Καλήσπέρα σε όλους
Είναι αλήθεια ότι οι επαναλαμβανόμενες καραντίνες λόγω Covid, μας έχουν αλλάξει πολύ τις συνήθειες. Π.χ., το Skype, που είχα να το χρησιμοποιήσω από τον καιρό που βρισκόμουν στην Κίνα και στην Κορέα, για να επικοινωνώ με την οικογένεια φτηνά, είχε ατονίσει και δεν το χρησιμοποιούσα. Όμως με την πρώτη καραντίνα πέρυσι, αναγκαστήκαμε να πάρουμε ένα laptop δεύτερο χέρι, που αποδείχτηκε εξαιρετικό στη συνέχεια, και έτσι τουλάχιστον καταφέραμε να επικοινωνούμε με τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας.
Όμως, και επειδή έπρεπε να καλυφθούν κι άλλες ανάγκες, αναγκάστηκα χθες, που άνοιξε πάλι το λιανεμπόριο, να αγοράσω μια Web Camera με ενσωματωμένο μικρόφωνο, για να μπορώ να χρησιμοποιώ και το desktop για άλλες ανάγκες, π.χ. κάποιες διαδικτυακές συζητήσεις και φυσικά να έχουμ εναλλακτική χρήση και στο Skype. Έτσι παράγγειλα και πήρα μια Andowl Q-L013. Την εηκατέστησα σήμερα στο PC μου (Windows 10 Pro 64 bit) και έβαλα μπροστά να την δοκιμάσω. Πριν αναλύσω το πρόβλημα, να διευκρινίσω ότι η οθόνη μου συνδέεται μέσω εξόδου HDMI της κάρτας γραφικών, αλλά δεν έχει ενσωματωμένα ηχεία, έτσι παίρνω ήχο από δυο εξωτερικά ηχειάκια, συνδεδεμένα στην υποδοχή της εξόδου του πίσω πάνελ της μητρικής (μια Asus Z170 pro).
Την κάμερα την συνέδεσα σε θύρα USB, σύμφωνα με τις περιληπτικές οδηγίες που υπήρχαν στη συσκευασία – ένα μικρό φυλλάδιο 2 σελίδων, μεγέθους 7 x 8,5 cm - και προσπάθησα να την δοκιμάσω στο Skype. Να σημειώσω ότι, εκτός από το βύσμα USB, η κάμερα έχει και άλλο ένα καλώδιο, που καταλήγει σε ένα αρσενικό βύσμα 3.5mm, με τρεις περιοχές, που ο κατασκευαστής της το χαρακτηρίζει ως: 3.5mm headphone audio.
Σας επισυνάπτω εδώ τις εικόνες των δύο σελίδων από αυτό φυλλάδιο.
Μολονότι το Skype ανίχνευσε αμέσως και έθεσε σε λειτουργία την camera, δεν μπόρεσε να εντοπίσει το ενσωματωμένο μικρόφωνο, που είναι πάνω σ’ αυτήν. Σε όλες τις προσπάθειές μου έπαιρνα, στην αρχή, την ένδειξη ότι «δεν εντοπίζεται μικρόφωνο».
Στη συνέχεια, έκανα έναν ενδελεχή έλεγχο στις «Ρυθμίσεις» (Settings) των Windows και στο μενού «Προστασία Προσωπικών Δεδομένων» (Privacy) και διαπίστωσα ότι:
- Στο υπομενού Camera, η πρόσβαση είναι στην Camera είναι ήδη προεπιλεγμένη
- Στο υπομενού Microphone, επίσης η πρόσβαση στο Μικρόφωνο είναι ήδη προεπιλεγμένη
- Στο ίδιο υπομενού, στην εφαρμογή Skype καθώς και σε μια πληθώρα άλλες εφαρμογές, επίσης η πρόσβαση στο Μικρόφωνο είναι ήδη προεπιλεγμένη
- Τέλος, στο ίδιο υπομενού, στο τέλος του, είναι ήδη προεπιλεγμένο οι εφαρμογές του υπολογιστή να έχουν πρόσβαση στο Μικρόφωνο.
Μετά μπήκα στον Πίνακα Ελέγχου (Control Panel) και πήγα στο μενού «Συσκευές και Εκτυπωτές» (Devices and Printers) και στο υπομενού «Ήχος» (Sound) -> Διαχείριση Συσκευών Ήχου (Manage Audio Devices).
Εκεί, στην επιλογή «Εγγραφές» (Recording) είδα να εμφανίζεται μόνο η ενσωματωμένη στη μητρική υποδοχή για το Μικρόφωνο, που είναι η υποδοχή Realtek High Definition Audio, και η οποία βέβαια δεν εμφάνιζε κάποια συσκευή συνδεδεμένη σ’ αυτήν. Άλλη συσκευή μικροφώνου ή έστω άλλη υποδοχή για να συνδέσει ο χρήστης μικρόφωνο δεν εμφανίζεται.
