Επιλογή προενισχυτή. Τί τεχνικά χαρακτηριστηκά κοιτάμε και ποιά η σημασία τους?

FragoulisNaval

Supreme Member
4 November 2009
7,812
Δίπλα στον Pseiras.....
Σκέφτομαι στην επόμενη αναβάθμιση των ενισχυτικών του συστήματος να κινηθώ σε συνδυασμό προ/τελικού. Ας αφίσουμε το ακουστικό μέρος στο τέλος.
  1. Αν στο όριο χρημάτων που μας ενδιαφέρει υπάρχουν αρκετές επιλογές, ποιά είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά εκείνα που πρέπει να κοιτάμε έτσι ώστε κοιτώντας μόνο τα τεχνικά χαρακτηριστικά να καταφέρουμε να μειώσουμε τις επιλογές μας κατα τί?
  2. Ας αφήσουμε το ακουστικό μέρος στο τέλος. Συνήθως έχουμε να κάνουμε με μια σειρά χαρακτηριστικών αυτής της μορφής (δες παρακάτω) :
  3. Πώς τα αποκωδικοποιούμε?
  4. Γιατί να επιλέξω τον ενισχυτή Α από τον ενισχυτή Β βασιζόμενος μόνο στα τεχνικά χαρακτηριστικά?
  5. Τί άλλο θα πρέπει να ψάξω να βρώ για τον προενισχυτή που δεν αναγράφεται?

Ενισχυτής Α
------------------
Technical Data
Input 2 balanced XLR / 4 unbalanced RCA
Gain range -90 dB / +10 dB
Gain resolution 0.5 dB
Frequency response (1W rms -3dB) 3 Hz ÷ 1 MHz
Slew-Rate (on 8 ohm) > 200 V/μS
THD < 0,05 %
S/N Ratio 95 dB
Input impedance 680pF Unbalanced 51 Kohm
Balanced 30 Kohm
Output impedance Unbalanced 12 ohm
Balanced 50 ohm
Main voltage AC (50-60Hz) 100, 110-115, 220-230,240 V
Power consumption 60 W


Ενισχυτής Β
----------------
Frequency response+0.5dB High Level: 5Hz to 85kHz
Signal to noise ratio A weighted High level: >102dB
THD + noise 20Hz to 20kHz
Balanced: 0.025%
Unbalanced: 0.095%
Input Impedance
Balanced: 94k ohms
Unbalanced: 47k ohms
Output impedance Balanced: 1200 ohms Unbalanced: 600 ohms
Input Sensitivity Balanced: 183mV Unbalanced: 365mV
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Η ερωτηση ειναι προφανως λαθος διατυπωμενη με λαθος τροπο .... Μπορω να σου αντιπαραθεσω δεκαδες μηχανηματα τα οποια εχουν στις προδιαγραφες τους παρα πολλα κοινα χαρακτηριστικα ...σαφως θα υπαρχουν και καποια αλλα τα οποια θα ειναι απολυτα ιδια .... Το προβλημα ειναι οτι κανεις δεν μπορει να σου περιγραψει με ακριβεια πληροφοριeς για το sonic signature του καθε μηχανηματος .Φυσικα εκει ειναι και ολη η ουσια καθως επισης οτι και η αντιληψη για την συγκεκριμενη υπογραφη ( σαν αποψη ) μπορει ο καθενας μας να την μεταφρασει με τον δικο του τροπο ( θεμα αποψης ) αλλα και απο την εικονα που εχει σχηματισει απο τον συνδυασμο των υπολοιπων μηχανηματων η μουσικων θεματων που ακουει.

Τα παντα ειναι θεμα στοχου και θεμα προσεγγισης....

Πιο αναλυτικα ενας τελικος Magnum class A περασε απο τα χερια μου εκανε το service του περασε ολα τα τεστ των μετρησεων αλλα στα ακουσματα εμεινα με την εντυπωση οτι τα μπασσα του ηταν φτωχα και τα πριμα του ηταν κομπρεσσαρισμενα ...Αντιθετα τα μεσαια του ηταν τετραδιαφανα πλουσια μεχρι ππροβολικα θα ελεγα .Εξεθεσα την αποψη στον πελατη καιν εκεινος μου απαντησε οτι ακριβως αυτο ηταν που τον εκανε να επιλεξει ενα τετοιο μηχανημα μια και μονιμως τα ακουσματα του ειναι πανκ ροκ εγγλεζικος ηχος με πολλα ηλεκτρικα εγχορδα και φωνητικα οπου τα καλα μεσαια σαφως ειναι αναγκαια ...

