Dolby vs DTS σημειώσατε 1;

Όχι, απλά πήγα σχεδόν σε όλα τα καζίνο και δεν τους άφησα (πολλά) λεφτά.. :D

Το Κουπερτίνο θα είναι άλλη βόλτα, με πολύ διαθέσιμο χρόνο για να προλάβω να αναπτύξω σωστά τις απόψεις μου.. :D

Και κάπως έτσι δεν θα μου εγκριθεί ποτά ξανά ESTA. :p
 
  • Haha
Reactions: takisot and spcav
17 June 2006
24,430
Αθήνα
Δεν έχετε δει μεγάλη οθόνη αν δεν έχετε πάει στο Sphere στο Las Vegas.

View attachment 233883

View attachment 233884

Τι IMAX και μλκς.. αυτό είναι θέαση..

Εικόνα σημαντικά μεγαλύτερη από το οπτικό πεδίο οποιουδήποτε. Και ποιότητα OLED.
Μ@λ@κίες .Εγώ περιμένω να "ανοίξουν" οι μπάρες στην TV να απολαύσω IMAX 😁😁😁
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,683
Αθήνα
Επομένως η λύση για το σπίτι είναι κάτι σαν το sphere στο Las Vegas ή άντε πες το Ευγενίδειο Πλανητάριο εδώ λίγο πιο κάτω; :p
 
Το Sphere στοίχισε ~2.3 δις δολάρια να φτιαχτεί, οπότε μάλλον όχι.

Η λύση για το σπίτι είναι όσο πιο μεγάλη OLED αντέχεις.. εκτός αν δεν σε πειράζει το να μην έχεις μαύρο, οπότε πηγαίνεις σε ότι καλύτερο μπορείς σε προβολέα ή LCD tv.

Και μετά βλέπεις ότι σου αρέσει. Αν είναι σε 4:3, τι να κάνουμε. Το ίδιο αν είναι Nolan με εναλλαγές από wide σε "imax".

Δεν είναι λογικό να βλέπεις πράγματα που δεν σου αρέσουν μόνο και μόνο για να μην έχεις "μαύρες μπάρες".
Ή να μην βλέπεις πράγματα που σου αρέσουν επειδή έχουν "μαύρες μπάρες".
 
  • Like
Reactions: click

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,683
Αθήνα
Τώρα που οι τηλεοράσεις έγιναν 100άρες και του χρόνου εύκολα 115άρες κλπ, αρχίζει και έχει νόημα να μπορείς να εκμεταλλεύεσαι όλη την οθόνη που μπορούν να έχουν αυτές. Με τη βασική τους αναλογία πλευρών που είναι αναπόφευκτα 16:9 η διαφορά είναι αν θέλεις να έχεις όλη την οθόνη ή λιγότερη από αυτή. Δεν υπάρχει εδώ η λύση του προβολέα με αναμορφικό φακό για να το δουλέψεις αλλιώς και να έχεις και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο.

Όλα είναι υπό το πρίσμα του τι είναι εφικτό να γίνει και να υπάρχει σε ένα οικιακό format. Αλλιώς είναι η γνωστή ιστορία, δεν έχεις δει IMAX αν δεν έχεις πάει σε IMAX αίθουσα, δεν έχεις ακούσει Atmos αν δεν έχεις πάει σε αίθουσα Atmos, παλιότερα δεν ξέρεις τι εστί THX κλπ κλπ κλπ.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
28,446
Παλλήνη
Το Sphere στοίχισε ~2.3 δις δολάρια να φτιαχτεί, οπότε μάλλον όχι.

Η λύση για το σπίτι είναι όσο πιο μεγάλη OLED αντέχεις.. εκτός αν δεν σε πειράζει το να μην έχεις μαύρο, οπότε πηγαίνεις σε ότι καλύτερο μπορείς σε προβολέα ή LCD tv.

Και μετά βλέπεις ότι σου αρέσει. Αν είναι σε 4:3, τι να κάνουμε. Το ίδιο αν είναι Nolan με εναλλαγές από wide σε "imax".

Δεν είναι λογικό να βλέπεις πράγματα που δεν σου αρέσουν μόνο και μόνο για να μην έχεις "μαύρες μπάρες".
Ή να μην βλέπεις πράγματα που σου αρέσουν επειδή έχουν "μαύρες μπάρες".

