Φέρτε μου το Κεφάλι του Αλφρέδο Γκαρσία

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
14,913
πετρουπολη
Bring me the Head of Alfredo Garcia (1974)

bringmethehead.jpg



Το 1973 ο Σαμ Πεκινπα βρισκεται σε κατασταση προχωρημενου αλκοολισμου,αυτοκαταστροφικων τασεων και καταθλιψης.Η ταινια που γυριζει το γουεστερν Patt Garrett and Billy the kid θα τον φερει σε συγκρουση με το στουντιο αφου αυτο θα επεμβει στο μονταζ και θα αλλοιωσει την ταινια.Μετα απο αυτα το φιλμ θα πατωσει και θα θαφτει απο τους κριτικους.
Κυριολεκτικα διαλυμενος απο αυτη την ιστορια μετακομιζει στο Μεξικο.Με ελαχιστο μπατζετ και σχετικα αγνωστους ηθοποιους θα γυρισει την πιο προσωπικη και την πιο ελευθερη απο συμβιβασμους (οπως ειπε και ο ιδιος) ταινια του.
Το Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια ειναι ενα road movie βουτηγμενο στο αλκοολ,ενα οξυμωρο μακαβριο δραμα με στοιχεια μαυρης κωμωδιας και τραγωδιας,ενα buddie movie με πρωταγωνιστες εναν τυχοδιωκτη ιδιοκτητη μπαρ και περιστασιακου πιανιστα και ενα κομμενο κεφαλι....
Το κομμενο κεφαλι ανηκει στον Αλφρεδο Γκαρσια ο οποιος αφησε εγκυο την κορη ενος μαφιοζου και οποιος ζηταει εκδικηση και δινει λυτρα για οποιον του φερει το κεφαλι του.
Ο τυχοδιωκτης μαθαινει οτι ο Γκαρσια εχει ηδη σκοτωθει σε αυτοκινητιστικο δυστυχημα οποτε αποφασιζει να βρε τον ταφο και να παρει το κεφαλι του νεκρου.
Ετσι οπως το βλεπει ειναι ευκολα λεφτα με τα οποια θα ξεκινησει μια καινουρια ζωη μαζι με τη συντροφο του που ειναι πορνη.Ξεκιναει να βρει τον ταφο του Γκαρσια παρακολουθουμενος ομως απο τα τσιρακια του
μαφιοζου.Ξεκιναει λοιπον το ταξιδι στο οποιο ειναι δεδομενο οτι ολα θα πανε στραβα.Θα ανοιξει ενας κυκλος αιματος χωρις γυρισμο,μια οδυσσεια συνεχομενων φονων που ο ενας φερνει τον αλλο με μοναδικο σκοπο να παραδοσει το κεφαλι στο μαφιοζο για να εισπραξει την αμοιβη αφου δεν του εχει μεινει και τιποτα αλλο(η συντροφος του σκοτωνεται απο τα τσιρακια των μαφιοζων).Μαλλον του εχει μεινει το κεφαλι με το οποιο θα το ριξει στην κουβεντα μιλωντας ουσιαστικα στον ιδιο του τον εαυτο.
Η ταινια ειναι ουσιαστικα ενα πορτραιτο του ιδιου του Σαμ Πεκινπα.Εκει στις ερημιες του Μεξικου ο Πεκινπα,μακρια απο τα στουντιο,
βρισκει την ελευθερια να αποτυπωσει τους δαιμονες του,ολα οσα τον στοιχειωνουν σε φιλμ.Μια καθοδος στην ψυχη του και στην κατασταση που τοτε βρισκοταν,μια εξαισια αυτοκριτικη ποτισμενη με μακαβριο χιουμορ.Ολα οσα αποτελουν το σινεμα του Πεκινπα συμπυκνωνονται σ'αυτο το αργοσυρτο μπλουζ.
Ο Πεκινπα εκανε πολλες σπουδαιες ταινιες (καποιες αριστουργηματα),και ειναι απο τους πιο επιδραστικους σκηνοθετες του συγχρονου αμερικανικου κινηματογραφου.Αυτη εδω ειναι η πιο αδικημενη του αφου θαφτηκε απο τους κριτικους και το κοινο.
Ελαχιστοι κριτικοι ειδαν πισω απο τη βια και το μακαβριο,το μεγαλειο της. Καποιοι ειπαν τοτε οτι ειναι το τελευταιο πραγματικο αριστουργημα του Πεκινπα.Θα διαφωνησω μονο γιατι το 77 εβγαλε το Σιδηρουν Σταυρο.
Ειναι απο εκεινα τα βρωμικα διαμαντια που δεν φαινονται με την πρωτη ματια αλλα σε ανταμοιβουν αν επιμεινεις.
Πρωταγωνιστει ο εκπληκτικος Warren Oates.

