Editing 50fps σε 25fps sequence : διάφορα προβλήματα

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα. Πήγαμε για σκι και τράβηξα αρκετό υλικό με την ΝΕΧ7 στα 50ι προκυμένου να έχω μετά για να κάνω και slow motion. Όταν τα βάζω όμως τώρα στο premiere τα διαβάζει όλα σαν 25fps...

Εγώ αυτό που θέλω να κάνω είναι να κάνω ένα 25αρι sequence στο οποίο θα μπορώ να μοντάρω τα 50αρια μέσα, έτσι ώστε στα σημεία που θέλω να έχω το slow motion με ομαλή κίνηση.

Αλλά γιατί δεν μου τα αναγνωρίζει ώς 50ι?
Καμία ιδέα?

Το πρόγραμμα είναι το Adobe Premiere Pro CS5.5
 
Αν θυμάμαι καλά, ένα αντίστοιχο πρόβλημα είχε αντιμετωπίσει και ο Γιάννης όταν έφτιαχνε τα πατερνάκια για το judder με το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
 
Δεν θυμάσαι καλά, Γιάννη... :p

Αλέξη, μη σε απασχολεί το ότι τα εμφανίζει ως 25fps, σωστό είναι αυτό.

Στη "γλώσσα" του premiere, το 1080i50 θα εμφανίζεται ως 25fps - Upper field first... ;)

Γιατί όμως επιθυμείς να μοντάρεις το συγκεκριμένο υλικό πάνω σε μία 1080p25 timeline και όχι απευθείας σε 1080i50; Για αισθητικούς λόγους;
 
Για δυο λόγους. Πρώτον για αισθητικούς αφού η κίνηση του 50 δεν μου αρέσει οταν τρέχει κανονικά. Είναι πολύ "ρεαλιστική". Σαν home video. Ποτέ δεν μου άρεσε.
Ο λόγος που έγραψα εξαρχής σε 50 είναι ο δεύτερος λόγος που θέλω το sequence να είναι 25αρι. Για να μπορώ συγκεκριμένα σημεία να τα επιβραδύνω σε slow motion εκμεταλευόμενος τα επιπλέον frames για να είναι ομαλή η κίνηση. Σαν high speed camera δηλαδή αν μπορούμε να πούμε το 2χ high speed...
Αν μου τα διαβάζει όμως τώρα σαν 25, θα λειτουργήσει αυτό που λέω? Τα κρατάει τα επιπλέον frames ή όχι?
 
50p ήθελα και εγώ να τραβήξω αλλά κατα λάθος έβαλα το ί και το πήρα χαμπάρι χθες που κοίταγα το υλικό... Οπότε πώς σώζεται τώρα η κατάσταση? Σε τί sequence πρέπει να το μοντάρω? i η p?
 
AlexTheodin said:
Για δυο λόγους. Πρώτον για αισθητικούς αφού η κίνηση του 50 δεν μου αρέσει οταν τρέχει κανονικά. Είναι πολύ "ρεαλιστική". Σαν home video. Ποτέ δεν μου άρεσε.
Ο λόγος που έγραψα εξαρχής σε 50 είναι ο δεύτερος λόγος που θέλω το sequence να είναι 25αρι. Για να μπορώ συγκεκριμένα σημεία να τα επιβραδύνω σε slow motion εκμεταλευόμενος τα επιπλέον frames για να είναι ομαλή η κίνηση. Σαν high speed camera δηλαδή αν μπορούμε να πούμε το 2χ high speed...
Αν μου τα διαβάζει όμως τώρα σαν 25, θα λειτουργήσει αυτό που λέω? Τα κρατάει τα επιπλέον frames ή όχι?

Όταν μπλέκεις i και p υλικό στην ίδια timeline, τα αποτελέσματα μερικές φορές είναι απρόβλεπτα...

Θεωρητικά, θα πρέπει να τα κρατήσει. Μπορείς να κάνεις μια δοκιμή, πριν αρχίσεις να δουλεύεις το υλικό σου, ώστε να δεις το αποτέλεσμα, πρόσεξε μόνο να μην σε ξεγελάσει το frame interpolation που εφαρμόζει το time stretch εργαλείο του premiere. ;)

Aπό εκεί και πέρα, μια πιο ασφαλής μέθοδος, είναι αυτή που αναφέρει ο Γιάννης Σπύρου. Μιας και το αρχικό σου υλικό βέβαια δεν είναι σε 50p, μπορείς να το φορτώσεις σε μία 50p timeline και να το κάνεις export ως τέτοιο, ώστε ακολούθως να το χρησιμοποιήσεις στο 25p project σου.

