Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Δορυφορική, Επίγεια λήψη, IPTV και Τηλεπικοινωνίες
Δορυφορική Λήψη
FIFA world cup σε HD ?
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="papasouzakias" data-source="post: 1249804" data-attributes="member: 17195"><p>Από τις λίγες συνεντεύξεις που έχουν δώσει τεχνικοί της ΕΡΤ αν όχι η μοναδική ήταν αυτή του κ. Πορτοκάλη, γενικού διευθυντή τεχνικών υπηρεσιών της τηλεόρασης της ΕΡΤ, στην ιστοσελίδα videomag.gr. Ολόκληρη η συνέντευξη <a href="http://www.videomag.gr/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=893&Itemid=2&limit=1&limitstart=0" target="_blank">εδώ</a> </p><p></p><p>Η ημερομηνία της δημοσίευσης 02/07/2005 </p><p></p><p>Αφού γίνεται μια παρουσίαση των εγκαταστάσεων της ψηφιακής τηλεόρασης που ξεκινούσε τότε το άρθρο συνεχίζει</p><p></p><p>"Γιατί MPEG-2;</p><p></p><p>Ερώτημα που απασχολεί αρκετούς είναι η επιλογή του MPEG-2 ως φορμά συμπίεσης έναντι του MPEG-4 που φαίνεται να αποδίδει καλύτερα σε περιπτώσεις χαμηλών bandwidth. Στο ερώτημα αυτό απάντηση αποτελεί το διατιθέμενο bandwidth το οποίο όπως είπαμε θα ξεπερνά τα 4Mbps. Σε αυτά τα επίπεδα συμπίεσης δεν υπάρχει διαφορά στην ποιότητα της εικόνας είτε μιλάμε για MPEG-2 είτε για MPEG-4 συμπίεση. Υπάρχει όμως και άλλος λόγος: « Η VOA (Voice of America) σε ορισμένες παροχές που έγιναν μας είχε δώσει δύο μεγάλους επίγειους δορυφορικούς σταθμούς οι οποίοι είχαν μέσα και τα μηχανήματα που χρειαζόμασταν. Δεν μπορούσαμε λοιπόν εμείς να αγοράσουμε καινούργια, δεν μπορούσαμε να πετάξουμε χρήματα. Τα πήραμε λοιπόν (encoders, multiplexers), αναβαθμίσαμε το software τους και φτιάξαμε το head end. Μην ξεχνάτε ότι εμείς εδώ διαχειριζόμαστε δημόσιο χρήμα.» Αλλωστε και στην περίπτωση των πομπών κάτι παρόμοιο έγινε: «Είχαμε έναν ο οποίος απλά αναβαθμίστηκε και αγοράσαμε τους υπόλοιπους. Όπου μπορούμε να κάνουμε οικονομία την κάνουμε. Στο σπίτι μου μπορεί να πετάω και κάτι. Εδώ δεν πετάω τίποτα».</p><p></p><p>Το MPEG-4 θα ήταν μια πολύ καλή λύση στην περίπτωση που θα πηγαίναμε προς την επίγεια τηλεόραση υψηλής ευκρίνειας"</p><p></p><p>"Το HD or not to HD?</p><p>Η κουβέντα μοιραία πηγαίνει προς την εποχή που η ΕΡΤ θα κινηθεί προς το HD. Ο κύριος Πορτοκάλης μας προσγείωσε: «Για να κάνεις HD θα πρέπει να έχεις και παραγωγή HD, κάτι τέτοιο στην Ελλάδα δεν υπάρχει. Θα το θέλαμε πάρα πολύ αλλά μην ξεχνάμε πως αυτή την στιγμή βρισκόμαστε στο μεταβατικό στάδιο προς την επίγεια ψηφιακή. Το θέμα είναι οικονομικό. Η παραγωγή του HD είναι τουλάχιστον 50% ακριβότερη από την