alfredo-garcia.jpg
 
Last edited:
17 June 2006
14,352
Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Η τελευταία μεγάλη του ταινία κατά τη γνώμη μου. Μετά έρχεται το 'The Killer Elite' και το 'Osterman Weekend' που δεν μου άρεσαν καθόλου και το 'Convoy' που, για τα δικά του δεδομένα, ήταν μέτριο. Mοναδική αναλαμπή το 'Cross of Iron' (1977).
Πιστεύω πως η πτώση και ο θάνατος του Πέκινπα σηματοδοτούν το τέλος μιάς ολόκληρης εποχής. Μετά απ αυτόν έρχονται πια οι σκηνοθέτες που τους χαρακτηρίζει στυγνός επαγγελματισμός και τυφλή υπακοή στους μεγιστάνες των Στούντιο, τύποι που μόνο σαν 'πληρωμένα πιστόλια' μπορεί να τους χαρακτηρίσει κάποιος.
Το Γουέστερν, σαν είδος, πεθαίνει επίσης κάπου εκεί γύρω: από το 'Silverado' και δώθε δεν βλέπουμε πια γουέστερν αλλά καρτούνς - 'Τhe Long Riders' και 'Unforgiven' oι μόνες φωτεινές εξαιρέσεις που θυμάμαι.

Παναγιώτη :adore: :adore: :adore:
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,784
behind the camera
Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Το Γουέστερν, σαν είδος, πεθαίνει επίσης κάπου εκεί γύρω: από το 'Silverado' και δώθε δεν βλέπουμε πια γουέστερν αλλά καρτούνς - 'Τhe Long Riders' και 'Unforgiven' oι μόνες φωτεινές εξαιρέσεις που θυμάμαι.


Πραγματικά έχεις απόλυτο δίκιο. Αλλά νομίζω πως δεν γυρίζονται κι όλας πια γουέστερν. Κάποια που γυρίζονται, απλά χρησιμοποιούν τη δύση σαν ντεκόρ και το στόρυ έχει να κάνει με άλλα πράγματα (πχ ο νεκρός του Τζάρμους) ενώ η τελευταία πραγματικά μεγάλη στουντιακή παραγωγή του είδους που εγώ θυμάμαι είναι το χορεύοντας με τους λύκους.
 
17 June 2006
14,352
Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Γυρίζονται γουέστερν. Αλλά η αισθητική τους πια θυμίζει Κόμικς: εξεζητημένες γωνίες λήψης από τις κάμερες, βαρυφορτωμένο ντεκόρ, plot με ανατροπές και ...άδεια καρδιά.
Ασε που αρχίζω να πιστεύω πως όλος ο Αμερικάνικος κιν/φος είναι στην ουσία του ένα απέραντο γουέστερν: από τα '12 καθάρματα' μέχρι το 'Star Wars'.
Τελευταία έχει μπεί και η caring/sharing generation στο παιχνίδι: οι 'κακοί' δεν είναι ακριβώς 'κακοί', στο βάθος είναι κι αυτοί 'καλοί' και όλοι μαζί είμαστε μέσα στο ...συναίσθημα γενικώς.:icon15:

