Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
ΕΜ1 ΙΙ defish
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="kbouk" data-source="post: 1058092066" data-attributes="member: 20882"><p><strong>Απάντηση: Re: Απάντηση: ΕΜ1 ΙΙ defish</strong></p><p></p><p>ωραία νόμιζα οτι εφοσον είσαι καραψαγμένος σε ολα τα τεχνικά θα είχες και αναλογη εμπειρία και στο συγκεκριμένο θέμα.</p><p></p><p>Το θέμα της προοπτικής που ανέφερα είναι ανεξάρτητο από το αν ο φακός είναι fisheye ή rectangular, αν ο παρατηρητής είναι χαμηλά και έχει μπροστά του ένα πανύψηλο θέμα μπορεί να τραβήξει ένα μικρό τμήμα του κάδρου με τον φακό που χρησιμοποιεί και να μην έχει διορθωση προοπτικής μεγάλη. Για να το κάνει αυτό θα πρέπει να έχει τον φακό (και τον αισθητήρα) παράλληλο με το αντικείμενο και να είναι στο κέντρο του θέματος. Λίγο πολύ όπως είναι το παράδειγμα σου που ο παρατηρητής είναι από πάνω από τα νομίσματα και στο κέντρο. Τα πράγματα αλλάζουν αν μετακινηθείς δεξιά αριστερά πάνω κάτω , εκεί αλλάζει προοπτική το θέμα. </p><p></p><p>Εγώ για να τραβήξω τις κολώνες καραευθεία με οποιοδήποτε φακό θα έπρεπε να είχα μια σκάλα και να ανέβω στο μέσο του ύψους από το δάπεδο μέχρι το ταβάνι και να κρατήσω τη μηχανή κατακόρυφη και παράλληλη με τις κολώνες. Όσο πιο ευρυγώνιο φακό θα είχα θα επερνα στο κέντρο απόλυτα κάθετες γραμμές και στα άκρα θα είχα κάποιες αλλοιώσεις από τη γεωμετρία του ευρυγώνιου φακού , αν ήταν ένας καλός αρχιτεκτονικά διορθωμένο φακός θα ήταν και εκεί σχεδόν τέλειες , αν ήταν fisheye θα είχαν καμπυλότητα χωρίς διορθωση και θα ήταν τέλειες ακόμη και με την αυτόματη διόρθωση (υποθέτω). Αν είχα τη δυνατότητα την σκάλα να την μεταφέρω 10-20μ πίσω δεν θα χρειαζόταν να διορθώσω κάν τα άκρα αφού το κεντρικό κομμάτι θα έφτανε για να δώσει το ίδιο αποτέλεσμα. </p><p>Σε ολα τα παραπάνω είμαι ανεβασμένος στην σκάλα , αν κατέβω κάτω αλλάζω τελειως την προοπτική και πρέπει να έχω ένα μονόποδο ύψους όσο η σκάλα για να κλέψω την προοπτική ή ένα καλό αρχιτεκτονικό φακό όπου θα μετακινώ τον φακό προς τα πάνω (shift φακός) σε σχέση με τον αισθητήρα για να ισοφάρισω με πολλαπλά κλικ και ενωμα ένα αρχείο διορθωμένο ως προς την προοπτική. Ειδάλλως η προοπτική θα δώσει κάρτες γραμμές που ξεκινούν από τον παρατηρητή και καταλήγουν σε κάθε αντικείμενο με κάποια γωνία. </p><p></p><p>Αυτή τη διορθωση της προοπτικής την κάνει και αυτόματα η ΕΜ1.2 με ανάποδο τρόπο, γέρνοντας εσωτερικα τον παλλόμενο αισθητήρα είτε πάνω κάτω είτε δεξιά αριστερά και όχι το γυαλί, είναι η λειτουργία keystone που έχει δίνει αρχιτεκτονικό αρχείο jpeg με οποιοδήποτε φακό χωρίς αυτός να είναι shift. Δυστυχώς όπως έγραψα η συγκεκριμένη λειτουργία δεν μπορεί