Η να πάρεις ένα Vision Pro
 

kurkosdr

Senior Member
14 December 2014
458
Μόνο που αυτό λέγεται και 16:9 εδώ και πολλά χρόνια....;)
Πραγματικά με τόσο σανό που τρώνε τα πελατάκια, αν ήμουν κατασκευαστής τηλεοράσεων θα έβγαζα ΝΑ (με το συμπάθειο) μια διαφήμιση και θα έλεγα : FIRST IMAX TV EVER ! και με ενα ανάγλυφο Logo στο πλαίσιο να γυαλίζει για μεγαλύτερη πιστοποίηση.:D:ROFLMAO:
Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει, ας το πουν όπως θέλουν το 16:9, ας το πουν και "IMAX enhanced", αρκεί να σταματήσουν εκεί στο Hollywood αυτή την ανοησία με το τρισκατάρατο 21:9 και το letterboxing.

Δηλαδή πόσο πιο ευγενικά να τους το πει η βιομηχανία ηλεκτρονικών; Οι τηλεοράσεις είναι standardized σε 16:9, to Blu-Ray είναι standardized επίσης 16:9, το broadcasting είναι standardized επίσης στο 16:9, όλα τα τσιπάκια αποκωδικοποίησης έχουν maximum αναλύσεις που είναι 16:9 (πχ 1920x1080, 3840x2160 κλπ).

Και πόσο πιο ευγενικά να τους το πούμε εμείς οι καταναλωτές; Δεν έχουμε άπειρο πλάτος στο σαλόνι μας για την τηλεόραση προκειμένου να έχουμε τηλεοράσεις 21:9 που θα έχουν το ίδιο εμβαδόν με μια 16:9, και ελάχιστοι κρεμάμε τις τηλεοράσεις μας σε τοίχους (που και εκεί το πλάτος είναι περιορισμένο λόγω επίπλων, κάδρων κλπ), οι χώροι μας είναι πιο κατάλληλοι για 16:9, δηλαδή για widescreen με λογική αναλογία πλάτους-ύψους, η Philips έβγαλε 21:9 τηλεοράσεις και πάτωσαν, πως αλλιώς να σας το πούμε αυτό το "δεν ενδιαφερόμαστε για τηλεοράσεις 21:9 και δεν τις αγοράζουμε" αγαπητέ σκηνοθέτα;

Οκ, υπάρχει μια σχετική επιτυχία του 21:9 και γενικά του ultra-widescreen στα desktop PC, αλλά εκεί μιλάμε για θέαση από μισό μέτρο, μικρότερες οθόνες πάνω σε γραφείο (άρα δεν υπάρχει πρόβλημα χώρου), και μιλάμε για curved οθόνες που "δένουν" καλύτερα με το ultra-widescreen. Άλλη χρήση εντελώς.
 
Last edited:

kurkosdr

Senior Member
14 December 2014
458
Το βρήκα στο ίδιο άρθρο:

"DTS:X on Disney+ will be delivered via a lossy compression option which our friend at DTS claims is “technically lossy but perceptually lossless.” The rep also told me that the recommended and “typical” streaming bandwidth for the DTS:X audio track over streaming services is 448 kbps (kilobits per second). This is actually lower than the streaming bandwidth used by the older DTS Surround codec on DVDs (768 kbps and 1.5 Mbps). Fortunately advances in codec technology over the past three decades allow the latest, most efficient version of the DTS codec, called “DTS:X for Streaming,” to do more with less. The proof is in the pudding, as they say, so we’re looking forward to checking it out ourselves to see how it sounds."
Μερικές σελίδες πριν κάποιοι λέγανε για την ηθική ανωτερότητα της DTS η οποία δεν σερβίρει lossless και lossy χωρίς επαρκή διαφοροποίηση, οι πιο ρεαλιστές λέγαμε ότι είναι πολλά τα φράγκα του streaming για να μείνουν στην απέξω:
Κάτσε να δούμε αυτό το DTS:X που θα streamάρει το Disney+ και αν θα είναι lossless ή lossy. Πολύ δύσκολα θα είναι lossless αφού μιλάμε για streaming. Και κάπου είχα διαβάσει ότι η DTS αναπτύσσει lossy εκδοχή του DTS:X πάνω στο DTS-HD (δηλαδή DTS-HD χωρίς το lossless delta, δηλαδή χωρίς το ΜΑ). Αν ισχύει αυτό και εφόσον το ονομάζουν DTS:X τότε όσοι εμπιστεύονται την ηθική ακεραιότητα της DTS θα βρεθούν προ εκπλήξεως. Είναι πολλά τα λεφτά του streaming και του broadcast και κανείς δεν θέλει να μείνει απ'έξω ή να δώσει την εντύπωση ότι δίνει κατώτερη εκδοχή σε σχέση με το δισκάκι (και ας είναι κατώτερη).
Τελικά οι ρεαλιστές αποδειχθήκαμε ξανά σωστοί στις προβλέψεις μας.

