Φωτογράφος:Ουδέτερος παρατηρητής;

Με αφορμη το τραγικο συμβαν στη Νεα Υορκη οπου ενας ανθρωπος εγινε κομματια απο το συρμο του μετρο,ενω ενας φωτογραφος αποτυπωνε τις τελευταιες του στιγμες,ανοιγω αυτο το νημα..Ειναι ηθικο ενας φωτογραφος να αρκειται στην αποτυπωση της στιγμης ενω ισως μπορει να επεμβει για να αποτρεψει το τραγικο συμβαν;;Ειναι νομιμο;;Ειναι ηθικη και νομιμη η πωληση τετοιων φωτογραφιων προς τερψη του αιμοβορου κοινου;Η New York Post δημοσιευσε τη φρικτη φωτογραφια ως πρωτοσελιδο...
τα σχολια δικα σας...

http://news247.gr/eidiseis/kosmos/t...elido_thanatoy_ths_new_york_post.2038310.html
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,686
Εκεί ψηλά.....
Δεν νομιζω οτι χωραει συζητηση το πραγμα.

Πρεπει νασαι κτηνος για να αφησεις καποιον να πεθανει για να βγαλεις την "στιγμη". Τουλαχιστον προσπαθησε.......Πως κοιμαται πλεον τα βραδυα ο τυπος ?
 

racer

AVClub Addicted Member
2 February 2009
2,911
Rotterdam
Υπάρχει και ένα βιντεάκι με αυτό το θέμα.. Νομίζω πως είχε ποσταριστεί και εδώ
 

jim...

Moderator
Staff member
22 February 2008
24,626
Μπακοτσιάνος...
Έχει μπει και πιο παλιά το δίλημμα και είχαν μπει πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις.
Αν θυμάμαι καλά του είχε τύχει του Βλάση με ένα περιστατικό πυρκαγιάς.

Δεν το βρίσκω. Αν μπορεί κάποιος να το βρει.....
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Νομικώς -δεν έχω δει βέβαια το βίντεο, δεν έχω τη δυνατότητα εδώ που είμαι- στη χώρα μας θα υπήρχε ευθύνη του φωτογράφου (και πάλι για το "χαζοπλημμέλημα" του α. 307 ΠΚ) μόνο εάν μπορούσε να βοηθήσει χωρίς να κινδυνέψει η δική του ζωή ή υγεία -δεν έχουμε υποχρέωση, νομική τουλάχιστον, να βοηθάμε τον συνάθρωπό μας ανεξαρτήτως κινδύνων, εκτός εάν πρόκειται για πρόσωπο απέναντι στο οποίο έχουμε ιδιαίτερη ευθύνη.
Φαντάζομαι -επαναλαμβάνω δεν έχω δει το βίντεο- ότι σίγουρα ενέχει κινδύνους και δη τεράστιους, το να πηδήξει κανείς στις ράγες για να προσφέρει βοήθεια, όταν πλησιάζει συρμός.
Από εκεί και πέρα, το πώς αντιδρά ο καθένας σε τέτοιες καταστάσεις, είναι αποκλειστικώς θέμα επιλογών του και όχι κάποιας αναγνωρισμένης κοινωνικής του, έστω, υποχρέωσης. Σίγουρα πάντως δεν θα είχα το στομάχι ή την αναισθησία να σκέφτομαι τη βιντεοσκόπηση και τη φωτογράφιση εάν εκτυλισσόταν μπροστά μου ανάλογο γεγονός. Εκτός εάν πρωταγωνιστής του ήταν κάποιο πρόσωπο του πολιτικού χώρου, κατά το γνωστό ανέκδοτο με τον Γιωργάκη τον Μπους. Εκεί ναι, το ομολογώ. Θα διάλεγα ασπρόμαυρο.
 

oranje

AVClub Enthusiast
28 February 2007
901
Kevin Carter

http://thenakedvoid.com/blog/wp-content/uploads/2009/09/kevin_carter.jpg


Αντιστοιχη φωτογραφια πηρε ομως το πουλιτζερ,και ο φωτογραφος τοτε ειχε φαει κραξιμο μεχρι εκει που δεν παει,με καποιους να ισχυριζονται οτι τελικα αυτη ηταν η αιτια που αυτοκτονησε.

Θελω να πιστευω οτι οι περισσοτεροι δεν θα εβγαζαν την φωτογραφια αλλα θα προσπαθουσαν να σωσουν τον ανθρωπο.
 
