Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Είχα πολλά να ονειρευτώ χθες βράδυ! [Η "σκηνή" του Λος Άντζελες #2]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058322497" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Ταξίδι με το μυαλό σου</h3><p><strong>The Seeds - Future</strong> (Αύγουστος 1967, GNP Crescendo)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]161461[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 Introduction, A2 March Of The Flower Children, A3 Travel With Your Mind, A4 Out Of The Question, A5 Painted Doll, A6 Flower Lady & Her Assistant, A7 Now A Man, B1 A Thousand Shadows, B2 Two Fingers Pointing At You, B3 Where Is The Entrance Way To Play, B4 Six Dreams, B5 Fallin'</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Sky Saxon (κύρια φωνητικά, μπάσο), Jan Savage (κιθάρα, γκονγκ, φωνητικά), Daryl Hooper (πιάνο, όργανο, σιτάρ, φωνητικά), Harvey Sharpe (μπάσο), Rick Andridge (τύμπανα)</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή</span>: Marcus Tybalt</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε στα <em>Gold Star Studios</em>, Χόλιγουντ, Καλιφόρνια από 3 Νοεμβρίου 1966 έως 6 Ιουνίου 1967</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]161462[/ATTACH]</p><p></p><p>«<em><span style="color: Darkorange">Ήμασταν αρκετά άθλιοι, έτσι πιστεύαμε ότι το 'The Seeds' θα ήταν καλό όνομα</span></em>», εξήγησε ο τραγουδιστής <strong>Sky Saxon</strong> του θρυλικού γκαράζ ροκ γκρουπ, που σχημάτισε στο Λος Άντζελες το 1965. «<em><span style="color: Darkorange">Είμαστε και σπόροι, σαν αυτούς που μεγαλώνουν. Θα πρέπει να ξεκινήσαμε 10.000 μπάντες...</span></em>».</p><p></p><p>Οι <strong>Seeds</strong>, ένα από τα μεγάλα γκρουπ της Δυτικής Ακτής, από τα μέσα μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '60, είχαν μόνο ένα χιτ, το "<strong>Pushin' Too Hard</strong>", αλλά ο αντίκτυπός τους στη μουσική ήταν αμέτρητος. Σκληροί, ορμητικοί και πρωτόγονοι, ήταν "πανκ" πολύ πριν κανείς ήξερε τι ήταν το πανκ. Στη μουσική τους πάντοτε κάτι φαινόταν σκοτεινό και βαθιά ανησυχητικό, αν και τα ίδια τα τραγούδια - "<strong>Can't Seem To Make You Mine</strong>", "<strong>Pushin' Too Hard</strong>", "<strong>Mr. Farmer</strong>" - ήταν φοβερά ευκολομνημόνευτα.</p><p></p><p>Μεγαλώνοντας ως μορμόνος στο Σαλτ Λέικ Σίτι της Γιούτα, ο <em>Sky Saxon</em> έκανε δίσκους με το όνομα <em>Richie Marsh</em> (ή με παραλλαγές) από τις αρχές της δεκαετίας του '60, αλλά από νωρίς το 1965 τον έτρωγε το σαράκι του γκαράζ-ροκ και σχημάτισε τους <em>Seeds</em>, με επιρροή από τους <em>Stones</em>. Η σύνθεσή τους προέκυψε όταν ο τραγουδιστής/μπασίστας <em>Saxon</em> και ο κιθαρίστας <strong>Jan Savage</strong> ενώθηκαν με τον εμιγκρέ του Μίτσιγκαν, <strong>Daryl Hooper</strong> και τον <strong>Rick Aldridge</strong>, στα πλήκτρα και τύμπανα, αντίστοιχα.