Πάντως για να μιλάμε για object-based audio σε 448kbps, μιλάμε για τελείως καινούριο format και όχι για extension πάνω στο παραδοσιακό DTS όπως υπέθεσα τότε (κάτω από 768kbps το παραδοσιακό DTS απλά δεν υφίσταται, μόνο το DTS core με τον 5.1 ήχο είναι τουλάχιστον 768kbps). Άρα μεγάλο ενδιαφέρον τι format ακριβώς είναι αυτό το "DTS:X for Streaming" και αν μπορεί να γίνει decode σε software media players. Αυτό επίσης εξηγεί και το γεγονός ότι μόνο συγκεκριμένες συσκευές είναι συμβατές.
 

kurkosdr

Senior Member
14 December 2014
458
Και δεν φαίνεται να επιστρέφει η DTS έτσι όπως πάει και ποντάρει σε κουτσά άλογα...
Με το ρίσκο να ενοχλήσω μερικούς, τώρα που η DTS δεν έδωσε lossless object-based audio στο streaming, τι ακριβώς την χρειαζόμαστε την DTS; Έχουμε το Dolby Digital που πλέον πιάνει 640kbps, το Dolby Digital Plus (+Atmos) που πιάνει πρακτικά όσο θέλει, και το TRUEHD (+Atmos) για το Blu-Ray. Η DTS μας εξυπηρέτησε καλά στο DVD (που ήταν και ο μόνος τρόπος να έχεις 6.1 discrete ήχο), κατάφερε να γίνει default στο Blu-Ray (πριν το Atmos), τώρα επί του πρακτέου τι προσφέρει; Έχουμε καταντήσει να έχουμε 4 σύγχρονα lossy formats (Dolby Digital Plus, HE-AAC(v2), Mpeg-H 3D Audio, και τώρα αυτό το DTS:X for Streaming) συν τα lossless, πράγμα που σημαίνει πιο ακριβές συσκευές (λόγω royalties), ασυμβατότητες σε software media players, και γενικά μεγαλύτερη πολυπλοκότητα, χωρίς να κερδίζουμε κάτι ως καταναλωτές.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,683
Αθήνα
Με το ρίσκο να ενοχλήσω μερικούς, τώρα που η DTS δεν έδωσε lossless object-based audio στο streaming, τι ακριβώς την χρειαζόμαστε την DTS; Έχουμε το Dolby Digital που πλέον πιάνει 640kbps, το Dolby Digital Plus (+Atmos) που πιάνει πρακτικά όσο θέλει, και το TRUEHD (+Atmos) για το Blu-Ray. Η DTS μας εξυπηρέτησε καλά στο DVD (που ήταν και ο μόνος τρόπος να έχεις 6.1 discrete ήχο), κατάφερε να γίνει default στο Blu-Ray (πριν το Atmos), τώρα επί του πρακτέου τι προσφέρει; Έχουμε καταντήσει να έχουμε 4 σύγχρονα lossy formats (Dolby Digital Plus, HE-AAC(v2), Mpeg-H 3D Audio, και τώρα αυτό το DTS:X for Streaming), πράγμα που σημαίνει πιο ακριβές συσκευές (λόγω royalties στον καθένα από τους 4), ασυμβατότητες σε software media players, και γενικά μεγαλύτερη πολυπλοκότητα, χωρίς να κερδίζουμε κάτι ως καταναλωτές.