να δουλέψει παράλληλα με τη αυτόματα διορθωση defish , αρα διορθωση προοπτικής δεν μπορείς να κανεις με το fisheye πάρα μόνο διόρθωση γεωμετρίας δηλ. να διορθώσεις τις καμπύλες στα άκρα οσο μπορεί. </p><p></p><p>Αυτή η διορθωση της προοπτικής μαζί και της γεωμετρίας μπορεί να γίνει με ένα προγραμμα μετά (το DXO είναι από τα καλύτερα) ή modules όπως τ9 Hugin, παλιό ptlens (από όπου ξεκίνησαν τα περισσότερα) κλπ. </p><p>Εγώ για χάρη της παρουσίασης δεν έκανα άλλη επέμβαση μετά γιατί το έδωσα το αρχείο απευθείας από τη ταμπλέτα όπου δεν έχω ψάξει να βρω προγραμμα που το κάνει (κακώς) μιας και στο LR Mobile δεν έχουν ενσωματώσει αναλογη λειτουργία.</p><p></p><p>Υπόψην οτι το fisheye της Olympus δεν είναι πλήρες σφαιρικό πάνω κάτω , μπορώ φυσικά να βρω το raw και να στο ανεβάσω είναι 200% σίγουρο οτι με το Hugin θα φέρεις καλυτερο αποτέλεσμα αλλά και εγώ με ένα δυο κλικ μπορώ να μαζέψω το συγκεκριμένο αρχείο από εκεί που είναι τώρα και όχι από την αρχή , αυτό είναι ο διτός σκοπός της συγκεκριμένης λειτουργίας , για τους άσχετους με προγράμματα να σε παει κοντά και αν θες και κάτι καλυτερο να κανεις απλή χρήση ενός προγράμματος και για τους έμπειρους που θα δουλέψουν με το RAW να σου εξασφαλίσει στο πεδίο την καλύτερη θέση του φακού (βλέποντας το μόνιτορ) ως προς την προοπτική για να μην κόψεις μετά από το κάδρο κάτι που θες οπωσδήποτε να περιλαμβάνει.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kbouk, post: 1058092066, member: 20882"] [b]Απάντηση: Re: Απάντηση: ΕΜ1 ΙΙ defish[/b] ωραία νόμιζα οτι εφοσον είσαι καραψαγμένος σε ολα τα τεχνικά θα είχες και αναλογη εμπειρία και στο συγκεκριμένο θέμα. Το θέμα της προοπτικής που ανέφερα είναι ανεξάρτητο από το αν ο φακός είναι fisheye ή rectangular, αν ο παρατηρητής είναι χαμηλά και έχει μπροστά του ένα πανύψηλο θέμα μπορεί να τραβήξει ένα μικρό τμήμα του κάδρου με τον φακό που χρησιμοποιεί και να μην έχει διορθωση προοπτικής μεγάλη. Για να το κάνει αυτό θα πρέπει να έχει τον φακό (και τον αισθητήρα) παράλληλο με το αντικείμενο και να είναι στο κέντρο του θέματος. Λίγο πολύ όπως είναι το παράδειγμα σου που ο παρατηρητής είναι από πάνω από τα νομίσματα και στο κέντρο. Τα πράγματα αλλάζουν αν μετακινηθείς δεξιά αριστερά πάνω κάτω , εκεί αλλάζει προοπτική το θέμα. Εγώ για να τραβήξω τις κολώνες καραευθεία με οποιοδήποτε φακό θα έπρεπε να είχα μια σκάλα και να ανέβω στο μέσο του ύψους από το δάπεδο μέχρι το ταβάνι και να κρατήσω τη μηχανή κατακόρυφη και παράλληλη με τις κολώνες. Όσο πιο ευρυγώνιο φακό θα είχα θα επερνα στο κέντρο απόλυτα κάθετες γραμμές και στα άκρα θα είχα κάποιες αλλοιώσεις από τη γεωμετρία του ευρυγώνιου φακού , αν ήταν ένας καλός αρχιτεκτονικά