</p><p></p><p>Το 1967 αποτέλεσε σημείο καμπής για τους <em>Seeds</em>, μια στιγμή όπου η σκληρή δουλειά των δύο τελευταίων ετών τελικά απέδωσε. Οι πρώτοι έξι μήνες πιθανότατα αντιπροσώπευαν το ζενίθ της καριέρας τους, καθώς το ανερχόμενο κουαρτέτο βρισκόταν για τα καλά στο προσκήνιο, με την επιτυχία ενός μεγάλου εθνικού χιτ, το πανδαιμόνιο των φαν όπου κι αν εμφανίζονταν και το ανεβασμένο δημόσιο προφίλ από έναν νέο μάνατζερ, τον λαλίστατο <em>"Lord Tim" Hudson</em>. Το επώνυμο ντεμπούτο άλμπουμ και η συνέχειά του, το <strong><span style="color: Dodgerblue">A Web Of Sound</span></strong>, παγίωσαν το στυλ του γκρουπ και του επέτρεψαν να κάνει τολμηρά εξωφρενικές κινήσεις, τόσο μουσικά όσο και οπτικά. Η μουσική τους, στις κυκλοφορίες του 1966, έχει περιγραφεί σαν «<em><span style="color: Darkorange">παράξενα ψυχωτικά μπλουζ που υπογραμμίζουν το παρανοϊκό, φωνητικό κήρυγμα του Sky</span></em>».</p><p></p><p>Το επακόλουθο άλμπουμ τους, το <strong>Future</strong>, ξεκινούσε με το κατάλληλα ταξιδιάρικο "<strong>March Of The Flower Children</strong>" και ενσωμάτωνε κύρια, αυτή τη φορά, μια από τις πολλές συνισταμένες του <em>Sky</em>, που τον οδήγησαν τελικά από τη μοδάτη στάση της εποχής σε μια διευρυμένη παιδική αφέλεια (επαναφορά στη χαμένη παιδικότητα, όπου υπάρχει αθωότητα και αγνότητα). Από πίσω, οι σύντροφοί του ταξιδευτές, <em>Seeds</em>, πακετάριζαν όσο μπορούσαν μια μουσική γροθιά, αλλά ήταν όλο και πιο δύσκολο γι' αυτούς να ακολουθήσουν τα μονοπάτια που ο <em>Sky</em> οδηγούσε την μπάντα.</p><p></p><p>Το υπερβολικά επεξεργασμένο, φιλόδοξο κόνσεπτ φαινόταν ταυτόχρονα τόσο υπολογισμένο όσο και συγκεχυμένο. Για μερικούς, αντιπροσωπεύει τη μεγάλη ψυχεδελική δήλωση των <em>Seeds</em>, μια εξαιρετικά θεαματική έκφραση του φλάουερ-πάουερ κινήματος του οποίου είχαν ανακηρυχθεί λαμπαδηφόροι. Για άλλους, το <em>Future</em> είναι η τρέλα του <em>Sky Saxon</em>, μια θολωμένη από το άσιντ υπερβολή που βύθισε την αληθινή δύναμη της μπάντας με ανούσια μεγαλοπρέπεια. Η αλήθεια βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα.</p><p></p><p>Μια ναρκισσιστική υπερ-αυτοπεποίθηση έκανε τον <em>Sky</em> να αισθάνεται την ανάγκη να φορτώνει τους <em>Daryl, Jan</em> και <em>Rick</em> στο στούντιο με πολυάριθμες ηχογραφήσεις πάνω στις αρχικές προσθέτοντας έγχορδα, άρπα, τούμπα κ.α., σε υλικό που έβριθε από αλλόκοτες στιχουργικές ιδέες. Σε ορισμένα κομμάτια ο συνδυασμός λειτούργησε καλά, σε άλλα φάνηκε σχεδόν σαν μια παρωδία της ψυχεδέλειας. Παρ' όλα αυτά, το <em>Future</em> περιέχει πολλά αγαπημένα κομμάτια, με μια μοναδική ικανότητα κάθε φορά που το ακούς να σε καταπλήσσει και αποσβολώνει...