Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Εκτέλεση προς αποφυγή...
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="McZab" data-source="post: 180688" data-attributes="member: 731"><p>Είναι συνηθισμένο και φυσιολογικό να έχουμε κρατήσει την πρώτη εκτέλεση που ακούσαμε σε ένα έργο και κατόπιν να συγκρίνουμε όλες με αυτήν. Μπορεί αυτό να είναι και μουσική "παγίδα" βέβαια, αλλά όπως και να έχει το διαρκές ψάξιμο δεν μπορούμε να το αποφύγουμε. Δεν περίμενα να γίνει τόσο χαμός πάντως με το θέμα αυτό, αν και η προσέγγιση των έργων από τους σολίστες/μαέστρους είναι ένα τεράστιο μουσικό κεφάλαιο το οποίο προσωπικά θεωρώ τόσο σημαντικό όσο και τα ίδια τα έργα μερικές φορές.</p><p>Ο βαθμός παρέμβασης ενός εκτελεστή σε ένα έργο είναι ένα πολύπλοκο θέμα τεχνικά και καλλιτεχνικά. Το λέω αυτό γιατί υπάρχουν χιλιάδες περιπτώσεις στις οποίες ο συνθέτης είτε αδιαφόρησε, είτε αμέλησε, είτε συνειδητά παρέλειψε να δώσει σαφείς οδηγίες εκτέλεσης και ερμηνείας. Άλλες πάλι φορές το έκανε αλλά ελλειπώς. Άλλες φορές το έκανε στα όρια του σουρεαλισμού αφήνοντας χώρο για ποικίλες ερμηνείες ως αλλοιώσεις. Ακόμα και για την 9η που συζητάμε δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία που θα μας επιτρέψουν να ξέρουμε την επιθυμία του Beethoven, δυστυχώς. </p><p>Το θέμα γενικά είναι ανεξάντλητο. Δεν μπορούμε να μπούμε στη διαδικασία να κρίνουμε ως σωστές ή λάθος κάποιες εκτελέσεις ούτε καν αν έχουμε μπροστά μας την πρωτότυπη παρτιτούρα! Το μόνο που κάνουμε είναι να κρίνουμε κατά πόσο μας αγγίζει μια εκτέλεση και πόσο καλά περιγράφει το θέμα (αν υπάρχει) ενός έργου ή τι κλίμα δημιουργεί. </p><p></p><p>Όσο για το πόσους αφορά και πόσοι ασχολούνται, κτλ., δηλώνω πλήρη αδιαφορία για τον αριθμό. Και η μουσική και η ζωγραφική και το θέατρο και κάθε μορφή τέχνης σαφώς και μπορεί να τοποθετηθεί σε επίπεδα αξίας και όποιος αρνείται να το δεχθεί απλά βαυκαλίζεται. Αυτό δεν σημαίνει ότι ως άλλοι ιεραπόστολοι θα μπούμε στη διαδικασία προσηλυτισμού ούτε όμως και αποδοχής της ισοπέδωσης που επιχειρείται. Στο κάτω-κάτω και αυτό το forum είναι ένα στατιστικό δείγμα της κοινωνίας μας. Προς τι η ενόχληση εκατέρωθεν ?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="McZab, post: 180688, member: 731"] Είναι συνηθισμένο και φυσιολογικό να έχουμε κρατήσει την πρώτη εκτέλεση που ακούσαμε σε ένα έργο και κατόπιν να συγκρίνουμε όλες με αυτήν. Μπορεί αυτό να είναι και μουσική "παγίδα" βέβαια, αλλά όπως και να έχει το διαρκές ψάξιμο δεν μπορούμε να το αποφύγουμε. Δεν περίμενα να γίνει τόσο χαμός πάντως με το θέμα αυτό, αν και η προσέγγιση των έργων από τους σολίστες/μαέστρους είναι ένα τεράστιο μουσικό κεφάλαιο το οποίο προσωπικά θεωρώ τόσο σημαντικό όσο και τα ίδια τα έργα μερικές φορές. Ο βαθμός παρέμβασης ενός εκτελεστή σε ένα έργο είναι ένα πολύπλοκο θέμα τεχνικά και καλλιτεχνικά. Το λέω αυτό γιατί υπάρχουν χιλιάδες περιπτώσεις στις οποίες ο συνθέτης είτε αδιαφόρησε, είτε αμέλησε, είτε συνειδητά παρέλειψε να δώσει σαφείς οδηγίες εκτέλεσης και ερμηνείας. Άλλες πάλι φορές το έκανε αλλά ελλειπώς. Άλλες φορές το έκανε στα όρια του σουρεαλισμού αφήνοντας χώρο για ποικίλες ερμηνείες ως αλλοιώσεις. Ακόμα και για την 9η που συζητάμε δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία που θα μας επιτρέψουν να ξέρουμε την επιθυμία του Beethoven, δυστυχώς. Το θέμα γενικά είναι ανεξάντλητο. Δεν μπορούμε να μπούμε στη διαδικασία να κρίνουμε ως σωστές ή λάθος κάποιες εκτελέσεις ούτε καν αν έχουμε μπροστά μας την πρωτότυπη παρτιτούρα! Το μόνο που κάνουμε είναι να κρίνουμε κατά πόσο μας αγγίζει μια εκτέλεση και πόσο καλά περιγράφει το θέμα (αν υπάρχει) ενός έργου ή τι κλίμα δημιουργεί. Όσο για το πόσους αφορά και πόσοι ασχολούνται, κτλ., δηλώνω πλήρη αδιαφορία για τον αριθμό. Και η μουσική και η ζωγραφική και το θέατρο και κάθε μορφή τέχνης σαφώς και μπορεί να τοποθετηθεί σε επίπεδα αξίας και όποιος αρνείται να το δεχθεί απλά βαυκαλίζεται. Αυτό δεν σημαίνει ότι ως άλλοι ιεραπόστολοι θα μπούμε στη διαδικασία προσηλυτισμού ούτε όμως και αποδοχής της ισοπέδωσης που επιχειρείται. Στο κάτω-κάτω και αυτό το forum είναι ένα στατιστικό δείγμα της κοινωνίας μας. Προς τι η ενόχληση εκατέρωθεν ? [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Εκτέλεση προς αποφυγή...
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…