Last edited:

jpil

Supreme Member
13 March 2010
4,003
Πειραιάς - Αιγάλεω
Kevin Carter

http://thenakedvoid.com/blog/wp-content/uploads/2009/09/kevin_carter.jpg


Αντιστοιχη φωτογραφια πηρε ομως το πουλιτζερ,και ο φωτογραφος τοτε ειχε φαει κραξιμο μεχρι εκει που δεν παει,με καποιους να ισχυριζονται οτι τελικα αυτη ηταν η αιτια που αυτοκτονησε.

Θελω να πιστευω οτι οι περισσοτεροι δεν θα εβγαζαν την φωτογραφια αλλα θα προσπαθουσαν να σωσουν τον ανθρωπο.

Αυτή η φωτογραφία μου ήρθε σαν σκέψη όταν διάβασα το πρώτο ποστ, η ανθρώπινη ζωή είναι πάνω από όλα τα άλλα!
 

Φρα.Πε.

Supreme Member
17 June 2006
6,443
Ελευσίνα
Απάντηση: Re: Φωτογράφος:Ουδέτερος παρατηρητής;

Kevin Carter

http://thenakedvoid.com/blog/wp-content/uploads/2009/09/kevin_carter.jpg


Αντιστοιχη φωτογραφια πηρε ομως το πουλιτζερ,και ο φωτογραφος τοτε ειχε φαει κραξιμο μεχρι εκει που δεν παει,με καποιους να ισχυριζονται οτι τελικα αυτη ηταν η αιτια που αυτοκτονησε.

Θελω να πιστευω οτι οι περισσοτεροι δεν θα εβγαζαν την φωτογραφια αλλα θα προσπαθουσαν να σωσουν τον ανθρωπο.


Χμμ σε αυτη την φωτογραφια αφου την τράβηξε δε μπορουσε να κανει κατι δλδ? γιατι τον εκραξαν μεχρι αυτοκτονιας? εξαλλου ποιος μας λεει οτι πισω απο τον φωτογράφο δεν υπαρχουν αλλα 50 τετοια παιδια σε αντιστοιχη κατάσταση η αν έκανε κατι μετά??? Τi θα μπορούσε δλδ να κάνει και τι δεν έκανε? ειναι ο ρόλος του ανθρωπιστικός ή να μεταφέρει εικόνες της κατάστασης στο κόσμο? αυτο δε μετράει σαν την προσφορά την δική τους μπας και συγκινηθει κανείς? Προβληματίζομαι, δε μιλάμε για κατι που θα ηθελε αστραπιαία αντίδραση οπως στην περίπτωση με το τρένο (εαν ειναι αληθινη) τα πραγματα αλλαζουν, βασικά .... στημένος ηταν και περίμενε ο ¨φωτογραφος" ? αυτο θα ηταν εγκλημα! εαν ειναι απλα καποιος περαστικος που απλα ειχε ανοιχτη την κάμερα και ετυχε να το αποθανατίσει πανω στην στιγμή? μπορεί τιποτα δεν αποκλέιται εξαλλου σε μια τετοια κατασταση ολα γινονται τοσο γρηγορα που δεν προλαβαίνεις να αντιδράσεις... ποσο μάλλον σε μια φαση που θέλει 4-5 δευτερολεπτα να ολοκληρωθεί. Δεν εχω διαβάσει βέβαια και τι έγινε ακριβως για να πω.
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
ναι σε μένα είχε τύχει. Στις 30/5/2005 είχε πιάσει φωτιά από κεραυνό ένα μεγάλο κυπαρίσσι στη ρουμανική σκήτη του Αγίου προδρόμου στο Άγιο 'Ορος. Ενώ το θέαμα ήταν φανταστικό (φωτιά νύχτα σε μονή του Αγίου Όρους) εγώ άφησα τη μηχανή και πήγα να βοηθήσω. Τελικά η φωτιά έσβησε σχετικά εύκολα. Την άλλη μέρα στην τράπεζα οι μοναχοί ήλθαν και μου ζήτησαν πολύ ευγενικά, αν είχε κάνει λήψεις, τις φωτογραφίες. Τους είπα ότι δεν είχα τραβήξει φωτογραφίες διότι προτίμησα να βοηθήσω. Αυτό τους λύπησε (φάνηκε) και κατάλαβα ότι οι φωτογραφίες από την δύσκολη κατάσταση θα τους ήταν πιο χρήσιμες από τη βοήθεια εκείνη την ώρα.

