Dirac vs Audyssey vs ARC vs Onkyo Accu EQ

djmnv81

Established Member
5 July 2017
241
Επειδή πλέον εν έτη 2024 κυκλοφορούν αρκετά room corrections , θα ήθελα να βάλουμε σε μια ιεραρχική σειρά , ποιό είναι εκείνο που επιτυγχάνει τα καλύτερα μακράν αποτελέσματα , ποιο είναι εκείνο που είναι ποιο φιλικό στην χρήση από ένα amateur κτλ. ή μήπως με όλα επιτυγχάνεις ένα καλό αποτέλεσμα σαν μ.ο. χωρίς να υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές ?

Αν εξαιρέσουμε το room correction που αφορά τους εξωγήινους τρίνοφ που είναι σε άλλη κατηγορία και λίγκα ποια η γνώμη σας για τα ανωτέρω ?

Φυσικά υπενθυμίζω πως το νούμερο ένα "room correction" αποτελεί η περιποίηση του χώρου μας πρώτα με acoustic absorb panels and difusers σε βαθμό που αυτό βέβαια είναι εφικτό στον χώρο μας.

Και επιπρόσθετα υπενθυμίζω πως το Αudyssey έχει πάρει αρκετούς έξτρα πόντους με την εφαρμογή στο κινητό αλλά και την πιο ακριβή των 200 ευρώ μέσω PC (συν τις αλχημείες μέσω Audyssey A1 One Evo and Nexus ) .

To μόνο σχετικό πινακάκι σύγκρισης που βρήκα από το νέτ είναι το παρακάτω . Ταυτίζεστε με τα αποτελέσματα /συμπεράσματα του ?? Έτσι θα ήθελα και την άποψη μελών που έχουν χρησιμοποιήσει πιο διεξοδικά όλα ή κάποιο από αυτά.

Καταγραφή.PNG2.PNG
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
21,189
Αθήνα
Με το Dirac εγώ ακούω πιο σωστό φασικά μπάσο, τι boomy λένε; Πιο κεντραρισμένο και πιο στακάτο. Με το Audyssey το ακούω πιο χαλαρό. Αλλά με το Audyssey ακούω ένα κλικ πιο εντυπωσιακό surround.

Και για την τονικότητα διαφωνώ. Από τη στιγμή που θέλει χέριασμα η καμπύλη στο Audyssey γιατί το αυτόματο αποτέλεσμα είναι flat, είναι άκυρο να το συγκρίνεις το αποτέλεσμα μόνο από την αυτόματη διαδικασία.

ARC έχω πολλά χρόνια να χρησιμοποιήσω, επομένως δεν θα πω την (κακή) γνώμη που έχω γι΄αυτό καθώς σίγουρα θα έχουν διορθώσει κάμποσες από τις ελλείψεις που είχε.
 
  • Like
Reactions: djmnv81

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
7,572
Athens
Όποιος έφτιαξε το πινακάκι αυτό έχει γράψει μπούρδες. Για ποιό λόγο δεν μπορώ να ξέρω, αλλά αυτά που γράφει δεν ισχύουν.

Όσον αφορά την ιεραρχία, έχοντας δοκιμάσει τα περισσότερα σε φροντισμένους και αφρόντιστους χώρους, και έχοντας κάνει το ίδιο και στον δικό μου χώρο δοκιμών (φροντισμένο και αφρόντιστο χάρη στην ιδέα στήριξης της ακουστικής φροντίδας με δυνατούς μαγνήτες που επιτρέπει να τα βάζω/βγάζω και αλλάζω εύκολα), πιστεύω πως έχει ως εξής:

Trinnov -> Lyngdorf -> Dirac -> ARC Genesis -> GLM -> Audyssey -> YPAO -> MCACC -> AccuEQ

( Trinnov - Lyngdorf - Various Brands - Anthem - Genelec - Denon/Marantz/Onkyo(κάποτε) - Yamaha - Pioneer - Onkyo τα αντίστοιχα hardware της από πάνω λίστας ).

