Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Είσαι εγώ ή Είμαι εσύ; [Gong]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1057582123" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Χίπικο μανιφέστο</h3><p>Για τον καινούργιο χρόνο θα ήθελα να ξεκινήσω με κάτι που το χρωστούσα από πέρυσι τον Μάρτιο, με αφορμή την απώλεια του <a href="https://avclub.gr/index.php?threads/1517/post-1057329926" target="_blank">Daevid Allen</a>. Άλλωστε προτιμώ αντί νεκρολογιών, να φρεσκάρω και τονώνω τη μνήμη, για να παραμένουν ζωντανά αυτά που θεωρώ σημαντικά. Όσοι αποφασίσετε να το διαβάσετε - είναι και μεγαλούτσικο -, ανατρέξτε και στο πολύ καλό και εμπεριστατωμένο παλαιότερο αφιέρωμα, <a href="https://avclub.gr/index.php?threads/1517" target="_blank">Νεράιδες και ξωτικά από τον πλανήτη Gong</a>.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH=full]182984[/ATTACH]</p><p></p><p>Οι <strong>Gong</strong> ήταν μια περίπτωση μπάντας που διασκέδαζε, διεγείροντας σκέψεις και προβληματισμούς, με ένα χαρισματικό ηγέτη, που είχε όραμα για την κοινωνία και που χρησιμοποιούσε τη μουσική σαν εργαλείο για τη διάδοση των ιδεών του και την επίτευξη των στόχων του. Βέβαια διέθεταν και αυτοί σε μεγάλο βαθμό την πλάνη της εποχής, ότι οι ψυχοτρόπες ουσίες λειτουργούσαν καταλυτικά και υποβοηθητικά στην απελευθέρωση του πνεύματος και στην απογείωση της δημιουργίας.</p><p></p><p>Στους στίχους και στις συνεντεύξεις τους, οι <em>Gong</em> προτείνουν τη μετασχηματιστική και επαναστατική δύναμη της χρήσης ουσιών για την ανατροπή της δυτικής κοινωνίας. Περισσότερο από μια πολιτική δήλωση, η χρήση τους, κηρύχθηκε ως μέθοδος ψυχικής απελευθέρωσης. Η προώθηση των ψυχεδελικών και της κάνναβης από την μπάντα συνδέεται με πολλές από τις ιδέες που λειτουργούσαν εντός της Γαλλικής αντικουλτούρας, συμπεριλαμβανομένης της αντι-ψυχιατρικής, της επιστημονικής φαντασίας και της προσωπικής απελευθέρωσης.</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]124311[/ATTACH]</p><p></p><p>Οι "χαρακτήρες" τους αμφισβήτησαν τις παραδοχές της δυτικής κοινωνίας και τις μεθόδους αυτογνωσίας, για τη διαμόρφωση αντίληψης και υποστήριξαν ότι η πραγματικότητα μπορεί εύκολα να διαταραχθεί, απορρίπτοντας την κανονικότητα. Στην ιστορία ο <em>Zero</em>, ανανεωμένος από τη γνώση της ειρήνης και της αγάπης που του έδωσαν οι <em>Pixies</em>, θέλησε να μεταδώσει το μήνυμά του μέσα από το πιο προφανές μέσο της κουλτούρας του, την ποπ μουσική. Και πάλι, αυτό υπακούει πίσω στο όραμα του <em>Allen</em> στην <em>Deya</em> το 1969, όταν ισχυρίστηκε τη σημασία της μουσικής στη μεταφορά του μηνύματος της επανάστασης και της αλλαγής. Αλλά συνέχισε να βασανίζεται, με τα ερωτήματα της ύπαρξης και της αλήθειας, που από πάντα τον ταλάνιζαν...