Τέλος, καλού-κακού, έκανα και έναν έλεγχο για τον οδηγό της κάμερας και το σύστημα τον εμφανίζει κανονικά και με ειδοποιεί ότι έχει εγκατασταθεί ο πιο πρόσφατος οδηγός.
Να αναφέρω επίσης ότι στο μικρό φυλλάδιο οδηγιών, μάλλον σε «άσχημα» αγγλικά, στις Οδηγίες Εγκατάστασης, αναφέρεται στο Βήμα 3, το εξής:
3. Connect USB Data cable and audio cable (no-plug audio cable for Laptop). (Δείτε τις επισυναπτόμενες εικόνες του - ούτως ειπείν - εγχειριδίου οδηγιών).
Προφανώς, εννοεί ότι πρέπει να συνδεθεί η δεύτερη καλωδιακή απόληξη, όχι αυτή με το βύσμα USB, αλλά η άλλη με το αρσενικό pin των 3.5mm, σε κάποιο από τα audio jacks (υποδοχές), που υπάρχουν στο πίσω πάνελ της μητρικής, αυτό που έχουν όλες οι μητρικές των επιτραπέζιων υπολογιστών. Όπως γράφω πιο πάνω, το εν λόγω βύσμα στο φυλλαδιάκι των οδηγιών το χαρακτηρίζει ως: 3.5mm headphone audio. Δεν είμαι ωστόσο σίγουρος αν αυτός ο χαρακτηρισμός είναι σωστός και επομένως δεν είμαι σίγουρος σε ποια υποδοχή πρέπει να το συνδέσω.
Αρχικά, δοκίμασα να το συνδέσω στην υποδοχή του πίσω πάνελ της μητρικής, που χαρακτηρίζεται από την ASUS ως Headset 2.1 Line IN, με χρώμα ανοιχτό μπλε (Light Blue).
Αμέσως μετά, ξαναδοκιμάζοντας στο Skype, παρατήρησα ότι, έχοντας τον ήχο των συνδεδεμένων εξωτερικών μικρών ηχείων στο μάξιμουμ, υπήρξε μικροφωνισμός, πράγμα που σήμαινε ότι τουλάχιστον το μικρόφωνο μπορούσε να συλλάβει τους εξωτερικούς ήχους του περιβάλλοντος και, αναπαράγοντάς τους, να μικροφωνίζει με τα ηχεία. Όμως στην πρώτη κλήση που έκανα μέσω Skype, ο αποδέκτης της κλήσης δεν μπορούσε να με ακούσει, ενώ με έβλεπε και τον έβλεπα ΚΑΙ τον άκουγα κανονικά. Δηλαδή, το μικρόφωνο στην κλήση δεν λειτούργησε.
Στη συνέχεια, άλλαξα τη συνδεσμολογία και το συνέδεσα στην υποδοχή που ο κατασκευαστής την χαρακτηρίζει ως Headset 2.1 Microphone IN, με χρώμα ροζ (Pink). Και πάλι δεν λειτούργησε στην κλήση.
Αντίθετα και στις δύο αυτές τελευταίες κλήσεις, στο αναδυόμενο παράθυρο του Skype, εμφανίστηκε η ένδειξη της ύπαρξης κάποιου μικροφώνου (το ονόμαζε default), του οποίου όμως η ένδειξη της έντασης έμενε σταθερά περίπου στο 35-40%, αλλά δεν μπορούσα να την ρυθμίσω κι άλλο, ώστε να ακούγομαι από τον αποδέκτη της κλήσης. Μ’ όλα αυτά, ακόμα και με τη μικρή αυτή ένδειξη, υποτίθεται ότι ο αποδέκτης της κλήσης θα έπρεπε να με ακούει, έστω και σιγά ή πολύ σιγά. Μου έλεγε όμως ότι ο ήχος ήταν μηδενικός, σαν να μην υπήρχε μικρόφωνο.
Αναρωτιέμαι τι μπορεί να κάνω λάθος, αν και δεν βλέπω να έχω κάνει κάτι στραβά. Με λίγα λόγια το μικρόφωνο της κάμερας δεν λειτουργεί στην διαδικτυακή λειτουργία με κανέναν τρόπο.
Φοβάμαι μήπως έχει βλάβη η ίδια η camera.
Μετά από όλα αυτά, σηκώνω τα χέρια και χρειάζομαι περισσότερη βοήθεια. Εκτός κι αν έχει βλάβη η κάμερα και χρειάζεται αλλαγή ή επιδιόρθωση. Ή αν επιβάλλεται άλλου είδους λύση.
Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη.
Ευχαριστώ.
Είναι αλήθεια ότι οι επαναλαμβανόμενες καραντίνες λόγω Covid, μας έχουν αλλάξει πολύ τις συνήθειες. Π.χ., το Skype, που είχα να το χρησιμοποιήσω από τον καιρό που βρισκόμουν στην Κίνα και στην Κορέα, για να επικοινωνώ με την οικογένεια φτηνά, είχε ατονίσει και δεν το χρησιμοποιούσα. Όμως με την πρώτη καραντίνα πέρυσι, αναγκαστήκαμε να πάρουμε ένα laptop δεύτερο χέρι, που αποδείχτηκε εξαιρετικό στη συνέχεια, και έτσι τουλάχιστον καταφέραμε να επικοινωνούμε με τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας.
Όμως, και επειδή έπρεπε να καλυφθούν κι άλλες ανάγκες, αναγκάστηκα χθες, που άνοιξε πάλι το λιανεμπόριο, να αγοράσω μια Web Camera με ενσωματωμένο μικρόφωνο, για να μπορώ να χρησιμοποιώ και το desktop για άλλες ανάγκες, π.χ. κάποιες διαδικτυακές συζητήσεις και φυσικά να έχουμ εναλλακτική χρήση και στο Skype. Έτσι παράγγειλα και πήρα μια Andowl Q-L013. Την εηκατέστησα σήμερα στο PC μου (Windows 10 Pro 64 bit) και έβαλα μπροστά να την δοκιμάσω. Πριν αναλύσω το πρόβλημα, να διευκρινίσω ότι η οθόνη μου συνδέεται μέσω εξόδου HDMI της κάρτας γραφικών, αλλά δεν έχει ενσωματωμένα ηχεία, έτσι παίρνω ήχο από δυο εξωτερικά ηχειάκια, συνδεδεμένα στην υποδοχή της εξόδου του πίσω πάνελ της μητρικής (μια Asus Z170 pro).
Την κάμερα την συνέδεσα σε θύρα USB, σύμφωνα με τις περιληπτικές οδηγίες που υπήρχαν στη συσκευασία – ένα μικρό φυλλάδιο 2 σελίδων, μεγέθους 7 x 8,5 cm - και προσπάθησα να την δοκιμάσω στο Skype. Να σημειώσω ότι, εκτός από το βύσμα USB, η κάμερα έχει και άλλο ένα καλώδιο, που καταλήγει σε ένα αρσενικό βύσμα 3.5mm, με τρεις περιοχές, που ο κατασκευαστής της το χαρακτηρίζει ως: 3.5mm headphone audio.
Σας επισυνάπτω εδώ τις εικόνες των δύο σελίδων από αυτό φυλλάδιο.
Μολονότι το Skype ανίχνευσε αμέσως και έθεσε σε λειτουργία την camera, δεν μπόρεσε να εντοπίσει το ενσωματωμένο μικρόφωνο, που είναι πάνω σ’ αυτήν. Σε όλες τις προσπάθειές μου έπαιρνα, στην αρχή, την ένδειξη ότι «δεν εντοπίζεται μικρόφωνο».
Στη συνέχεια, έκανα έναν ενδελεχή έλεγχο στις «Ρυθμίσεις» (Settings) των Windows και στο μενού «Προστασία Προσωπικών Δεδομένων» (Privacy) και διαπίστωσα ότι:
- Στο υπομενού Camera, η πρόσβαση είναι στην Camera είναι ήδη προεπιλεγμένη
- Στο υπομενού Microphone, επίσης η πρόσβαση στο Μικρόφωνο είναι ήδη προεπιλεγμένη
- Στο ίδιο υπομενού, στην εφαρμογή Skype καθώς και σε μια πληθώρα άλλες εφαρμογές, επίσης η πρόσβαση στο Μικρόφωνο είναι ήδη προεπιλεγμένη
- Τέλος, στο ίδιο υπομενού, στο τέλος του, είναι ήδη προεπιλεγμένο οι εφαρμογές του υπολογιστή να έχουν πρόσβαση στο Μικρόφωνο.
Μετά μπήκα στον Πίνακα Ελέγχου (Control Panel) και πήγα στο μενού «Συσκευές και Εκτυπωτές» (Devices and Printers) και στο υπομενού «Ήχος» (Sound) -> Διαχείριση Συσκευών Ήχου (Manage Audio Devices).
Εκεί, στην επιλογή «Εγγραφές» (Recording) είδα να εμφανίζεται μόνο η ενσωματωμένη στη μητρική υποδοχή για το Μικρόφωνο, που είναι η υποδοχή Realtek High Definition Audio, και η οποία βέβαια δεν εμφάνιζε κάποια συσκευή συνδεδεμένη σ’ αυτήν. Άλλη συσκευή μικροφώνου ή έστω άλλη υποδοχή για να συνδέσει ο χρήστης μικρόφωνο δεν εμφανίζεται.