Της Trinnov είναι το πιο advanced by far, και μπορεί να δώσει τρομερά αποτελέσματα και στον αυτόματο, και μαγευτικά αφού το χεριάσει το κατάλληλο χέρι.
Της Lyngdorf αφού μάθεις τα τερτίπια του και τον πιο καλό τρόπο μετρήσεων, δίνει επίσης πολύ καλά αποτελέσματα, και πάει πάνω κάτω χέρι χέρι με το Dirac, το Dirac μπορεί να προσπεράσει εφόσον έχουμε και το Active Room Treatment (ART) [μόνο το ART δεν έχω δοκιμάσει δυστυχώς].
Το ARC της Anthem είναι πολύ κοντά στο Dirac (δίχως το ART). Της Genelec κάνει αρκετά καλή δουλειά και αυτό, αλλά έχει περιθώρεια βελτίωσης. Μετά είναι το χάος.
Το καθένα από τα παρακάτω έχει αρκετά θέματα και έχουν μείνει πίσω από όλες τις απόψεις, και για να πάρεις καλό αποτέλεσμα, που με τίποτα δεν θα πιάσει αυτό που θα έπιανες με τα από πάνω στην κατάταξη (GLM, ARC, Dirac, Lyngdorf, Trinnov) θέλει πολύ μελέτη, πολλές δοκιμές, και πατέντες.
 
  • Like
Reactions: djmnv81

djmnv81

Established Member
5 July 2017
241
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας , ξεκάθαρες και εμπεριστατωμένες όπως πάντα! :)
 
  • Like
Reactions: billpeppas

lentozo

AVClub Enthusiast
25 May 2012
706
Περιστέρι
Όποιος έφτιαξε το πινακάκι αυτό έχει γράψει μπούρδες. Για ποιό λόγο δεν μπορώ να ξέρω, αλλά αυτά που γράφει δεν ισχύουν.

Όσον αφορά την ιεραρχία, έχοντας δοκιμάσει τα περισσότερα σε φροντισμένους και αφρόντιστους χώρους, και έχοντας κάνει το ίδιο και στον δικό μου χώρο δοκιμών (φροντισμένο και αφρόντιστο χάρη στην ιδέα στήριξης της ακουστικής φροντίδας με δυνατούς μαγνήτες που επιτρέπει να τα βάζω/βγάζω και αλλάζω εύκολα), πιστεύω πως έχει ως εξής:

Trinnov -> Lyngdorf -> Dirac -> ARC Genesis -> GLM -> Audyssey -> YPAO -> MCACC -> AccuEQ

( Trinnov - Lyngdorf - Various Brands - Anthem - Genelec - Denon/Marantz/Onkyo(κάποτε) - Yamaha - Pioneer - Onkyo τα αντίστοιχα hardware της από πάνω λίστας ).

Της Trinnov είναι το πιο advanced by far, και μπορεί να δώσει τρομερά αποτελέσματα και στον αυτόματο, και μαγευτικά αφού το χεριάσει το κατάλληλο χέρι.
Της Lyngdorf αφού μάθεις τα τερτίπια του και τον πιο καλό τρόπο μετρήσεων, δίνει επίσης πολύ καλά αποτελέσματα, και πάει πάνω κάτω χέρι χέρι με το Dirac, το Dirac μπορεί να προσπεράσει εφόσον έχουμε και το Active Room Treatment (ART) [μόνο το ART δεν έχω δοκιμάσει δυστυχώς].
Το ARC της Anthem είναι πολύ κοντά στο Dirac (δίχως το ART). Της Genelec κάνει αρκετά καλή δουλειά και αυτό, αλλά έχει περιθώρεια βελτίωσης. Μετά είναι το χάος.
Το καθένα από τα παρακάτω έχει αρκετά θέματα και έχουν μείνει πίσω από όλες τις απόψεις, και για να πάρεις καλό αποτέλεσμα, που με τίποτα δεν θα πιάσει αυτό που θα έπιανες με τα από πάνω στην κατάταξη (GLM, ARC, Dirac, Lyngdorf, Trinnov) θέλει πολύ μελέτη, πολλές δοκιμές, και πατέντες.
Ευχαριστούμε πολύ για την εμπειρία που καταθέτεις.

Η παραπάνω κατάταξη παραμένει ίδια είτε τα αφήσεις στο αυτόματο είτε τα ρυθμίσει κάποιος (που ξέρει προφανώς τι κάνει);

Αν βάλουμε και τον παράγοντα τιμή/αποτέλεσμα τι σειρά θα έχουμε;

Υπάρχει κάποιο τόσο "κακό" που καλύτερα να μείνει απενεργοποιημένο;
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
17,064
Υπάρχει κάποιο τόσο "κακό" που καλύτερα να μείνει απενεργοποιημένο;
Αν μιλάμε για αυτόματο, το Odyssey (με διαφορά). Αν θες ξερό ήχο, χωρίς μπάσο, που όλα ''τσιρίζουν'', ειναι εγγυηση :ROFLMAO:

(το AccuEQ δεν το εχω δουλέψει)
 
  • Like
Reactions: billpeppas

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
17,064
Όποιος έφτιαξε το πινακάκι αυτό έχει γράψει μπούρδες. Για ποιό λόγο δεν μπορώ να ξέρω, αλλά αυτά που γράφει δεν ισχύουν.