</p><p></p><p>Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '70, τα ψυχεδελικά έδωσαν βαθμιαία τη θέση τους σε διεγερτικά, οπιοειδή και αμφεταμίνες. Η χίπικη ενορατική δημιουργικότητα και ειρηνικότητα αντικαταστάθηκαν από την ντοπαρισμένη αποχαυνωτική απαξία και βιαιότητα, που τελικά εξυπηρέτησαν το κατεστημένο, που επωφελήθηκε διπλά, με την πολιτική αξιοποίηση και εδραίωση αναμορφωτικών και συντηρητικών δυνάμεων και την εμπορευματοποίηση και εξουδετέρωση της κουλτούρας της αμφισβήτησης. Το κίνημα κατακερματίστηκε και οι ισχυρισμοί της Νέας Αριστεράς για εγκατάλειψη του ουτοπισμού και οι εκκλήσεις της για απόρριψη των ναρκωτικών εμφανίζονταν πια σαν προφητικές.</p><p></p><p>Στην κοινότητα των <em>Gong</em>, αναπτύχθηκε μια παρόμοια απογοήτευση, η ουτοπία που χρωμάτισε τη μουσική τους ξεθώριασε και η αποτυχία να φέρει την "Ιπτάμενη Αναρχία" στη Γη, μπορεί να μην ήταν το τέλος των οραμάτων του πλανήτη <em>Gong</em>, αλλά το γκρουπ έκλεισε την τριλογία εδώ. Οι <em>Gong</em> από εκείνο το σημείο είχαν ήδη φύγει από τη Γαλλία λόγω της συντηρητικής ατμόσφαιρας, η οποία συνεχίστηκε μετά την εκλογή το 1974 του υποψηφίου της Δεξιάς Βαλερί Ζισκάρ ντ'Εσταίν. Στη συνέχεια, o <em>Allen</em> αποσύρθηκε από τη μουσική για αρκετά χρόνια, κάνοντας σποραδικές εμφανίσεις κατά τη διάρκεια των τελών του 1970. Τα μέλη που συνέχισαν ως <em>Gong</em> απομακρύνθηκαν από τη φαντασία της αφήγησης του <em>Radio Gnome</em> προς το οργανικό προοδευτικό (!) τζαζ-ροκ, εγκαταλείποντας οριστικά την ουτοπία...</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]124312[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1057582123, member: 30418"] [HEADING=2]Χίπικο μανιφέστο[/HEADING] Για τον καινούργιο χρόνο θα ήθελα να ξεκινήσω με κάτι που το χρωστούσα από πέρυσι τον Μάρτιο, με αφορμή την απώλεια του [URL='https://avclub.gr/index.php?threads/1517/post-1057329926']Daevid Allen[/URL]. Άλλωστε προτιμώ αντί νεκρολογιών, να φρεσκάρω και τονώνω τη μνήμη, για να παραμένουν ζωντανά αυτά που θεωρώ σημαντικά. Όσοι αποφασίσετε να το διαβάσετε - είναι και μεγαλούτσικο -, ανατρέξτε και στο πολύ καλό και εμπεριστατωμένο παλαιότερο αφιέρωμα, [URL='https://avclub.gr/index.php?threads/1517']Νεράιδες και ξωτικά από τον πλανήτη Gong[/URL]. [CENTER][ATTACH type="full"]182984[/ATTACH][/CENTER] Οι [B]Gong[/B] ήταν μια περίπτωση μπάντας που διασκέδαζε, διεγείροντας σκέψεις και προβληματισμούς, με ένα χαρισματικό ηγέτη, που είχε όραμα για την κοινωνία και που χρησιμοποιούσε τη μουσική σαν εργαλείο για τη διάδοση των ιδεών του και την επίτευξη των στόχων του. Βέβαια διέθεταν και αυτοί σε μεγάλο βαθμό την πλάνη της εποχής, ότι οι ψυχοτρόπες ουσίες λειτουργούσαν καταλυτικά και υποβοηθητικά στην απελευθέρωση του πνεύματος και στην απογείωση της δημιουργίας. Στους στίχους και στις συνεντεύξεις τους, οι [I]Gong[/I] προτείνουν τη μετασχηματιστική και επαναστατική δύναμη της χρήσης ουσιών για την ανατροπή της