Θεωρητικά έχει λιγότερο αυστηρές προδιαγραφές στην τοποθέτηση των ηχείων κάνοντας τα πιο εύκολα στην τοποθέτηση σε ένα σαλινι ενώ στο DTS X Pro δίνεται η δυνατοτητα τοποθέτησης κεντρικών ηχείων επάνω και κάτω από την οθόνη, πράγμα που στις πολλές ιντσες χωρίς ηχοπερατη οθόνη (για παράδειγμα μια tv) είναι είναι καλύτερη λύση από το ένα.
 

kurkosdr

Senior Member
14 December 2014
458
BTW όντως αυτό το "DTS-X for Streaming" είναι ένα νέο format, όχι extension πάνω στο παραδοσιακό DTS όπως το lossless DTS-X (δεν θα μπορούσε να ήταν αλλιώς με μόνο 448kbps bitrate):
Άρα χρειάζεσαι νέα τηλεόραση η οποία θα μπορεί να το κάνει decode και re-encode σε lossless DTS-X για να το στέλνει στον receiver που δεν γνωρίζει το νέο format.

Μεγάλη απορία τι θα συμβεί με τα set-top boxes και πως θα γίνει το passthrough από set-top-box σε τηλεόραση και μετά στον receiver, μόνη λύση που μπορώ να σκεφτώ είναι το set-top-box να κάνει το decode και re-encode στο lossless DTS-X ώστε η "παλιά" τηλεόραση να μην χρειάζεται να γνωρίζει την ύπαρξη του νέου format.

Εν ολίγοις χαμός. Αντί να μας δώσουν ένα σωστό Dolby Digital Plus Atmos μας σπρώχνουν σε εντελώς καινούριο format για να σπρώξουν καινούριο hardware.
 
Last edited:

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
7,229
Athens
Θεωρητικά έχει λιγότερο αυστηρές προδιαγραφές στην τοποθέτηση των ηχείων κάνοντας τα πιο εύκολα στην τοποθέτηση σε ένα σαλινι ενώ στο DTS X Pro δίνεται η δυνατοτητα τοποθέτησης κεντρικών ηχείων επάνω και κάτω από την οθόνη, πράγμα που στις πολλές ιντσες χωρίς ηχοπερατη οθόνη (για παράδειγμα μια tv) είναι είναι καλύτερη λύση από το ένα.

Τα top front center που υποστηρίζει το DTS:X Pro αλλά και το Dolby Atmos, δεν είναι για τον σκοπό αυτό. Είναι χωριστή πληροφορία. Για να κάνεις το stereo imaging για να φέρεις το κεντρικό είδωλο στο κέντρο της οθόνης κάνοντας χρήση above & below center speakers θες πατέντες για τους περισσότερους ενισχυτές (π.χ. miniDSP 2x4 HD & τελικούς), ενώ λίγοι το υποστηρίζουν και το σετάρουν σωστά μόνοι τους δίχως πανέντες (κυρίως Trinnov και JBL Synthesis).
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
20,683
Αθήνα
Τα top front center που υποστηρίζει το DTS:X Pro αλλά και το Dolby Atmos, δεν είναι για τον σκοπό αυτό. Είναι χωριστή πληροφορία. Για να κάνεις το stereo imaging για να φέρεις το κεντρικό είδωλο στο κέντρο της οθόνης κάνοντας χρήση above & below center speakers θες πατέντες για τους περισσότερους ενισχυτές (π.χ. miniDSP 2x4 HD & τελικούς), ενώ λίγοι το υποστηρίζουν και το σετάρουν σωστά μόνοι τους δίχως πανέντες (κυρίως Trinnov και JBL Synthesis).

Μήπως εννοείς το Auro 3D αντί του Dolby Atmos για το δεύτερο format που υποστηρίζει άνω κεντρικό;
 

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
7,229
Athens
Μήπως εννοείς το Auro 3D αντί του Dolby Atmos για το δεύτερο format που υποστηρίζει άνω κεντρικό;
Ναι, Auro 3D ήθελα να πω.
Στο Atmos δουλεύει μόνο με τον τρόπο της Trinnov/JBL όπου το ορίζεις ως κανονικό 2ο center και κάνεις χωριστά alignment & vol. matching.
Δεν μπορείς να το έχεις σε απλούς, προενισχυτές και ολοκληρωμένους.

Πληροφορία χωριστή για χωριστό Center Height (παίζει άλλη πληροφορία από το κανονικό center channel) έχουν τα DTS:X Pro & Auro-3D (αλλά δεν είναι για χρήση "virtual center speaker")