κλασσική. Γι’αυτό και όλη η Ευρώπη ακόμα δεν έχει πάει προς τα εκεί και μάλιστα θα αργήσει» Στην ερώτησή μας εάν θα έπρεπε η ΕΡΤ να αρχίσει να εξοπλίζεται με HD Ready εξοπλισμό η απάντηση ήταν ότι ναι μεν κάποια νέα της μηχανήματα είναι αναβαθμίσιμα αλλά το ζήτημα που τίθεται συνεχώς είναι εάν αξίζει τον κόπο να αγοράζει κανείς από τώρα μηχανήματα προδιαγραφών HD όταν υπάρχει ο κίνδυνος να μην τα χρησιμοποιήσει μέχρι να φτάσει η εποχή της ανανέωσής τους. «Οι εταιρίες δεν υποστηρίζουν τα μηχανήματά τους πλέον της επταετίας, και αυτό θα πρέπει να το έχουμε υπόψη μας. Έχουμε υποχρέωση να σεβόμαστε το δημόσιο χρήμα, δεν μπορούμε να το σπαταλούμε. Είναι σίγουρο πως τα μηχανήματα προδιαγραφών HD θα είναι σίγουρα οικονομικότερα όσο περνάνε τα χρόνια, αφήστε που ακόμα δεν γνωρίσουμε το HD φορμά που θα υπερισχύσει ούτε και τις τεχνολογικές εξελίξεις που θα έρθουν». Έχουν υπάρξει προτάσεις από τον κύριο Πορτοκάλη, ο οποίος είχε βρει μάλιστα πολλούς οπαδούς, για την κατασκευή ενός HD Van για ανάγκες που μπορεί να προκύψουν στο μεσοδιάστημα αλλά προς το παρόν, άλλες προτεραιότητες όπως για παράδειγμα η διάδοση της επίγειας ψηφιακής σε ολόκληρη την Ελλάδα, προηγούνται.</p><p></p><p>Ο κύριος Πορτοκάλης έκανε ειδική μνεία στους τεχνικούς της ΕΡΤ που κατάφεραν μέσα σε έξι μήνες να στήσουν την τεχνολογία της επίγειας ψηφιακής εκεί που άλλες χώρες έκαναν χρόνια. Το HD όταν είναι να έρθει στην Ελλάδα θα μπορέσει να υποστηριχτεί αναλόγως από τους ανθρώπους της εταιρίας"</p><p></p><p>"Έρχεται το Stereo!</p><p>Μιλώντας για το μέλλον είχαμε μια πολύ ευχάριστη είδηση μετά από την γκρίνια μας για την ανυπαρξία στερεοφωνικού ήχου όλα αυτά τα χρόνια. Ο κύριος Πορτοκάλης ήταν καθησυχαστικός: «Μέχρι το τέλος του χρόνου (ίσως και νωρίτερα στην Αττική) θα έχουμε στερεοφωνικό ήχο και στα κανάλια αναλογικής εκπομπής. Ήδη τα κανάλια επίγειας ψηφιακής εκπέμπουν στερεοφωνικά <strong>ενώ μάλιστα το Cine+ θα εκπέμπει σε 5.1». </strong>«Καλό θα ήταν βέβαια τα κανάλια να είχαν συμφωνήσει όλα μαζί για κοινό σύστημα stereo έτσι ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα.»</p><p></p><p>Tapeless μέλλον</p><p>Μια άλλη σημαντική είδηση που βγήκε από την συνομιλία μας με τον τεχνικό διευθυντή της ΕΡΤ είναι η δημιουργία ενός περιβάλλοντος χωρίς κασέτες σε ολόκληρη την ΕΡΤ. <strong>«To tapeless είναι το επόμενο βήμα μας.