Του κακομοίρη του Σαμ, θα τρίζουν τα κόκκαλά του :rolleyes:
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
14,913
πετρουπολη
Απάντηση: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

το μονο γουεστερν που ειδα και μου αρεσε τα τελευταια xρονια ειναι το Open Range του Κοστνερ με τον ιδιο και τον Robert Duvall.
Και αυτο που μου λειπει περισσοτερο ειναι "καταραμενες" ταινιες σαν το" Κεφαλι".
ταινιες που μπορει να μην ειναι η απολυτη δηλωση του εκαστοτε δημιουργου ειναι ομως οι πιο προσωπικες και γι’αυτο και οι πιο ιδιαιτερες αφου εχουν στοιχεια αυτοβιογραφικα με τα οποια οδημιουργος να ζητα την καθαρση στη ζωη του μεσα απο την τεχνη του και να στεκεται γυμνος απεναντι στο κοινο του...
αλλα ετσι κι αλλιως δεν τα σηκωνει το συγχρονο σινεμα τετοια πραγματα.Εδω εχουμε στερεψει απο δημιουργους τι να λεμε τωρα....
 

send

Μέλος Σωματείου
19 June 2006
30,953
Θεσσαλονίκη
Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

η τελευταία πραγματικά μεγάλη στουντιακή παραγωγή του είδους που εγώ θυμάμαι είναι το χορεύοντας με τους λύκους.

Συγγνώμη, αλλά το Χορεύοντας με τους λύκους δεν ήταν ουέστερν, κατά την ταπεινή μου γνώμη, αλλά εποχής. Το ουέστερν είναι πρωτίστως ηθογραφικό και κτίζεται γύρω από την προσωπικότητα ενός αρχέτυπου χαρακτήρα της Δύσης.
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,784
behind the camera
Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Δεν έχεις και άδικο Τάσο. Αν και σίγουρα έχει αρκετά στοιχεία γουέστερν όπως η αναφορά στον εμφύλιο, η κατάκτηση της Δύσης και η σύγκρουση λευκών και ινδιάνων προς το τέλος, Η σκηνοθεσία με τα τοπία σε πρώτο πλάνο κλπ. Θα έλεγα ότι είναι κι αυτό μια ταινία όπου το γουέστερν είναι περισσότερο ντεκορ παρά φόρμα. Και το έβαλα απλά για να δείξω το πόσο low budget είναι πια το είδος.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
16,287
Μεσευρώπη
Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Τι μου θύμησες βρε Υπερηχητικέ! Το είχα δει έφηβος στην κρατική τηλεόραση, αργά το βράδυ Παρασκευής ή Σαββάτου. Μου έχει μείνει αξέχαστο, ειδικά κάποιες σκηνές όπως ο παρολίγον βιασμός της φιλενάδας του Oates, ή
Spoiler:

. Για να μην πω για το συγκλονιστικό τέλος.Απλά :grinning-smiley-043
Ήταν η βιαιότερη ταινία που είχα δει μέχρι τότε.
 