Τέλος, καλού-κακού, έκανα και έναν έλεγχο για τον οδηγό της κάμερας και το σύστημα τον εμφανίζει κανονικά και με ειδοποιεί ότι έχει εγκατασταθεί ο πιο πρόσφατος οδηγός.
Να αναφέρω επίσης ότι στο μικρό φυλλάδιο οδηγιών, μάλλον σε «άσχημα» αγγλικά, στις Οδηγίες Εγκατάστασης, αναφέρεται στο Βήμα 3, το εξής:
3. Connect USB Data cable and audio cable (no-plug audio cable for Laptop). (Δείτε τις επισυναπτόμενες εικόνες του - ούτως ειπείν - εγχειριδίου οδηγιών).
Προφανώς, εννοεί ότι πρέπει να συνδεθεί η δεύτερη καλωδιακή απόληξη, όχι αυτή με το βύσμα USB, αλλά η άλλη με το αρσενικό pin των 3.5mm, σε κάποιο από τα audio jacks (υποδοχές), που υπάρχουν στο πίσω πάνελ της μητρικής, αυτό που έχουν όλες οι μητρικές των επιτραπέζιων υπολογιστών. Όπως γράφω πιο πάνω, το εν λόγω βύσμα στο φυλλαδιάκι των οδηγιών το χαρακτηρίζει ως: 3.5mm headphone audio. Δεν είμαι ωστόσο σίγουρος αν αυτός ο χαρακτηρισμός είναι σωστός και επομένως δεν είμαι σίγουρος σε ποια υποδοχή πρέπει να το συνδέσω.
Αρχικά, δοκίμασα να το συνδέσω στην υποδοχή του πίσω πάνελ της μητρικής, που χαρακτηρίζεται από την ASUS ως Headset 2.1 Line IN, με χρώμα ανοιχτό μπλε (Light Blue).
Αμέσως μετά, ξαναδοκιμάζοντας στο Skype, παρατήρησα ότι, έχοντας τον ήχο των συνδεδεμένων εξωτερικών μικρών ηχείων στο μάξιμουμ, υπήρξε μικροφωνισμός, πράγμα που σήμαινε ότι τουλάχιστον το μικρόφωνο μπορούσε να συλλάβει τους εξωτερικούς ήχους του περιβάλλοντος και, αναπαράγοντάς τους, να μικροφωνίζει με τα ηχεία. Όμως στην πρώτη κλήση που έκανα μέσω Skype, ο αποδέκτης της κλήσης δεν μπορούσε να με ακούσει, ενώ με έβλεπε και τον έβλεπα ΚΑΙ τον άκουγα κανονικά. Δηλαδή, το μικρόφωνο στην κλήση δεν λειτούργησε.
Στη συνέχεια, άλλαξα τη συνδεσμολογία και το συνέδεσα στην υποδοχή που ο κατασκευαστής την χαρακτηρίζει ως Headset 2.1 Microphone IN, με χρώμα ροζ (Pink). Και πάλι δεν λειτούργησε στην κλήση.
Αντίθετα και στις δύο αυτές τελευταίες κλήσεις, στο αναδυόμενο παράθυρο του Skype, εμφανίστηκε η ένδειξη της ύπαρξης κάποιου μικροφώνου (το ονόμαζε default), του οποίου όμως η ένδειξη της έντασης έμενε σταθερά περίπου στο 35-40%, αλλά δεν μπορούσα να την ρυθμίσω κι άλλο, ώστε να ακούγομαι από τον αποδέκτη της κλήσης. Μ’ όλα αυτά, ακόμα και με τη μικρή αυτή ένδειξη, υποτίθεται ότι ο αποδέκτης της κλήσης θα έπρεπε να με ακούει, έστω και σιγά ή πολύ σιγά. Μου έλεγε όμως ότι ο ήχος ήταν μηδενικός, σαν να μην υπήρχε μικρόφωνο.
Αναρωτιέμαι τι μπορεί να κάνω λάθος, αν και δεν βλέπω να έχω κάνει κάτι στραβά. Με λίγα λόγια το μικρόφωνο της κάμερας δεν λειτουργεί στην διαδικτυακή λειτουργία με κανέναν τρόπο.
Φοβάμαι μήπως έχει βλάβη η ίδια η camera.
Μετά από όλα αυτά, σηκώνω τα χέρια και χρειάζομαι περισσότερη βοήθεια. Εκτός κι αν έχει βλάβη η κάμερα και χρειάζεται αλλαγή ή επιδιόρθωση. Ή αν επιβάλλεται άλλου είδους λύση.
Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη.
Ευχαριστώ.