διορθωμένο φακός θα ήταν και εκεί σχεδόν τέλειες , αν ήταν fisheye θα είχαν καμπυλότητα χωρίς διορθωση και θα ήταν τέλειες ακόμη και με την αυτόματη διόρθωση (υποθέτω). Αν είχα τη δυνατότητα την σκάλα να την μεταφέρω 10-20μ πίσω δεν θα χρειαζόταν να διορθώσω κάν τα άκρα αφού το κεντρικό κομμάτι θα έφτανε για να δώσει το ίδιο αποτέλεσμα. Σε ολα τα παραπάνω είμαι ανεβασμένος στην σκάλα , αν κατέβω κάτω αλλάζω τελειως την προοπτική και πρέπει να έχω ένα μονόποδο ύψους όσο η σκάλα για να κλέψω την προοπτική ή ένα καλό αρχιτεκτονικό φακό όπου θα μετακινώ τον φακό προς τα πάνω (shift φακός) σε σχέση με τον αισθητήρα για να ισοφάρισω με πολλαπλά κλικ και ενωμα ένα αρχείο διορθωμένο ως προς την προοπτική. Ειδάλλως η προοπτική θα δώσει κάρτες γραμμές που ξεκινούν από τον παρατηρητή και καταλήγουν σε κάθε αντικείμενο με κάποια γωνία. Αυτή τη διορθωση της προοπτικής την κάνει και αυτόματα η ΕΜ1.2 με ανάποδο τρόπο, γέρνοντας εσωτερικα τον παλλόμενο αισθητήρα είτε πάνω κάτω είτε δεξιά αριστερά και όχι το γυαλί, είναι η λειτουργία keystone που έχει δίνει αρχιτεκτονικό αρχείο jpeg με οποιοδήποτε φακό χωρίς αυτός να είναι shift. Δυστυχώς όπως έγραψα η συγκεκριμένη λειτουργία δεν μπορεί να δουλέψει παράλληλα με τη αυτόματα διορθωση defish , αρα διορθωση προοπτικής δεν μπορείς να κανεις με το fisheye πάρα μόνο διόρθωση γεωμετρίας δηλ. να διορθώσεις τις καμπύλες στα άκρα οσο μπορεί. Αυτή η διορθωση της προοπτικής μαζί και της γεωμετρίας μπορεί να γίνει με ένα προγραμμα μετά (το DXO είναι από τα καλύτερα) ή modules όπως τ9 Hugin, παλιό ptlens (από όπου ξεκίνησαν τα περισσότερα) κλπ. Εγώ για χάρη της παρουσίασης δεν έκανα άλλη επέμβαση μετά γιατί το έδωσα το αρχείο απευθείας από τη ταμπλέτα όπου δεν έχω ψάξει να βρω προγραμμα που το κάνει (κακώς) μιας και στο LR Mobile δεν έχουν ενσωματώσει αναλογη λειτουργία. Υπόψην οτι το fisheye της Olympus δεν είναι πλήρες σφαιρικό πάνω κάτω , μπορώ φυσικά να βρω το raw και να στο ανεβάσω είναι 200% σίγουρο οτι με το Hugin θα φέρεις καλυτερο αποτέλεσμα αλλά και εγώ με ένα δυο κλικ μπορώ να μαζέψω το συγκεκριμένο αρχείο από εκεί που είναι τώρα και όχι από την αρχή , αυτό είναι ο διτός σκοπός της συγκεκριμένης λειτουργίας , για τους άσχετους με προγράμματα να σε παει κοντά και αν θες και κάτι καλυτερο να κανεις απλή χρήση ενός προγράμματος και για τους έμπειρους που θα δουλέψουν με το RAW να σου εξασφαλίσει στο πεδίο την καλύτερη θέση του φακού (βλέποντας το μόνιτορ) ως προς την προοπτική για να μην κόψεις μετά από το κάδρο κάτι που θες οπωσδήποτε να περιλαμβάνει. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
ΕΜ1 ΙΙ defish
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…