left76

New member
30 October 2008
27
Athens/Greece
Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Λέει ο Βασίλης Ραφαηλίδης στο βιβλίο του προφητικά το 1975 για αυτή την πολύ καλή ταινία "...Η ταινία έχει έναν παράξενο πολύ αργό ρυθμό, σαν το βηματισμό των συνοδών μιας κηδείας....Η βιαιότητα του θανάτου δεν είναι επαρκής λόγος για να διαταραχθεί η νεκρική ατμόσφαιρα που διαποτίζει τα πάντα. Καημένε Σαμ! Γρήγορα σε βλέπουμε μακαρίτη! Την απελπισία σου την είδαμε και στις άλλες ταινίες σου. Δεν μπορούσαμε να φανταστούμε όμως ότι είναι τόσο βαθειά και τόσο απόλυτη."
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
14,792
Αθήνα
Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Αφού προσθέσω και εγώ με τη σειρά μου τα απαραίτητα respect στον superfly που μας θύμισε αυτήν τη μεγαλειώδη ταινία θα συμφωνήσω με τους ανωτέρω ότι αποτελεί την τελευταία αναλαμπή του Πέκινπα με εξαίρεση το "Cross of Iron".
Tέλος θα υπενθυμίσω ένα γουέστερν της τελευταίας 6ετίας που μου άρεσε πολύ και το οποίο έχει αρκετά κοινά με τον "καταραμένο" Αλφρέντο Γκαρσία και είναι το "Οι τρεις ταφές του Μελκιάδες Εστράδα" του Tommy Lee Jones.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
14,913
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Λέει ο Βασίλης Ραφαηλίδης στο βιβλίο του προφητικά το 1975 για αυτή την πολύ καλή ταινία "...Η ταινία έχει έναν παράξενο πολύ αργό ρυθμό, σαν το βηματισμό των συνοδών μιας κηδείας....Η βιαιότητα του θανάτου δεν είναι επαρκής λόγος για να διαταραχθεί η νεκρική ατμόσφαιρα που διαποτίζει τα πάντα. Καημένε Σαμ! Γρήγορα σε βλέπουμε μακαρίτη! Την απελπισία σου την είδαμε και στις άλλες ταινίες σου. Δεν μπορούσαμε να φανταστούμε όμως ότι είναι τόσο βαθειά και τόσο απόλυτη."

Ειναι φοβερη η ιστορια του Πεκινπα.Την εποχη που γυριζε αυτη την ταινια ηταν τοσο βουτηγμενος στο αλκοολ που ελεγε οτι δεν μπορει να γυρισει ουτε μια σκηνη ξεμεθυστος.Απογοητευμενος απο τα στουντιο που συνεχως επεμβεναν στις ταινιες του,απογοητευμενος απο το κοινο που εβλεπε τις ταινιες του για τους λαθος λογους ειχε αποφασισει καιρο τη ματαιοτητα του πραγματος.Συγκεκριμενα ελεγε οτι ο κοσμος ερχεται στις ταινιες μου για τη βια τους και τους αρεσει ενω εγω τη δειχνω για να τους κανω να αηδιασουν μ’αυτην....γι’αυτο και η απελπισια του ειναι τοσο εκδηλη.....
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
75,953
Εκεί ψηλά.....
Re: Απάντηση: Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

απογοητευμενος απο το κοινο που εβλεπε τις ταινιες του για τους λαθος λογους ειχε αποφασισει καιρο τη ματαιοτητα του πραγματος.

Δεν ξερω τι εκτιμουσε τοτε ο Πεκινπα ή τι ηταν σε θεση να εκτιμησει παντως εγω απο τις δυο σπουδαιοτερες του ταινιες την "Αγρια Συμμορια" και την μεταγενεστερη "Σιδηρουν Σταυρο" μονο αντιπολεμικα και μηνυματα κατα της βιας εισεπραξα.
 
Last edited:
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

το μονο γουεστερν που ειδα και μου αρεσε τα τελευταια xρονια ειναι το Open Range του Κοστνερ με τον ιδιο και τον Robert Duvall.
Και αυτο που μου λειπει περισσοτερο ειναι "καταραμενες" ταινιες σαν το" Κεφαλι".
.

+1000..
Καί οσον αφορά το Open Range δεν το νοίκιαζα γιά καιρό λόγω Κόστνερ..Τελικά ξεπέρασα τον ´σκόπελο´και μού άρεσε πολύ...Ειδικά ο Ντυβάλ ήταν super...
Για τον ´Γκαρσια´μού αρκεί το τελευταίο τέταρτο τής ταινίας γιά να το χαρακτηρισω απολύτως ´καταραμένο´...
Υ.Γ.
Καλό απο τα τελευταία γούεστερν (άν και θα τόλεγα περισσότερο ως road movie ενός μοναχικού ) πάντως ήταν το The three burials of Melquiades Estrada..μέ τον Τommy Lee Jones.
Υ.Γ.2
Τώρα μόλις ειδα που το ανέφερε και ο opsim.
 
