Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Φίλτρα φακών , τύποι και χρήσεις τους .
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Anon" data-source="post: 1058252479" data-attributes="member: 45009"><p><strong>Re: Φίλτρα UV, CPL, ND χρήση τους και εναλλακτικές τεχνικές</strong></p><p></p><p>1. Πίστεψέ με, ο θόρυβος αν υπήρχε, θα τον έβλεπες και στις α/μ. Έχω δει πολλές φωτογραφίες ΜΕ σε α/μ όπου ο θόρυβος είναι εμφανέστατος. Επίσης περί χρήσης του stacking την ίδια θέση είχες και πριν αρχίσει να ανεβάζει φωτογραφίες ο Παναγιώτης, οπότε το τι κάνει ο φίλος και τι θέλει να πετύχει δεν συνδέεται με την άποψή σου που είναι πάγια σε αυτό το είδος φωτογραφίας. Οι συνθήκες που φωτογραφίζω δεν είναι καθόλου εύκολες ως προς την έκθεση, ούτε τις "χαρίζω" σε επεξεργασία αλλά ούτως ή άλλως για εμένα δεν θα είχε νόημα να βγάζω τέτοιες λήψεις κόντρα σε ήλιο κλπ. </p><p></p><p>2. Αν βάλεις την ίδια φωτογραφία πχ από μία Canon 5DS (έχει φίλτρο ΑΑ) και μία Nikon D810 (δεν έχει φίλτρο ΑΑ), θα καταλάβεις ότι τα επιπλέον ΜΡ είναι κυρίαρχα στο θέμα της οξύτητας (πέραν της ικανότητας του φακού). Ακόμα και αν βάλεις μία 5DS δίπλα σε μία 5DSR θα δεις ότι η έλλειψη του ΑΑ φίλτρου έχει πολύ λίγη σημασία αν τα ΜΡ είναι ίδια (51ΜΡ και στις δύο).</p><p></p><p>3. Μα τι σημαίνει "δυνατό" ND? Δεν έχει δηλαδή σχέση με τον χρόνο καθυστέρησης; Όπως και να έχει, εξήγησέ μου τι σημαίνει "δυνατό" ND και γιατί δεν έχει σχέση με τον χρόνο λήψης...</p><p>Βέβαια, μιας και μιλάμε για κόστος φίλτρων ND, ο Πάνος δεν ψάχνεται για κάτι οικονομικό, ανέφερε ο άνθρωπος ότι πρέπει να πάρει ένα καλό των 10 στοπ...</p><p></p><p>4. Δεν δουλεύει πάντα αυτή η πατέντα. Αν βρισκόσουν σε διάφορα σενάρια κάδρου, θα είχες δει ότι πχ στο ίδιο κάδρο, μία βάρκα που κινείται άλλοτε βρίσκεται αριστερά, μετά πάει στο κέντρο, μετά δεξιά κλπ και με την κίνησή της δημιουργεί "απόνερα" που δεν μπορούν να "γράψουν" σωστά με το stacking. Μη δείχνεις τόση εμπιστοσύνη στο "ράψιμο" αυτών των κάδρων. Αν είχε επιτυχία, (σχεδόν) όλοι θα το εφάρμοζαν. Και πίστεψέ με, ή δοκίμασέ το, κλαδιά, φύλλα, σχοινιά και γενικά στοιχεία που έχουν γραμμική θέση σε ένα κάδρο και είναι σε σημείο που είναι αδύνατο να τα αφαιρέσεις εντελώς (αν όντως το θέλεις), ΔΕΝ διορθώνονται ως προς την αισθητική τους αν κάνεις stacking. Θα φαίνονται σαν συνεχόμενες γραμμές η μία πάνω από την άλλη ακόμα κι αν το νεκρό διάστημα είναι τόσο μικρό όσο το 1/3". Ακόμα και στα σύννεφα, πάλι θα δεις το πρόβλημα (δες τη φωτο που ανέβασε ο Πάνος στο ποστ 1433 του νήματος της ΜΕ και παρατήρησε τις γραμμές που κάνουν τα σύννεφα αριστερά, ίσως και το σχοινί στο μέσο της εξέδρας να έχει θέμα αλλά δεν φαίνεται καλά).</p><p></p><p>5. Εξήγησα στο 4 ότι δείχνεις υπερβολική εμπιστοσύνη στο "ράψιμο". Άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη. Αν ασχοληθείς εντατικά με τη ΜΕ, αναγκαστικά θα αντιμετωπίσεις διάφορα σενάρια λήψης και τότε θα καταλάβεις ότι το stacking κάποια στιγμή θα σε προδώσει.</p><p></p><p>6. Εχμ δεν έχουν όλες οι κάμερες ηλεκτρονικό κλείστρο...Το πρόβλημα δεν είναι μόνο το τι θα κάνεις πριν το stacking αλλά και το τι προδιαγραφές πρέπει να έχει ο Η/Υ από πλευράς πόρων. Βάλε και το χρόνο που χρειάζεται για κάθε δοκιμή και κάπου εκεί χάνει την αξία του το θέμα. </p><p>Το pixel shift εννοώ κι εγώ.