Αντε τωρα εγω με ενα house μουσικο υποβαθρο να μπορεσω να εκτιμησω την αποψη του ...προφανως αδυνατον ...
 

FragoulisNaval

Supreme Member
4 November 2009
7,812
Δίπλα στον Pseiras.....
Σε ευχαριστώ για την απάντηση μα εδώ δεν συυζητάμε για ηχητικές υπογραφές εταιρειών και ούτε απόψεις. Αν εγώ που δεν έχω ακούσει κανέναν προενισχυτή καμιάς εταιρείας αποφασίζω να αναβαθμίσω τα ενισχυτικά μου και να πάω σε προ/τελικό (που αυτό σκέφτομαι να κάνω κιόλας), ψάχνοντας στο Internet μπορώ να βγάλω 10 προενισχυτές μέχρι τα 4κ. Πώς θα κάνω τους 10 προ 5 έτσι ώστε να ξεκινήσω ακροάσεις βασιζόμενος μόνο στα τεχνικά χαρακτηριστικά τους? Ποιά είναι εκείνα που έχουν την μεγαλύτερη βαρύτητα?
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
οκ ...Θα απαιτηθει βαθυτερη γνωση και πληροφοριες εκ των εσω για το καθε μηχανημα ξεχωριστα για να μπορεσεις να αποκτησεις αποψη πριν κανεις καποια αγορα ...Προφανως αυτο σημαινει πολυ μελετη και απο την αλλη σωστη ερμηνεια της πληροφοριας που σου δινεται Ξαναλέω οτι καποιος μπορει να σου πει οτι ο καλυτερος προενισχυτης που ακουσε ποτε ειναι πχ ο quad 400 ....η πληροφορια αυτη σου ειναι απολυτως αχρηστη γιατι ειναι η προσωπικη αποψη του συγκεκριμενου ανθρωπου κατω απο συγκεκριμενο συστημα και απο συγεκεριμενα ακουσματα ...... ....

τα τεχνικα χαρακτηριστικα του καθε μηχανηματος οπως ειπα ειναι πολυ κοντα μεταξυ τους ( λογικο ειναι γιατι και οι τελικοι που θα δουνε μπροστα τους εχουν επισης κοινα η κοντα χαρακτηριστικα )
 

FragoulisNaval

Supreme Member
4 November 2009
7,812
Δίπλα στον Pseiras.....
Ας το θέσω λίγο διαφορετικά τότε : Εστω ότι ο προενισχυτής Α έχει τορροειδή 50VA και 10000μF χωρητικότητα. Αν ο προενισχυτής Β έχει τορροειδή 50VA και 20000μF χωρητικότητα, γιατί να προτιμήσω τον Β' από τον Α' βασιζμένος μόνο στην χωρητικότητα ? Σε τί οφελεί η μεγαλύτερη χωρητικότητα των πυκνωτων έναν προενισχυτή? Γιατί θέλουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο gain?
 

quevedo

AVClub Addicted Member
4 May 2010
1,820
επαρχια
Ο τελικός υπάρχει ήδη?
Αν όχι, θα πας σε σετ του ίδιου κατασκευαστή?
full λάμπα- full τρανσίστορ ή λάμπα προ - τρανσίστορ τελικός?
 
Ας το θέσω λίγο διαφορετικά τότε : Εστω ότι ο προενισχυτής Α έχει τορροειδή 50VA και 10000μF χωρητικότητα. Αν ο προενισχυτής Β έχει τορροειδή 50VA και 20000μF χωρητικότητα, γιατί να προτιμήσω τον Β' από τον Α' βασιζμένος μόνο στην χωρητικότητα ? Σε τί οφελεί η μεγαλύτερη χωρητικότητα των πυκνωτων έναν προενισχυτή? Γιατί θέλουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο gain?

Δεν θα βγάλεις άκρη έτσι.. Μπορεί ο Β με την μεγάλη χωρητικότητα να τα έχει κάνει σαλάτα σε ένα άλλο στάδιο και να παίζει χειρότερα από τον Α.. Υπάρχει ακόμα και η πιθανότητα ο Β να έπαιζε καλύτερα αν είχε τους πυκνωτές του Α... κ.ο.κ.

Η θεωρία δεν βοηθάει εδώ. Σου λέει ότι είσαι ΟΚ με πολυυυύ λιγότερα από 10.000μF.

Επίσης, δεν θέλουμε όσο το δυνατό μεγαλύτερο (πιο σωστά, περισσότερο) gain. Αυτό είναι λάθος σαν αντίληψη.