</strong> Το σήμα θα έρχεται από έξω (link, πρακτορεία) ψηφιακά, θα κυκλοφορεί σε δίκτυα ΙΤ, θα έχουν όλοι πρόσβαση σε αυτό για προεπισκόπιση, μοντάζ, playout. Αυτός είναι ο μεγάλος στόχος μας. Τα λεφτά που δίνουμε σε κασέτες είναι τρομαχτικά για να μην μιλήσω για τα βίντεο και το κόστος συντήρησής τους. Είμαστε στην διαδικασία των προδιαγραφών και σύντομα θα ξεκινήσουμε διεθνή διαγωνισμό για ένα σύστημα διακίνησης εικόνας και ήχου χωρίς κασέτες. Αυτό θα συνδυάζει servers, μεγάλες χωρητικότητες και δίκτυα πολύ μεγάλων ταχυτήτων. Η πιο συμφέρουσα προσφορά θα κερδίσει. Αυτό σημαίνει ότι βαθμολογούμε τεχνικά την προσφορά και ανοίγοντας την οικονομική προσφορά διαιρούμε την βαθμολογία με την τιμή. Τον διαγωνισμό κερδίζει όποιος φέρει το μεγαλύτερο συντελεστή.</p><p></p><p>Eurovision</p><p>Κλείνοντας μιλήσαμε για την επερχόμενη Eurovision και έτσι μάθαμε μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά σχετικά με την τηλεοπτική κάλυψη. </p><p></p><p>«Η Γερμανική εταιρία Procon έχει αναλάβει μετά την σύμφωνη γνώμη των EBU και ΕΡΤ την παραγωγή. Μετά τη εκδήλωση ενδιαφέροντος που έκανε η ΕΡΤ, καταλήξαμε στην Procon που έκανε την καλύτερη προσφορά» Το μεγαλύτερο κομμάτι της οργάνωσης παραγωγής είναι ελληνικό. </p><p></p><p>Το OB Van που θα κάνει την κάλυψη θα διαθέτει 19 κάμερες, ανάμεσά τους και ασύρματες (με συστήματα Link XP). <strong>H παραγωγή θα είναι σε HD ενώ θα μεταδοθεί φυσικά σε κανονική ευκρίνεια από την ΕΡΤ</strong>.</p><p></p><p>Όπως καταλαβαίνεται από τότε ελάχιστα έχουν γίνει. Την ίδια ποιότητα που είχαν τα κανάλια τότε την ίδια έχουν και τώρα.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="papasouzakias, post: 1249804, member: 17195"] Από τις λίγες συνεντεύξεις που έχουν δώσει τεχνικοί της ΕΡΤ αν όχι η μοναδική ήταν αυτή του κ. Πορτοκάλη, γενικού διευθυντή τεχνικών υπηρεσιών της τηλεόρασης της ΕΡΤ, στην ιστοσελίδα videomag.gr. Ολόκληρη η συνέντευξη [URL="http://www.videomag.gr/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=893&Itemid=2&limit=1&limitstart=0"]εδώ[/URL] Η ημερομηνία της δημοσίευσης 02/07/2005 Αφού γίνεται μια παρουσίαση των εγκαταστάσεων της ψηφιακής τηλεόρασης που ξεκινούσε τότε το άρθρο συνεχίζει "Γιατί MPEG-2; Ερώτημα που απασχολεί αρκετούς είναι η επιλογή του MPEG-2 ως φορμά συμπίεσης έναντι του MPEG-4 που φαίνεται να αποδίδει καλύτερα σε περιπτώσεις χαμηλών bandwidth. Στο ερώτημα αυτό απάντηση αποτελεί το διατιθέμενο bandwidth το οποίο όπως είπαμε θα ξεπερνά τα 4Mbps. Σε αυτά τα επίπεδα συμπίεσης δεν υπάρχει διαφορά στην ποιότητα της εικόνας είτε μιλάμε για MPEG-2 είτε για MPEG-4 συμπίεση. Υπάρχει όμως και άλλος λόγος: « Η VOA (Voice of America) σε ορισμένες παροχές που έγιναν μας είχε δώσει δύο μεγάλους επίγειους δορυφορικούς σταθμούς οι