</p><p></p><p>7. Υπερβάλλεις με τα νούμερα που βάζεις. 1000 για φίλτρα??? Που το είδες αυτό; Απλά υπερβάλλεις. Εγώ δουλεύω πλέον με 2 φίλτρα, ένα των 13 στοπ και (σπανίως πλέον) ένα των 10 στοπ αν έχει πέσει πολύ το φως. Κόστος; κάπου 300 συνολικά. Πάντως, μία D850 είναι αντιδιαμετρικά αντίθετη με το ζήτημα του κόστους. Και εδώ περί κόστους παραθέτω προηγούμενη διατύπωσή μου (πάλι προς εσένα): "Το κόστος που αναφέρεις δεν θεωρώ πως είναι κάτι αξιόλογο. Όποιος αποφασίσει να ασχοληθεί με τη φωτογραφία ΜΕ, σημαίνει ότι έχει αποφασίσει να "εμπλακεί" σημαντικά με τη φωτογραφία και αν η αγορά ενός τέτοιου φίλτρου είναι δυσβάσταχτη, τότε σημαίνει πως και ο υπόλοιπος εξοπλισμός θα είναι χαμηλού budget, οπότε εκεί δεν σε ενδιαφέρει το να χάσεις 1 στοπ σε δυναμικό εύρος (ήδη το έχεις χάσει λόγω χαμηλών προδιαγραφών του αισθητήρα μίας low budget μηχανής), άρα δεν αξίζει να εφαρμόσεις την τεχνική που περιγράφεις. Δεν γίνεται από τη μία να είσαι purist και να ψάχνεις είσοδο θορύβου και πιθανή απώλεια 1 stop και από την άλλη να μην διαθέτεις ένα μικρό ποσό για ένα φίλτρο".</p><p></p><p>* ο μερακλής δεν θα κάτσει να κάνει πατέντες για να γλυτώσει 50 από το φίλτρο και μετά να τα πληρώσει σε χρόνο και πειράματα με stacking. Επαναλαμβάνω, όλοι οι καταξιωμένοι φωτογράφοι ΜΕ που γνωρίζω (και γνωρίζω πολλούς) κάνουν τη δουλειά τους με κανονικά φίλτρα κι όχι με stacking και πάνω απ' όλα όλοι τους (κι εγώ επίσης) βάζουν στην εξίσωση τη φωτογραφική φιλοσοφία πάνω στη ΜΕ την οποία ήδη έχω εξηγήσει-αναλύσει. Αν όμως σκέφτεσαι το ζήτημα μόνο τεχνικά, δεν θα τη δεις ποτέ. Μπορεί να μην σε ενδιαφέρει και το σέβομαι.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Anon, post: 1058252479, member: 45009"] [b]Re: Φίλτρα UV, CPL, ND χρήση τους και εναλλακτικές τεχνικές[/b] 1. Πίστεψέ με, ο θόρυβος αν υπήρχε, θα τον έβλεπες και στις α/μ. Έχω δει πολλές φωτογραφίες ΜΕ σε α/μ όπου ο θόρυβος είναι εμφανέστατος. Επίσης περί χρήσης του stacking την ίδια θέση είχες και πριν αρχίσει να ανεβάζει φωτογραφίες ο Παναγιώτης, οπότε το τι κάνει ο φίλος και τι θέλει να πετύχει δεν συνδέεται με την άποψή σου που είναι πάγια σε αυτό το είδος φωτογραφίας. Οι συνθήκες που φωτογραφίζω δεν είναι καθόλου εύκολες ως προς την έκθεση, ούτε τις "χαρίζω" σε επεξεργασία αλλά ούτως ή άλλως για εμένα δεν θα είχε νόημα να βγάζω τέτοιες λήψεις κόντρα σε ήλιο κλπ. 2. Αν βάλεις την ίδια φωτογραφία πχ από μία Canon 5DS (έχει φίλτρο ΑΑ) και μία Nikon D810 (δεν έχει φίλτρο ΑΑ), θα καταλάβεις ότι τα επιπλέον ΜΡ είναι κυρίαρχα στο θέμα της οξύτητας (πέραν της ικανότητας του φακού). Ακόμα και αν βάλεις μία 5DS δίπλα σε μία 5DSR θα δεις ότι η έλλειψη του ΑΑ φίλτρου έχει πολύ λίγη σημασία αν τα ΜΡ είναι ίδια (51ΜΡ και στις δύο). 