Θέλουμε αρκετό gain ώστε να μπορεί να οδηγηθεί άνετα ο τελικός μας. Δηλαδή παίζει ρόλο η ευαισθησία του τελικού, όπως παίζει (μεγάλο) ρόλο και η αντίσταση εξόδου του προ σε σχέση με την αντίσταση εισόδου του τελικού.

Η πρώτη θέλουμε να είναι μικρή και η δεύτερη μεγαλούτσικη (αλλά όχι τεράστια..).
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Tο over design σε πολλα απο αυτα τα μηχανηματα ειναι ενα θεμα ... Πολλες φορες τα μηχανηματα πεφτουν θυματα του μαρκετινγκ με αποτελεσμα να ειναι φορτωμενα με ενα καρρο πραγματα τα οποια δεν χρειαζονται

ενος προενσχυτης που εχει μεσα ολοκληρωμενα δεν εχει ιδιαιτερες απαιτησεις σε τροφοδοσιες αντιστοιχα καποιος ο οποιος ειναι με διακριτα εξαρτηματα ειδικοτερα σε ταξη Α σαφως εχει αναγκες σε καλυτερες τροφοδοσιες
 

FragoulisNaval

Supreme Member
4 November 2009
7,812
Δίπλα στον Pseiras.....
Ο τελικός υπάρχει ήδη?
Αν όχι, θα πας σε σετ του ίδιου κατασκευαστή?
full λάμπα- full τρανσίστορ ή λάμπα προ - τρανσίστορ τελικός?

τελικός δεν υπάρχει. Δεν ξέρω αν θα είναι του ίδιου κατασκευαστή. Για την ώρα κοιτάμε προ μόνο...Αργότερα θα ανοίξω άλλο νήμα τί πρέπει να κοιτάμε όταν αγοράζουμε έναν τελικό....

Δεν θα βγάλεις άκρη έτσι.. Μπορεί ο Β με την μεγάλη χωρητικότητα να τα έχει κάνει σαλάτα σε ένα άλλο στάδιο και να παίζει χειρότερα από τον Α.. Υπάρχει ακόμα και η πιθανότητα ο Β να έπαιζε καλύτερα αν είχε τους πυκνωτές του Α... κ.ο.κ.

Η θεωρία δεν βοηθάει εδώ. Σου λέει ότι είσαι ΟΚ με πολυυυύ λιγότερα από 10.000μF.

Επίσης, δεν θέλουμε όσο το δυνατό μεγαλύτερο (πιο σωστά, περισσότερο) gain. Αυτό είναι λάθος σαν αντίληψη.

Θέλουμε αρκετό gain ώστε να μπορεί να οδηγηθεί άνετα ο τελικός μας. Δηλαδή παίζει ρόλο η ευαισθησία του τελικού, όπως παίζει (μεγάλο) ρόλο και η αντίσταση εξόδου του προ σε σχέση με την αντίσταση εισόδου του τελικού.

Η πρώτη θέλουμε να είναι μικρή και η δεύτερη μεγαλούτσικη (αλλά όχι τεράστια..).

Ωραία. Αν δεν ξέρουμε τίποτα από όλα αυτά, τί πρέπει να κοιτάξουμε? Η απλά μόνο να ακούσουμε για να βγεί συμπέρασμα?

...... ειναι φορτωμενα με ενα καρρο πραγματα τα οποια δεν χρειαζονται ........

Ποιά είναι αυτά τα πράγματα που χρειάζονται σε έναν πρό? Και πώς επηρρεάζουν τον ήχο?
 

quevedo

AVClub Addicted Member
4 May 2010
1,820
επαρχια
τελικός δεν υπάρχει. Δεν ξέρω αν θα είναι του ίδιου κατασκευαστή. Για την ώρα κοιτάμε προ μόνο...Αργότερα θα ανοίξω άλλο νήμα τί πρέπει να κοιτάμε όταν αγοράζουμε έναν τελικό....

Θεωρώ το σκεπτικό σου λανθασμένο. Ο προ δεν παίζει μόνος του εκτός αν έχεις ενεργά ηχεία. Η αλλαγή στους προ επιφέρει και τις μεγαλύτερες διαφορές στο τελικό ηχητικό αποτελεσμα.
Για μένα τα τεχνικά χαρακτηριστικά ή η κυκλωματική υλοποίηση δεν πρέπει να είναι το μοναδικό κριτήριο επιλογής ή απόρριψης οποιασδήποτε συσκευής.
 