Συνημμένες οι φωτογραφίες την άλλη μέρα το πρωί.

IMG_16491.jpg

IMG_16721.jpg
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Βέβαια η συγκεκριμένη περίπτωση ήταν εύκολη υπόθεση και είχε ευτυχή κατάληξη. Όμως όταν εξελίσσεται ένα συμβάν, και συνήθως αυτό γίνεται σε δύσκολες συνθήκες δεν γνωρίζεις αν θα έχει ευτυχή ή άτυχη κατάληξη ή αν κάποιος θα πεθάνει ή θα σωθεί. Απλώς συμβαίνει κι εσύ είσαι μέρος της όλης υπόθεσης και του συμβάντος.

Από εκεί και πέρα το φωτορεπορτάζ είναι πολύ δύσκολο θέμα για φωτογράφηση, είναι δουλειά και μάλιστα πολύ σκληρή. Θυμηθείτε ότι ο Μπεχράκης μια φορά φωτογράφισε την εκτέλεσή του, αλλά τελικά σώθηκε (στη Σιέρρα Λεόνε) αλλά ακόμα και τώρα θέλει να φωτογραφίσει τον εαυτό του εκείνη την ώρα. Δεν είναι βιτσιόζος, είναι επαγγελματίας.

Τα φωτογραφικά και τα άλλα πρακτορεία ειδήσεων τονίζουν στους συνεργάτες και τους εργαζόμενούς τους ότι βρίσκονατι εκεί όχι για να παρέμβουν , αλλά για να περιγράψουν αυτό που υσμβαίνει και αυτό να μεταφέρουν στους πελάτες τους. Το τονίζουν αυτό με κάθε τρόπο. Κι αν κάποιος δημοσιογράφος παρέμβει, τότε μπορεί και να απολυθεί. Σκληρό αλλά είναι κανόνας του επαγγέλματος, κι αυτό από το στόμα του Ernst Haas όταν είχε έλθει στην Αθήνα. Άρα είτε είναι κείμενο, είτε είναι φωτογραφία είτε είναι βίντεο, η καταγραφή προηγείται. Το δέχεται κι εργάζεσαι δεν το δέχεσαι και είσαι amateur κι όχι professional.

Από τη στιγμή που τραβάς το περιστατικό, μπορείς να αφήσεις τη μηχανή και να βοηθήσεις. Αλλά συνήθως το συμβάν εξελίσσεται, επομένως το άλλο δευτ. έχεις άλλο θέμα, επομένως πρέπει και πάλι να τραβήξεις. Είναι σκληρό, πολύ σκληρό. Σκεφθείτε ότι όλοι οι φωτορεπόρτερς και οι βιντεορεπόρτερς στις διαδηλώσεις είναι μέσα στη δράση, αλλά δεν παρεμβαίνουν. Δεν ενημερώνουν τους διαδηλωτές πότε θα κάνουν ντου τα ΜΑΤ, ακόμη κι αν το έχουν ακούσει. Δεν εμποδίζουν τις πράξεις βίας. Τις καταγράφουν. Όταν τελειώσει η υπόθεση, όταν π.χ. απομακρυνθούν τα ΜΑΤ, τότε θα περιθάλψουν τους τραυματίες.

Και κάτι ακόμα. Οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί θεωρούν και ίσως έχουν δίκιο, ότι η καλή εικόνα έχει περισσότερη δύναμη από τη βοήθεια στο άτομο. Δηλαδή η καλή φωτογραφία και το καλό βίντεο έχει δύναμη να αποτρέψει πολλά περισσότερα σε σχέση με τη βοήθεια που θα δώσει κάποιος για να σώσει κάποιον που κινδυνεύει.

Τί κάνω εγώ;;; ή μάλλον τί έκανα γιατί έχω καιρό να βγω έξω με τη μηχανή, βλέπετε η κρίση με έχει διαλύσει ιδεολογικά και απλώς νιώθω τη μηχανή βάρος.

Σε μια δυο περιπτώσεις δεν τράβηξα και βοήθησα. Σε άλλη περίπτωση συνέχισα να τραβώ, αλλά έβαλα τρικλοποδιά σε κάποιον κυνηγό ατόμων και συνάμα τραβήχθηκα για να μην φανεί ότι το έκανα επίτηδες. Σε μια τρίτη περίτπωση, απλώς έκλεισα τα μάτια της κόρης μου για να μην δει το -πολύ σκληρό- αποτέλεσμα.

Αλλά είμαι amateur not professional.