δυτικής κοινωνίας. Περισσότερο από μια πολιτική δήλωση, η χρήση τους, κηρύχθηκε ως μέθοδος ψυχικής απελευθέρωσης. Η προώθηση των ψυχεδελικών και της κάνναβης από την μπάντα συνδέεται με πολλές από τις ιδέες που λειτουργούσαν εντός της Γαλλικής αντικουλτούρας, συμπεριλαμβανομένης της αντι-ψυχιατρικής, της επιστημονικής φαντασίας και της προσωπικής απελευθέρωσης. [CENTER][ATTACH alt="RadioGnomeIntro.jpg"]124311[/ATTACH][/CENTER] Οι "χαρακτήρες" τους αμφισβήτησαν τις παραδοχές της δυτικής κοινωνίας και τις μεθόδους αυτογνωσίας, για τη διαμόρφωση αντίληψης και υποστήριξαν ότι η πραγματικότητα μπορεί εύκολα να διαταραχθεί, απορρίπτοντας την κανονικότητα. Στην ιστορία ο [I]Zero[/I], ανανεωμένος από τη γνώση της ειρήνης και της αγάπης που του έδωσαν οι [I]Pixies[/I], θέλησε να μεταδώσει το μήνυμά του μέσα από το πιο προφανές μέσο της κουλτούρας του, την ποπ μουσική. Και πάλι, αυτό υπακούει πίσω στο όραμα του [I]Allen[/I] στην [I]Deya[/I] το 1969, όταν ισχυρίστηκε τη σημασία της μουσικής στη μεταφορά του μηνύματος της επανάστασης και της αλλαγής. Αλλά συνέχισε να βασανίζεται, με τα ερωτήματα της ύπαρξης και της αλήθειας, που από πάντα τον ταλάνιζαν... Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '70, τα ψυχεδελικά έδωσαν βαθμιαία τη θέση τους σε διεγερτικά, οπιοειδή και αμφεταμίνες. Η χίπικη ενορατική δημιουργικότητα και ειρηνικότητα αντικαταστάθηκαν από την ντοπαρισμένη αποχαυνωτική απαξία και βιαιότητα, που τελικά εξυπηρέτησαν το κατεστημένο, που επωφελήθηκε διπλά, με την πολιτική αξιοποίηση και εδραίωση αναμορφωτικών και συντηρητικών δυνάμεων και την εμπορευματοποίηση και εξουδετέρωση της κουλτούρας της αμφισβήτησης. Το κίνημα κατακερματίστηκε και οι ισχυρισμοί της Νέας Αριστεράς για εγκατάλειψη του ουτοπισμού και οι εκκλήσεις της για απόρριψη των ναρκωτικών εμφανίζονταν πια σαν προφητικές. Στην κοινότητα των [I]Gong[/I], αναπτύχθηκε μια παρόμοια απογοήτευση, η ουτοπία που χρωμάτισε τη μουσική τους ξεθώριασε και η αποτυχία να φέρει την "Ιπτάμενη Αναρχία" στη Γη, μπορεί να μην ήταν το τέλος των οραμάτων του πλανήτη [I]Gong[/I], αλλά το γκρουπ έκλεισε την τριλογία εδώ. Οι [I]Gong[/I] από εκείνο το σημείο είχαν ήδη φύγει από τη Γαλλία λόγω της συντηρητικής ατμόσφαιρας, η οποία συνεχίστηκε μετά την εκλογή το 1974 του υποψηφίου της Δεξιάς Βαλερί Ζισκάρ ντ'Εσταίν. Στη συνέχεια, o [I]Allen[/I] αποσύρθηκε από τη μουσική για αρκετά χρόνια, κάνοντας σποραδικές εμφανίσεις κατά τη διάρκεια των τελών του 1970. Τα μέλη που συνέχισαν ως [I]Gong[/I] απομακρύνθηκαν από τη φαντασία της αφήγησης του [I]Radio Gnome[/I] προς το οργανικό προοδευτικό (!) τζαζ-ροκ, εγκαταλείποντας οριστικά την ουτοπία... [CENTER][ATTACH alt="LaPresse.jpg"]124312[/ATTACH][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Είσαι εγώ ή Είμαι εσύ; [Gong]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…