Επιλογή τηλεόρασης για gaming.

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,517
BVR (Beyond Visual Range)
Πώς να βρείτε την καλύτερη τηλεόραση για gaming

Kάθε μία από τις τρέχουσας γενιάς κονσόλες χρειαζεται για να αποδωσει τα μεγιστα μια τηλεόραση υψηλης ευκρινειας (High Definition).

Πως ομως γινεται να βρούμε την καλύτερη τηλεόραση HD για gaming?

Τεχνικές δυνατότητες

Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι η αναλυση που η τηλεόραση είναι σε θέση να εμφανίσει. Δεδομένου ότι τόσο το PS3 και 360 μπορουν να δωσουν εξοδο σε αναλυση 1080p το ιδανικο ειναι να αναζητήσετε μια τηλεόραση που να είναι συμβατή με την αναλυση αυτη , δηλαδη οι λεγομενες Full HD. Όσο υψηλότερη είναι η ανάλυση τοσο βελτιωνεται η ευκρίνεια και η λεπτομερεια της εικονας.

Επισης σημαντικο ρολο παιζουν τοσο η αποδοση των χρωματων οσο και η αντιθεση , σε ορισμενες περιπτωσεις ομαδικων παιχνιδιων μπορει να χρειαζομαστε και μεγαλη γωνια θεασης...

To πιο ομως σημαντικο ειναι η τηλεοραση που μας ενδιαφερει να εχει οσο δυνατον λιγοτερο input lag...

Input lag (εχει επικρατησει να λεγεται ετσι αλλα το σωστο ειναι output lag) , ειναι ο χρονος που χρειαζεται μια τηλεοραση ωστε να επεξεργαστει το εισερχομενο σημα και να το δειξει στην οθονη...οσο πιο μεγαλος ο χρονος τοσο μεγαλυτερο το προβλημα που σημιουργειται στον gamer...

To προβλημα αυτο επεξηγειται στο παρακατω video οπου φαινεται η καθυστερηση αναμεσα στην κινηση του mouse και στην αποκριση της οθονης...

[/QUOTE]

Game mode

Πολλες τηλεορασεις προσφερουν την δυνατοτητα για απενεργοποιηση πολλων απο τις χρονοβορες διαδικασιες επεξεργασιας εικονας που αυξανουν το input lag , η λειτουργια αυτη λεγεται "game mode" και μειωνει σημαντικα την χρονικη καθυστερηση.

Χρονος αποκρισης (Response time)

Ο χρόνος απόκρισης είναι ο χρόνος που χρειαζεται ενα pixel σε μία οθόνη/τηλεοραση LCD και να γινει από πλήρως ενεργό (μαύρο) σε πλήρως ανενεργο (λευκό) και πάλι σε πλήρη ενεργό (μαύρο). Μετριέται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου (ms). Μικροτεροι αριθμοί σημαίνουν ταχύτερες μεταβάσεις και, συνεπώς, λιγότερες ορατές αλλιωσεις στην εικόνα.

Στα παιχνιδια θελουμε ο χρονος αυτος να ειναι οσο το δυνατον πιο χαμηλος αλλα οι κατασκευαστες πολλες φορες παραπλανουν δινοντας πλασματικα πολυ χαμηλα νουμερα που μαλιστα δεν ειναι αμεσα συγκρινομενα καθως δεν υπαρχει κοινος τροπος μετρησης και αξιολογησης.

Είσοδοι και Συνδεσιμότητα

Μια τηλεοραση πρεπει να εχει οσο το δυνατον περισσοτερες εισοδους HDMI , ενω για την συνδεση κονσολων που δεν ειναι HD οπως το Wii χρειαζομαστε και εισοδο component.

http://en.wikipedia.org/wiki/Input_lag
http://en.wikipedia.org/wiki/Response_time_(technology)
http://www.thelab.gr/showthread.php?s=&threadid=11062
 

Ntinos P

AVClub Fanatic
26 June 2006
22,941
Re: Επιλογη τηλεορασης για gaming.

Χιλια συγγνωμη για το οφτοπικ:

Input lag (εχει επικρατησει να λεγεται ετσι αλλα το σωστο ειναι output lag) , ειναι ο χρονος που χρειαζεται μια τηλεοραση ωστε να επεξεργαστει το εισερχομενο σημα και να το δειξει στην οθονη...οσο πιο μεγαλος ο χρονος τοσο μεγαλυτερο το προβλημα που δημιουργειται στον gamer...

Αυτο το παραπανω, ισχυει και στους προβολεις ???
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,517
BVR (Beyond Visual Range)
Re: Επιλογη τηλεορασης για gaming.

Πως θα ξερουμε αν μια τηλεοραση εχει input lag?

Καταρχην υπαρχουν κατα καιρους συγκριτικα τεστ σε σχεση με μια οθονη αναφορας δηλαδη ποσο πιο αργα δειχνει μια τηλεοραση σε σχεση με ενα μονιτορ που εχει οσο το λιγοτερο δυνατον lag...οι CRT οθονες/τηλεορασεις εχουν μηδενικο lag εφοσον δεν επεξεργαζονται καθολου την εικονα που δεχονται...