Όσον αφορά την ιεραρχία, έχοντας δοκιμάσει τα περισσότερα σε φροντισμένους και αφρόντιστους χώρους, και έχοντας κάνει το ίδιο και στον δικό μου χώρο δοκιμών (φροντισμένο και αφρόντιστο χάρη στην ιδέα στήριξης της ακουστικής φροντίδας με δυνατούς μαγνήτες που επιτρέπει να τα βάζω/βγάζω και αλλάζω εύκολα), πιστεύω πως έχει ως εξής:

Trinnov -> Lyngdorf -> Dirac -> ARC Genesis -> GLM -> Audyssey -> YPAO -> MCACC -> AccuEQ

( Trinnov - Lyngdorf - Various Brands - Anthem - Genelec - Denon/Marantz/Onkyo(κάποτε) - Yamaha - Pioneer - Onkyo τα αντίστοιχα hardware της από πάνω λίστας ).

Της Trinnov είναι το πιο advanced by far, και μπορεί να δώσει τρομερά αποτελέσματα και στον αυτόματο, και μαγευτικά αφού το χεριάσει το κατάλληλο χέρι.
Της Lyngdorf αφού μάθεις τα τερτίπια του και τον πιο καλό τρόπο μετρήσεων, δίνει επίσης πολύ καλά αποτελέσματα, και πάει πάνω κάτω χέρι χέρι με το Dirac, το Dirac μπορεί να προσπεράσει εφόσον έχουμε και το Active Room Treatment (ART) [μόνο το ART δεν έχω δοκιμάσει δυστυχώς].
Το ARC της Anthem είναι πολύ κοντά στο Dirac (δίχως το ART). Της Genelec κάνει αρκετά καλή δουλειά και αυτό, αλλά έχει περιθώρεια βελτίωσης. Μετά είναι το χάος.
Το καθένα από τα παρακάτω έχει αρκετά θέματα και έχουν μείνει πίσω από όλες τις απόψεις, και για να πάρεις καλό αποτέλεσμα, που με τίποτα δεν θα πιάσει αυτό που θα έπιανες με τα από πάνω στην κατάταξη (GLM, ARC, Dirac, Lyngdorf, Trinnov) θέλει πολύ μελέτη, πολλές δοκιμές, και πατέντες.

Χοντρικά, συμφωνώ.

Πάντως, θεωρω πολύ σημαντικό τοι τι μπορεί να κάνει στο ''αυτόματο'' το κάθε σύστημα (καθώς η συντριπτική πλειοψηφία έτσι τελικά θα το χρησιοποποιήσει).

Για το MCACC (Pro) πάντως, έχω να πω τα καλύτερα λόγια (τουλάχιστον παλιά που το είχα χρησιμοποιήσει / υπήρχε - τότε ήταν μακράν καλύτερο του Audyssey (στο αυτόματο, πάντα))
 
  • Like
Reactions: billpeppas

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
7,572
Athens
Χοντρικά, συμφωνώ.

Πάντως, θεωρω πολύ σημαντικό τοι τι μπορεί να κάνει στο ''αυτόματο'' το κάθε σύστημα (καθώς η συντριπτική πλειοψηφία έτσι τελικά θα το χρησιοποποιήσει).

Για το MCACC (Pro) πάντως, έχω να πω τα καλύτερα λόγια (τουλάχιστον παλιά που το είχα χρησιμοποιήσει / υπήρχε - τότε ήταν μακράν καλύτερο του Audyssey (στο αυτόματο, πάντα))

Μεγάλη κουβέντα αυτή.
Επειδή όντως όπως λες, το μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών παίρνουν κάτι και είτε δεν τρέχουν καν room correction είτε το κάνουν όπως όπως (τυχερός όποιος ασχοληθεί με το να διαβάσει ελάχιστα το manual), είναι πολύ σημαντικό ένα προϊόν, ένα software, να κάνει όσο το δυνατόν καλύτερη δουλειά δίχως ανθρώπινη παρέμβαση.