Last edited:

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
14,913
πετρουπολη
Απάντηση: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

συμφωνω για τις Τρεις Ταφες και ντροπη μου που τις ξεχασα.απλα και εγω πιστευω οτι δεν ειναι γουεστερν.αν και τελικα ο μαλλον ο λυμπε εχει δικιο.ολοκληρο το αμερικανικο σινεμα ειναι ενα απεραντο γουεστερν.

Υ.Γ. φιλε Πανο το respect δεν ειναι ποτε απαραιτητο.και μονο που διαβαζεις (οπως και ολοι οσοι το κανουν) το κειμενο μου εμενα με τιμα οσο τιποτε αλλο....
 

Stellios papa

Supreme Member
17 June 2006
9,882
Ελλαδα
Απάντηση: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

το μονο Western που μου αρεσε την τελευταια 5αετια
THE PROPOSITION


.
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Ειναι φοβερη η ιστορια του Πεκινπα.Την εποχη που γυριζε αυτη την ταινια ηταν τοσο βουτηγμενος στο αλκοολ που ελεγε οτι δεν μπορει να γυρισει ουτε μια σκηνη ξεμεθυστος.Απογοητευμενος απο τα στουντιο που συνεχως επεμβεναν στις ταινιες του,απογοητευμενος απο το κοινο που εβλεπε τις ταινιες του για τους λαθος λογους ειχε αποφασισει καιρο τη ματαιοτητα του πραγματος.Συγκεκριμενα ελεγε οτι ο κοσμος ερχεται στις ταινιες μου για τη βια τους και τους αρεσει ενω εγω τη δειχνω για να τους κανω να αηδιασουν μ’αυτην....γι’αυτο και η απελπισια του ειναι τοσο εκδηλη.....

είχε και παλιότερα , επ αφορμή , των ταινιών του Scorcese , γίνει νύξη για την βία στον κινηματογράφο και την καταδίκη της από αυτούς που την ενσωματώνουν στο έργο τους . Αν και αντιφατικός ο συλλογισμός τους ( για μένα ) , θα ήθελα να μου το εξηγήσει κάποιος σινεφίλ αυτό . Πως δηλαδή η απεικόνιση ωμής βίας στον κινηματογράφο , υπονοεί την καταδίκη της ; Γιατί απ' ότι βλέπουμε ο Πέκινπα ισχυρίζεται ότι το έκανε γι αυτό , όμως το κοινό το αντιλαμβάνονταν αλλοιώς . Πως λοιπόν προκύπτει η καταδίκη της βίας μέσα από την "οικονομία" μιας ταινίας , χωρίς βεβαίως να ξεπέσει αυτή σε διδακτισμό και ηθικολογίες που ενδεχομένως να κατέστρεφαν την καλλιτεχνική της αξία ;
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

... Πως δηλαδή η απεικόνιση ωμής βίας στον κινηματογράφο , υπονοεί την καταδίκη της ; Γιατί απ' ότι βλέπουμε ο Πέκινπα ισχυρίζεται ότι το έκανε γι αυτό , όμως το κοινό το αντιλαμβάνονταν αλλοιώς . Πως λοιπόν προκύπτει η καταδίκη της βίας μέσα από την "οικονομία" μιας ταινίας , χωρίς βεβαίως να ξεπέσει αυτή σε διδακτισμό και ηθικολογίες που ενδεχομένως να κατέστρεφαν την καλλιτεχνική της αξία ;

Ο Κιούμπρικ, πάντως, στο Κουρδιστό Πορτοκάλι ισχυρίζεται το αντίθετο:
Ο εξαναγκασμός σε θεραπεία φέρνει σύντομα την αποθεραπεία από τη θεραπεία