Εδω βλεπουμε ενα video που δειχνει πως μετριεται το lag μιας LCD σε σχεση με μια οθονη αναφορας...



Ενα τετοιο τεστ υπαρχει και εδω..

http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=51233

Ενω υπαρχουν και site που σε καθε δοκιμη τηλεορασης αναφερουν και το lag..πχ...

http://www.hdtvtest.co.uk/
http://www.avforums.com/reviews/index.php
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,517
BVR (Beyond Visual Range)
Re: Επιλογη τηλεορασης για gaming.

TV : Input lag (normal) / input lag (Game mode)

Samsung 40B8000...........70-80ms / 20-30 ms
Sharp 46LE700................80 ms / 30 ms
Sony 40Z5500.................50-80ms / 20-30 ms
Toshiba 32RV635............. 10-20 ms (Game mode)
Panasonic L32S10.............10-20 ms
Samsung LE32B450...........10-20 ms
Panasonic P42V10.............10-20 ms
Sony 37W5500..................40-70 ms / 20ms
Samsung 40B7020..............85ms /20 ms
Samsung LE40B650............80-100 ms / 20-35 ms

Τα νουμερα ειναι απο το HDTV test (στρογγυλοποιημενα) και αφορουν συγκριση με την Samsung F96...
 

darkie

AVClub Enthusiast
24 November 2008
1,076
Re: Επιλογη τηλεορασης για gaming.

1000 milliseconds ειναι 1 second... και δεν υπαρχει μεγαλος λογος ανυσηχιας οτι τηλεοραση και να παρετε καλη ειναι .. απλα οχι πανω απο 100 ms γιατι μετα γινεται αισθητη η διαφορα...
 

jkoukosg

Established Member
1 December 2007
125
Re: Επιλογη τηλεορασης για gaming.

1 χιλιοστό του sec.

Με πρόλαβε ο darkie
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,517
BVR (Beyond Visual Range)
Re: Επιλογη τηλεορασης για gaming.

1000 milliseconds ειναι 1 second... και δεν υπαρχει μεγαλος λογος ανυσηχιας οτι τηλεοραση και να παρετε καλη ειναι .. απλα οχι πανω απο 100 ms γιατι μετα γινεται αισθητη η διαφορα...

100 ms ειναι πολυ μεγαλο νουμερο , ακομη και 30-40 ms μπορει να γινουν αισθητα...
 

czoun

Supreme Member
29 November 2007
7,731
Αθήνα

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,517
BVR (Beyond Visual Range)
Re: Απάντηση: Επιλογη τηλεορασης για gaming.

Burn-In Tips

Here are some tips that will help you avoid burn-in if you like playing games.

* Take extra care during the first 100 to 150 hours of your plasma TV's life. If possible, don't play any games during this time. Let your TV break-in, and just watch regular TV programming.

* Tone down the Contrast and Brightness levels of your TV. Often, plasma TVs come with higher than normal settings, which are well-suited for the showroom but excessive for your home. High contrast and brightness levels will make your plasma screen more susceptible to burn-in.

* Buy a good brand of TV with a good set of anti-burn-in features (or burn-in resistance). These features include anti-burn-in circuits, proprietary phosphor technology, and pixel shifting, among others.

* Speaking of anti-burn-in features, activate them once you start playing games. These include the orbiter feature (auto pixel shift), inversion, and whitewash ("all white").

Gaming on a Plasma TV

* Try to diversify your gaming portfolio. This will help ensure that no same images are repeatedly onscreen for long periods of time. We know, we know, you might just love to play a certain game for ten hours straight, day in and day out, but play other games and switch between them every few hours and so, for the sake of your plasma TV. Besides, a little of everything in gaming is always sweet.

* Don't leave your console dashboard onscreen and leave it at that. This will surely net you a burn-in. Enable the dashboard screensaver.

* Downloading from the PS3 online store or Xbox Live? Switch to another screen while the download is in progress. This is the same case as with the dashboard screen. If you can't leave the download screen (because the download will be cancelled), just switch to regular TV shows until the download is finished.

* Turn off HUDs if possible. If you're a true blue gamer, you know what HUDs are. For the uninitiated, HUD means "Heads-Up Display", where you get to see important info such as character health, items, ammunition, and so on. Some games give you control over the HUD's opacity, and even if it displays on the screen at all. Some games don't, but minimize the risk of burn-in by changing the HUD's colors or animated textures from time to time. Of course, you can't really pick the games which you'll fall in love with (they'll just suck you in when they want to), so go through your games' options to check if there are any for HUDs.
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,517
BVR (Beyond Visual Range)
Γιατι πρεπει να απενεργοποιουμε τα 100/200 Hz στα παιχνιδια?

Εκτος απο την αυξηση του lag τα συστηματα motion interpolation δημιουργουν τεχνουργηματα (artifacts) δηλαδη υπολογιστικα λαθη. Ενα παραδειγμα...