</p><p></p><p>Στην πρώτη πλευρά, το ράγκα ποίημα με τα μπόνγκο, "<strong>Travel With Your Mind</strong>", το ξέφρενο πανκ ροκ "<strong>Out Of The Question</strong>", η απαλή μπαλάντα "<strong>Painted Doll</strong>", το έξοχο από κάθε άποψη "<strong>Flower Lady & Her Assistant</strong>" και το "<strong>Now A Man</strong>" με τις ωραίες κιθαριστικές φράσεις. Η δεύτερη πλευρά ξεκινά με το "<strong>A Thousand Shadows</strong>", έναν κλώνο του "<em>Pushin’ Too Hard</em>" αλλά με νέο δυναμισμό και πιο συνεκτικές μελωδικές ιδέες. Στη συνέχεια το "<strong>Two Fingers Pointing At You</strong>", που εμφανίστηκε στην ταινία <em>Psych-Out</em> του Τζακ Νίκολσον το 1968, το αμφιλεγόμενο παιδικό "<strong>Where Is The Entrance Way To Play</strong>", ένα νηπιαγωγείο στο <em>LSD</em> και το "<strong>Six Dreams</strong>", αναμφισβήτητα το πιο ψυχεδελικό πράγμα που έγραψαν ποτέ οι <em>Seeds</em>. Απόγειο του λυσεργικού αρτ-ροκ, γεμάτο συγκρουόμενα κύμβαλα, βροντερά εφέ, ανατριχιαστικό ηλεκτρικό όργανο και απρόσμενες κραυγές. Ο δίσκος κλείνει με την απολύτως σαγηνευτική ομορφιά του "<strong>Fallin'</strong>", επαναληπτικό και ψυχεδελικό, με τον <em>Sky Saxon</em> να κλαψουρίζει μανιασμένα ξανά και ξανά, σ' ένα από τα πιο αλλόκοτα ξεσπάσματά του.</p><p></p><p>Από το σημείο αυτό, η αντίληψη του <strong>Sky</strong> για τις ιδιότητες που τον καθιστούσαν ξεχωριστό θα αρχίσει να μειώνεται όλο και περισσότερο, αλλά στο <strong>Future</strong> υπήρξε αρκετά ευφάνταστος και το άλμπουμ έχει ωραίες στιγμές, εξασφαλίζοντας τη μετέπειτα φήμη του. Ένα ασυνήθιστο, αλλά συναρπαστικό επεισόδιο στην καριέρα αυτών των γκαράζ βασιλιάδων.</p><p></p><p>(****1/2, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, skysaxonseeds.com, Pat Gilbert, Alec Palao)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]161463[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">(Α-Δ) Οι <em>Jan Savage, Rick Andridge, Daryl Hooper</em> και ο <em>Sky Saxon</em> ποζάρουν για ένα πορτρέτο στις 27 Ιουλίου 1967, στο Λος Άντζελες. (Φωτο <em>Michael Ochs</em>)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058322497, member: 30418"] [HEADING=2]Ταξίδι με το μυαλό σου[/HEADING] [B]The Seeds - Future[/B] (Αύγουστος 1967, GNP Crescendo) [CENTER][ATTACH=CONFIG]161461._xfImport[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 Introduction, A2 March Of The Flower Children, A3 Travel With Your Mind, A4 Out Of The Question, A5 Painted Doll, A6 Flower Lady & Her Assistant, A7 Now A Man, B1 A Thousand Shadows, B2 Two Fingers Pointing At You, B3 Where Is The Entrance Way To Play, B4 Six Dreams, B5 Fallin' [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Sky Saxon (κύρια φωνητικά, μπάσο), Jan Savage (κιθάρα, γκονγκ, φωνητικά), Daryl Hooper (πιάνο, όργανο, σιτάρ, φωνητικά), Harvey Sharpe (μπάσο), Rick Andridge (τύμπανα) [COLOR=Indianred]Παραγωγή[/COLOR]: Marcus Tybalt Ηχογραφήθηκε στα [I]Gold Star Studios[/I], Χόλιγουντ, Καλιφόρνια από 3 Νοεμβρίου 1966 έως 6 Ιουνίου 1967 [CENTER][ATTACH=CONFIG]161462._xfImport[/ATTACH][/CENTER] «[I][COLOR=Darkorange]Ήμασταν αρκετά άθλιοι, έτσι πιστεύαμε ότι το 'The Seeds' θα ήταν καλό όνομα[/COLOR][/I]», εξήγησε ο τραγουδιστής [B]Sky Saxon[/B] του θρυλικού γκαράζ ροκ γκρουπ, που σχημάτισε στο Λος Άντζελες το 1965. «[I][COLOR=Darkorange]Είμαστε και σπόροι, σαν αυτούς που μεγαλώνουν. Θα πρέπει να ξεκινήσαμε 10.000 μπάντες...