οποίοι είχαν μέσα και τα μηχανήματα που χρειαζόμασταν. Δεν μπορούσαμε λοιπόν εμείς να αγοράσουμε καινούργια, δεν μπορούσαμε να πετάξουμε χρήματα. Τα πήραμε λοιπόν (encoders, multiplexers), αναβαθμίσαμε το software τους και φτιάξαμε το head end. Μην ξεχνάτε ότι εμείς εδώ διαχειριζόμαστε δημόσιο χρήμα.» Αλλωστε και στην περίπτωση των πομπών κάτι παρόμοιο έγινε: «Είχαμε έναν ο οποίος απλά αναβαθμίστηκε και αγοράσαμε τους υπόλοιπους. Όπου μπορούμε να κάνουμε οικονομία την κάνουμε. Στο σπίτι μου μπορεί να πετάω και κάτι. Εδώ δεν πετάω τίποτα». Το MPEG-4 θα ήταν μια πολύ καλή λύση στην περίπτωση που θα πηγαίναμε προς την επίγεια τηλεόραση υψηλής ευκρίνειας" "Το HD or not to HD? Η κουβέντα μοιραία πηγαίνει προς την εποχή που η ΕΡΤ θα κινηθεί προς το HD. Ο κύριος Πορτοκάλης μας προσγείωσε: «Για να κάνεις HD θα πρέπει να έχεις και παραγωγή HD, κάτι τέτοιο στην Ελλάδα δεν υπάρχει. Θα το θέλαμε πάρα πολύ αλλά μην ξεχνάμε πως αυτή την στιγμή βρισκόμαστε στο μεταβατικό στάδιο προς την επίγεια ψηφιακή. Το θέμα είναι οικονομικό. Η παραγωγή του HD είναι τουλάχιστον 50% ακριβότερη από την κλασσική. Γι’αυτό και όλη η Ευρώπη ακόμα δεν έχει πάει προς τα εκεί και μάλιστα θα αργήσει» Στην ερώτησή μας εάν θα έπρεπε η ΕΡΤ να αρχίσει να εξοπλίζεται με HD Ready εξοπλισμό η απάντηση ήταν ότι ναι μεν κάποια νέα της μηχανήματα είναι αναβαθμίσιμα αλλά το ζήτημα που τίθεται συνεχώς είναι εάν αξίζει τον κόπο να αγοράζει κανείς από τώρα μηχανήματα προδιαγραφών HD όταν υπάρχει ο κίνδυνος να μην τα χρησιμοποιήσει μέχρι να φτάσει η εποχή της ανανέωσής τους. «Οι εταιρίες δεν υποστηρίζουν τα μηχανήματά τους πλέον της επταετίας, και αυτό θα πρέπει να το έχουμε υπόψη μας. Έχουμε υποχρέωση να σεβόμαστε το δημόσιο χρήμα, δεν μπορούμε να το σπαταλούμε. Είναι σίγουρο πως τα μηχανήματα προδιαγραφών HD θα είναι σίγουρα οικονομικότερα όσο περνάνε τα χρόνια, αφήστε που ακόμα δεν γνωρίσουμε το HD φορμά που θα υπερισχύσει ούτε και τις τεχνολογικές εξελίξεις που θα έρθουν». Έχουν υπάρξει προτάσεις από τον κύριο Πορτοκάλη, ο οποίος είχε βρει μάλιστα πολλούς οπαδούς, για την κατασκευή ενός HD Van για ανάγκες που μπορεί να προκύψουν στο μεσοδιάστημα αλλά προς το παρόν, άλλες προτεραιότητες όπως για παράδειγμα η διάδοση της επίγειας ψηφιακής σε ολόκληρη την Ελλάδα, προηγούνται. Ο κύριος Πορτοκάλης έκανε ειδική μνεία στους τεχνικούς της ΕΡΤ που κατάφεραν μέσα σε έξι μήνες να στήσουν την τεχνολογία της επίγειας ψηφιακής εκεί που άλλες χώρες έκαναν χρόνια. Το HD όταν είναι να έρθει στην Ελλάδα θα μπορέσει να υποστηριχτεί αναλόγως από τους