όνομά της (375). Σε αντίθεση με την Leica 250, η συγκεκριμένη Robot είναι εξαιρετικά σπάνια καθώς κατασκευάστηκε σε πολύ μικρό αριθμό και πολλές από αυτές δεν ευτύχισαν να προσγειωθούν ομαλάβ¦ [MEDIA=youtube]p42t_lGht8M[/MEDIA] [I]Στο 1:12 η GoPro από το παρελθόν.[/I] To 1943, η Berning ως σημαντική εταιρία για την πολεμική μηχανή πήγε μια βόλτα μέχρι τι Σαξονία για να γλυτώσει τις βόμβες στο Ντίσελντόρφ, ενώ μετά το τέλος του πολέμου ξαναφορτώθηκε όλη η οικοσκευή για να επιστρέψει πίσω στη αρχική της έδρα. Σχεδόν τα πάντα όμως χάθηκαν στο δρόμο με αποτέλεσμα η παραγωγή να ξεκινήσει από το μηδέν στο τέλος του 1946. Η Robot ΙΙ συνέχισε να παράγεται ουσιαστικά απαράλλακτη μέχρι το 1951 όπου και εμφανίσθηκε η ΙΙa, με μοναδική ουσιαστικά διαφορά από το προηγούμενο μοντέλο πως είχε πια τη δυνατότητα να δέχεται την στάνταρ κασέτα 135. [ATTACH=CONFIG]149961._xfImport[/ATTACH] [I]1940[/I] [ATTACH=CONFIG]149962._xfImport[/ATTACH] [I]DIY υποβρύχια θήκη για τη Robot από τον ...υποβρυχιολόγο και κινηματογραφιστή Hans Hass το 1942.[/I] Στη συνέχεια προέκυψαν και άλλα μοντέλα και εφαρμογές, κατασκευές της εταιρίας χρησιμοποιήθηκαν σε συστήματα ασφαλείας, στην κατασκοπεία όπου και αντιγράφτηκε και από τους Σοβιετικούς με την F-21, και τέλος φθάνοντας στο σήμερα η Robot απορροφήθηκε στον όμιλο της Jenoprik. [ATTACH=CONFIG]149963._xfImport[/ATTACH] [I]Στο φτερό.[/I] Ο κύριος Heinz από την άλλη αποσύρθηκε το 1968 πουλώντας την εταιρία του στον δόκτορα Back, που πλέον συνέχισε να την λειτουργεί από τη Νέα Υόρκη με την ονομασία Zoomar. Ο Shneider 40/1.9 στο 1.9. [ATTACH=CONFIG]149964._xfImport[/ATTACH] Robot II εξ ων συνετέθη. [MEDIA=youtube]lHA0jVW4_M4[/MEDIA] ...και οι φακοί επίσης. [MEDIA=youtube]QBIuZRA8T4U[/MEDIA] [MEDIA=youtube]Lebn4IQOqjg[/MEDIA] [ATTACH=CONFIG]149965._xfImport[/ATTACH] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογραφικός Εξοπλισμός - Παρουσιάσεις
Διάθεση ρετρό
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…