3. Μα τι σημαίνει "δυνατό" ND? Δεν έχει δηλαδή σχέση με τον χρόνο καθυστέρησης; Όπως και να έχει, εξήγησέ μου τι σημαίνει "δυνατό" ND και γιατί δεν έχει σχέση με τον χρόνο λήψης... Βέβαια, μιας και μιλάμε για κόστος φίλτρων ND, ο Πάνος δεν ψάχνεται για κάτι οικονομικό, ανέφερε ο άνθρωπος ότι πρέπει να πάρει ένα καλό των 10 στοπ... 4. Δεν δουλεύει πάντα αυτή η πατέντα. Αν βρισκόσουν σε διάφορα σενάρια κάδρου, θα είχες δει ότι πχ στο ίδιο κάδρο, μία βάρκα που κινείται άλλοτε βρίσκεται αριστερά, μετά πάει στο κέντρο, μετά δεξιά κλπ και με την κίνησή της δημιουργεί "απόνερα" που δεν μπορούν να "γράψουν" σωστά με το stacking. Μη δείχνεις τόση εμπιστοσύνη στο "ράψιμο" αυτών των κάδρων. Αν είχε επιτυχία, (σχεδόν) όλοι θα το εφάρμοζαν. Και πίστεψέ με, ή δοκίμασέ το, κλαδιά, φύλλα, σχοινιά και γενικά στοιχεία που έχουν γραμμική θέση σε ένα κάδρο και είναι σε σημείο που είναι αδύνατο να τα αφαιρέσεις εντελώς (αν όντως το θέλεις), ΔΕΝ διορθώνονται ως προς την αισθητική τους αν κάνεις stacking. Θα φαίνονται σαν συνεχόμενες γραμμές η μία πάνω από την άλλη ακόμα κι αν το νεκρό διάστημα είναι τόσο μικρό όσο το 1/3". Ακόμα και στα σύννεφα, πάλι θα δεις το πρόβλημα (δες τη φωτο που ανέβασε ο Πάνος στο ποστ 1433 του νήματος της ΜΕ και παρατήρησε τις γραμμές που κάνουν τα σύννεφα αριστερά, ίσως και το σχοινί στο μέσο της εξέδρας να έχει θέμα αλλά δεν φαίνεται καλά). 5. Εξήγησα στο 4 ότι δείχνεις υπερβολική εμπιστοσύνη στο "ράψιμο". Άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη. Αν ασχοληθείς εντατικά με τη ΜΕ, αναγκαστικά θα αντιμετωπίσεις διάφορα σενάρια λήψης και τότε θα καταλάβεις ότι το stacking κάποια στιγμή θα σε προδώσει. 6. Εχμ δεν έχουν όλες οι κάμερες ηλεκτρονικό κλείστρο...Το πρόβλημα δεν είναι μόνο το τι θα κάνεις πριν το stacking αλλά και το τι προδιαγραφές πρέπει να έχει ο Η/Υ από πλευράς πόρων. Βάλε και το χρόνο που χρειάζεται για κάθε δοκιμή και κάπου εκεί χάνει την αξία του το θέμα. Το pixel shift εννοώ κι εγώ. 7. Υπερβάλλεις με τα νούμερα που βάζεις. 1000 για φίλτρα??? Που το είδες αυτό; Απλά υπερβάλλεις. Εγώ δουλεύω πλέον με 2 φίλτρα, ένα των 13 στοπ και (σπανίως πλέον) ένα των 10 στοπ αν έχει πέσει πολύ το φως. Κόστος; κάπου 300 συνολικά. Πάντως, μία D850 είναι αντιδιαμετρικά αντίθετη με το ζήτημα του κόστους. Και εδώ περί κόστους παραθέτω προηγούμενη διατύπωσή μου (πάλι προς εσένα): "Το κόστος που αναφέρεις δεν θεωρώ πως είναι κάτι αξιόλογο. Όποιος αποφασίσει να ασχοληθεί με τη φωτογραφία ΜΕ, σημαίνει ότι έχει αποφασίσει να "εμπλακεί" σημαντικά με τη φωτογραφία και αν η αγορά ενός τέτοιου φίλτρου είναι δυσβάσταχτη, τότε σημαίνει πως και ο υπόλοιπος εξοπλισμός θα είναι χαμηλού budget, οπότε εκεί δεν σε ενδιαφέρει το να χάσεις 1 στοπ σε δυναμικό εύρος (ήδη το έχεις χάσει λόγω χαμηλών προδιαγραφών του αισθητήρα μίας low budget μηχανής), άρα δεν αξίζει να εφαρμόσεις την τεχνική που περιγράφεις. Δεν γίνεται από τη μία να είσαι purist και να ψάχνεις είσοδο θορύβου και πιθανή απώλεια 1 stop και από την άλλη να μην διαθέτεις ένα μικρό ποσό για ένα φίλτρο". * ο μερακλής δεν θα κάτσει να κάνει πατέντες για να γλυτώσει 50 από το φίλτρο και μετά να τα πληρώσει σε χρόνο και πειράματα με stacking. Επαναλαμβάνω, όλοι οι καταξιωμένοι φωτογράφοι ΜΕ που γνωρίζω (και γνωρίζω πολλούς) κάνουν τη δουλειά τους με κανονικά φίλτρα κι όχι με stacking και πάνω απ' όλα όλοι τους (κι εγώ επίσης) βάζουν στην εξίσωση τη φωτογραφική φιλοσοφία πάνω στη ΜΕ την οποία ήδη έχω εξηγήσει-αναλύσει. Αν όμως σκέφτεσαι το ζήτημα μόνο τεχνικά, δεν θα τη δεις ποτέ. Μπορεί να μην σε ενδιαφέρει και το σέβομαι. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Φίλτρα φακών , τύποι και χρήσεις τους .
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…