Μερικές χρήσιμες πληροφορίες για τον ορισμό του project σου (custom settings):

1080p25 timeline: Timebase: 25,00 frames/second - Fields: No Fields (Progressive Scan)

1080i50 timeline: Timebase: 25,00 frames/second - Fields: Upper Field First

1080p50 timeline: Timebase: 50,00 frames/second - Fields: No Fields (Progressive Scan)
 
Eναλλακτικά, μπορεί το όλο μοντάζ να γίνει σε ένα 1080i50 project και στο τέλος να γίνει μια μετατροπή σε progressive με κάποιο φίλτρο "film look", για το επιθυμητό αισθητικό αποτέλεσμα...
 
Το θέμα είναι οτι δεν θέλω να έχει η timeline τα ίδια χαρακτηριστικά με το υλικό μου. Η τελική θέλω να είναι στα 25. Εχω και 25αρια που θέλω να χρησιμοποιήσω δυστυχώς. Ίσως δοκιμάσω αυτό με το να κάνω πρώτα τα 50ι 50p κάλπικα περνώντας τα μια πρώτα απο ενα ξεχωριστό sequence και μετά να τα μοντάρω όλα μαζί σε μια ξεχωριστή.
Πατάτα έκανα ρε γμτ...
 
Αισθητικά δεν θα κερδίσεις τίποτα απολύτως με το να κάνεις το 50i 50p. Το μόνο που πιθανον να θέλεις τα 50p είναι για να κάνεις slow motion. Αυτό όμως μπορείς να το κάνεις πολύ εύκολα με το twixtor. Κατέβασέ το και δες και κανένα tutorial και μετά δεν θα ξανατραβήξεις 50p στον αιώνα τον άπαντα... :P
 
Και ένα μικρό δείγμα με super slow motion. Απαιτείται η λήψη να γίνει με πολύ γρήγορο shutter speed (1/500) ώστε σε κάθε καρέ να έχεις όσο το δυνατόν λιγότερο motion blur σε ότι κινείται (στο νερό στην προκειμένη περίπτωση)...

http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=SORpSqgVlWE
 
Εντυπωσιακό πρόγραμμα! Το εχω υπόψη μου, αλλά για να είμαι ειλικρινής βαριέμαι ολίγον να μπώ στην διαδικασία εκμάθησής του. Ίσα ίσα που άρχισα να δουλεύω λίγο πιο γρήγορα το premiere, και έχω ακόμα το After Effects ανέγγικτο. Αλλά αν το συνεχίσω θα έρθει και η ώρα του...

Προς το παρόν πρέπει να ζήσω με την πατάτα που έκανα και να προσέξω την επόμενη φορά να τραβάω 50p αν θέλω κάτι τέτοιο.
Το δούλεψα όλο τελικά στo native 50i/25fps Upper και το έκανα export σε 25p VimeoHD. To τελικό αποτέλεσμα το πόσταρα στο νήμα με τα χειμωνιάτικα, το ανεβάζω και εδώ αφού είναι σχετικό με την ερώτηση.
Πρόβλημα όπως και την προηγούμενη φορά το κούνημα. Πρέπει να δοκιμάσω καποιο πρόγραμμα σταθεροποιήσης στο post... Φώτη εσύ είχες δοκιμάσει κάποιο στιγμή αν θυμάμαι καλά. Θυμάσαι ποιό ήταν?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
αλέξη εγω παιζω με το mercalli pro. Αυτο δουλευει ειτε μέσα σε καποιο non linear editing προγραμμα, ειτε stand alone. Υπάρχουν κι αλλα προγραμματα παντως.
 
Ευχαριστώ πολύ!!!!
Μου ανεβάζεις το ηθικό με τα καλά σου λόγια!

Τώρα πρέπει να βάλω μπρός το μεγάλο "μικρό" project μου, αλλά όλο το καθυστερώ...
 
Το δοκίμασες το mercalli? Αν και μου αρεσει το κούνημα στην κάμερα. το κάνει πιο action video. Το twixtor μην το φοβάσαι είναι πανευκολο και τρεχει εντός του premiere σαν plugin.