ανθρώπους της εταιρίας" "Έρχεται το Stereo! Μιλώντας για το μέλλον είχαμε μια πολύ ευχάριστη είδηση μετά από την γκρίνια μας για την ανυπαρξία στερεοφωνικού ήχου όλα αυτά τα χρόνια. Ο κύριος Πορτοκάλης ήταν καθησυχαστικός: «Μέχρι το τέλος του χρόνου (ίσως και νωρίτερα στην Αττική) θα έχουμε στερεοφωνικό ήχο και στα κανάλια αναλογικής εκπομπής. Ήδη τα κανάλια επίγειας ψηφιακής εκπέμπουν στερεοφωνικά [B]ενώ μάλιστα το Cine+ θα εκπέμπει σε 5.1». [/B]«Καλό θα ήταν βέβαια τα κανάλια να είχαν συμφωνήσει όλα μαζί για κοινό σύστημα stereo έτσι ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα.» Tapeless μέλλον Μια άλλη σημαντική είδηση που βγήκε από την συνομιλία μας με τον τεχνικό διευθυντή της ΕΡΤ είναι η δημιουργία ενός περιβάλλοντος χωρίς κασέτες σε ολόκληρη την ΕΡΤ. [B]«To tapeless είναι το επόμενο βήμα μας.[/B] Το σήμα θα έρχεται από έξω (link, πρακτορεία) ψηφιακά, θα κυκλοφορεί σε δίκτυα ΙΤ, θα έχουν όλοι πρόσβαση σε αυτό για προεπισκόπιση, μοντάζ, playout. Αυτός είναι ο μεγάλος στόχος μας. Τα λεφτά που δίνουμε σε κασέτες είναι τρομαχτικά για να μην μιλήσω για τα βίντεο και το κόστος συντήρησής τους. Είμαστε στην διαδικασία των προδιαγραφών και σύντομα θα ξεκινήσουμε διεθνή διαγωνισμό για ένα σύστημα διακίνησης εικόνας και ήχου χωρίς κασέτες. Αυτό θα συνδυάζει servers, μεγάλες χωρητικότητες και δίκτυα πολύ μεγάλων ταχυτήτων. Η πιο συμφέρουσα προσφορά θα κερδίσει. Αυτό σημαίνει ότι βαθμολογούμε τεχνικά την προσφορά και ανοίγοντας την οικονομική προσφορά διαιρούμε την βαθμολογία με την τιμή. Τον διαγωνισμό κερδίζει όποιος φέρει το μεγαλύτερο συντελεστή. Eurovision Κλείνοντας μιλήσαμε για την επερχόμενη Eurovision και έτσι μάθαμε μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά σχετικά με την τηλεοπτική κάλυψη. «Η Γερμανική εταιρία Procon έχει αναλάβει μετά την σύμφωνη γνώμη των EBU και ΕΡΤ την παραγωγή. Μετά τη εκδήλωση ενδιαφέροντος που έκανε η ΕΡΤ, καταλήξαμε στην Procon που έκανε την καλύτερη προσφορά» Το μεγαλύτερο κομμάτι της οργάνωσης παραγωγής είναι ελληνικό. Το OB Van που θα κάνει την κάλυψη θα διαθέτει 19 κάμερες, ανάμεσά τους και ασύρματες (με συστήματα Link XP). [B]H παραγωγή θα είναι σε HD ενώ θα μεταδοθεί φυσικά σε κανονική ευκρίνεια από την ΕΡΤ[/B]. Όπως καταλαβαίνεται από τότε ελάχιστα έχουν γίνει. Την ίδια ποιότητα που είχαν τα κανάλια τότε την ίδια έχουν και τώρα. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Δορυφορική, Επίγεια λήψη, IPTV και Τηλεπικοινωνίες
Δορυφορική Λήψη
FIFA world cup σε HD ?
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…