Tyler ? Durden

Supreme Member
6 November 2006
3,909
Νεα Σμυρνη
τελικός δεν υπάρχει. Δεν ξέρω αν θα είναι του ίδιου κατασκευαστή. Για την ώρα κοιτάμε προ μόνο...Αργότερα θα ανοίξω άλλο νήμα τί πρέπει να κοιτάμε όταν αγοράζουμε έναν τελικό....



Ωραία. Αν δεν ξέρουμε τίποτα από όλα αυτά, τί πρέπει να κοιτάξουμε? Η απλά μόνο να ακούσουμε για να βγεί συμπέρασμα?



Ποιά είναι αυτά τα πράγματα που χρειάζονται σε έναν πρό? Και πώς επηρρεάζουν τον ήχο?



καλυτερα αυτα τα δυο να τα εξεταζεις σαν πακετο, η συνεργεια τους ειναι το ζητουμενο. Τα αναφερει ακριβως ο Δ. Δημητρακουδης παραπανω.

Υπαρχουν παρα πολλες παραμετροι οι οποιοι συνδυαζομενοι δινουν τελικο αποτελεσμα. Δεν σημαινει οτι απομονωνοντας δυο απο τα χαρακτηριστικα ενος μηχανηματος, πχ τροφοδοσια κ πυκνωτες, εβγαλες συμπερασμα για το μηχανημα.

Προενισχυτη επιλεγεις αρχικα με κριτηριο εαν οδηγει σωστα τον εκαστοτε τελικο, και μετα το κριτηριο το ηχητικου αποτελεσματος σε συνδυασμο με τον τελικο. Δεν ειναι τοσο πολυπλοκο το θεμα..
 
Last edited:

Magellan

Banned
28 July 2006
19,085
Εν πλώ
Κατάλαβες τώρα γιατί δεν σου απαντούσε κανείς?:flipout::flipout:

Αντε βρε πουλάκι μου πάρε ενα σετ προ-τελικού του ίδιου
κατασκευστή...Μην μπλέξεις με διαφορετικές εταιρίες( με ηχητικές απόψεις-υπογραφές,δηλαδή)
το σετ γιατί δύσκολα θα βγάλεις άκρη...
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
H naim εχει σε καποιον προ την δυνατοτητα να δουλευει η εξοδος του μεσω του "δικου της " βυσματος ( δλδ ενα εγγλεζικο πενταπολικο ασφαλειας που περιχει L+R + ground ) η ενος απλου σετ RCA ....η επιλογη μαλιστα μπορει να γινει απο το τηλεκοντρολ ...

Εδω λοιπον στο hi end κανουνε κρα για μηχανηματα υψηλης ποιοτητας με extreme υλικα και over design ενω αντιστοιχα η naim φροντισε να φορτωσει το μηχανημα της με δυο επιπλεον τελεστικους και τα αναλογα υποστιρηκτικα δλδ τροφοδοσιες φιλτρα κλπ συν τα οποια καναλια για τον τηλεχειρισμο

κατα την κριση σου ποσο ενας επιπλεον τελεστικος στο κυκλωμα θα ειναι σε βαρος του ηχου ( μαζι με τα περιξ του ) σε σχεση με την ευκολια που προσφερει
 

asvestos1157

AVClub Addicted Member
5 March 2011
2,173
Whitecastleshire
Νομίζω πως θα ήταν καλύτερα να φύγεις από τα specs (που όπως είπε κι ο Σάκης δεν περιγράφουν τον ήχο του μηχανήματος) και να προσπαθήσεις βασικά να βρεις ποιανού κατασκευαστή τον ήχο γουστάρεις. Όσοι ψωνίζουν βάσει αριθμών, πολύ συχνά φορτώνονται παλτά και χάνουν λεφτά.
Γιατί δεν ανοίγεις ένα άλλο νήμα με τίτλο "Μεταλάααδες* μου, τι ενισχυτές να πάρω;".
Να βρεθείτε 5-10 φιλαράκια να τα πείτε σαν άνθρωποι και ομοϊδεάτες βρε αδελφέ! Δεν θα'ναι καλύτερα έτσι;
Προσωπικά, έναν άνθρωπο που ακούμε την ίδια μουσική και την έψαχνε, θα τον καλούσα και για καφέ.

Και μιας που ξεκινάς από μηδενική βάση, άκου τον καπετάνιο και χτύπα ένα σετάκι του ίδιου κατασκευαστή, να ξεμπερδεύεις μια κι έξω.
Είναι ο πιο ασφαλής τρόπος να πάρεις κάτι που θα το χαρείς για χρόνια.



[*Όπου μεταλάδες, βάλε τζαζίστες, κλασικούρες ή ο,τι άλλο γουστάρεις].
 
Last edited: