Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure) τεχνική και επεξεργασία.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="kbouk" data-source="post: 1058479117" data-attributes="member: 20882"><p><strong>Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)</strong></p><p></p><p>Καλημέρα Τεο και σε ευχαριστώ που σταθηκες στην φωτογραφία και την σχολίασες. Παρεξήγηση και κούραση δεν παίζουν και το ξέρεις, χαιρόμαστε να σε διαβάζουμε.</p><p></p><p>Να πω δυο λόγια παραπάνω για τη φωτογραφία και πως προεκυψε. </p><p></p><p>Εισαγωγικά να πω οτι όλες οι φωτό που ανάρτησα στα διαφορα νήματα είναι από jpeg της μηχανής και βγήκαν Α/Μ γιατί έτσι είχα ρυθμίσει την μηχανή όλο το ταξιδιωτικο τριήμερο. Ήταν μια προσωπική πρόκληση. Μάλιστα ειχα εφαρμόσει και ένα έντονο προφίλ στις καμπύλες έκθεσης της μηχανής που ήταν κατάλληλο περισσότερο για δρόμο πάρα για τοπίο. Σε τοπίο πρώτη φορά δοκίμασα το Α/Μ, συνήθως κάνω χρήση της full spectrum μηχανής αλλά δεν την είχα μαζί. Τα εγχρωμα RAW δεν τα έχω επεξεργαστεί κάν, ούτε κάν έχω προλάβει να τα δω. Δυστυχώς ο χρόνος είναι ελάχιστος πια για επεξεργασία. Σε γενικές γραμμές είμαι πολύ ικανοποιημένος από τις φωτό που βγήκαν σε Α/Μ απευθείας από τη μηχανή ακόμη και αυτές του τοπίου.</p><p></p><p>Πάμε τώρα στην εξόρμηση στο Πόρτο Λαγος που έγινε ξαφνικά με την παρέα με αποτέλεσμα να αφήσω το τριποδι στο ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ στην Ξάνθη. Όταν φτάσαμε ήταν μεσημέρι και το φως αρκετά έντονο για να δώσει ικανοποιητικό έγχρωμο στο τοπίο, ο ήλιος ήταν κόντρα στο κυρίως θέμα που ήταν το εκκλησάκι έτσι αποφάσισα να αφήσω το A/M προφίλ σε όλες τις φωτό και να τονίσω στο κάδρο τις έντονες αλλαγές του φωτισμού που προκαλούσε ο ήλιος. Μετά από μια σειρά ταξιδιωτικών φωτό στο χερι φόρεσα στην μηχανή τα φιλτρα ND (που ευτυχώς υπηρχαν στην τσάντα) και έψαξα να βρω ένα σημείο όπου μπορούσα να ακουμπήσω την μηχανή και να τραβήξω μερικες LE το εκκλησάκι με την ξύλινη γέφυρα που ηταν και το κυρίως θέμα. Δυστυχώς το μοναδικό σημείο που προσφέρονταν ήταν ένας ξύλινος φράχτης που δεν ήταν πολύ σταθερός και αρκετες λήψεις όπου έκανα χρήση hires (πολλαπλά κάδρα και ενωμα στη μηχανή) για LE δεν βγήκαν άριστες σε λεπτομέρεια. Θα ανεβάσω και από αυτές μια αλλά θα είναι πάλι Α/Μ :FSGSFGS4:</p><p></p><p>Όταν τελείωσα τις LE και κράτησα τη μηχανή στα χέρια μου και περπάτησα λίγο είδα αυτό το θέμα μπροστά μου με φορεμένα τα φιλτρα και μου άρεσε πολύ το φως όπως έγραφε Α/Μ στο βάθος του ορίζοντα. Η παρέα φώναζε να φύγουμε (είχαν μπει στα αυτοκίνητα ήδη) και το μόνο που άλλαξα στην μηχανή ήταν να βγάλω τη λειτουργία hires για να μπορεί να γίνει η λήψη στο χερι. Δεν είχα δει κάν τον γλάρο αρχικά, τον είδα στο δεύτερο κάδρο. Δεν ημουν σίγουρος οτι η λήψη θα ήταν καλή και δεν θα έβγαινε κάτι κουνημένο στα 4 δευτέρα που μου έδινε η μηχανή. Ευτυχώς δεν φύσαγε πάρα πολύ και ο γλάρος δεν πολύκουνήθηκε. </p><p></p><p>Αν η φωτό είχε τραβηχτεί με ώριμη σκεψη ως φωτό τοπιου ή ταξιδιωτική χωρίς δηλ. την τεχνική LE (που τυχαια προέκυψε στη συγκεκριμένη) θα είχα αφαιρέσει το δεκαρι ΝD φίλτρο και θα άφηνα το CPL μόνο κατάλληλα ρυθμισμένο. Αλλά πιστευω τότε δεν θα είχε αυτή τη δυναμική που έχει τώρα γιατί υπήρχε έντονος κυματισμός (ούτε κάν τα 4 δεύτερα δεν τον έκρυψαν πλήρως) και το τελικό αποτέλεσμα που δίνει τώρα το νερό βοηθά κατά τη γνώμη μου να αναδειχθεί και ο ουρανός αλλά και το θέμα δεξιά. Θα δω και την έγχρωμη μιας και εδώ ο ήλιος ήταν πίσω μου και μπορεί να είναι επίσης ενδιαφερουσα. Το οτι έπρεπε να μπει σε άλλο νήμα ο Τεο έχει δίκιο παρότι είναι φωτό μακράς έκθεσης δεν προέκυψε σχεδιασμένα ως τούτη. Παραταύτα την έβαλα εδώ όχι ως παράδειγμα προς μίμηση αλλά για να δείξω και την πρόοδο της τεχνολογίας που με βοήθησε χωρίς σχεδιασμό, τυχαια (είχα αφήσει πάνω τα φιλτρα) να βγει μια φωτό με την τεχνική LE που υπό άλλες προυποθεσεις δεν θα είχε πραγματοποιηθεί και δεν θα είχα αυτό το αποτέλεσμα. Μην ξεχνάμε οτι υπάρχει μηχανή πλέον που μπορεί να τραβήξει και hires στο χερι. Αυτή η πρόοδος (εξαιρετικη σταθεροποίηση στο σώμα, hires αρχείο υπερυψηλής ανάλυσης στο χερι) δίνει έξτρα δυνατότητες σύνθεσης στον φωτογράφο τοπίου και ειδικά σε αυτόν που ασχολείται με την ταξιδιωτική φωτογραφία που για κάποιο λόγο έχει ελαχιστο χρόνο ή ελαχιστο εξοπλισμό μαζί του. Και έγραψα παραπάνω και τον λόγο που στην συγκεκριμένη φωτό η τεχνική έστω και τυχαία πιστεύω πως βοηθά να ισσοροπησει καλύτερα το θέμα ως φωτό τοπιου.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kbouk, post: 1058479117, member: 20882"] [b]Απάντηση: Re: Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure)[/b] Καλημέρα Τεο και σε ευχαριστώ που σταθηκες στην φωτογραφία και την σχολίασες. Παρεξήγηση και κούραση δεν παίζουν και το ξέρεις, χαιρόμαστε να σε διαβάζουμε. Να πω δυο λόγια παραπάνω για τη φωτογραφία και πως προεκυψε. Εισαγωγικά να πω οτι όλες οι φωτό που ανάρτησα στα διαφορα νήματα είναι από jpeg της μηχανής και βγήκαν Α/Μ γιατί έτσι είχα ρυθμίσει την μηχανή όλο το ταξιδιωτικο τριήμερο. Ήταν μια προσωπική πρόκληση. Μάλιστα ειχα εφαρμόσει και ένα έντονο προφίλ στις καμπύλες έκθεσης της μηχανής που ήταν κατάλληλο περισσότερο για δρόμο πάρα για τοπίο. Σε τοπίο πρώτη φορά δοκίμασα το Α/Μ, συνήθως κάνω χρήση της full spectrum μηχανής αλλά δεν την είχα μαζί. Τα εγχρωμα RAW δεν τα έχω επεξεργαστεί κάν, ούτε κάν έχω προλάβει να τα δω. Δυστυχώς ο χρόνος είναι ελάχιστος πια για επεξεργασία. Σε γενικές γραμμές είμαι πολύ ικανοποιημένος από τις φωτό που βγήκαν σε Α/Μ απευθείας από τη μηχανή ακόμη και αυτές του τοπίου. Πάμε τώρα στην εξόρμηση στο Πόρτο Λαγος που έγινε ξαφνικά με την παρέα με αποτέλεσμα να αφήσω το τριποδι στο ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ στην Ξάνθη. Όταν φτάσαμε ήταν μεσημέρι και το φως αρκετά έντονο για να δώσει ικανοποιητικό έγχρωμο στο τοπίο, ο ήλιος ήταν κόντρα στο κυρίως θέμα που ήταν το εκκλησάκι έτσι αποφάσισα να αφήσω το A/M προφίλ σε όλες τις φωτό και να τονίσω στο κάδρο τις έντονες αλλαγές του φωτισμού που προκαλούσε ο ήλιος. Μετά από μια σειρά ταξιδιωτικών φωτό στο χερι φόρεσα στην μηχανή τα φιλτρα ND (που ευτυχώς υπηρχαν στην τσάντα) και έψαξα να βρω ένα σημείο όπου μπορούσα να ακουμπήσω την μηχανή και να τραβήξω μερικες LE το εκκλησάκι με την ξύλινη γέφυρα που ηταν και το κυρίως θέμα. Δυστυχώς το μοναδικό σημείο που προσφέρονταν ήταν ένας ξύλινος φράχτης που δεν ήταν πολύ σταθερός και αρκετες λήψεις όπου έκανα χρήση hires (πολλαπλά κάδρα και ενωμα στη μηχανή) για LE δεν βγήκαν άριστες σε λεπτομέρεια. Θα ανεβάσω και από αυτές μια αλλά θα είναι πάλι Α/Μ :FSGSFGS4: Όταν τελείωσα τις LE και κράτησα τη μηχανή στα χέρια μου και περπάτησα λίγο είδα αυτό το θέμα μπροστά μου με φορεμένα τα φιλτρα και μου άρεσε πολύ το φως όπως έγραφε Α/Μ στο βάθος του ορίζοντα. Η παρέα φώναζε να φύγουμε (είχαν μπει στα αυτοκίνητα ήδη) και το μόνο που άλλαξα στην μηχανή ήταν να βγάλω τη λειτουργία hires για να μπορεί να γίνει η λήψη στο χερι. Δεν είχα δει κάν τον γλάρο αρχικά, τον είδα στο δεύτερο κάδρο. Δεν ημουν σίγουρος οτι η λήψη θα ήταν καλή και δεν θα έβγαινε κάτι κουνημένο στα 4 δευτέρα που μου έδινε η μηχανή. Ευτυχώς δεν φύσαγε πάρα πολύ και ο γλάρος δεν πολύκουνήθηκε. Αν η φωτό είχε τραβηχτεί με ώριμη σκεψη ως φωτό τοπιου ή ταξιδιωτική χωρίς δηλ. την τεχνική LE (που τυχαια προέκυψε στη συγκεκριμένη) θα είχα αφαιρέσει το δεκαρι ΝD φίλτρο και θα άφηνα το CPL μόνο κατάλληλα ρυθμισμένο. Αλλά πιστευω τότε δεν θα είχε αυτή τη δυναμική που έχει τώρα γιατί υπήρχε έντονος κυματισμός (ούτε κάν τα 4 δεύτερα δεν τον έκρυψαν πλήρως) και το τελικό αποτέλεσμα που δίνει τώρα το νερό βοηθά κατά τη γνώμη μου να αναδειχθεί και ο ουρανός αλλά και το θέμα δεξιά. Θα δω και την έγχρωμη μιας και εδώ ο ήλιος ήταν πίσω μου και μπορεί να είναι επίσης ενδιαφερουσα. Το οτι έπρεπε να μπει σε άλλο νήμα ο Τεο έχει δίκιο παρότι είναι φωτό μακράς έκθεσης δεν προέκυψε σχεδιασμένα ως τούτη. Παραταύτα την έβαλα εδώ όχι ως παράδειγμα προς μίμηση αλλά για να δείξω και την πρόοδο της τεχνολογίας που με βοήθησε χωρίς σχεδιασμό, τυχαια (είχα αφήσει πάνω τα φιλτρα) να βγει μια φωτό με την τεχνική LE που υπό άλλες προυποθεσεις δεν θα είχε πραγματοποιηθεί και δεν θα είχα αυτό το αποτέλεσμα. Μην ξεχνάμε οτι υπάρχει μηχανή πλέον που μπορεί να τραβήξει και hires στο χερι. Αυτή η πρόοδος (εξαιρετικη σταθεροποίηση στο σώμα, hires αρχείο υπερυψηλής ανάλυσης στο χερι) δίνει έξτρα δυνατότητες σύνθεσης στον φωτογράφο τοπίου και ειδικά σε αυτόν που ασχολείται με την ταξιδιωτική φωτογραφία που για κάποιο λόγο έχει ελαχιστο χρόνο ή ελαχιστο εξοπλισμό μαζί του. Και έγραψα παραπάνω και τον λόγο που στην συγκεκριμένη φωτό η τεχνική έστω και τυχαία πιστεύω πως βοηθά να ισσοροπησει καλύτερα το θέμα ως φωτό τοπιου. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Φωτογραφία μακράς έκθεσης (long exposure) τεχνική και επεξεργασία.
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…