[/COLOR][/I]». Οι [B]Seeds[/B], ένα από τα μεγάλα γκρουπ της Δυτικής Ακτής, από τα μέσα μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '60, είχαν μόνο ένα χιτ, το "[B]Pushin' Too Hard[/B]", αλλά ο αντίκτυπός τους στη μουσική ήταν αμέτρητος. Σκληροί, ορμητικοί και πρωτόγονοι, ήταν "πανκ" πολύ πριν κανείς ήξερε τι ήταν το πανκ. Στη μουσική τους πάντοτε κάτι φαινόταν σκοτεινό και βαθιά ανησυχητικό, αν και τα ίδια τα τραγούδια - "[B]Can't Seem To Make You Mine[/B]", "[B]Pushin' Too Hard[/B]", "[B]Mr. Farmer[/B]" - ήταν φοβερά ευκολομνημόνευτα. Μεγαλώνοντας ως μορμόνος στο Σαλτ Λέικ Σίτι της Γιούτα, ο [I]Sky Saxon[/I] έκανε δίσκους με το όνομα [I]Richie Marsh[/I] (ή με παραλλαγές) από τις αρχές της δεκαετίας του '60, αλλά από νωρίς το 1965 τον έτρωγε το σαράκι του γκαράζ-ροκ και σχημάτισε τους [I]Seeds[/I], με επιρροή από τους [I]Stones[/I]. Η σύνθεσή τους προέκυψε όταν ο τραγουδιστής/μπασίστας [I]Saxon[/I] και ο κιθαρίστας [B]Jan Savage[/B] ενώθηκαν με τον εμιγκρέ του Μίτσιγκαν, [B]Daryl Hooper[/B] και τον [B]Rick Aldridge[/B], στα πλήκτρα και τύμπανα, αντίστοιχα. Το 1967 αποτέλεσε σημείο καμπής για τους [I]Seeds[/I], μια στιγμή όπου η σκληρή δουλειά των δύο τελευταίων ετών τελικά απέδωσε. Οι πρώτοι έξι μήνες πιθανότατα αντιπροσώπευαν το ζενίθ της καριέρας τους, καθώς το ανερχόμενο κουαρτέτο βρισκόταν για τα καλά στο προσκήνιο, με την επιτυχία ενός μεγάλου εθνικού χιτ, το πανδαιμόνιο των φαν όπου κι αν εμφανίζονταν και το ανεβασμένο δημόσιο προφίλ από έναν νέο μάνατζερ, τον λαλίστατο [I]"Lord Tim" Hudson[/I]. Το επώνυμο ντεμπούτο άλμπουμ και η συνέχειά του, το [B][COLOR=Dodgerblue]A Web Of Sound[/COLOR][/B], παγίωσαν το στυλ του γκρουπ και του επέτρεψαν να κάνει τολμηρά εξωφρενικές κινήσεις, τόσο μουσικά όσο και οπτικά. Η μουσική τους, στις κυκλοφορίες του 1966, έχει περιγραφεί σαν «[I][COLOR=Darkorange]παράξενα ψυχωτικά μπλουζ που υπογραμμίζουν το παρανοϊκό, φωνητικό κήρυγμα του Sky[/COLOR][/I]». Το επακόλουθο άλμπουμ τους, το [B]Future[/B], ξεκινούσε με το κατάλληλα ταξιδιάρικο "[B]March Of The Flower Children[/B]" και ενσωμάτωνε κύρια, αυτή τη φορά, μια από τις πολλές συνισταμένες του [I]Sky[/I], που τον οδήγησαν τελικά από τη μοδάτη στάση της εποχής σε μια διευρυμένη παιδική αφέλεια (επαναφορά στη χαμένη παιδικότητα, όπου υπάρχει αθωότητα και αγνότητα). Από πίσω, οι σύντροφοί του ταξιδευτές, [I]Seeds[/I], πακετάριζαν όσο μπορούσαν μια μουσική γροθιά, αλλά ήταν όλο και πιο δύσκολο γι' αυτούς να ακολουθήσουν τα μονοπάτια που ο [I]Sky[/I] οδηγούσε την μπάντα. Το υπερβολικά επεξεργασμένο, φιλόδοξο κόνσεπτ φαινόταν ταυτόχρονα τόσο υπολογισμένο όσο και συγκεχυμένο. Για μερικούς, αντιπροσωπεύει τη μεγάλη ψυχεδελική δήλωση των [I]Seeds[/I], μια εξαιρετικά θεαματική έκφραση του φλάουερ-πάουερ κινήματος του οποίου είχαν ανακηρυχθεί λαμπαδηφόροι. Για άλλους, το [I]Future[/I] είναι η τρέλα του [I]Sky Saxon[/I], μια θολωμένη από το άσιντ υπερβολή που βύθισε την αληθινή δύναμη της μπάντας με ανούσια μεγαλοπρέπεια. Η αλήθεια βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα. Μια ναρκισσιστική υπερ-αυτοπεποίθηση έκανε τον [I]Sky[/I] να αισθάνεται την ανάγκη να φορτώνει τους [I]Daryl, Jan[/I] και [I]Rick[/I] στο στούντιο με πολυάριθμες ηχογραφήσεις πάνω στις αρχικές προσθέτοντας έγχορδα, άρπα, τούμπα κ.α., σε υλικό που έβριθε από αλλόκοτες στιχουργικές ιδέες. Σε ορισμένα κομμάτια ο συνδυασμός λειτούργησε καλά, σε άλλα φάνηκε σχεδόν σαν μια παρωδία της ψυχεδέλειας. Παρ' όλα αυτά, το [I]Future[/I] περιέχει πολλά αγαπημένα κομμάτια, με μια μοναδική ικανότητα κάθε φορά που το ακούς να σε καταπλήσσει και αποσβολώνει... Στην πρώτη πλευρά, το ράγκα ποίημα με τα μπόνγκο, "[B]Travel With Your Mind[/B]", το ξέφρενο πανκ ροκ "[B]Out Of The Question[/B]", η απαλή μπαλάντα "[B]Painted Doll[/B]", το έξοχο από κάθε άποψη "[B]Flower Lady & Her Assistant[/B]" και το "[B]Now A Man[/B]" με τις ωραίες κιθαριστικές φράσεις. Η δεύτερη πλευρά ξεκινά με το "[B]A Thousand Shadows[/B]", έναν κλώνο του "[I]Pushin’ Too Hard[/I]" αλλά με νέο δυναμισμό και πιο συνεκτικές μελωδικές ιδέες. Στη συνέχεια το "[B]Two Fingers Pointing At You[/B]", που εμφανίστηκε στην ταινία [I]Psych-Out[/I] του Τζακ Νίκολσον το 1968, το αμφιλεγόμενο παιδικό "[B]Where Is The Entrance Way To Play[/B]", ένα νηπιαγωγείο στο [I]LSD[/I] και το "[B]Six Dreams[/B]", αναμφισβήτητα το πιο ψυχεδελικό πράγμα που έγραψαν ποτέ οι [I]Seeds[/I]. Απόγειο του λυσεργικού αρτ-ροκ, γεμάτο συγκρουόμενα κύμβαλα, βροντερά εφέ, ανατριχιαστικό ηλεκτρικό όργανο και απρόσμενες κραυγές. Ο δίσκος κλείνει με την απολύτως σαγηνευτική ομορφιά του "[B]Fallin'[/B]", επαναληπτικό και ψυχεδελικό, με τον [I]Sky Saxon[/I] να κλαψουρίζει μανιασμένα ξανά και ξανά, σ' ένα από τα πιο αλλόκοτα ξεσπάσματά του. Από το σημείο αυτό, η αντίληψη του [B]Sky[/B] για τις ιδιότητες που τον καθιστούσαν ξεχωριστό θα αρχίσει να μειώνεται όλο και περισσότερο, αλλά στο [B]Future[/B] υπήρξε αρκετά ευφάνταστος και το άλμπουμ έχει ωραίες στιγμές, εξασφαλίζοντας τη μετέπειτα φήμη του. Ένα ασυνήθιστο, αλλά συναρπαστικό επεισόδιο στην καριέρα αυτών των γκαράζ βασιλιάδων. (****1/2, πηγές: εξώφυλλο, wikipedia.org, skysaxonseeds.com, Pat Gilbert, Alec Palao) [CENTER][ATTACH=CONFIG]161463._xfImport[/ATTACH] (Α-Δ) Οι [I]Jan Savage, Rick Andridge, Daryl Hooper[/I] και ο [I]Sky Saxon[/I] ποζάρουν για ένα πορτρέτο στις 27 Ιουλίου 1967, στο Λος Άντζελες. (Φωτο [I]Michael Ochs[/I])[/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Είχα πολλά να ονειρευτώ χθες βράδυ! [Η "σκηνή" του Λος Άντζελες #2]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…