Το Audyssey αν το αφήσεις όπως τα φέρνει μόνο του, ταϊζεις δορυφοράκια με Full Range signal, ψάχνεις να βρεις που είναι το μπάσο, και αν αφήσεις και το BBC dip (Midrange Compensation) ακούς κυριολεκτικά στον γάμο του καραγκιόζη :D

Το Dirac τολμώ να πω πως φέρνει καλύτερα στο μεγαλύτερο μέρος του τον ήχο σε σχέση με το Audyssey, αλλά έχει και αυτό τα θεματάκια του, συν αρκετό variation μεταξύ sessions, συν πολύ μεγάλο παράθυρο user error. Ωφείλει να γίνει πιο user friendly.

Το Room Perfect της Lyngdorf αν το πάρει κανείς με βάση τις οδηγίες που δείχνει στην οθόνη, και "αφεθεί" χαλαρά, μπορεί να φτιάξει τον ήχο για την γωνία δίπλα στον καναπέ και να σκοτώσει το κέντρο του καναπέ και τις 2 πέριξ θέσεις ενός 4θέσιου. Έχει και αυτό τα θεματάκια του.

Το ARC Genesis έχει βελτιωθεί πολύ, αλλά και αυτό είναι σαν ένα κράμα Dirac + Audyssey, μπορεί να δουλέψει καλά και να δώσει ένα ικανοποιητικότατο αποτέλεσμα, αλλά μπορεί και να φάει σκάλωμα ή να πάρεις ένα μετριότατο προς κακό αποτέλεσμα (πάλι βεβαίως, δύσκολα να είναι χειρότερο από το pure direct, not calibrated).

Για τα άλλα βαριέμαι να γράψω χαχαχα (πρέπει επιτέλους να μαζέψω τα εργαλεία και να φορτίσω μπαταρίες).

Τέλος, ο ελέφαντας στο δωμάτιο, το Trinnov κάνει θαύματα, αλλά αν εξαιρέσεις την υλοποίηση WaveForming, στο μπάσο, στα sub συγκεκριμένα, αν δεν κάνεις χειροκίνητη δουλειά δεν θα φτάσεις σε κάτι ανώτερο του Dirac + Bass Control Multisub. Με ένα μόνο sub, θα πάρεις το καλύτερο αποτέλεσμα auto calibration από όλα τα room correction. Αλλά αν έχεις multiple subs, αν δεν χεριάσεις, δεν θα πλησιάσεις στο καλό, καλύτερο αποτέλεσμα που μπορεί να σου δώσει αυτό το κυριολεκτικά ΕΡΓΑΛΕΙΟ.

υ.γ. Αν με το καλό καταφέρω να τελειώσω το σαλόνι εντός του '24, μπορούμε να κάνουμε "Blind Test" σε κανονικό χώρο, με όχι όλα στο τέλειο, και να δούμε Audyssey, Dirac, RoomPerfect, Trinnov τι κάνουν στον αυτόματο πιλότο (ακουστική φροντίδα θα έχει ο χώρος, τα ηχεία δεν θα είναι σε βέλτιστες θέσεις, όπως και τα subs που μάλλον θα περιοριστούν σε ένα ντουέτο αναγκαστικά στον μπροστινό τοίχο...).
 
  • Like
Reactions: lentozo

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,033
Λάρισα
Πλέον το θέμα ήχος ή καλλίτερα αναπαραγωγή μουσικής στο σπίτι είναι θέμα ειδικών και όχι αντιπροσώπων ή φίλων που ξέρουν (εκτός και αν είναι ειδικοί δλδ σπουδαγμένοι). Ένα σύστημα για να παίξει καλλίτερα από το βάζω όλα πάνω στον μπουφέ και βάζω την πρίζα πρέπει να ασχοληθεί ειδικός, που ξέρει και το έχει σπουδάσει το αντικείμενο. Διότι για να έχει σωστή αναπαραγωγή στο σπίτι δεν φτάνει μόνο το καλό σύστημα, χρειάζεται το σωστό σύστημα, η περιποίηση του χώρου ακουστικά και μετά ψηφιακή ισοστάθμιση για να μαζέψει τα υπόλοιπα και μετά η ρύθμιση της αρεστής
target curve από αυτόν που ξέρει. Η εποχή της αθωότητας και του ρομαντισμού πέρασε ανεπιστρεπτί. ΙΜΗΟ
 
Η εποχή της παπάντζας και του placebo πέρασε ανεπιστρεπτί. ΙΜΗΟ

Στο παραφράζω για μια εναλλακτική οπτική του θέματος. :)

Έχω ακούσει μπούρδες από "ειδικούς" τόσα χρόνια, που έγραφα βιβλίο. Τουλάχιστον, στην εποχή της ψηφιακής ισοστάθμισης μπαίνουν και λίγα αντικειμενικά μαθηματικούλια στην υπόθεση.